Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Spadek mocy i kłęby siwego dymu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:29

Od rana przeglądam forum w poszukiwaniu pomocy ale niewiele udało mi się ustalić. Dlatego pozwalam sobie otworzyć nowy temat.Wczoraj po przejechaniu kilkunastu kilometrów postawiłem auto ( OMEGA 2.2DTI 2000rok,230000km) na parkingu. Po dwóch godzinach odpaliłem ponownie i zaczęło się - chmura siwego dymu, po kilkuset metrach pomarańczowa kontrolka silnika i kompletny spadek mocy. Na szczęście do domu było kilka kilometrów więc jakoś na raty dojechałem. W połowie drogi dolałem profilaktycznie ok. litr oleju. Za turbiną,gdzieś spod tych blach co chyba osłaniają kolektor wydechowy też coś zadymiło na biało.Olej czarny bez płynu chłodzącego, płyn chłodzący też czysty. Ale jak przeleciałem palcem po wnętrzu zbiorniczka wyrównawczego to ściągnąłem gęstą czarną maź. Tak jak pisałem sam płyn czysty ten syf na ściankach powyżej lustra płynu. Nie mam pojęcia czy ta maź pojawiła się teraz czy była tam od dawna, nigdy tam nie wkładałem paluchów a z zewnątrz tego nie było widać. Myślałem, że to może padła turbina, lub, że padła uszczelka pod głowicą.Przeglądam od rana forum i łeb mam już jak bolon(wielki i pusty), żadnych wniosków.....Proszę panowie pomóżcie. Co się mogło stać? W mjej okolicy nie ma żadnych rekomendowanych fachowców od diesla ani serwisu opla więc będę zdany na przypadek. Jak trafię na łajzę a nie mechanika to rozbierze mi pół auta i zrujnuje finansowo a i nie ma pewności czy przywróci do życia moją omcię. Pewnie padnie zdanie ,żeby jechać na kompa, tylko nie wiem czy jak pojadę to nie zajadę do końca samochodu.Może lepiej laweta i na warsztat.
Czekam na Waszą pomoc, pozdrawiam Tomek.

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:35

Czy stwierdziłeś ubytek oleju? Jaki zapach mają spaliny?
Jeśli olej jest rzeczywiście czysty, ale go ubyło -> turbo, jeśli poziom oleju się nie zmienił znacząco, a spaliny mają słodkawy zapach -> UPG. Jeśli dymu jest dużo to bym nie ryzykował i brał lawetę...

#3 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:23

jeśli mechanik ma kompa to podjedzie do Ciebie i sprawdzi, ewentualnie weź drugie auto i go przywieź , ja tak zrobiłem jak mi pompa padła

#4 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:28

Tak jak pisałem wczesniej po dolaniu oleju w sobotę w drodze do domu auto stało do rana . W niedziele skoro swit sprawdziłem stan oleju i było na górnej kresce(musiałem ostro przelać)i odpaliłem na kilka minut, przy dodaniu gazu ściana siwego dymu więc odpuściłem. Dzisiaj umówiłem się na wizytę u pana z komputerem(nie znalazłem żadnego śmiałka,który miałby czas podjechać z laptopem).I dzieki opatrzności jeszcze raz zerknąłem na bagnet - przetarłem i suchy jak pieprz. Niemogłem uwierzyć, że w kila minut zniknęło tyle oleju ? Odpuściłem jazdę i będzie holowanie. W międzyczasie odkreciłem gruby wąż co idzie od turbiny do intercoolera(przy IC) schyliłem go w dół i popłyneło.... . I tu już mam część odpowiedzi gdzie ten olej. Nie wiem czy dobrze rozumuję ale przy podniętym turbo olej idzie w dwie strony tzn. część z powietrzem do kolektora ssącego (i dymi ) i część ewentualnie w drugą mańkę do wydechu i ********** katalizator (i dymi).Myślę jeszcze o jednym , tam do przewodu od filta do turbiny podpięta jest odma ,o ile dobrze to ogarniam. Czy przez nią przy walniętej uszczelce po głowicą bądź przy pęknietej głowicy może kompresja wywalić tytle oleju w zasilanie turbo powietrzem i dalej w intercooler a co za tym idzie w kolektor ssący ?
Jak juz wspomniałem jestem laikiem z chudym portfelem zatem proszę o pomoc:masakra:

#5 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:36

Już widzę diagnostykę UPG komputerem :lol: Komputer + interfejs/Tech2 to narzędzie pomocnicze, wiele usterek można stwierdzić bez niego.
Padnięte turbo nie musi puszczać oleju w obie strony, może dowolnie - w sam wydech (rozwiązanie bezpieczniejsze, bo nie "przekręcisz" silnika), w sam dolot (bardzo łatwo przekręcić silnik), albo w obie strony. Olej może też pochodzić z odmy, ale to wcale nie oznacza UPG, bardziej pierścienie.
Wszystko wskazuje na turbosprężarkę, choć wydaje mi się że puszcza Ci bardziej w wydech niż w dolot, bo miałby silnik tendencję do wkręcania się na obroty, zwłaszcza podczas jazdy.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:37

ściągnij dolot z turbo jeśli tam będzie sucho (niewielkie ilości oleju, poprostu tylko wilgotne ścianki) to poleciało uszczelnienie w turbinie i olej jest pchany z powietrzem w dolot i do silnika tam spalany i stąd zasłona dymna

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:40

Jeżeli poszło w wydech to katalizator zawalony? do płukania?

#8 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:41

No dzieki bogu narazie na wysokie o broty nawet nie próbował wchodzić.

Panowie a jak jest kolorem spalin ?
Ktoś mi mówił, że jak pali olej to spaliny są czarne ale mysle, że to nie do konca prawda?

Czytałem, że białe to płyn chłodzący w cylindrach(stąd para),
szary bierze olej ,
Czarny nadmiar paliwa, kiepska kompresja, i do tego żarcie olju, i silnik prosi o eutanazję ?

Rozmawiałem dzisiaj z siąsiadem , któremu xsantia padła po drodze i twierdzi , że była ściana siwego dymu(padło mu turbo), chciał dojechać za wszelka cenę do celu i zajechał silnik.
Teraz już wiem od doświadczonych kierowców, że ponoć w takim przypadku jak turbo padnie i wali olej do zasilania, wchodzi na obroty bez możliwości wyłączenia kluczykiem to jedyny ratunek 4 bądź 5 bieg puszczenie sprzęgła wraz z wiśnięciem hamulca aby uratować silnik.Czy to aby jedyne rozwiązanie ?

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 kwietnia 2012 - 18:45

1. Spalanie oleju (intensywne) to kolor raczej niebieski niż siwy
2. Spalanie płynu chłodniczego - kolor mleczny, siwawy czasem, mocno kłębiaste spaliny
3. Spalanie za dużych ilości paliwa (głównie widoczne w dieslach, choć znam i benzyny po tuningu :D) - kolor czarny

Zagaszanie biegiem najwyższym (o ile sprzęgło da radę, w przeciwnym wypadku kaplica chyba że ktoś jest gotów poświęcić skrzynię biegów - wtedy podczas jazdy w przód wbijamy wsteczny co zablokuje skrzynię, trzeba uważać bo może ostro autem rzucać) + hamulec, czasem warto i ręczny. Ale potrafi nie wystarczeć - mnie uratowała 1m zaspa śnieżna (podjąłem się doprowadzić auto klienta z Zakopanego do siebie pod Warszawę - dojechałem do Piotrkowa Trybunalskiego, dalej laweta).

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:38

Czy to aby jedyne rozwiązanie ?

zerwanie dolotu i zadławienie go

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:39

Jeśli uważasz że zdążysz, możesz próbować... W nerwach to wszystko nie jest takie proste, ja bym mimo wszystko próbował dławić biegiem i hamulcami.

#12 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:08

Jutro jak Bozia da na sznurku dojadę do uzdrawiacza. O efektach napiszę za kilka dni.Wielkie dzieki za wszystkie rady, pozdrawiam serdecznie.

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:10

Znachorów to Ty lepiej unikaj. Znajdź porządnego mechanika. Jeśli to turbo, zregeneruj je w porządnej firmie, nie u byle kogo, byle jak, byle taniej...

#14 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:46

dokładnie nie szukaj oszczędności bo oszczędny traci najwięcej daj turbine fachowcom np. Turbo TEC w Jaworznie itp :)

 


 


 


#15 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 03 kwietnia 2012 - 19:29

podpinałeś się pod kompa ?

#16 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 kwietnia 2012 - 20:31

Nie, zaholowałem babcie do mechanika i oczekuję jutro na wieści.
Myslę, że tu faktycznie jest istotne czy przed wejściem do turbiny będzie czysto (tam też jest podpięta odma). Po wyjsiciu z turbiny litry oleju. Nie zaglądałem na odcinku filter - zawór -turbina . Jutro dam znać.

#17 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 04 kwietnia 2012 - 19:46

pozwolę podłączyć się pod temat kolegi
w tym temacie http://forum.omegakl...ead.php?t=58929

opisywałem problem ze spadkiem mocy i kopceniem, diagnoza krążyła w okolicach pompy wtryskowej którą wymieniałem, ale dziś przypadkowo zauważyłem że przy wcześniejszym odpowietrzaniu pompy pryskałem w przewód "rurę" idącą do kolektora ssącego i nie skręciłem opasek, chwila pozytywnych emocji że będzie po problemie, skręciłem i... **** dalej to samo, ale co jest nie hallo, po dodaniu gazu te dwie rury są miękkie , mało tego nawet jak ścisnę rury to tak jak by je zassało:hihi:

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 kwietnia 2012 - 20:33

turbawka nie daje powietrza na silnik

#19 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 04 kwietnia 2012 - 21:59

a jeśli turbo działa ? to co innego, na innych forach wymieniają elektrozawory, że coś się przycinają lub nieszczelność, ja rozbierałem dolot, tzn tylko pokrywę z egr'em hmm tam nie ma uszczelki tylko sylikon, może gdzieś słabo uszczelniłem, w sobotę zacznę sprawdzanie od tego właśnie,ale jak by ktoś mi jeszcze powiedział gdzie podłączyć przewody z elektrozaworów, bo może coś pomyliłem:
1 elektrozawór to ten przy EGR, są dwa wyjścia, jeden vac i drugi out, który do egr'u idzie?bo ja mam pod out

2 elektrozawór to ten przy wentylatorze też wyjścia vac i out jeden przewód się dzieli i łączy z drugim zaworem?ja mam go chyba pod vac podpięty:o

3 ele. jeden przewód do turbo ? drugi znika gdzieś za filtrem paliwa chyba:masakra:

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2012 - 05:00

1 elektrozawór to ten przy EGR, są dwa wyjścia, jeden vac i drugi out, który do egr'u idzie?bo ja mam pod out

2 elektrozawór to ten przy wentylatorze też wyjścia vac i out jeden przewód się dzieli i łączy z drugim zaworem?ja mam go chyba pod vac podpięty

3 ele. jeden przewód do turbo ? drugi znika gdzieś za filtrem paliwa chyba

w sprawdzonych poradach jest rozpiska ogólnie element sterowany danym zaworem ma być podłączony pod OUT a podciśnienie z pompy VAC do wejścia VAC