Spadek mocy i kłęby siwego dymu
Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:29
Czekam na Waszą pomoc, pozdrawiam Tomek.
Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:35
Jeśli olej jest rzeczywiście czysty, ale go ubyło -> turbo, jeśli poziom oleju się nie zmienił znacząco, a spaliny mają słodkawy zapach -> UPG. Jeśli dymu jest dużo to bym nie ryzykował i brał lawetę...
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:23
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:28
Jak juz wspomniałem jestem laikiem z chudym portfelem zatem proszę o pomoc:masakra:
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:36

Padnięte turbo nie musi puszczać oleju w obie strony, może dowolnie - w sam wydech (rozwiązanie bezpieczniejsze, bo nie "przekręcisz" silnika), w sam dolot (bardzo łatwo przekręcić silnik), albo w obie strony. Olej może też pochodzić z odmy, ale to wcale nie oznacza UPG, bardziej pierścienie.
Wszystko wskazuje na turbosprężarkę, choć wydaje mi się że puszcza Ci bardziej w wydech niż w dolot, bo miałby silnik tendencję do wkręcania się na obroty, zwłaszcza podczas jazdy.
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:37
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:40
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:41
Panowie a jak jest kolorem spalin ?
Ktoś mi mówił, że jak pali olej to spaliny są czarne ale mysle, że to nie do konca prawda?
Czytałem, że białe to płyn chłodzący w cylindrach(stąd para),
szary bierze olej ,
Czarny nadmiar paliwa, kiepska kompresja, i do tego żarcie olju, i silnik prosi o eutanazję ?
Rozmawiałem dzisiaj z siąsiadem , któremu xsantia padła po drodze i twierdzi , że była ściana siwego dymu(padło mu turbo), chciał dojechać za wszelka cenę do celu i zajechał silnik.
Teraz już wiem od doświadczonych kierowców, że ponoć w takim przypadku jak turbo padnie i wali olej do zasilania, wchodzi na obroty bez możliwości wyłączenia kluczykiem to jedyny ratunek 4 bądź 5 bieg puszczenie sprzęgła wraz z wiśnięciem hamulca aby uratować silnik.Czy to aby jedyne rozwiązanie ?
Napisany 02 kwietnia 2012 - 18:45