

Spadek mocy i kłęby siwego dymu
#1
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:29
Czekam na Waszą pomoc, pozdrawiam Tomek.
#2
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:35
Jeśli olej jest rzeczywiście czysty, ale go ubyło -> turbo, jeśli poziom oleju się nie zmienił znacząco, a spaliny mają słodkawy zapach -> UPG. Jeśli dymu jest dużo to bym nie ryzykował i brał lawetę...
#3
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:23
#4
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:28
Jak juz wspomniałem jestem laikiem z chudym portfelem zatem proszę o pomoc:masakra:
#5
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:36

Padnięte turbo nie musi puszczać oleju w obie strony, może dowolnie - w sam wydech (rozwiązanie bezpieczniejsze, bo nie "przekręcisz" silnika), w sam dolot (bardzo łatwo przekręcić silnik), albo w obie strony. Olej może też pochodzić z odmy, ale to wcale nie oznacza UPG, bardziej pierścienie.
Wszystko wskazuje na turbosprężarkę, choć wydaje mi się że puszcza Ci bardziej w wydech niż w dolot, bo miałby silnik tendencję do wkręcania się na obroty, zwłaszcza podczas jazdy.
#6
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:37
#7
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:40
#8
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 17:41
Panowie a jak jest kolorem spalin ?
Ktoś mi mówił, że jak pali olej to spaliny są czarne ale mysle, że to nie do konca prawda?
Czytałem, że białe to płyn chłodzący w cylindrach(stąd para),
szary bierze olej ,
Czarny nadmiar paliwa, kiepska kompresja, i do tego żarcie olju, i silnik prosi o eutanazję ?
Rozmawiałem dzisiaj z siąsiadem , któremu xsantia padła po drodze i twierdzi , że była ściana siwego dymu(padło mu turbo), chciał dojechać za wszelka cenę do celu i zajechał silnik.
Teraz już wiem od doświadczonych kierowców, że ponoć w takim przypadku jak turbo padnie i wali olej do zasilania, wchodzi na obroty bez możliwości wyłączenia kluczykiem to jedyny ratunek 4 bądź 5 bieg puszczenie sprzęgła wraz z wiśnięciem hamulca aby uratować silnik.Czy to aby jedyne rozwiązanie ?
#9
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 18:45
2. Spalanie płynu chłodniczego - kolor mleczny, siwawy czasem, mocno kłębiaste spaliny
3. Spalanie za dużych ilości paliwa (głównie widoczne w dieslach, choć znam i benzyny po tuningu

Zagaszanie biegiem najwyższym (o ile sprzęgło da radę, w przeciwnym wypadku kaplica chyba że ktoś jest gotów poświęcić skrzynię biegów - wtedy podczas jazdy w przód wbijamy wsteczny co zablokuje skrzynię, trzeba uważać bo może ostro autem rzucać) + hamulec, czasem warto i ręczny. Ale potrafi nie wystarczeć - mnie uratowała 1m zaspa śnieżna (podjąłem się doprowadzić auto klienta z Zakopanego do siebie pod Warszawę - dojechałem do Piotrkowa Trybunalskiego, dalej laweta).
#10
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:38
zerwanie dolotu i zadławienie goCzy to aby jedyne rozwiązanie ?
#11
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:39
#12
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:08
#13
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:10
#14
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:46

#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 20:31
Myslę, że tu faktycznie jest istotne czy przed wejściem do turbiny będzie czysto (tam też jest podpięta odma). Po wyjsiciu z turbiny litry oleju. Nie zaglądałem na odcinku filter - zawór -turbina . Jutro dam znać.
#17
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2012 - 19:46
w tym temacie http://forum.omegakl...ead.php?t=58929
opisywałem problem ze spadkiem mocy i kopceniem, diagnoza krążyła w okolicach pompy wtryskowej którą wymieniałem, ale dziś przypadkowo zauważyłem że przy wcześniejszym odpowietrzaniu pompy pryskałem w przewód "rurę" idącą do kolektora ssącego i nie skręciłem opasek, chwila pozytywnych emocji że będzie po problemie, skręciłem i... **** dalej to samo, ale co jest nie hallo, po dodaniu gazu te dwie rury są miękkie , mało tego nawet jak ścisnę rury to tak jak by je zassało:hihi:
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2012 - 21:59
1 elektrozawór to ten przy EGR, są dwa wyjścia, jeden vac i drugi out, który do egr'u idzie?bo ja mam pod out
2 elektrozawór to ten przy wentylatorze też wyjścia vac i out jeden przewód się dzieli i łączy z drugim zaworem?ja mam go chyba pod vac podpięty:o
3 ele. jeden przewód do turbo ? drugi znika gdzieś za filtrem paliwa chyba:masakra:
#20
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 05:00
w sprawdzonych poradach jest rozpiska ogólnie element sterowany danym zaworem ma być podłączony pod OUT a podciśnienie z pompy VAC do wejścia VAC1 elektrozawór to ten przy EGR, są dwa wyjścia, jeden vac i drugi out, który do egr'u idzie?bo ja mam pod out
2 elektrozawór to ten przy wentylatorze też wyjścia vac i out jeden przewód się dzieli i łączy z drugim zaworem?ja mam go chyba pod vac podpięty
3 ele. jeden przewód do turbo ? drugi znika gdzieś za filtrem paliwa chyba