Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrola trakcji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 02 stycznia 2010 - 15:43

ESP ci tył wyprostuje, TC nie za bardzo. Jak masz TC+ to blokuje ci koło i moment obrotowy zostaje przenoszony na drugie.


w moim odczuciu obcina tylko moment obrotowy, bo niby jak mialby przenosic na drugie kolo ?? musiala by byc jakas elektroniczna szpera

#42 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2010 - 16:41

w moim odczuciu obcina tylko moment obrotowy, bo niby jak mialby przenosic na drugie kolo ?? musiala by byc jakas elektroniczna szpera


TC Plus zmniejsza otwarcie przepustnicy ale jednocześnie przyhamowuje kręcące się koło, tym samym przenosi część momentu obrotowego na drugie, więc działa trochę jak elektroniczna szpera

#43 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2010 - 17:52

dziekiale ktos pisał że ma tam coś od zamka tylnej klapy

Tak ale ja przycisk zdłubałem własnoręcznie jak i siłownik zwalniający tylną klapę i to nie ma nic wspólnego z serią w B sedan. Tyle tylko, że miejsce nie najbardziej trafne jeśli chodzi o klapę bo ciężko sięga się z poza auta.

#44 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 stycznia 2010 - 11:44

Tak ale ja przycisk zdłubałem własnoręcznie jak i siłownik zwalniający tylną klapę i to nie ma nic wspólnego z serią w B sedan. Tyle tylko, że miejsce nie najbardziej trafne jeśli chodzi o klapę bo ciężko sięga się z poza auta.


Kolego co to masz za radyjko??? Wyglada na jakies wypasione :p

#45 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 11:53

Kolego co to masz za radyjko??? Wyglada na jakies wypasione :p

Info poszło na PW. Temat wątku TC więc trzymmy się go uparcie i wszystkimi siłami :p

#46 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2010 - 12:00

Panowie, pomocy: założyłem do Omegi pompę ABS TC+ od Vectry, przełożyłem kabelki od czujników ABS (będzie fotoporada), założyłem przycisk; efektem czego TC w X20XEV DZIAŁA!!, prostuje autko przy ruszaniu aż miło :) Ale jest jeden szkopuł, pompa widzi moment obrotowy silnika, podhamowywuje koło/koła, sygnalizuje to miganiem lampki ale, ale, silnik nie słucha rozkazów pompy odnośnie skrócenia czasu wtrysku. W podglądzie Op-Comem na pompę jest widoczny moment obrotowy w funkcji obrotów silnika (na postoju też) ale na podglądzie silnika wartość w polu kontrola momentu obrotowego stoi na 0 :( . Gdy podglądam silnik przez wybór Vectry, dodatkowo ukazuje się pole korekcji% czasu wtrysku, również z 0. Mam "+" a nie mam "TC" ;)

Ma ktoś gdzieś w łódzkiem fachmana z Techem2, który uaktywnił by mi w Simtecu komunikację w kierunku od ABSu do ECU? Na razie jest to komunikacja jednokierunkowa w kierunku ABS.