Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niepali sie kontrolka akumulatora (ładowania) po przekręceni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpnia 2013 - 13:34

Witam kolegów mam problem a mianowicie nie świeci się kontrolka ładowania i brak ładowania jak dotknę cienki przewód od alternatora do masy to kontrolka się zapala wygląda że alternator nie podaje masy do żaróweczki dodam że podłączyłem dodatkową masę bezpośrednio do altka i wymieniłem regulator napięcia sprawdziłem czy nie ma przebicia na stojanie zero poprawy szczotki też ok czyżby to mostek diodowy może dawać takie objawy
Pozdrawiam

#22 OFFLINE   SZPIEGU77

SZPIEGU77
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 06 sierpnia 2013 - 17:48

Podłącze się z z tematem. Dzisiaj jak zwykle jeździłem po mieście po którymś postoju Brak kontrolki ładowania. Ale to nie koniec problemów Jak kupowałem omcie okazało się że chyba ma zamontowane to gówno z allegro bo świece grzeją cały czas. a dzisiaj ciemno. Padło jednocześnie ładowanie i grzanie PRZYPADEK NIE MAMA POJĘCIA. Wsiadam do autka i nie świeci się ani kontrolka Ładowania i Grzania świec Po uruchomieniu brak ładowania. Nie ma pojęcia co mają świece do ładowania to przecierz są dwa osobne układy POMOCY

#23 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 06 sierpnia 2013 - 23:16

Nie wiem czy w omedze tak jest ale alternatory pewnych typów potrzebują wzbudzenia, którym jest +12V po zapłonie. To ten sam temat który potrzebuje również ten moduł który oszukuje ECU i grzeje świece. Przeszperaj bezpieczniki.

#24 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 sierpnia 2013 - 12:16

Wymieniłem jeszcze mostek i dalej to samo brak świecenia lampki brak ładowania mam pytanko
po odkręceniu cienkiego przewodu i włączeniu zapłonu powinien być na nim napięcie bo ja mam
jak dotknę nim do masy to kontrolka świeci
Mierząc miernikiem daje plus do aku a drugi przewód miernika dotykam to regulatora tam gdzie cienki przewód to pokazuje że jest masa
To może coś jest z zegarami już nie wiem walczę z tym parę dni wstawie zdjęcie tyłu może powiecie co mam jeszcze sprawdzić
http://zapodaj.net/8...ff8a88.jpg.html

#25 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 07 sierpnia 2013 - 18:56

Ile jest cienkich przewodów do alternatora?

#26 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 sierpnia 2013 - 21:52

jeden

#27 OFFLINE   SZPIEGU77

SZPIEGU77
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 08 sierpnia 2013 - 14:03

Panowie problem się rozwiązał w jakiś magiczny sposób. Tego samego wieczoru z latarką zacząłem oglądać i ruszać wszystkie kable od akumulatora minusowe i plusowe po chwili wsiadam do autka i wszystko działa i świece i kontrolka ładowania odpalam i ładowanie jest. Jedynie co zauważyłem to reset kompa tak jakbym odłączy akumulator. Najprawdopodobniej jak kolega pisał niżej ten sam kabel wzbudza alternator i podaje napięcie na świece. Muszę przejrzeć który to kabelek i sprawdzić go czy nie jest gdzieś przerwany czy nie ma jakiegoś obluzowanego połączenia. To by było na tyle z mojej strony. Czy ma ktoś schemat elektryczny do 2.5 td bo w książce jest do 2.0 i 2.2 a w 2,5 td świece są inaczej sterowane niż 2.0 i 2.2 przez przekaźnik a nie przez moduł sterujący