Witam kolegów mam problem a mianowicie nie świeci się kontrolka ładowania i brak ładowania jak dotknę cienki przewód od alternatora do masy to kontrolka się zapala wygląda że alternator nie podaje masy do żaróweczki dodam że podłączyłem dodatkową masę bezpośrednio do altka i wymieniłem regulator napięcia sprawdziłem czy nie ma przebicia na stojanie zero poprawy szczotki też ok czyżby to mostek diodowy może dawać takie objawy
Pozdrawiam


Niepali sie kontrolka akumulatora (ładowania) po przekręceni
Rozpoczęte przez
grzecho
, 12 sie 2007, 17:36
26 odpowiedzi na ten temat
#21
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2013 - 13:34
#22
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2013 - 17:48
Podłącze się z z tematem. Dzisiaj jak zwykle jeździłem po mieście po którymś postoju Brak kontrolki ładowania. Ale to nie koniec problemów Jak kupowałem omcie okazało się że chyba ma zamontowane to gówno z allegro bo świece grzeją cały czas. a dzisiaj ciemno. Padło jednocześnie ładowanie i grzanie PRZYPADEK NIE MAMA POJĘCIA. Wsiadam do autka i nie świeci się ani kontrolka Ładowania i Grzania świec Po uruchomieniu brak ładowania. Nie ma pojęcia co mają świece do ładowania to przecierz są dwa osobne układy POMOCY
#23
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2013 - 23:16
Nie wiem czy w omedze tak jest ale alternatory pewnych typów potrzebują wzbudzenia, którym jest +12V po zapłonie. To ten sam temat który potrzebuje również ten moduł który oszukuje ECU i grzeje świece. Przeszperaj bezpieczniki.
#24
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2013 - 12:16
Wymieniłem jeszcze mostek i dalej to samo brak świecenia lampki brak ładowania mam pytanko
po odkręceniu cienkiego przewodu i włączeniu zapłonu powinien być na nim napięcie bo ja mam
jak dotknę nim do masy to kontrolka świeci
Mierząc miernikiem daje plus do aku a drugi przewód miernika dotykam to regulatora tam gdzie cienki przewód to pokazuje że jest masa
To może coś jest z zegarami już nie wiem walczę z tym parę dni wstawie zdjęcie tyłu może powiecie co mam jeszcze sprawdzić
http://zapodaj.net/8...ff8a88.jpg.html
po odkręceniu cienkiego przewodu i włączeniu zapłonu powinien być na nim napięcie bo ja mam
jak dotknę nim do masy to kontrolka świeci
Mierząc miernikiem daje plus do aku a drugi przewód miernika dotykam to regulatora tam gdzie cienki przewód to pokazuje że jest masa
To może coś jest z zegarami już nie wiem walczę z tym parę dni wstawie zdjęcie tyłu może powiecie co mam jeszcze sprawdzić
http://zapodaj.net/8...ff8a88.jpg.html
#25
OFFLINE
#26
OFFLINE
#27
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2013 - 14:03
Panowie problem się rozwiązał w jakiś magiczny sposób. Tego samego wieczoru z latarką zacząłem oglądać i ruszać wszystkie kable od akumulatora minusowe i plusowe po chwili wsiadam do autka i wszystko działa i świece i kontrolka ładowania odpalam i ładowanie jest. Jedynie co zauważyłem to reset kompa tak jakbym odłączy akumulator. Najprawdopodobniej jak kolega pisał niżej ten sam kabel wzbudza alternator i podaje napięcie na świece. Muszę przejrzeć który to kabelek i sprawdzić go czy nie jest gdzieś przerwany czy nie ma jakiegoś obluzowanego połączenia. To by było na tyle z mojej strony. Czy ma ktoś schemat elektryczny do 2.5 td bo w książce jest do 2.0 i 2.2 a w 2,5 td świece są inaczej sterowane niż 2.0 i 2.2 przez przekaźnik a nie przez moduł sterujący