Nagrzewnica padla bo w ukladzie sie zrobilo nadmierne cisnienie i puscil najslabszy element (w tym przypadku nagrzewnica). Do wyboru masz albo walniety korek na zbiorniczku wyrownawczym albo UPG. A jak laweciarz stwierdzil brak kompresji ?padła mi oma na autostradzie A2 leciałem na Poznań i momentalnie zagrzał mi się silnik zanim zdążyłem zareagować przez nawiewy poleciała gorąca para i od strony pasażera na dywanik poleciała woda a auto zgasło laweciarz co mi nie osiągał z autostrady powiedział że nie ma kompresji i nagrzewnica padła
wywala płyn
#101 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 11:16
#102 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 11:22
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#103 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 16:10
A jak laweciarz stwierdzil brak kompresji ?
na słuch bardzo szybko kręci i jakby próbował załapać ale nie odpala a dzi ś jak próbowałem odpalić to czułem mieszankę paliwową w kabinie przynajmniej tak mi sie zdawało
a cuż to jest to UPG czy miało być LPG ?
#104 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 16:13
Zmierz kompresje dla pewnosci... Na moje to wyjdzie z tego UPG.na słuch bardzo szybko kręci
#105 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 16:56
#106 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 17:00
Zmierz kompresje dla pewnosci... Na moje to wyjdzie z tego UPG.
jak to mogę zrobić czy tylko jakaś stacja diagnostyczna bądź mechanik ?
ps prawie zwaliłem dechę nie wiem co mi ja blokuje ale czego szukać przy nagrzewnicy ?? jakiś pęknięć ?
#107 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2012 - 06:16
Miało być UPG -> uszczelka pod głowicą.a cuż to jest to UPG czy miało być LPG ?
Ale do wymiany nagrzewnicy nie musisz wyciągać deski.ps prawie zwaliłem dechę nie wiem co mi ja blokuje ale czego szukać przy nagrzewnicy jakiś pęknięć ?
http://forum.omegakl...nagrzewnicy bez
tutaj masz sprawdzony sposób - sam tak robiłem i nie ma śladu.
Prawdopodobnie w nagrzewnicy puściło z z tej strony co są rurki. Tak czy siak nagrzewnica do wymiany.
#108 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2012 - 12:46
a co do deski i tak mam już wszystko zdemontowane a oprócz nagrzewnicy muszę ten pręcik od nawiewu na nagi zrobić
tak w ogóle jak wszystko porozkładałem to w przewodach wentylacyjnych jest olej z wodą więc czy na pewno wlała nagrzewnica ?
#109 OFFLINE
Napisany 30 maja 2013 - 23:05
#110 OFFLINE
Napisany 31 maja 2013 - 06:48
#111 OFFLINE
Napisany 31 maja 2013 - 06:53
niedawno kupiłem omege 2.5v6 bolączką tego autka jest non stop uciekający płyn chłodniczy byłem już u mechanika i powiedział że to może byc usczelka pod głowicą więc zroiłem kompleksowniay remącik to zn całe głowice od gniazd zaworowych poplanowanie.Jest juz wszystko zrobione i efekt jest ten sam i juz niewiem co robić bo kasy już troche poszło
Najpierw zmień zakrętkę od zbiorniczka to tylko kilkanaście złotych i sprawdz czy zbiorniczek nie jest pęknięty przy gwincie po obwodzie tego korka.Następnie podejrzanym będzie zawór trójdrożny.
#112 OFFLINE
Napisany 31 maja 2013 - 16:32
Co to mogło być zimą jak przy największych nocnych mrozach po uruchomieniu gdzieś na dole (nie wiem gdzie) wywalało mi prawie cały płyn jaki był w zbiorniczku. Oczywiście ciecz była płynna mimo kilkunastostopniowego mrozu, nie było zamarznięte czy kaszą, nawet jak rano było prawie -20.
I generalnie jak było zimno i jedziło się na ogrzewaniu to płynu ubywało tak, ze co tydzień lub dwa musiałem dawać dolewki (pewnie przez nagrzewnicę ubywało choć tego nie jestem na 100% pewien). Teraz jak jest ciepło i nie włącza się ogrzewania to płynu prawie wcale nie ubywa, prawie bo drobne dolewki (czasem wody dem. czasem koncentratu dolewam) to się dolewa raz na 2 -3 tygodnie.
UPG miałem wymienianą 2 lata temu jak coś, nie zostawia za sobą dymu, ani pary, płyn w zbiorniku czysty, pod korkiem brak majonezu.
No i pytanie
co to mogło być zimą i przez co mogło tak wywalać? Bezpośrednio to nie widać było jak się podniosło maskę którędy wylało
Dodam tylko, ze w całej zimie zdarzyło się to tylko 2 razy i tylko przy największym mrozie, dlatego nie miałem okazji się temu przyjrzeć
#113 OFFLINE
Napisany 31 maja 2013 - 17:15
No to ja mam teraz ciekawostkę
Co to mogło być zimą jak przy największych nocnych mrozach po uruchomieniu gdzieś na dole (nie wiem gdzie) wywalało mi prawie cały płyn jaki był w zbiorniczku. Oczywiście ciecz była płynna mimo kilkunastostopniowego mrozu, nie było zamarznięte czy kaszą, nawet jak rano było prawie -20.
I generalnie jak było zimno i jedziło się na ogrzewaniu to płynu ubywało tak, ze co tydzień lub dwa musiałem dawać dolewki (pewnie przez nagrzewnicę ubywało choć tego nie jestem na 100% pewien). Teraz jak jest ciepło i nie włącza się ogrzewania to płynu prawie wcale nie ubywa, prawie bo drobne dolewki (czasem wody dem. czasem koncentratu dolewam) to się dolewa raz na 2 -3 tygodnie.
UPG miałem wymienianą 2 lata temu jak coś, nie zostawia za sobą dymu, ani pary, płyn w zbiorniku czysty, pod korkiem brak majonezu.
No i pytanie
co to mogło być zimą i przez co mogło tak wywalać? Bezpośrednio to nie widać było jak się podniosło maskę którędy wylało
Dodam tylko, ze w całej zimie zdarzyło się to tylko 2 razy i tylko przy największym mrozie, dlatego nie miałem okazji się temu przyjrzeć
Może zawór trójdrożny puszcza...Też tak miałem kiedyś i ciężko było wybadać co to jest i dopiero przypadkiem się udało.
Jak?? => Tak!!
#114 OFFLINE
Napisany 31 maja 2013 - 20:44
No to ja mam teraz ciekawostkę
Co to mogło być zimą jak przy największych nocnych mrozach po uruchomieniu gdzieś na dole (nie wiem gdzie) wywalało mi prawie cały płyn jaki był w zbiorniczku. Oczywiście ciecz była płynna mimo kilkunastostopniowego mrozu, nie było zamarznięte czy kaszą, nawet jak rano było prawie -20.
I generalnie jak było zimno i jedziło się na ogrzewaniu to płynu ubywało tak, ze co tydzień lub dwa musiałem dawać dolewki (pewnie przez nagrzewnicę ubywało choć tego nie jestem na 100% pewien). Teraz jak jest ciepło i nie włącza się ogrzewania to płynu prawie wcale nie ubywa, prawie bo drobne dolewki (czasem wody dem. czasem koncentratu dolewam) to się dolewa raz na 2 -3 tygodnie.
UPG miałem wymienianą 2 lata temu jak coś, nie zostawia za sobą dymu, ani pary, płyn w zbiorniku czysty, pod korkiem brak majonezu.
No i pytanie
co to mogło być zimą i przez co mogło tak wywalać? Bezpośrednio to nie widać było jak się podniosło maskę którędy wylało
Dodam tylko, ze w całej zimie zdarzyło się to tylko 2 razy i tylko przy największym mrozie, dlatego nie miałem okazji się temu przyjrzeć
Najprawdopodobniej zawor trujdrozny ja tak mialem jak mialem wlaczone ogrzewanie rano na 24° plyn musialem dolewac a jak w dzien jezdzilem z ustawieniem 18° plyn nie uciekal po wymianie zaworu bez wzgledu na ustawienie klimatronika plyn juz nie ucieka, po demontarzu zaworu przy ogledzinach okazalo sie ze jest male pekniecie przy wylocie z zaworu na strone kierowcy
#115 OFFLINE
#116 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 17:00
Proszę o pomoc, bo w mojej omedze pojawił się problem z układem chłodzenia. Postaram się go w miarę możliwości dokładnie opisać, może ktoś z was się z czymś takim spotkał i będzie mógł coś poradzić.
Gdy rozpoczynam jazdę (zimny silnik, np po całej nocy postoju) wszystko jest ok temperatura powoli wzrasta do 90C (może nieco powyżej 90C) następnie spada do 80C (wnioskuje ze termostat działa i otwiera duży obieg płynu). później znów rośnie ale nie zatrzymuje się na 90C tylko dochodzi aż do 95-97C az włączy się wentylator który zbija ją do 93 stopni... znów rośnie do 97C - wntylator - 93C i tak ciągle;/. (Zauważyłem, że jak jadę na trasie na V ok 100km/h to temperatura jest w okolicach 90 przez długi czas ale i tak powoli rośnie do tych 97.. w mieście przez korki i częste ruszanie dzieje się to szybciej)
Generalnie:
*płynu ze zbiorniczka nie ubywa
*chłodnica (na tyle ile mogłem sprawdzić) nagrzewa się równomiernie
*węże nie puchną, nie twardnieją itd
*po nagrzaniu się układu do 97C i odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym słychać bulgotanie i wylewane jest ok 100ml płynu chłodzącego
*płyn nie śmierdzi olejem, a w oleju nie zauważyłem płynu (więc chyba nie uszczelka pod głowicą? - była wymieniana ok 1000km temu)
*ogrzewanie w samochodzie działa ok.
Generalnie nie mam pomysłu co to może być... (pompa wody też jest nowa)
Chce to zrobić, żeby było jak należy... tylko nie wiem co mam zrobić;/ (a co mechanik to inna diagnoza;/) OK, wiem że mogę po kolei wymieniać wszystko i w konsekwencji złożyć sobie nowy układ chłodzenia... ale chyba nie oto chodzi:)
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi:))
#117 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 17:36
#118 OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2013 - 17:45