Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wywala płyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
129 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   elpablo8007

elpablo8007
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Elbląg

Napisany 27 czerwca 2012 - 22:35

Panowie a ja troszku odgrzeje temat..
Otóż u siebie mam taką sytuację, że na gorącym silniku płyn wywala mi korkiem zbiorniczka, żadnego ciśnienia, po prostu robi się pełny i wywala korkiem. Dodam, że prawdopodobnie jest walnięty termostat, bo silnik nagrzewa się tylko w mieście, na trasie temp. ledwo ponad dolną kreskę lub wogóle, nie wiem czy to akurat ma związek ale piszę jakby co..
I o co tu kaman??

#82 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 czerwca 2012 - 22:49

silnik jest odpowietrzony ? na forum było opisane jak odpowietrzać, myślę że znajdziesz bez problemu
co do termostatu to dobrze by było jakbyś go wymienił :) w układzie panuje ciśnienie ok 1,4 bara

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#83 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2012 - 22:51

silnik jest odpowietrzony ? na forum było opisane jak odpowietrzać, myślę że znajdziesz bez problemu


a co ma do tego zapowietrzenie??


Sprawdź czy nie masz uwalonego korka ;)

#84 OFFLINE   elpablo8007

elpablo8007
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Elbląg

Napisany 27 czerwca 2012 - 22:55

zamierzam właśnie zmienić korek ale zastanawia mnie ten brak ciśnienia, żadnego nawet syknięcia przy odkręcaniu korka..

#85 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2012 - 22:58

Bo pewnie już całkowicie nie utrzymuje ciśnienia

#86 OFFLINE   elpablo8007

elpablo8007
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Elbląg

Napisany 27 czerwca 2012 - 23:04

bardzo możliwe z tym korkiem i mam taką nadzieję bo pierwsze o czym pomyślałem to o uszczelce pod gł. i rzece siana wypływającego z kieszeni.. Jutro lecę po korek

#87 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2012 - 23:06

Wówczas miałbyś raczej spore ciśnienie :D
Dla pewności pomacaj grube węże wody czy aby nie są za twarde

#88 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 czerwca 2012 - 23:09

a co ma do tego zapowietrzenie??


to że ciśnienie będzie podnosić do góry płyn jak tylko odkręci się korek

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#89 OFFLINE   elpablo8007

elpablo8007
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Elbląg

Napisany 27 czerwca 2012 - 23:19

ok, jutro korek kupię i dam znać.
co do termostatu to na bank będę musiał się nim zająć bo lipa na trasie zimnym latać. Jaki mniej więcej koszt termostatu? Oryginał lepiej czy jakiś polecany zamienniK? z tego co się orientowałem to wymiana 300 pln i zastanawiam się czy samemu nie podłubać..

#90 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 czerwca 2012 - 23:22

zastanawiam się czy samemu nie podłubać..

http://forum.omegakl...ead.php?t=30390
zobacz i oceń czy sam dasz radę :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#91 OFFLINE   elpablo8007

elpablo8007
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Elbląg

Napisany 27 czerwca 2012 - 23:31

przeglądałem ostatnio ten opis i dlatego planuję się sam z tym zmierzyć, bardzo fajnie opisane.
Opanuję wyciek, załatwię wolne.. i do dzieła.
Póki co dzięki wszystkim za podpowiedzi. Poinformuję o wynikach

#92 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2012 - 07:23

to że ciśnienie będzie podnosić do góry płyn jak tylko odkręci się korek


płyn zawsze będzie szedł trochę do góry na ciepłym bo się rozprężą. Poza tym odpowietrzenie jest na korku więc jeżeli korek jest sprawny to układ nie może być zapowietrzony

#93 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 czerwca 2012 - 08:18

Odpowietrzanie moim zdaniem nie ma tu nic do rzeczy.Układ odpowietrza się sam po napełnieniu, uruchomieniu i zagrzaniu przy otwarty zbiorniku. Potem tylko uzupełnia się ewentualne niedobory na zimnym. Jeśli gotuje zbiornik, to znaczy, że ciśnienie spadło i płyn wrze w niższej temperaturze. A jeśli ciśnienie spadło, znaczy jest układ nieszczelny i tego bym szukał najpierw. Jeśli szczelny to druga możliwość - jest "dopompowywany" przez UPG.

#94 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2012 - 09:01

Nie ma potrzeby odpowietrzania ukladu, sprawny korek zrobi to za nas, a i zaoszczedzimy paliwo jakie spalimy podczas odpowietrzania...
Taniej, szybciej oraz ekonomicznoej w zgledem czasu jest wymiana korka,

#95 OFFLINE   JAJOL

JAJOL
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-06-2012

Napisany 28 czerwca 2012 - 15:59

zamierzam właśnie zmienić korek ale zastanawia mnie ten brak ciśnienia, żadnego nawet syknięcia przy odkręcaniu korka..


to dziwne moze faktycznie korek????? bo jak by cisnienie wywalalo to uszczelka pod glowica:(

#96 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 czerwca 2012 - 21:49

Wymień, będziesz wiedział. Inwestycja niewielka. Pomoże, ok, nie, trzeba szukać nieszczelności.

#97 OFFLINE   elpablo8007

elpablo8007
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-09-2011
  • Skąd: Elbląg

Napisany 02 lipca 2012 - 21:35

Panowie wymieniłem korek na nowy, pojeździłem kilka dni i jak narazie, nie gotuje, nie wywala płynu, więc chyba wszystko jest ok. Cała operacją kosztowała 10 pln :)
Wielkie dzięki za pomoc!

#98 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lipca 2012 - 15:51

No ja też właśnie zamówiłem korek ale GM bo taki zalecają koledzy na forum. A dzisiaj sprawdziłem spaliny w ukł chłodzenia i jest ich brak :D Więc zostaje korek lub chłodnica bo raczej nie termostat lub pompa wody.

#99 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 lipca 2012 - 18:34

Ja mam taki problem.Temp w normie,ale po jeżdzie w tym grubym wężu jak by nie było wody i bąbelkuje jak odkręce korek to taj jak by się odpowietrzał i po chwili jest już woda w wężu i koniec bąbelkowania.Upg odpada bo silnik po remoncie.Korek zmieniałem z innej omegi i to samo

#100 OFFLINE   kura1987

kura1987
  • 12 postów
  • Dołączył: 07-01-2010
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 10 lipca 2012 - 11:05

witam wszystkich i sory za pisanie nie koniecznie na temat

padła mi oma na autostradzie A2 leciałem na Poznań i momentalnie zagrzał mi się silnik zanim zdążyłem zareagować przez nawiewy poleciała gorąca para i od strony pasażera na dywanik poleciała woda a auto zgasło laweciarz co mi nie osiągał z autostrady powiedział że nie ma kompresji i nagrzewnica padła.

czy mógłby mi jakiś znawca trochę pomoc ?



Edit:
Przeniosłem do bardziej odpowiedniego tematu/robert3012