Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Małe ogniska korozji ,co zrobic??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 07 kwietnia 2012 - 15:36

Ja też mam takie pytanko bo jak to w omesi ruda już bierze i chciałem ją usunąć i pomalować całe doły drzwi, ale chce to zrobić pistoletem i tu właśnie jest pytanie bo mam kompresor 50l olejowy jedno tłokowy o wydajności jakieś 160l/min który nabija do 8bar i nie wiem jaki kupić pistolet? Oczywiście to na początek niech to będzie jakiś tańszy pistolet do 150 zł a później się zobaczy tyle że na allegro są LVLP, HVLP, HP, RP a ja nie wiem jaki by był najlepszy pod mój kompresor tak że by to malowanie wyszło i jak najlepiej. Proszę osoby które mają o tym pojęcie że by się wypowiedziały bo chcę zakupić pistolet i powoli reanimować moją omcię.


Przy takim kompresorze i równie cienkim budżecie na pistolet to nie masz wielkiego wyboru.
Przy kompresorze 50 litrowym z powodzeniem stosowałem pistolety FOBO LUX, które wbrew pozorom nie są najgorsze, chociaż z najniższej półki.
Tu masz aukcję tych pistoletów:

http://allegro.pl/pr...2258840703.html

Pistoletem HP jest trochę łatwiej lakierować, ale zużycie lakieru minimalnie większe.Do tego pistolet HP ma minimalnie niższe zapotrzebowanie na powietrze, co w Twoim przypadku jest bardzo istotne.
Ja osobiście już pare aut w swoim życiu zmalowałem, więc wolę stosować nawet przy małym kompresorze FOBO HVLP, ale to tylko kwestia pewnej wprawy.
Jedno co ważne - kup ten pistolet z dyszą 1.3, a nie z 1.4 - bowiem masz zbyt mały kompresor.Mam 3 takie pistolety z różnymi dyszami i najlepiej przy małym kompresorze wychodzi lakierowanie z dyszą 1.3 mm - tak baza jak i klar.

Co jeszcze jest ważne - nawet nie podchodź do lakierowania bez odwadniacza i reduktora pod pistoletem - to już najmniejsze minimum jakie musisz mieć.To nie jest wielki koszt, ale zwraca się z naddatkiem.
Osobiście proponowałbym Tobie dokupienie odolejacza na kompresor - ale to już niestety trochę większy koszt.W sumie bez odolejacza nie wyobrażam sobie lakierowania, przekonałem się o tym na samym początku.

wszystko cacy ale w przypadku reaktywnego należy go najpierw pokryć podkładem akrylowym, dalej jak leci szpachla-podkład-baza-klar


No cóż - jeżeli musisz na reaktywny dawać podkład akrylowy to nie mam nic przeciwko temu.Ja nigdy tego nie robię, jednakże przy obróbce szpachli bardzo uważam na to by nie doszlifować się do reaktywnego, szczególnie na krawędziach,
Ja osobiście nie widzę sensu dodatkowego pogrubiania warstwy lakieru.No ale każdy orze jak może lub umie, albo chce.

#22 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 kwietnia 2012 - 17:57

Dzięki za odpowiedź bardzo mi pomogła więc z tego co rozumuje polecasz mi pistolet HP? Na chwilę obecną chcę kupić taki tańszy pistolet bo nie wiem jak mi będzie wychodziło to malowanie jeżeli będzie to szło dobrze to na pewno zainwestuje w lepszy pistolet i kompresor ale na czymś trzeba się uczyć. A możesz mi zobrazować pozostałe pistolety jaka w nich jest różnica bo ja nie do końca kumam o co w tym biega.

#23 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 07 kwietnia 2012 - 18:15

A możesz mi zobrazować pozostałe pistolety jaka w nich jest różnica bo ja nie do końca kumam o co w tym biega.


Pistolety typu L.V.L.P. (low volume, low pressure) są technicznie najbardziej zaawansowanymi narzędziami lakierników.
Są to pistolety które od niedawna są w sprzedaży. Pistolety LVLP łączą w sobie zalety pistoletów lakierniczych wysokociśnieniowych (HP) czyli nieskie zużycie powietrza i pistoletów niskociśnieniowych (HVLP) tj. bardzo małe straty środków lakierniczych podczas malowania.
CHaraktyzują się bardzo niskim ciśnieniem pracy (maksymalnie 1.5 bar) oraz niskim zużycem sprężonego powietrza.

Zalecany kompresor: zbiornik 100 - 150 l i silnik 2.2kW lub większy

Popatrz tutaj, na tym forum jest sporo na temat pistoletów i nie tylko:
http://lakierowanko....topic.php?t=341

albo tutaj:

http://lakiernik.inf...8d6c89a24101309


Wydaje mi się, że większość początkujących stosuje jednak pistolety HP - najłatwiej się na tym uczyć.Poza tym są chyba najlepsze do bardzo lichego pozostałego sprzętu czyli kompresora itp.Chociaż jak już na początku pisałem mi lepiej się lakierowało pistoletem HVLP i to właśnie tym Fobo Lux.To trzeba samemu wypróbować na jakiś starych elementach, ale w takim wypadku trzeba mieć dwa.
Pamiętaj, że będziesz jeszcze potrzebował osobny pistolet do podkładu - normalny pistolet z dyszą 1.3, 1.4 podkładu Ci nie pociągnie.Ja jadę podkład zwykłym tanim pistoletem z dyszą 1.8.

#24 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 kwietnia 2012 - 18:28

Bardzo Ci dziękuję więc na początek kupię pistolet z aukcji którą mi podałeś i będzie to HP a jak będzie mi wychodziło malowanie to zmienię sprzęt na lepszy.Na początek chcę odratować swoją omegę i corsę żony a później się zobaczy. Odwadniacz i odolejacz mam wraz z manometrem zamontowany na wyjściu z kompresora ale kupię pistolet wraz z odwadniaczem i manometrem z aukcji którą podałeś. Jeszcze raz dzieki bo bardzo mi pomogłeś bo naprawdę nie wiedziałem jaki kupić pistolet dokładnie to chodziło mi o te oznaczenia a za taką kasę wiem że nie ma czego się spodziewać.

#25 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 07 kwietnia 2012 - 18:50

na początek kupię pistolet z aukcji którą mi podałeś i będzie to HP


I za te pieniądze chyba najlepszy wybór.Wkleję Tobie ze dwa zdjęcia z ostatniej mojej roboty właśnie tym pistoletem Fobo Lux II HP.Musiałem właśnie tym robić bo mojemu podstawowemu HVLP coś odbiło i mi pluł.Oto efekt:

lakierowany cały zadek w suzuki mojej żony - tak wyglądał przed malowaniem, ale już po wyciąganiu i po podkładzie klapy :

Dodany obrazek

A tak w elementach:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

No i efekt końcowy:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#26 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 kwietnia 2012 - 19:12

Kawał dobrej roboty odwaliłeś, wiesz na początek kupię sobie HP a później HVLP i porównam ale na razie tylko tym jednym zobaczę czy mam smykałkę do tego a do podkładu mam właśnie jakiś taki tani pistolet z dyszą 1.8 tak jak pisałeś.

#27 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 07 kwietnia 2012 - 19:33

Kawał dobrej roboty odwaliłeś


To była tylko drobna robótka, 4 dni i gotowe , ale z tym było trochę więcej roboty:

Przed:

Dodany obrazek

No i po , ale 14 dniach roboty jeszcze w starej stodole :)

Dodany obrazek

Kto by taką starą babinę jeszcze ratował... ehhhh ma się ten sentyment...
W tej babinie nie był tylko przód bity, ale i jeden cały bok i kawałek tyłu...

#28 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 kwietnia 2012 - 12:47

To była tylko drobna robótka, 4 dni i gotowe , ale z tym było trochę więcej roboty:

Przed:

Dodany obrazek

No i po , ale 14 dniach roboty jeszcze w starej stodole :)

Dodany obrazek

Kto by taką starą babinę jeszcze ratował... ehhhh ma się ten sentyment...
W tej babinie nie był tylko przód bity, ale i jeden cały bok i kawałek tyłu...

Dobra robota. Widzę , że pan"złota rączka " jesteś :) ?