

Małe ogniska korozji ,co zrobic??
#1
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 10:43
#2
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 17:05
Jeśli chodzi o dół drzwi to jest standard dla omegi i korozja pokazuje sie od wewnetrznej strony dołu drzwi, a wychodzi potem na zewnatrz. Musisz sprawdzić i najlepiej usunąć korozję.
#3
OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 17:44
Kolego polerka czy woskowanie nie pomoże ci na stałe przy pokazaniu sie korozji.
Jeśli chodzi o dół drzwi to jest standard dla omegi i korozja pokazuje sie od wewnetrznej strony dołu drzwi, a wychodzi potem na zewnatrz. Musisz sprawdzić i najlepiej usunąć korozję.
Ciekawe jakie koszty takich zaprawek

#4
OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 21:34


Prawe drzwi

tutaj lewe, wygladaly jak prawe, zapomnialem zrobic fotki przed

Malutkie pęcherzyki takie 1mm mozna "naprawic" bez malowania "polowy" elementu, wystarczy delikatnie wyskrobac rdze czyms ostrym, i jezeli pod lakierem nie pojawia nam sie co raz większe ognisko, wyskrobac do golej blachy, nozykiem, malutkim srubokretem, zabezpieczyc ten kawalatek blachy np. Cortaninem lub czyms do zabezpieczania i wiązania korozji, i delikatnie, malutkim pedzelkiem lub nawet zapałka, "zamalowac" ten maly oczyszczony punkcik na naszej karoseri. Jesli mamy dobrany lakier w spray'u, mozna psiknac nim do jakiejs nakretki np, i z niej, zamaczajac zapalke, pedzelek (taki modelarski naprzyklad) naniesc kropelke farby na naprawiane miejsce. Na jakis czas zalatwi to sprawe:) po 2-3 dniach przepolerowac, nawoskowac, niepowinno sie rzucac w oczy

#5
OFFLINE
Napisany 18 marca 2012 - 09:18
#6
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 07:52
Nie powiem bo tez się trochę bawię z ruda używam kremex odrdzewiacz w kremie. Później zamalowuje lakierem i na trochę starcza ale ja tak jak tu na zdjęciach rudej nie mam troszeczkę pod drzwiami. Jak miał bym tak z korodowane drzwi to chyba wolał bym kupić inne drzwi na Allegro widziałem drzwi za 60zł bez korozji
Za "Nowe" drzwi wyszla by podobna cena + wysylka, kwestia trafic w kolor jeszcze

#7
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 14:29
Za "Nowe" drzwi wyszla by podobna cena + wysylka, kwestia trafic w kolor jeszcze
u mnie jesli wyjdzie cos za jakis czas, pomysle nad innymi drzwiami. Jak ten krem Ci sie spisuje???
Krem naprawdę super smaruje zostawiam na jakieś 3 godz później wycieram mokra szmatka i rudej nie ma oczywiście nie mowie tu o tym ze znikną pęcherze albo coś w tym stylu znika ruda i jej ognisko oczywiście na jakiś czas nie na zawsze ja potem jeszcze delikatnie lakierem nakładam i jest super .:jump:
Tu masz link do odrdzewiacza http://allegro.pl/od...2177657612.html
#8
OFFLINE
Napisany 19 marca 2012 - 20:16
w omegach tylko metalic wystepowal, czy moze w jakis wersjach byl akryl?
konkretnie chodzi mi o kod koloru Z200 w roczniku 98". jakos nie moge sie doszukac przy odpryskach na masce bezbarwnego, i stad moje pytanie. mam podejrzenie, ze moze byc to akryl, ale nigdy to 100%.
#9
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 12:19
co do malowania, pytanie o lakier.
w omegach tylko metalic wystepowal, czy moze w jakis wersjach byl akryl?
konkretnie chodzi mi o kod koloru Z200 w roczniku 98". jakos nie moge sie doszukac przy odpryskach na masce bezbarwnego, i stad moje pytanie. mam podejrzenie, ze moze byc to akryl, ale nigdy to 100%.
Napewno odpowiedza na te pytanie w jakiejs mieszalni lakierow samochodowej. Lakier akrylowy mam np u siebie na omedze, z tym ze bialy

#10
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 18:38
ale ok, jesli mowisz, ze masz akryl, to przynajmniej jest jakis dylemat. bedzie piknie

pozdrawiam.
#11
OFFLINE
Napisany 21 marca 2012 - 11:28
w omegach tylko metalic wystepowal, czy moze w jakis wersjach byl akryl?
metalic to też akryl:p
#12
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2012 - 12:14
czyli generalnie jak usunę rdzę przeszlifuję ogniska lub popryskam albo nasmaruję czymś co usunie wszystkie pozostałości to mogę zaszpachlować żeby ładnie było i gładko i najważniejsze to czy dostanę mój lakier metalic w spreju czy niestety takowe nie występują...?
domyślam się że jeśli naprawię kawałki blachy to mogą wystąpić różnice pomiędzy nowym lakierem i starym jakby nie patrzeć już kilkunastoletnim...
przydałoby się wtedy polerowanie całości domyślam się...więc ile to może kosztować w warsztacie...?
#13
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2012 - 15:46
czy dostanę mój lakier metalic w spreju czy niestety
dostaniesz i to w idealnym odcieniu , tutaj - http://www.euromobil...php?link=porady , ja u niego zawsze dorabiam do każdego auta , jak chcesz to nabije ci w spray albo przyszykuje do pistoletu i doradzi co i jak

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#14
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2012 - 22:23
#15
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 11:21
http://www.aspekt-fi...ne/no_rust.html
http://www.elektroda...pic1936374.html
a co do mieszania lakierów to dziękuję kocku

ale mam w Tarnowskich Górach sklep-mieszalnię AUTOCOLOR to podobno dosyć profesjonalna firma...mieliście styczność z nimi...?
znalazłem jeszcze w tamtym roku zestaw naprawczy do blach chyba pod nazwą auto mix dostępny w castoramie z lakierem szpachlówką papierami ściernymi w zestawie...próbował ktoś tego rozwiązania...?czy może lepiej osobno skompletować potrzebne rzeczy...?
#16
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 12:34
czyli generalnie jak usunę rdzę przeszlifuję ogniska lub popryskam albo nasmaruję czymś co usunie wszystkie pozostałości to mogę zaszpachlować żeby ładnie było i gładko
To by raczej był podstawowy błąd!
Jeżeli rdzę zeszlifujesz czy usuniesz całkowicie to gołą blachę nie możesz szpachlować.To pierwsza zasada.Na gołą blachę najpierw idzie podkład reaktywny albo epoksydowy, a po jego wyschnięciu szpachla, a dopiero po niej podkład akrylowy.
Po dokładnej "obróbce" podkładu akrylowego idzie dopiero baza, a na nią bezbarwny. Pamiętaj, jeżeli na gołą blachę dasz szpachlę, to szkoda Twojej roboty - miejsce to szybciej zardzewieje aniżeli myślisz, bowiem szpachla akrylowa chłonie wilgoć jak gąbka.
Jednym zdaniem - goła blacha> podkład reaktywny albo epoxydowy > szpachla > podkład akrylowy > baza > bezbarwny
#17
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 12:36
ja po świętach biorę sie tez za zaprawki. może jak znajdę czas to zrobię jakąś fotorelację.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#18
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2012 - 11:58
Jednym zdaniem - goła blacha> podkład reaktywny albo epoxydowy > szpachla > podkład akrylowy > baza > bezbarwny
dzięki bo nie miałem pojęcia...myślę że dla takiego kogoś jak ja jest to możliwe do ogarnięcia...jak będę miał trochę kasy to się zabiorę i pochwalę rezultatem jeśli będzie się czym chwalić...

#19
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2012 - 17:33
Jednym zdaniem - goła blacha> podkład reaktywny albo epoxydowy > szpachla > podkład akrylowy > baza > bezbarwny
wszystko cacy ale w przypadku reaktywnego należy go najpierw pokryć podkładem akrylowym, dalej jak leci szpachla-podkład-baza-klar
#20
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2012 - 07:14