Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Małe ogniska korozji ,co zrobic??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 16 marca 2012 - 10:43

Dzisiaj zauwazylem ze na drzwiach od dolu miedzy listwa a koncem drzwi pojawily mi sie takie malutkie jakby ktos igla dziobna naloty rdzy ale po przetarciu szmatka zniknely a nie wiem co robic ?? mi przychodzi na mysl tylko to zeby zabrac go do kosmetyczki na polerke , woskowanie itp zeby zabezpieczyc lakier bo dawno nie mial polerki ani wosku na sobie:)

#2 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 17:05

Kolego polerka czy woskowanie nie pomoże ci na stałe przy pokazaniu sie korozji.
Jeśli chodzi o dół drzwi to jest standard dla omegi i korozja pokazuje sie od wewnetrznej strony dołu drzwi, a wychodzi potem na zewnatrz. Musisz sprawdzić i najlepiej usunąć korozję.

#3 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 marca 2012 - 17:44

Kolego polerka czy woskowanie nie pomoże ci na stałe przy pokazaniu sie korozji.
Jeśli chodzi o dół drzwi to jest standard dla omegi i korozja pokazuje sie od wewnetrznej strony dołu drzwi, a wychodzi potem na zewnatrz. Musisz sprawdzić i najlepiej usunąć korozję.


Ciekawe jakie koszty takich zaprawek :Dół drzwi,przy uszczelkach przy szybach,tylne nadkola?

#4 OFFLINE   Wujoteka

Wujoteka
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 17 marca 2012 - 21:34

Witam, Jestem nowy na forum, wiec witam wszystkich serdecznie. od 3 dni jestem (jak narazie ;P )szczesliwym posiadaczem omiegi b kombi, dzis przedchwila wróciłem z garazu siwezo po robieniu kontkretnych zaprawek :) oczywscie spod drzwi, po calej dlugosci, od p pasazera i koierowcy plus na klapie pod wycieraczka. Koszt takiej zabawy, jesli wezmiemy sie za to sami, to okolo 200 zloty, za te 3 elementy. Tyle wyniosly mnie mniej wiecej materialy.
Dodany obrazek
Prawe drzwi

Dodany obrazek
tutaj lewe, wygladaly jak prawe, zapomnialem zrobic fotki przed ;)

Malutkie pęcherzyki takie 1mm mozna "naprawic" bez malowania "polowy" elementu, wystarczy delikatnie wyskrobac rdze czyms ostrym, i jezeli pod lakierem nie pojawia nam sie co raz większe ognisko, wyskrobac do golej blachy, nozykiem, malutkim srubokretem, zabezpieczyc ten kawalatek blachy np. Cortaninem lub czyms do zabezpieczania i wiązania korozji, i delikatnie, malutkim pedzelkiem lub nawet zapałka, "zamalowac" ten maly oczyszczony punkcik na naszej karoseri. Jesli mamy dobrany lakier w spray'u, mozna psiknac nim do jakiejs nakretki np, i z niej, zamaczajac zapalke, pedzelek (taki modelarski naprzyklad) naniesc kropelke farby na naprawiane miejsce. Na jakis czas zalatwi to sprawe:) po 2-3 dniach przepolerowac, nawoskowac, niepowinno sie rzucac w oczy :)

#5 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 marca 2012 - 09:18

Nie powiem bo tez się trochę bawię z ruda używam kremex odrdzewiacz w kremie. Później zamalowuje lakierem i na trochę starcza ale ja tak jak tu na zdjęciach rudej nie mam troszeczkę pod drzwiami. Jak miał bym tak z korodowane drzwi to chyba wolał bym kupić inne drzwi na Allegro widziałem drzwi za 60zł bez korozji

#6 OFFLINE   Wujoteka

Wujoteka
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 19 marca 2012 - 07:52

Nie powiem bo tez się trochę bawię z ruda używam kremex odrdzewiacz w kremie. Później zamalowuje lakierem i na trochę starcza ale ja tak jak tu na zdjęciach rudej nie mam troszeczkę pod drzwiami. Jak miał bym tak z korodowane drzwi to chyba wolał bym kupić inne drzwi na Allegro widziałem drzwi za 60zł bez korozji


Za "Nowe" drzwi wyszla by podobna cena + wysylka, kwestia trafic w kolor jeszcze :) u mnie jesli wyjdzie cos za jakis czas, pomysle nad innymi drzwiami. Jak ten krem Ci sie spisuje???

#7 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 19 marca 2012 - 14:29

Za "Nowe" drzwi wyszla by podobna cena + wysylka, kwestia trafic w kolor jeszcze :) u mnie jesli wyjdzie cos za jakis czas, pomysle nad innymi drzwiami. Jak ten krem Ci sie spisuje???


Krem naprawdę super smaruje zostawiam na jakieś 3 godz później wycieram mokra szmatka i rudej nie ma oczywiście nie mowie tu o tym ze znikną pęcherze albo coś w tym stylu znika ruda i jej ognisko oczywiście na jakiś czas nie na zawsze ja potem jeszcze delikatnie lakierem nakładam i jest super .:jump:
Tu masz link do odrdzewiacza http://allegro.pl/od...2177657612.html

#8 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 19 marca 2012 - 20:16

co do malowania, pytanie o lakier.

w omegach tylko metalic wystepowal, czy moze w jakis wersjach byl akryl?

konkretnie chodzi mi o kod koloru Z200 w roczniku 98". jakos nie moge sie doszukac przy odpryskach na masce bezbarwnego, i stad moje pytanie. mam podejrzenie, ze moze byc to akryl, ale nigdy to 100%.

#9 OFFLINE   Wujoteka

Wujoteka
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 20 marca 2012 - 12:19

co do malowania, pytanie o lakier.

w omegach tylko metalic wystepowal, czy moze w jakis wersjach byl akryl?

konkretnie chodzi mi o kod koloru Z200 w roczniku 98". jakos nie moge sie doszukac przy odpryskach na masce bezbarwnego, i stad moje pytanie. mam podejrzenie, ze moze byc to akryl, ale nigdy to 100%.


Napewno odpowiedza na te pytanie w jakiejs mieszalni lakierow samochodowej. Lakier akrylowy mam np u siebie na omedze, z tym ze bialy :)

#10 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 20 marca 2012 - 18:38

ok, dzieki za odpowiedz. wiec tak czy siak i tak musze sie udac do malarskiego:D
ale ok, jesli mowisz, ze masz akryl, to przynajmniej jest jakis dylemat. bedzie piknie :D

pozdrawiam.

#11 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 21 marca 2012 - 11:28

w omegach tylko metalic wystepowal, czy moze w jakis wersjach byl akryl?


metalic to też akryl:p

#12 OFFLINE   Zielosz

Zielosz
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-06-2010

Napisany 04 kwietnia 2012 - 12:14

no to jako że się wiosna pojawiła to trzeba się zabrać za te pęcherze...
czyli generalnie jak usunę rdzę przeszlifuję ogniska lub popryskam albo nasmaruję czymś co usunie wszystkie pozostałości to mogę zaszpachlować żeby ładnie było i gładko i najważniejsze to czy dostanę mój lakier metalic w spreju czy niestety takowe nie występują...?

domyślam się że jeśli naprawię kawałki blachy to mogą wystąpić różnice pomiędzy nowym lakierem i starym jakby nie patrzeć już kilkunastoletnim...
przydałoby się wtedy polerowanie całości domyślam się...więc ile to może kosztować w warsztacie...?

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2012 - 15:46

czy dostanę mój lakier metalic w spreju czy niestety


dostaniesz i to w idealnym odcieniu , tutaj - http://www.euromobil...php?link=porady , ja u niego zawsze dorabiam do każdego auta , jak chcesz to nabije ci w spray albo przyszykuje do pistoletu i doradzi co i jak :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   herflik

herflik

    Mondeo MkIII 2,0 TDDI

  • 33 postów
  • Dołączył: 16-02-2012
  • Skąd: Małopolska

Napisany 04 kwietnia 2012 - 22:23

nie wiem czy oglądaliście " fani czterech kółek" w jednym z odcinków Ed posmarował rudą jakimś środkiem i po 20 minutach wyglądała jak metal - kto wie co to był za środek ? pytam nie tylko z ciekawości

#15 OFFLINE   Zielosz

Zielosz
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-06-2010

Napisany 05 kwietnia 2012 - 11:21

też intryguje mnie ten cudowny środek zamieniający...posszperałem po googlach i znalazłem jakieś wzmianki:
http://www.aspekt-fi...ne/no_rust.html

http://www.elektroda...pic1936374.html

a co do mieszania lakierów to dziękuję kocku :D trochę daleko mam do Rudy tym bardziej że zawieszenie rozklekotane i wspomaganie padło i trasy powyżej 10 km stają się lekko upierdliwe...
ale mam w Tarnowskich Górach sklep-mieszalnię AUTOCOLOR to podobno dosyć profesjonalna firma...mieliście styczność z nimi...?
znalazłem jeszcze w tamtym roku zestaw naprawczy do blach chyba pod nazwą auto mix dostępny w castoramie z lakierem szpachlówką papierami ściernymi w zestawie...próbował ktoś tego rozwiązania...?czy może lepiej osobno skompletować potrzebne rzeczy...?

#16 OFFLINE   Benedykt

Benedykt
  • 115 postów
  • Dołączył: 21-01-2009
  • Skąd: Alwernia

Napisany 05 kwietnia 2012 - 12:34

czyli generalnie jak usunę rdzę przeszlifuję ogniska lub popryskam albo nasmaruję czymś co usunie wszystkie pozostałości to mogę zaszpachlować żeby ładnie było i gładko


To by raczej był podstawowy błąd!

Jeżeli rdzę zeszlifujesz czy usuniesz całkowicie to gołą blachę nie możesz szpachlować.To pierwsza zasada.Na gołą blachę najpierw idzie podkład reaktywny albo epoksydowy, a po jego wyschnięciu szpachla, a dopiero po niej podkład akrylowy.
Po dokładnej "obróbce" podkładu akrylowego idzie dopiero baza, a na nią bezbarwny. Pamiętaj, jeżeli na gołą blachę dasz szpachlę, to szkoda Twojej roboty - miejsce to szybciej zardzewieje aniżeli myślisz, bowiem szpachla akrylowa chłonie wilgoć jak gąbka.

Jednym zdaniem - goła blacha> podkład reaktywny albo epoxydowy > szpachla > podkład akrylowy > baza > bezbarwny

#17 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 05 kwietnia 2012 - 12:36

w Rybniku nie daleko mojej chaty jest mieszalnia lakierów. chciał dobrac lakier i żeby mi w puszkę nabił. ale okazało się że na półce ma puszki oryginalne nabite fabrycznym lakierem. podałem mu kod lakieru na samochodzie. zapłaciłem 20zł i mam ten sam kolor co fabryka daje. nie ma żadnej różnicy. jak bede w garażu to zerkne na producenta lakieru i podam. na pewno można będzie odszukać w sieci podając swój kod lakieru.
ja po świętach biorę sie tez za zaprawki. może jak znajdę czas to zrobię jakąś fotorelację.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#18 OFFLINE   Zielosz

Zielosz
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-06-2010

Napisany 06 kwietnia 2012 - 11:58

Jednym zdaniem - goła blacha> podkład reaktywny albo epoxydowy > szpachla > podkład akrylowy > baza > bezbarwny


dzięki bo nie miałem pojęcia...myślę że dla takiego kogoś jak ja jest to możliwe do ogarnięcia...jak będę miał trochę kasy to się zabiorę i pochwalę rezultatem jeśli będzie się czym chwalić... :p

#19 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 06 kwietnia 2012 - 17:33

Jednym zdaniem - goła blacha> podkład reaktywny albo epoxydowy > szpachla > podkład akrylowy > baza > bezbarwny


wszystko cacy ale w przypadku reaktywnego należy go najpierw pokryć podkładem akrylowym, dalej jak leci szpachla-podkład-baza-klar

#20 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 kwietnia 2012 - 07:14

Ja też mam takie pytanko bo jak to w omesi ruda już bierze i chciałem ją usunąć i pomalować całe doły drzwi, ale chce to zrobić pistoletem i tu właśnie jest pytanie bo mam kompresor 50l olejowy jedno tłokowy o wydajności jakieś 160l/min który nabija do 8bar i nie wiem jaki kupić pistolet? Oczywiście to na początek niech to będzie jakiś tańszy pistolet do 150 zł a później się zobaczy tyle że na allegro są LVLP, HVLP, HP, RP a ja nie wiem jaki by był najlepszy pod mój kompresor tak że by to malowanie wyszło i jak najlepiej. Proszę osoby które mają o tym pojęcie że by się wypowiedziały bo chcę zakupić pistolet i powoli reanimować moją omcię.