

Omega 2.5td nie odpala
#21
OFFLINE
Napisany 20 marca 2012 - 20:28
#22
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 08:44
Podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa Kontrolka z symbolem silnika i silnik zgasł i już nie odpalił
Z tego co zauważyłem i sprawdziłem na wtryski nie idzie paliwo. Po odkręceniu rurki od wtryskiwacza nie ma śladu paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. W książce wyczytałem żeby sprawdzić zawór odcinający dopływ paliwa sprawdziłem przy przekręceniu kluczyka cyka i się zamyka bo wymontowałem a paliwa nie ma. Do wtrysków podłączone są jeszcze takie gumowe wężyki jak je zdejmę i kręcę rozrusznikiem to z nich paliwo leci. Proszę o pomoc co to może być.
P.S.
Dodam że jestem w Niemczech i mam ograniczony dostęp do warsztatów.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Grzegorz
jak to jest ze pompa paliwo ciagnie a z pompy juz nie wychodzi dalej po olaczeniu przewodu zasilajacego pompe w paliwo i przekreceniu kluczyka paliwo leci filtry wymienione nie wiem co jeszcze mmoge zrobic
#23
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 09:46
#24
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 10:21
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8 TEN SIE NAPRAWIL
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę - JADE KUPIC NOWY
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu MAM TEMPOMAT ALE NIE DZIALA

CO OZNACZAJA TE KODY?? CO Z TYM ZROBIC CO SIE Z TYM JE?
#25
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 12:05
ODCZYTALEM KODY
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8 TEN SIE NAPRAWIL
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę - JADE KUPIC NOWY
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu MAM TEMPOMAT ALE NIE DZIALA![]()
CO OZNACZAJA TE KODY?? CO Z TYM ZROBIC CO SIE Z TYM JE?
24 - pewnie chwilowa przerwa na czujniku, jeśli nie powtarza się to olać.
49 - najprawdopodobniej albo walnięty przekaźnik, albo któraś świeca nie grzeje. Jak masz trochę kasy to wymienić komplet świec na dobre markowe typu Bosch, FEBI, Iskra, Beru.
54 - sprawdź kabelek od zaworu odcinającego paliwo (jest na pompie wtryskowej, od góry patrząc, zaraz nad tłokorozdzielaczem). Jeśli jest walnięty zawór - wymienić.
92 - Skoro masz tempomat to sprawdź czy kable w kierownicy od niego są prawidłowo podłączone.
Po naprawie wszystkich rzeczy podpiąć pod kompa i skasować.
#26
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2012 - 16:04
#27
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2012 - 12:05
Jeszcze jedno pytanie czy istnieje możliwość zkasowania błędów bez podłączania komputera??
#28
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2012 - 12:45
Jedna (ta po prawej) musi być podłączona do zaworu EGR (tego srebrnego grzybka przed kolektorem dolotowym).Na obrazku zaznaczyłem dwie rzeczy mam takie pytanie z oby dwóch wychodzą wężyki i ida w strone akumulatora tam znalazłem oba ale nie są do niczego podłączone wygląda na to że końcówki są wyłamane i zostały w wężykach i jak by jakiejś części brakowało wie ktoś do czego to podłączyć najlepiej jakieś foto albo opis z góry dzięki
Jeszcze jedno pytanie czy istnieje możliwość zkasowania błędów bez podłączania komputera??
A ten niepodłączony/wyłamany króciec (po lewej stronie) u mnie był od zakupu wolny/niepodłączony. Wiem że drugi "cycek" który wystaje z układu podciśnienia służy do sterowania podciśnieniem klimatyzacji.
#29
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2012 - 14:38
Jestem posiadaczem Opla Omegi 2.5TD I mam następujący problem
Podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa Kontrolka z symbolem silnika i silnik zgasł i już nie odpalił
Z tego co zauważyłem i sprawdziłem na wtryski nie idzie paliwo. Po odkręceniu rurki od wtryskiwacza nie ma śladu paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. W książce wyczytałem żeby sprawdzić zawór odcinający dopływ paliwa sprawdziłem przy przekręceniu kluczyka cyka i się zamyka bo wymontowałem a paliwa nie ma. Do wtrysków podłączone są jeszcze takie gumowe wężyki jak je zdejmę i kręcę rozrusznikiem to z nich paliwo leci. Proszę o pomoc co to może być.
Ja miałem dokładnie identyczny problem (i akurat stało mi się to jak byłem na Słowacji

U mnie przyczyna była w zatkanym sitku paliwa w zbiorniku. i okazało się, że po przeczyszczeniu ów sitka (było tam centymetr obrzydliwej mazi, która zatkała doszczętnie sitko) autko zapaliło na dotyk. Może u ciebie też taka przyczyna...
To sitko (w kombi przynajmniej bo w sedanie nie wiem) znajduje się pod tapicerkom w +/- pętli, którą zaznaczyłem na zdjęciu:
http://desmond.image...jpg&res=landing
#30
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2012 - 13:30
i czy jak wymienilem zawor odcinajacy i nadal miga blad 54 to samochod odpali??
#31
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2012 - 13:40
#32
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2012 - 14:54
Gdy wykręce ten zawor odcinajacy i przekrece kluczyk to otworu wycieka paliwo.
Czy jest możliwe zeeby gdzies wylot z pompy byl zapchany?
#33
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2012 - 15:08
#34
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2012 - 16:43
#35
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2012 - 17:09
#36
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2012 - 21:37
#37
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2012 - 09:44
a TERAZ MI WYWALILO BLAD 19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
gdZIE JEST TEN CZUJNIK?
#38
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2012 - 11:29
#39
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2012 - 18:00
#40
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2012 - 18:01
podgląd
http://allegro.pl/cz...2465098669.html