Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie mogę cofnąć tłoczka w zacisku hamulcowym!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 20:06

ale to forum nie służy do chwalenia sie jakie fury widzi się w swoim miejscu pracy. pozostańmy w temacie dolegliwości omeg. koledzy, troszkę opanowania;)


ok ja przepraszam już nie bedę się chwalił i mądrzył tylko ja tak zostałem nauczony żeby wszystko robić jak należy

#22 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2012 - 20:15

widziałem kiedys taką droga fure co wyjechała z warsztatu i zmiast drazka miała pręt zbrojeniowy ale to inna historia ,,, albo to taki Tuning był :)

#23 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 marca 2012 - 20:17

czyli podsumowując, zacisk do zrobienia:
- wymiana płynu (jaki wlać??)
- wyjęcie, wyczyszczenie i nasmarowanie tłoczka i tu mam pytanie czy zdemontować cały zacisk i dopiero wyjąć tłoczek czy wciskając pedał hamulca aż wyskoczy

proszę o podanie czy są jakieś szczegóły na które trzeba zwrócić uwagę
czy tylko demontaż, czyszczenie, smarowanie,montaż odpowietrzenie

#24 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 20:26

ja to robię tak jak jest mocno zapieczony to naciskaj na pedał aż wyjdzie tłok ale przed tem popuść przewód od zacisku żebyś później się z nim nie szarpał w powietrzu weź zacisk w imadło drobny papier popsikaj jakims odrdzewiaczem poczyść tym papierem na około tłoczek w zacisku jak będzie biała maź to znaczy że ci się płyn zagotował bo miał w sobie dużo wody ,wyczyść w środku dobrze zacisk i posmaruj płynem tłoczek lub jakimś silikonem i uważnie wkładaj tłoczek w osłonkę żeby jej nie porwać jak wciśniesz go do konca to ok.a płyn jaki to dot 4 lub 5

#25 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 20:27

ok ja przepraszam już nie bedę się chwalił i mądrzył tylko ja tak zostałem nauczony żeby wszystko robić jak należy


kolego, zapotrzebowanie na Twoja fachowa wiedzę jak najbardziej jest. a jak zostanie to zrobione będzie wiedział tylko sam właściciel:)

#26 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 20:30

oczywiście że tak własciciel będzie wiedział każdy jak prubóje sam swoja teorie robi ważne żeby się udało ja często jeszcze sie ucze napraw i sam sobie jakieś patenty wymyślam

#27 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 20:52

panowie bez przepychanek !! chcecie pomóc koledze czy komentować swoje wypowiedzi ??
wracamy do meritum :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#28 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2012 - 21:08

wg mnie konieczne są trzy rzeczy:
1. rozebrać cały zacisk - wyjąć tłoczek, oczyścić wraz z cylinderkiem
2. nowe gumki - koniecznie
3. nowy płyn - dot 4 ewentualnie 5.1 ( w żadnym wypadku dot-5)

#29 OFFLINE   marcus711

marcus711

    VIP

  • 65 postów
  • Dołączył: 26-01-2008
  • Skąd: LATOWICZ

Napisany 07 marca 2012 - 21:32

odkręć koło i wez mocny pręt lub śrubokręt i włóż go szczeline jak na zdjęciu z przodu zacisku tak aby zaparł się o tarsze i zacisk i na przewage cofnij. oczywiście ja tak robie bo duży tłoczek jest i przy zdjętym zacisku cięzko. kiedys na 2 rury na przewage wciskałem. i działa

#30 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 marca 2012 - 21:40

kiedys na 2 rury na przewage wciskałem. i działa


Rury albo dwa style od młotka i zawsze działało

Nie sądze żeby był zapieczony,miałeś jakieś problemy z hamowamiem sciągało czy coś, po prostu trzeba sposobem wcisnąć

#31 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 21:58

Ja mam przyrządzik i wciskam zawsze śrubą, nigdy mnie ta metoda nie zawiodła.

#32 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 marca 2012 - 22:27

odkręć koło i wez mocny pręt lub śrubokręt i włóż go szczeline jak na zdjęciu z przodu zacisku tak aby zaparł się o tarsze i zacisk i na przewage cofnij. oczywiście ja tak robie bo duży tłoczek jest i przy zdjętym zacisku cięzko. kiedys na 2 rury na przewage wciskałem. i działa


właśnie tak zawsze robiłem i teraz też jednak ani drgnie

Nie sądze żeby był zapieczony,miałeś jakieś problemy z hamowamiem sciągało czy coś


nie ściągało, jedynie piszczały jak były zimne

#33 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 08 marca 2012 - 00:04

ok ja przepraszam już nie bedę się chwalił i mądrzył tylko ja tak zostałem nauczony żeby wszystko robić jak należy


no ja bym powiedzial ze :masakra: tloczki papierem sciernym? nigdy sie nie uzywa papieru sciernego w mechanice na wspolpracujace powierzchnie, korund wbija sie w material poniewaz jest znacznie twardszy i tam pozostaje i zadne mycie ani dmuchanie go nie usuwa, poza tym jak robicie takie wypasione fury to chyba wiesz ze do montazu tloczkow jest ekstra pasta a nie plyn hamulcowy, i ze potrzeba jescze troche innej chemi zeby poskladac chamulce ''jak nalezy''. pozdro...

#34 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 08 marca 2012 - 16:43

zrobione:)
trzeba było demontować i rozbierać zaciski
w sumie dużo szybciej mi poszło niż wczorajsze kombinowanie z próbą cofnięcia
sam demontaż, czyszczenie szmatką nasączoną benzynką(papier ścierny jakoś mi nie pasował), montaż i odpowietrzenie zajęło maksymalnie 40min na stronę

#35 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2012 - 18:19

wg mnie konieczne są trzy rzeczy:
1. rozebrać cały zacisk - wyjąć tłoczek, oczyścić wraz z cylinderkiem
2. nowe gumki - koniecznie
3. nowy płyn - dot 4 ewentualnie 5.1 ( w żadnym wypadku dot-5)


czemuż nie dot 5?

#36 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2012 - 18:30

oczywiście co do papieru to się zgodzę że narobi szkód ale mi chodziło o papier wodnisty żeby był jaknajbardziej gładki to przepraszam za to że nap.o papierze i nie napisałem o tym żeby gładkim oczyścić a co do tego żeby posmarować tłoczek do montażu to są żeczywiście specjalne smarowidła ale jak ktoś tego niema to płyn też może być nic się nie stanie z gumkami .pozdrawiam i gratuluję że się koledze udała operacja z wyczyszczeniem myślę że teraz będzie lepiej z hamowaniem i nię będzie pisku

#37 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 08 marca 2012 - 18:37

oczywiście co do papieru to się zgodzę że narobi szkód ale mi chodziło o papier wodnisty żeby był jaknajbardziej gładki to przepraszam za to że nap.o papierze i nie napisałem o tym żeby gładkim oczyścić a co do tego żeby posmarować tłoczek do montażu to są żeczywiście specjalne smarowidła ale jak ktoś tego niema to płyn też może być nic się nie stanie z gumkami .pozdrawiam i gratuluję że się koledze udała operacja z wyczyszczeniem myślę że teraz będzie lepiej z hamowaniem i nię będzie pisku


kazdy robi tak jak mu pasuje, ale sformulowanie "jak nalezy'' do czegos zobowiazuje... oczywiscie smarowanie plynem jest oki, ale jakis specjalista co wie '' jak nalezy'' odrazu wyskoczy ze trzeba smarem itp... pozdro do kolegi po fachu...





no to nas obcieli... a tyle sie napocilem:confused:

#38 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 marca 2012 - 23:41

czemuż nie dot 5?


bp to płyn którego nie można stosować ze względu na skład niekompatybilny z innymi "dotami", poza tym ponoć abs nie toleruje dot-5