Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie mogę cofnąć tłoczka w zacisku hamulcowym!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 marca 2012 - 18:24

jak w tytule
miałem dzisiaj wymienić klocki z przodu i poległem;(
kilka godzin i nic nie zrobione bo tłoczek ani drgnie żeby zrobić miejsce na nowe klocki
czyżby zapieczony??

macie jakieś pomysły??

#2 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 18:32

no jak sam zauważyłeś może być zapieczony. próbowałeś jakimiś ściągaczami bądź zaciskami?

#3 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 marca 2012 - 18:47

no jak sam zauważyłeś może być zapieczony. próbowałeś jakimiś ściągaczami bądź zaciskami?

konkretnie nie korzystałem z tego typu narzędzi bo nie mam ich u siebie
zawsze wystarczała żabka, klucz francuski ewentualnie wykorzystanie dźwigni
dzisiaj moje sposoby zawiodły!!

co z tym zrobić??

dodam, że jak wcisnę hamulec to tłoczek się wysuwa, w drugą stronę - ni ch...

#4 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 18:49

ale jak naciskasz i próbujesz cofnąć to zatrzymuje się w pewnym momencie czy w ogolę nie idzie?

#5 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 marca 2012 - 19:02

ale jak naciskasz i próbujesz cofnąć to zatrzymuje się w pewnym momencie czy w ogolę nie idzie?


nie idzie

#6 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 19:08

a nie są zapowietrzone?

#7 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 marca 2012 - 19:14

Wypchnąć ile się da [uwaga żeby nie wyskoczył] , wyczyścić posmarować musi się cofnąć. Można odkręcić korek zbiorniczka płynu.

#8 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2012 - 19:22

ja zawsze brałem dwie łyzki montówki na przeciw wage i zawsze poszło ....

#9 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 marca 2012 - 19:26

odkręciłem odpowietrzać żeby zobaczyć czy wtedy się cofnie ale to nie pomogło
pęcherzy powietrza nie było
natomiast płyn hamulcowy jest - tragiczny (kolor brązu), przyznaje tego nie wymieniałem

korek zbiorniczka zawsze odkręcam przy wymianie klocków

na ile mogłem to zsunąłem gumową osłonę tłoczka - zero śladów rdzy, brudu, gumowa osłona dobrze przylega i nie ma uszkodzeń

#10 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 19:27

jak w taki sposób na siłe wciśnie się zapieczony tłoczek to później hamulce będą blokować a to większe spalanie słabiej przyspiesza i szybciej się zetrą klocki a tarcze mogą się przegrzać i pokrzywić .Tłoczek zapieczony zawsze trzeba wyjąc wyczyscic drobnym papierkiem z odrdzewiaczem poczyscić rdzę pod oringiem w zacisku i wcisnąć i będzie super autko hamować

#11 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2012 - 19:39

widze ze tu niezłe histori piszą co niektorzy , tłoczek sie wciska i wszystko jest ok , po drugie co z tego ze płyn jest brązowy ? bo taki brązowy masz zalany , myslisz , ze wszystkie są zielone płyny ????

#12 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 19:39

i płyn do wymiany. bo brąz to nie dobry znak. czekać tylko aż się przegrzeją.

#13 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2012 - 19:46

Typy płynów hamulcowych
R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli, kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy, min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego, kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny

#14 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 19:48

dla mnie płyn jest do wymiany z powodu zanieczyszczenia. ale to moja opinia. jak jeszcze zauważalnie ma dużo wody w sobie to jesteśmy w domu.

#15 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 19:50

jeśli ci chodzi o mnie to ci powiem nie pisze sobie chistoryjek bo robię na warsztacie 5lat i setki razy się z takim czymś spotkałem i weiem że jak się nie wyczyści tłoczka to później tak się dzieje że jak stoisz pod górkę to nie jedzie bez hamulca a co do płynu to żeczywiście kolor niema znaczenia tylko trzeba sprawdziś testerem zawartość wody w płynie lub temp wrzenia

#16 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2012 - 19:53

5 lat ,,, to jeszcze całe zycie przed Tobą bez urazy kolego , ale w maluchach to moze trzeba było tak robic , mamy 21 wiek :)

#17 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 19:55

jeśli ci chodzi o mnie to ci powiem nie pisze sobie chistoryjek bo robię na warsztacie 5lat i setki razy się z takim czymś spotkałem i weiem że jak się nie wyczyści tłoczka to później tak się dzieje że jak stoisz pod górkę to nie jedzie bez hamulca a co do płynu to żeczywiście kolor niema znaczenia tylko trzeba sprawdziś testerem zawartość wody w płynie lub temp wrzenia


jeżeli twoja wypowiedź jest skierowana do mnie to nie zarzucam tu nic nikomu. przedstawiam swoja opinie na dany temat. właściciel samochodu zrobi t tak co będzie chciał.

#18 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 marca 2012 - 19:55

przyznaje tego nie wymieniałem

Czyli nie ma się co rozpisywać płyn do wymiany, wymieniając płyn można wyjąć tłoczki i wyczyścić.

#19 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 20:01

to co myslisz że od tak sobie się zapiekł i samo mu przejdzie sporadycznie się zdarza że jak się wciśnie na chama to będzie ok
a co do mnie ja robię w najlepszym zakładzie w koszalinie i u mnie się robi najdroższe fury takie jAk porsche czy ferrari

jeżeli twoja wypowiedź jest skierowana do mnie to nie zarzucam tu nic nikomu. przedstawiam swoja opinie na dany temat. właściciel samochodu zrobi t tak co będzie chciał.


ty masz rację mi nie chodziło o ciebie tylko ,,baron''mi tu gada że nic nie należy wymieniać i robić tylko na siłe wszystko tak to robiło się dawno temu za komuny auto trzeba robić porzadnie aby porzadnie jeździło i własciciekl zrobi jak uważa pozdro

#20 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2012 - 20:02

to co myslisz że od tak sobie się zapiekł i samo mu przejdzie sporadycznie się zdarza że jak się wciśnie na chama to będzie ok
a co do mnie ja robię w najlepszym zakładzie w koszalinie i u mnie się robi najdroższe fury takie jAk porsche czy ferrari


ale to forum nie służy do chwalenia sie jakie fury widzi się w swoim miejscu pracy. pozostańmy w temacie dolegliwości omeg. koledzy, troszkę opanowania;)