Kontrolka ciśnienia oleju
#121 OFFLINE
Napisany 19 maja 2015 - 19:07
#122 OFFLINE
Napisany 19 maja 2015 - 21:59
#123 OFFLINE
Napisany 20 maja 2015 - 11:40
Jedna jest od ciśnienia a druga od zasysania. Znajomy jak włożył 2.5 które stało ok roku i nie mogło w żaden sposób zaciągnąć oleju w końcu wkręcił trochę obie śruby i ciśnienie było od razu.
#124 OFFLINE
Napisany 20 maja 2015 - 15:34
Możesz jeszcze podnieść ciśnienie wkręcająć w pompie śrubę co jest z boku.
Jedna jest od ciśnienia a druga od zasysania. Znajomy jak włożył 2.5 które stało ok roku i nie mogło w żaden sposób zaciągnąć oleju w końcu wkręcił trochę obie śruby i ciśnienie było od razu.
Mechanik zrobił Cię w bombę. Tam nie ma nic do wkręcenia!
Co do zgniecionego filtra to jak najbardziej ale wkład filtrona się gniecie bo koszyk wewnętrzny jest do D.
Obok filtra (pod nim) w V6 jest zawór - bypass czy jak to pisał. jak filtr zapchany to i tak olej będzie płynał.
8 sek do zassania to może być rozkręcona pompa - z doświadczenia!!
#125 OFFLINE
Napisany 20 maja 2015 - 19:30
chodzi o te dwie po prawej u góry
http://img09.staticc...5v6-olsztyn.jpg
#126 OFFLINE
Napisany 20 maja 2015 - 20:41
#127 OFFLINE
Napisany 23 maja 2015 - 21:31
#128 OFFLINE
Napisany 23 maja 2015 - 23:44
Szczerze to jiż mam dosyć tych oplowskich V- ek.To już czwarty silnik w tym samochodzie
#129 OFFLINE
Napisany 24 maja 2015 - 13:13
No raczej mnie nie zrobił bo to znajomy u siebie robił i ciśnienie się pojawiło.
chodzi o te dwie po prawej u góry
http://img09.staticc...5v6-olsztyn.jpg
Tam naprawdę nie ma nic do regulacji. Można tylko rozebrać i oczyścić zawory nadmiarowe.
#130 OFFLINE
Napisany 24 maja 2015 - 13:18
Tam naprawdę nie ma nic do regulacji. Można tylko rozebrać i oczyścić zawory nadmiarowe.
lecz jest jedno ale to nie są :jump:tylko:jump: zawory jeśli będą zabrudzone i nie będą prawidłowo pracować to problem jest duży
w moim przypadku x20xew przez zablokowanie się tłoczka 5lat w stecz mechanik omało mi kapitalki nie zrobił.
poczytałem forum okp , wyczyściłem tłoczek i do dziś mam spokój.
#131 OFFLINE
Napisany 24 maja 2015 - 16:01
lecz jest jedno ale to nie są :jump:tylko:jump: zawory jeśli będą zabrudzone i nie będą prawidłowo pracować to problem jest duży
w moim przypadku x20xew przez zablokowanie się tłoczka 5lat w stecz mechanik omało mi kapitalki nie zrobił.
poczytałem forum okp , wyczyściłem tłoczek i do dziś mam spokój.
Tłoczek, sprężynka i srubko-korek. To cała konstrukcja zaworu nadmiarowego. No ... i dwie dziurki.
#132 OFFLINE
Napisany 24 maja 2015 - 17:41
Tłoczek, sprężynka i srubko-korek. To cała konstrukcja zaworu nadmiarowego. No ... i dwie dziurki.
tak to większość wie , tylko nie każdy wie jaką rolę to spełnia i jak bardzo wpływa na świecenie kontrolki ciśnienia oleju na desce.
#133 OFFLINE
Napisany 26 maja 2015 - 12:38
#134 OFFLINE
Napisany 26 maja 2015 - 17:28
#135 OFFLINE
Napisany 26 maja 2015 - 21:33
Zgadza się ale jak wcześniej prawie ciśnienia nie było to te które jest teraz przy porysowanym wale,panewkach głównych które już mają ślady i tylko przy wymienionych panewkach na korbach to zdaje sobie sprawę że ciśnienie na niskich jest ciut za małe,ale to i tak dobrze jest jak jest..w V6 minimalne ciśnienie to 0,12MPa na gorącym silniku 650 obr/min
#136 OFFLINE
Napisany 27 maja 2015 - 16:21
w V6 minimalne ciśnienie to 0,12MPa na gorącym silniku 650 obr/min
A dokładniej przy temp. oleju 80st. Najlepiej włożyć przez bagnet elektroniczną sondę.Jak silnik bardzo gorący to olej ma nawet ponad 100st. i ciśnienie może pokazywać poniżej 1Bar.
Ciśnienie na wolnych 1 bar a max to 5.5 bara ( nowy olej,gorący silnik ).Tylko ciekawe na jak długo będzie takie ciśnienie..
To bardzo dobrze że masz na obrotach 5.5 (a nie więcej) to znaczy że zaworek przelewowy ładnie pracuje właśnie on jest nastawiony na takie ciśnienie, jak ktoś pisze że ma ciśnienie które zamyka manometr i uważa że jest ok. to niech lepiej nic nie pisze
#137 OFFLINE
Napisany 27 maja 2015 - 21:00
#138 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 13:38
Zgadza się ale jak wcześniej prawie ciśnienia nie było to te które jest teraz przy porysowanym wale,panewkach głównych które już mają ślady i tylko przy wymienionych panewkach na korbach to zdaje sobie sprawę że ciśnienie na niskich jest ciut za małe,ale to i tak dobrze jest jak jest..
Tak czy siak gratulacje. Mogło być gorzej. Wyciągałeś silnik, czy od dołu go zaszedłeś?
#139 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 14:51
#140 OFFLINE
Napisany 29 maja 2015 - 10:36