Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka ciśnienia oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
161 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2015 - 19:07

Wymieniłem filtr oleju na nowy ( już inny niż filtron ) bo może przypadkiem filtr blokował przepływ,ale zero poprawy..niestety..jutro rozbieram dół silnika mam już do tego graty

#122 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2015 - 21:59

Miałem tak samo u mnie jak kupiłem omege ;D rano przy odpalaniu kolo 6-8 sek się świeciło i silnik wałił choćby ktoś walił młotkiem, potem było słychać takie jęczenie i nagle cichło i silnik normalnie chodził, po 2 tyś km obróciło panewke przy zjeźdżaniu z A1 ;D i na obróconej jeszcze przejechałem jakieś 3 km prawie pod dom i tylko szarpneło silnikiem i po sprawie :D

#123 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2015 - 11:40

Możesz jeszcze podnieść ciśnienie wkręcająć w pompie śrubę co jest z boku.
Jedna jest od ciśnienia a druga od zasysania. Znajomy jak włożył 2.5 które stało ok roku i nie mogło w żaden sposób zaciągnąć oleju w końcu wkręcił trochę obie śruby i ciśnienie było od razu.

#124 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2015 - 15:34

Możesz jeszcze podnieść ciśnienie wkręcająć w pompie śrubę co jest z boku.
Jedna jest od ciśnienia a druga od zasysania. Znajomy jak włożył 2.5 które stało ok roku i nie mogło w żaden sposób zaciągnąć oleju w końcu wkręcił trochę obie śruby i ciśnienie było od razu.


Mechanik zrobił Cię w bombę. Tam nie ma nic do wkręcenia!!!

Co do zgniecionego filtra to jak najbardziej ale wkład filtrona się gniecie bo koszyk wewnętrzny jest do D.

Obok filtra (pod nim) w V6 jest zawór - bypass czy jak to pisał. jak filtr zapchany to i tak olej będzie płynał.

8 sek do zassania to może być rozkręcona pompa - z doświadczenia!!

#125 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2015 - 19:30

No raczej mnie nie zrobił bo to znajomy u siebie robił i ciśnienie się pojawiło.
chodzi o te dwie po prawej u góry
http://img09.staticc...5v6-olsztyn.jpg

#126 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2015 - 20:41

Rozebralem silnik..panewki dostały po d*pie:(korbowodowe gorzej a główne słabiej.Jeszcze się **** bo nowe panewki główne nie pasują.Gość wysłał nie te co trzeba

#127 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 maja 2015 - 21:31

Od jakiego silnika zapodajesz główne panewki? Podobno we wszystkich V6 są jednakowe. Będę wdzięczny za info. Mierzyles wał czy będziesz składał na plastigage?

#128 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 maja 2015 - 23:44

Złożyłem silnik na starych panewkach głównych,korbowodowe marki King.Jak silnik padnie wyrwę go z budy i pójdzie pod płot.Chyba zacznę reanimowac w międzyczasie moje poprzednie 2.5V6 w którym poszła uszczelka pod glowica.Widziałem jak wygląda w środku i powinien jeszcze polatac..Jak narazie zrobiłem po podmianie panewek 170 km i w poniedziałek wymana oleju i zbadam ciśnienie oleju.Miło popatrzeć jak gaśnie na zimym od razu po starcie ale czas tego 3.0 jest policzony.Rysy na wale dosyć poważne,szlifu się nie robi dla tych wałów to tylko zostało złożyć to w takim stanie jak jest i czekać na najgorsze..Poprzednie panewki korbowodowe załatwiły to wszystko.Były poprostu za miękkie bo jedną to nawet bokiem wyparło.Wał jak go ostatnio widziałem i główne panewki wyglądały naprawdę ok a teraz to juz tykajaca bomba..
Szczerze to jiż mam dosyć tych oplowskich V- ek.To już czwarty silnik w tym samochodzie

#129 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 maja 2015 - 13:13

No raczej mnie nie zrobił bo to znajomy u siebie robił i ciśnienie się pojawiło.
chodzi o te dwie po prawej u góry
http://img09.staticc...5v6-olsztyn.jpg


Tam naprawdę nie ma nic do regulacji. Można tylko rozebrać i oczyścić zawory nadmiarowe.

#130 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2015 - 13:18

Tam naprawdę nie ma nic do regulacji. Można tylko rozebrać i oczyścić zawory nadmiarowe.


lecz jest jedno ale :D to nie są :jump:tylko:jump: zawory :D jeśli będą zabrudzone i nie będą prawidłowo pracować to problem jest duży :(
w moim przypadku x20xew przez zablokowanie się tłoczka 5lat w stecz mechanik omało mi kapitalki nie zrobił.
poczytałem forum okp , wyczyściłem tłoczek i do dziś mam spokój. :D

#131 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 maja 2015 - 16:01

lecz jest jedno ale :D to nie są :jump:tylko:jump: zawory :D jeśli będą zabrudzone i nie będą prawidłowo pracować to problem jest duży :(
w moim przypadku x20xew przez zablokowanie się tłoczka 5lat w stecz mechanik omało mi kapitalki nie zrobił.
poczytałem forum okp , wyczyściłem tłoczek i do dziś mam spokój. :D


Tłoczek, sprężynka i srubko-korek. To cała konstrukcja zaworu nadmiarowego. No ... i dwie dziurki.

#132 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2015 - 17:41

Tłoczek, sprężynka i srubko-korek. To cała konstrukcja zaworu nadmiarowego. No ... i dwie dziurki.


tak to większość wie , tylko nie każdy wie jaką rolę to spełnia i jak bardzo wpływa na świecenie kontrolki ciśnienia oleju na desce.

#133 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2015 - 12:38

Ciśnienie na wolnych 1 bar a max to 5.5 bara ( nowy olej,gorący silnik ).Tylko ciekawe na jak długo będzie takie ciśnienie..

#134 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2015 - 17:28

w V6 minimalne ciśnienie to 0,12MPa na gorącym silniku 650 obr/min

#135 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2015 - 21:33

w V6 minimalne ciśnienie to 0,12MPa na gorącym silniku 650 obr/min

Zgadza się ale jak wcześniej prawie ciśnienia nie było to te które jest teraz przy porysowanym wale,panewkach głównych które już mają ślady i tylko przy wymienionych panewkach na korbach to zdaje sobie sprawę że ciśnienie na niskich jest ciut za małe,ale to i tak dobrze jest jak jest..

#136 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 27 maja 2015 - 16:21

w V6 minimalne ciśnienie to 0,12MPa na gorącym silniku 650 obr/min


A dokładniej przy temp. oleju 80st. Najlepiej włożyć przez bagnet elektroniczną sondę.Jak silnik bardzo gorący to olej ma nawet ponad 100st. i ciśnienie może pokazywać poniżej 1Bar.


Ciśnienie na wolnych 1 bar a max to 5.5 bara ( nowy olej,gorący silnik ).Tylko ciekawe na jak długo będzie takie ciśnienie..


To bardzo dobrze że masz na obrotach 5.5 (a nie więcej) to znaczy że zaworek przelewowy ładnie pracuje właśnie on jest nastawiony na takie ciśnienie, jak ktoś pisze że ma ciśnienie które zamyka manometr i uważa że jest ok. to niech lepiej nic nie pisze ;)

#137 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2015 - 21:00

Olej napewno miał powyżej 80 stopni,była porządnie rozgrzana.Tak to prawda jak ciśnienie zamyka barometr to jest źle.Nie tylko małe ciśnienie niszczy silnik zbyt wysokie też jak zapewne każdy wie:)

#138 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2015 - 13:38

Zgadza się ale jak wcześniej prawie ciśnienia nie było to te które jest teraz przy porysowanym wale,panewkach głównych które już mają ślady i tylko przy wymienionych panewkach na korbach to zdaje sobie sprawę że ciśnienie na niskich jest ciut za małe,ale to i tak dobrze jest jak jest..


Tak czy siak gratulacje. Mogło być gorzej. Wyciągałeś silnik, czy od dołu go zaszedłeś?

#139 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 maja 2015 - 14:51

Nie wyciagalem silnika,okrecilem go z poduch,max w górę ile się da do tego sanki max w dół i misa wyszła jak ta lala:Dw sumie to już mało zostało żeby go wyjąć.Tylko skrzynia i osprzet zdemontować i można było za fraki do góry..jeszcze przy rozkrecaniu silnika rozwalilem ostro lewą dłoń na kłyku to pomoc chirurga była niezbędna:masakra:silnik składałem następnego dnia prawie cały czas prawą ręką..i wszystko sam

#140 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2015 - 10:36

Same k rby można od dołu. Mnie się udało bez opuszczania sanek. Silnik swego czasu wyciągałem raz górą, a innym razem dołem z sankami. Do dołu jest fajniej, nie trzeba połowy osprzetu demontować.