2,5 TD - szarpie, przerywa, cieknie ropa - pomóżcie
#1 OFFLINE
Napisany 02 marca 2012 - 22:42
No więc sprawa z moją omcią wygląda następująco..
Kupiłem ją jakieś pół roku temu nie mając zbytnio wielkiego pojęcia o tym silniku, nie ukrywam że nie jestem zaawansowany, ale coś kapuję już teraz
Gość sprzedał mi auto w stanie zamulonym - twierdził że trzeba wymienić wszystkie filtry, oleje itp. Tak też zrobiłem i jak na 130KM czułem jakby miał połowę mniej, albo i gorzej ;/
Mój znajomy mechanik odkrył, że cieknie mi ropa z okolic pompy wtryskowej, ja po niedługim czasie odkryłem, że to tylko chyba wężyk przelewowy przy trzecim wtrysku bo tam cisło ropę. Wymieniłem i przestało kapać, chociaż nadal troszkę kropel mi zostawia po postoju. Byłem kilka dni temu na kanale i zobaczyłem że nadal leje się ropa i to prawie ciurkiem na biegu jałowym z okolic pompy. Nie patrzyłem na to dokładnie, przejrzałem temat o pompach i będę chciał tam zobaczyć dokładnie, gdzie ten wyciek. Ale to nie na już, bo muszę kanał wykopać
Natomiast problem pojawił się dziś.....
Wyjechałem sobie autkiem, normalnie zapalił na zimnym po 2 podgrzaniach świec (tak przeważnie robię gdy stoi cały dzień), i pojechałem... ujechałem ok 5 km, silnik się troszkę już zagrzał i nagle autko zaczęło tak strasznie szkubać, przerywać, jakby paliwo nie dochodziło. Zaczął mi migać Check, raz się zapalił, za chwilę zgasnął, znów zapalił i znów zgasnął.... Ale o dziwo silnik nie zgasł. Stanąłem na boczku, postałem chwilkę i szedł cały czas.. Na biegu jałowym go przygazowałem, zaczął przerywać i zauważyłem że dopiero powyżej 2,5 tys obrotów. Dlatego też udało mi się wrócić do domu nie przekraczając 2 tys
No i teraz mam pytanie, co się kurde mogło stac ;/
Zczytałem kody błędów przed chwilką i jakbyście mogli mi powiedzieć w co mam uderzyć, to byłbym wdzięczny
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
#2 OFFLINE
Napisany 02 marca 2012 - 23:17
#3 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 08:19
#4 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 13:26
#5 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 19:49
Byłem dziś u gościa co zajmuję się ropniokami i powiedział, że najlepiej szukać samemu wtrysku sterującego, bo nowy ok 570zł ;/ Przy okazji bym wymienił wszystkie wtryski i zapytałem o koszt sterującego i reszty, to powiedział ok 160zł, więc chyba myślę że w porządku.
A powiedzcie mi, czy ciężko jest ten nastawnik wymienić, bo nie wiem czy zrobiłbym go samemu czy będzie trzeba dać go też mechanikowi?
#6 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 20:40
A powiedzcie mi, czy ciężko jest ten nastawnik wymienić, bo nie wiem czy zrobiłbym go samemu czy będzie trzeba dać go też mechanikowi?
Nie jest ciężko ale zanim zaczniesz poczytaj o tym gdyż trzeba uważac na pare rzeczy... więc zwalaj kolektor ssący i do dzieła...skad ta ropa ci cieknie ? jak tylko spod nastawnika to nie ma sensu wywalac pompy... po wymianie nastawnika konieczna regulacja co i jak znajdziesz na forum...ale zanim zaczniesz wynieniac sprawdz swoje bo może jest ok z tym ze woła o regulacje...
A co do wymiany wszystkich wtrysków po co ? daj je do sprawdzenia czy nie leją itp można je ustawic i wymien te ktore tego wymagaja...
#7 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 21:36
A o tej reszcie wtrysków pomyślałem że przy okazji jak już się tam wchodzi to by je powymieniać, ale masz rację - wymienię tylko te które tego wymagają
#8 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 21:48
zle wyregulowany nastawnik wyreguluj go... początek tłoczenia i regulacja nastawnika to przy tym silniku jak Amen w pacierzu kolego...
#9 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 22:32
#10 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 22:37
Sprawdź miernikiem opór wtrysku sterującego powinno się wahać od 80 do 120Ohm
Dokładnie tak to wszystko musisz sprawdzic zanim może dobre na dobre czesci powymieniasz.
#11 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 22:38
Czy nastawnik może mieć bezpośredni wpływ na moc?
#12 OFFLINE
Napisany 03 marca 2012 - 23:34
#13 OFFLINE
Napisany 04 marca 2012 - 01:00
Nastawnik tak od razu by nie mógł się rozregulować, więc myślę że jednak wtrysk, zwłaszcza że gdy wymieniałem niecały miesiąc temu przelewy to mogłem coś tam naruszyć przy nim.
Czy nastawnik może mieć bezpośredni wpływ na moc?
wiec sprawdz przewód od sterujacego i sam wtrysk na opor a co do nastawnika tak moze miec bezposredni wplyw na moc przy złym ustawieniu
#14 OFFLINE
Napisany 04 marca 2012 - 21:44
<a href=http://forum-lines.ru ><img src=http://forum-lines.ru/rez/ab142279.gif border="0"></a>
#15 OFFLINE
Napisany 04 marca 2012 - 22:22
Potem zerkne na ten nastawnik i zobaczymy co się tam dzieje ;]
#16 OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 07:28
tylko prosiłbym byście mi powiedzieli jak to sprawdzić, bo nie wiem czy kumpel będzie wiedział, a ja nie wiem
Jednym końcem miernika dotykasz do jednego pinu a następnie drugim do drugiego pinu a następnie jednym końcem miernika do masy a drugim do jednego pina i drugiego pina kostki wtrysku. Rezystancja pomiędzy pinami kostki powinna się wahać od 80 do 120 ohm a pomiędzy pinami kostki a masy nie powinno być przejścia
#17 OFFLINE
Napisany 05 marca 2012 - 19:37