Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

końcówki wtrysków WZM WARSZAWA DN0SD318


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 21 lutego 2012 - 12:45

możesz napisać ile cię kosztowała ta wymiana końcówek??
tzn. koszt końcówek, wymiana, regulacja
bo też planuję taki zabieg

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 lutego 2012 - 17:23

Zostalo u mechanika na noc bo zbieral sie mroz wiec chcielismy zobaczyc co bedzie rano. Rano niestety nie odpalila jak marzenie, odpalila dopiero za 3 razem, znowu puszczajac za soba czarna chmurke.


czyli nie wtrysków wina..a jakie ciśnienie sprężania sprawdzaliście mieliście wtryski na wierzchu i co?? wymienisz pół auta a okaże się ze kompresji nie ma i lipa. weź zmień mechanika myślę że omega go przerosłą.. przy -10 to od pyknięcia powinna palić.ja myślę ze to wina źle ustawionej pompy nic nie napisałeś czy próbowaliście ją przestawiać takimi zabiegami jakie robiliście to Ty będziesz tą osobą która napisze"silniki 2,5TD to szajs i lipa nie polecam tyle kasy władowane i nic " a to możliwe ze wina mechanika który nie potrafił naprawić lub względnie diagnozy poprawnej wystawić..:pokoj:

#23 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lutego 2012 - 21:07

Koncowki tez napewno byly juz w takim stanie ze nadawaly sie do wymiany. To robil juz inny spec. Same koncowki jak w tytule, z allegro z przesylka 335 zl wymiana jeszcze nie wiem, bo nie odebralem ale okolo 20-25 od sztuki. Do tego robocizna mechanika. Jutro dam znac.
co do problemow to znalazl sie detal....okazalo sie i sam bylem swiadkiem ze czujnik temperatury silnika zle dziala. Tz na zimnym pokazuje dobrze, na cieplym pokazuje dobrze. W momencie odpalania i po odpaleniu po sekundzie pokazuje 50 stopni co moze powodowac zmiejszenie dawki paliwa i stad odpalal i gasl. Dzis auto odpalilo za 3 ale pierwsze dwie proby odpalal i gasl po bardzo krotkiej chwili. Za 3 odpalil z gazem w podlodze. Stad dokladnie jeszcze raz przyjzelismy sie czujnika.

rafi pompa byla od nowa wyciagana,nastawnik czyszczony. Znowu regulacja na 5.56 przy 90 stopniach. Ja nie wiem jak zrobic to co pisales ale powiedzialem dokladnie mechanikowi i mowil ze brak efektu.

Czujnik oczywiscie wymieniony ale auto zostalo u mechanika wrzaie czego gdyby nie chcial rano odpalic to odrazu komp i dalej sprawdzanie.

#24 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 lutego 2012 - 22:36

Kolego tak jak było pisane już nie raz to sprawdź sprężanie i niech mechanik ustawi pompę na zegar bo zapewne nie jest ustawiona dobrze

#25 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2012 - 08:03

sprezanie sprawdzone bylo w zeszlym tygodniu. Nie mam przy sobie kartki z wynikami, jest w aucie. Ale sprezanie jest OK. Jesli sprezanie by nie bylo dobre, to juz bym nie szukal dalej wlasnie. Pompa ustawiona byla juz 2 razy. auto ma tylko problem z zapaleniem w mrozy, na cieplym jak marzenie, na midzie na 90 stopniach 0,9. Ale zagadne dzisiaj jeszcze raz o pompe. Nie wiem czy byla ustawiana na zegar czy w jaki inny sposob, na tym sie nie znam. Auto po wymianie czujnika temperatury silnika zostalo u mechanika aby sprawdzic jak dzisiaj na calkiem zimnym odpali. Czujnik wczoraj juz nie wariowal po zmianie wiec nie wina ECU oraz instalacji. Oprocz tego sprawdzone i podmieniane inne czujniki typu tem paliwa, powietrza itp. Wskazanie na dwoch interfejsach diagnostycznych identyczne wiec zalozylismy stare czujniki. Powiedzcie mi dokladnie o co chodzi z ustawianiem na zegar, zeby wiedzial jak cos sam dla siebie, bo powiem mechanikowi, a ja jestem zielony w temacie. Na zegar ustawia sie na aucie czy na stole? Ja to sie robi?

Oprocz tego w aucie po wykasowaniu bledow i po odpaleniu, kilka razy gaz i odrazu wyskakuje blad 64. Znaczy sie nie swieci sie ciagle, tylko mryga przy przerzucie biegow na wyzsze lub nizsze (mam automat wiec wiaze sie to wlasnie z dodaniem/ujeciem gazu)

#26 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2012 - 09:37

tak sobie czytam o tym gasnieciu auta po odpaleniu i mi to wyglada na zapowietrzanie sie
ja u siebie mialem nieszczelnosc przy podgrzewaczu paliwa i byly identyczne objawy
moglem auto 20 razy odpalic i ono 20 razy zgaslo dopiero po chwili gdzy cale powietrze sie przewalilo auto zaczynalo normalnie chodzic
znalazlem problem po zamontowaniu przezroczystych wezykow i tymczasowym zastapieniu filtra na jakis uniwersalny kupiony w sklepie rolniczym

#27 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2012 - 07:17

nieszczelnosci nie ma i nie bylo. Uklad byl sprawdzany pod cisnieniem, przedmuchiwany i bylo ok. Auto obecnie jezdzi i odpala bez problemu. Nie ma mrozow duzych wiec nie moge zweryfikowac czy problem zostal rozwiazany. Pali od dotyku, czy to na zimnym czy to na cieplym. Jest ciagly problem z bledem nastawnika, 64 wyskakuje ciagle podczas zmiany biegu, ujeciu nogi z gazu. Nastawnik byl w listopadzie czyszczony a pompa uszczelniana. Nie wiem czy nie oznacza to checi nastawnika do regeneracji. Ale ogolnie jezdzi autko tak jak powinno. Nie ma warunkow aby sprawdzic teraz Vmax (ostatnio bylo 150). Wczoraj poszedlem 140 i szedl pieknie do samego konca, potem juz brak warunkow na drodze, delikatne zatwardzenie na rozdzieniu. Ogolnie teraz bede obserwowal. Ale prawdopodobnie do jesieni znajdzie sie w dziale sprzedam albo zamienie. Juz mnie diesel przerazil. Liczac lacznie z oponami (2szt) i aku od listopada 2250 zł dolozone.

#28 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2012 - 08:01

w jaki sposob ci sprawdzali szczelnosc pod cisnieniem?

#29 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lutego 2012 - 09:06

Ty będziesz tą osobą która napisze"silniki 2,5TD to szajs i lipa nie polecam tyle kasy władowane i nic " a to możliwe ze wina mechanika który nie potrafił naprawić lub względnie diagnozy poprawnej wystawić..:pokoj:


a nie pisałem;)

Ale prawdopodobnie do jesieni znajdzie sie w dziale sprzedam albo zamienie. Juz mnie diesel przerazil. Liczac lacznie z oponami (2szt) i aku od listopada 2250 zł dolozone.



#30 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 24 lutego 2012 - 10:44

Jest ciagly problem z bledem nastawnika, 64 wyskakuje ciagle podczas zmiany biegu, ujeciu nogi z gazu. Nastawnik byl w listopadzie czyszczony a pompa uszczelniana. Nie wiem czy nie oznacza to checi nastawnika do regeneracji.


Kolego jak nie masz dobrego speca do nastawników to nie dawaj go do regeneracji tylko kup już regenerowany, kolega Dawido89 taki kupił i sobie chwali tak więc odezwij się do niego to da ci namiary na gościa który zajmuję się sprzedażą tych nastawników.

#31 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 lutego 2012 - 14:53

Taki kod, czyli:
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
...może oznaczać również "uwalenie" czujnika położenia nastawnika, lub raczej początek przepalenia lub zwarcia przewodów w nastawniku.
Poniżej zamieszczam dwa zdjęcia mojego nastawnika. Najpierw miałem też migający "Czek" oraz błąd 64. Tak dobry miesiąc. Następnie kaplica :p

Strzałkami zaznaczyłem od lewej; elektromagnes nastawnika, termistor i na koniec indukcyjny czujnik położenia nastawnika. Na czujniku położenia nastawnika wystarczy mały nie kontakt aby wywalało identyczny błąd jak przy zacinającym się mechanicznie nastawniku.

Na drugim zdjęciu, strzałkami, zaznaczyłem przepalone przewody. Uwalają ścierwa się od wody, która przeszmuglowała się przez filtr paliwa. U Ciebie może być podobnie, jeszcze działa, ale niedługo koniec...

Naprawa prosta i szybka, wraz ze zdjęciem kolektora, kilkoma browarami i złożeniem to ok 4h. Powiem jeszcze, że w 6 warsztatach pompiarze rozkładali ręce, kilku nawet twierdziło, że to ECU. Żaden po wymontowaniu nastawnika nie zauważył tej usterki. Dopiero jak auto nie dało się odpalić i za nastawnik wziąłem się sam (z lupą :D ) po godzinie odkryłem przyczynę :p

#32 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2012 - 15:05

Rafi nie uwazam ze 2,5 to zly silnik. To juz moja druga omega. Ale patrzac na obecny rynek paliw. To 100 km kosztuje mnie ponad 60 zl wiec niestety nie jeest to malo. Mialem xeva i palil 11,5 gazu wiec duzo taniej to wychodzilo. Nie uwazam ze to zly silnik :-) jak na to auto to wystarcza. Uwazam tez ze ze jest malo awaryjny. Zreszta przy pewnym przebiegu wszystko juz sie psuc moze. Narazie auto jezdzi. Nie wiem czy ten blad to wolanie nastawnika o regeneracje czy jakis inny probblem ale narazie mnie malo to interesuje. Nie jestem pewien czy sprzedam go ale jak tak to raczej wezme wtedy omege w kombi ale benzyne z LPG. ja potrzebuje auta ktore mi odpali za kazdym razem a nie przy -20 z modlitwa. Kolejna sprawa ze nie wiem czy mechanik radzi sobie z tym silnikiem wiec jesli przyjda jeszcze jakies mrozy to sie zweryfikuje wszystko

#33 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 lutego 2012 - 16:00

...lej "biedronkę" :p wyjdzie Ci 30 zł/100 :D , ponoć ten silnik to zje i nawet czkawki nie dostanie. ..to żart, ale sam się zastanawiam czy nie dorobić "wodoru" lub faktycznie nie przejść na spożywkę. Mój poprzedni (w starej złOmci) X24SE palił ok 18l gazu i to w "sekwencji" więc obecne 10/100 OeNu mnie tak nie boli ...

#34 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lutego 2012 - 16:49

znam gościa co leje wsio z restauracji miesza z on i pomyka omka ale jak mu to jeździ to nie powiem

#35 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 24 lutego 2012 - 17:06

znam gościa co leje wsio z restauracji miesza z on i pomyka omka ale jak mu to jeździ to nie powiem


ja jezdzilem na spozywce, jak temp +10-15*C to nawet nie czuc roznicy. Ponizej 10*C odpalenie to pomyłka jakaś...
Czerwone tez lykal i to lepiej jak normalne on.
Bio tez ale przez to ***** pompa mi sie zaczela pocic.
PS. Zawsze dolewam mixol a zima bene + odrobinke mixolu.

#36 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2012 - 16:26

dzisiaj auto na trasie sprawdzone, Jest duza poprawa :) bez problemu osiagnal predkosc 180. wiecej nie deptalem, nie uwazalem to za potrzebne. czyli jest poprawa wzgledem tego cov bylo przed naprawa.

#37 OFFLINE   gaultier

gaultier
  • 43 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Duchnice

Napisany 29 lutego 2012 - 10:12

Podepnę się do tematu, mam ten sam problem, po zimie zaczęły lać wtryski w mojej omedze. Trudno ją odpalić, po odpaleniu pracuje nierówno, spaliny śmierdzą olejem napędowym, podnosi się poziom oleju w misce olejowej.

Podobnie jak autor wątku nie zamierzam inwestować w auto, które i tak w końcu trafi na złom. W związku z tym mam kilka pytań:
- czy rozpylacze były takie same we wszystkich rocznikach, mój to 94, bez przepływomierza.
- czy do wyjęcia wtryskiwaczy trzeba zwalić kolektor ssący?
- czy można wymienić końcówki bez ustawiania?
- czy taką ręczną pompką da się sprawdzić i ustawić wtryskiwacze, kolega ma coś takiego w garażu, pompka, zegar, wyskalowany zbiornik

Za wymianę w warsztacie powiedział mi koleś 650 PLN

#38 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lutego 2012 - 10:24

czyli nie duzo jesli cena obejmuje wszystko. Ja za montaz koncowek wtryskow - 160 zl za montaz wtryskiwaczy - 150 zl, za koncowki z przesylka 335 zl wiec wsumie: 645 zł. Kolektor trzeba zrzucac a koncowki trzeba ustawiac. Tak naprawde tej robocizny u mnie wyszlo 310 zł.

Koncowki wtryskow sa rozne i raczej nie kwestwia rocznika ani modelu. Wystepuja przynajmniej 2 wersje. ja mialem DN0SC318, wiem ze wystepuja jeszcze chyba z koncowka 300 (i sa od siebie rozne i nie zamienne, wiec najlepiej zdemontowac jedna sprawdzic i wtedy dopiero kupic)

#39 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 29 lutego 2012 - 14:25

Kolektor trzeba zrzucac


Do wymiany wtrysków nie trzeba zwalać kolektora

#40 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lutego 2012 - 18:10

ale ulatwia.