Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne buczenie mostu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 20 października 2013 - 10:21

Loteria... u ojca w kombi też wył, auto z niemiec, od drugiego właściciela, licznik 225 tys... Wygląda na nie cofany.
Na szczęści używki kosztują grosze, nie ma sensu czekać z wymianą, nie mówiąc już o komforcie podczas jazdy, kiedy znów zapada cisza ;)

#22 OFFLINE   lucas

lucas
  • 387 postów
  • Dołączył: 24-12-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 października 2013 - 12:47

sam sobie ryzykuję i proszę nie oceniaj mnie publicznie ;)


Gorzej, jak taki dyfer spowoduje, że ktoś, kto jechał sprawnym innym autem spotka się z Twoją kluchą i stanie się coś poważnego. (Czego Ci oczywiście nie życzę).

#23 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2013 - 18:03

swoją droga most zero wycieków

może juz nie ma co wyciekać i dlatego wyje??

#24 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 października 2013 - 20:05

może juz nie ma co wyciekać i dlatego wyje??


Sprawdzałem poziom ok, jeszcze jedno na prawej półosi tam gdzie jest te koło od abs jest luz niewielki na lewej sztywno wszystko... Kręcąc wałem ręką słychać pukanie w moście czy to normalne?
tomek14829

#25 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 20 października 2013 - 20:12

Sprawdzałem poziom ok, jeszcze jedno na prawej półosi tam gdzie jest te koło od abs jest luz niewielki na lewej sztywno wszystko... Kręcąc wałem ręką słychać pukanie w moście czy to normalne?


nie jest to normalne, proponuje poszukać mostu

moja omega w dziale "KLUBOWY GARAŻ"


#26 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 października 2013 - 14:11

Narazie śmigam i wszystko ok niech narazie sobie wyje,,,
tomek14829

#27 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 16:00

Objawy: w kabinie robi sie glosniej gdy przyspieszam, z okolicy tylnego mostu. Nim wiecej gazu tym bardziej slychac. Puszczam, robi sie ciszej.

ktos napisal ze lozysko na ataku dyferencjalu padlo, co to jest atak i ile roboty jest z jego zmiana?

Olej jest

#28 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2014 - 16:21

Objawy: w kabinie robi sie glosniej gdy przyspieszam, z okolicy tylnego mostu. Nim wiecej gazu tym bardziej slychac. Puszczam, robi sie ciszej.

ktos napisal ze lozysko na ataku dyferencjalu padlo, co to jest atak i ile roboty jest z jego zmiana?

Olej jest


Zajechałeś most mierząc drogę hamowania i przyspieszenie do 100 :p
A na poważnie, jeśli któreś łożysko w kole to przy skręcie w przeciwną stronę powinno cichnąć, sprawdź też podporę wału a w ostateczności most do wymiany.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#29 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 21:43

Ciezko bedzie o most do omegi z malym przebiegiem...

Ale jakie sa inne mozliwosci?
Lozyska w kolach sa nowe, syzyfowa praca!!! Nie polecam robic bez piwka, i jeszcze jednego... no i zeby na drugi dzien starczylo :)

Co powoduje ze most jest glosniejszy z wiekiem???
Zluzycie zebatek? Sa tam jakies lozyska...
Z przyspieszaniem chodzilo mi o to ze jak dodaje gazu, albo puszczam....

Pod gorke jest glosniejszy...

Jesli nie dostane odpowiedniego mostu to chyba kupie jakis tuningowy z LSD

#30 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 maja 2014 - 08:22

Co powoduje ze most jest glosniejszy z wiekiem

Powstanie luzu międzyzębnego pomiędzy kołem talerzowym i atakującym większego od dopuszczalnego, zużycie łożysk wynikające z wieloletniej eksploatacji. W naszych realiach nikt nie doprowadzi mostu do porządku, brak odpowiednich specjalistów od regulacji luzu. Pozostaje wymiana na sprawny.

#31 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 07 maja 2014 - 10:05

W naszych realiach nikt nie doprowadzi mostu do porządku, brak odpowiednich specjalistów od regulacji luzu. Pozostaje wymiana na sprawny.


A co jak sie skoncza wszytkie mosty? Zlomujemy ? :p
Czy wymiana lozysk powinna pomoc?

#32 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2014 - 12:12

Kluczowa jest regulacja luzów, może masz w UK fachowców od tego, u nas w PL niestety brak :(

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#33 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 07 maja 2014 - 17:09

Tak tylko ze fachowiec pewnie wezmie tyle co samochod jest warty :)

#34 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2014 - 17:45

Tak tylko ze fachowiec pewnie wezmie tyle co samochod jest warty :)


Skrzynie naprawiają i się opłaca to most też zrobią http://skrzyniedrypa.pl/

#35 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 maja 2014 - 17:09

A może już czas sprawdzić stan i poziom oleju w moście.;)

upsss sorki, przeoczyłem, wcześniej już ktoś się wypowiedział w tym sensie.

#36 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 08 maja 2014 - 19:19

Ja juz zmienialem...
Niestety kupilem to autko jak mialo juz 12 lat :)
I od tamtego czasu nie widzialo swiezego oleju w moscie, ani w skrzyni biegow, ktora przez to padla :) A samochod juz ma przejechane ponad 230tys km....
A teraz dochodzi po 1500km miesiecznie, wiec chcial bym miec cisze :)

#37 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 maja 2014 - 19:46

Poprzednia omega poszła "do ludzi" z przebiegiem 350 tkm i ani most, ani skrzynia nie stanowiły problemu. Inna kwestia, że co 100 tkm zmieniałem olej i tu i tu tzn dwa razy, kupiłem ją jak miała ok 150 tkm i od razu zmieniłem olej na DEXTRON III. Kolejną zmianę zostawiłem do zrobienia nowemu właścicielowi

#38 OFFLINE   janmari

janmari
  • 18 postów
  • Dołączył: 23-03-2012
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 lipca 2014 - 12:38

Ja dziś odbieram Omegę od fachowca co podobno potrafi wyregulować luzy (łożysko ataku wymieniane było). Po wszystkim napiszę czy jest godny polecenia.

#39 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 lipca 2014 - 19:58

Napisz kolego, sam jestem ciekaw, a gdzie robiłeś?

#40 OFFLINE   janmari

janmari
  • 18 postów
  • Dołączył: 23-03-2012
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 lipca 2014 - 12:44

Robiłem w http://jeep-serwismarki.pl/ i mogę polecić bo gość naprawdę potrafi to ustawić. Za wymianę łożysk na ataku zapłaciłem 800PLN (400PLN za części - łożyska, uszczelniacze i specjalny olej - i 400PLN za robotę).
Wg mnie lepiej naprawić swój most niż kupować niewiadome używki.