

Moja OMA "wyrzygała" olej?
#1
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 15:12
#2
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 15:18
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#3
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 15:19
EDIT: 1 klik -> http://forum.omegakl...ead.php?t=25862
2 klik -> http://forum.omegakl...ead.php?t=18110
#4
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 16:58
#5
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 17:00
Bo sie nagrzal i puscilo, ale moze znowu zamarznac. Dla bezpieczenstwa poczysc odmy.jak na razie chyba sie odetkalo
#6
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2012 - 17:03
#7
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2012 - 17:09
jak doraźnie to poczytaj to ---> http://forum.omegakl...dma modyfikacjawitam jestem po czesciowym czyszczeniu choc nie bardzo wiem jak to sie nazywa chodzi o ten plastikowy element na kolektorze ssacym polaczonym rurkami z odma , bylo tam mnostwo wody i szlamu olejowego taki brazowy majonez ... do tego z pod korka wlewu oleju usunelem sporo bialego majonezu , wiec mialo co zamarzac pod maska i klopot gotowy , do wlasciwej odmy tej na dole zabiore sie jak sie ociepli troche a przy okazji dojda uszczelki pod pokrywami .... jak narazie "doraznie" rzuciłem gruby koc na kolektor ssacy - poczekamy zobaczymy
Jak nie zrobisz to możesz mieć więcej szkód.
#8
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 08:33
LPG,kiepski olej czy jazda na krótkich odcinkach co wiąże sie z masłem pod korkiem i pewnie w odmie??
Czytałem,że odma zamarzła osobie która dbała o nią i czyściła oraz osobie,która zrobiła kilkaset kilometrów i w nocy po takiej trasie też zamarzła.Obie osoby miały LPG.
Wiadomo,że przez LPG jest więcej "wilgoci" w oleju i czy instalacja moze być powodem zamarzającej odmy??
Osobiście się tego obawiam.Nigdy nie czyściłem odmy i przez krótkie dojazdy do pracy mam masło pod korkiem.
#9
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 13:41
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#10
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 14:07
#11
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 15:15
No tak.Ale jako przykłady podałem silniki w których odma nie powinna zamarznąć a jednak to sie stało.
odma odmie nie rowna , nie wiem o jakich konkretnie silnikach mowa , duże znaczenie ma też sam kształt odmy , długość przewodów a nawet materiał z jakiego jest wykonana , czasami konstrukcja odmy jest taka ze nawet długie trasy nie powodują pozbycia się całej wilgoci (wody) z odmy , tak było w silnikach VW , zamarzała odma i wywalało olej bagnetem , wszelkie filtry montowane na odmach też sprzyjają zatykaniu odmy
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#12
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 15:29
Ja osobiście mam masło pod korkiem i boje sie (co jade do pracy) żeby nie wywaliło oleju przez zamarznięta odmę.Przez kilka lat było OK pomimo tego,że nigdy nie była czyszczona ale może to kiedyś nastąpić.
Wydawało by się że odma w silnikach duzo jeżdżonych jest czysta od masła i nie powinno sie nic stać a jednak stało się.
Również osoba ,która dbała o odmę też miała taką nie miłą niespodziankę.
Więc zastanawiam się czy jest jakaś zależność?? Czy można tego uniknąć??
#13
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 16:39
Więc zastanawiam się czy jest jakaś zależność
mi się wydaje że najbardziej istotne jest jak bardzo wilgotne jest powietrze i jak niska jest temperatura na zewnątrz , suma tych dwóch czynników jest najbardziej istotna , a przyznasz że tak niskie temperatury prze tyle dni dawno się u nas nie zdarzały
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#14
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2012 - 21:14
Jutro zrobię doraźną modyfikację i będę tak jeździł zimą.
#15
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2012 - 21:28
Przecież to jakąś chwile musi trwać.
#16
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 19:58
#17
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 20:59
czy przy tym patencie nie wywala oleju przez wężyk czy tylko powietrze ?
W sprawdzonej poradzie autor napisał o butelce na końcu wężyka:zdziwko1:
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#18
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 21:18
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 21:57
tylko opary się wydostają z silnika
Tylko, że one smierdzą jak spaliny i dostają się do wnętrza auta, wywaliłem odme na zewnątrz, ale dzisiaj powróciłem do pierwotnego stanu, czyli odma znowu jest w dolocie
