Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki silniki najlepszy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Ktory silnik najlepszy ? (1 użytkowników głosowało)

Ktory silnik najlepszy ?

  1. 1. 2.0 8v 115? KM (8 głosów [12.70%] - Zobacz)

    Procent głosów: 12.70%

  2. 2. 2.0 16v 136 KM (11 głosów [17.46%] - Zobacz)

    Procent głosów: 17.46%

  3. 3. 2.5 172 KM (15 głosów [23.81%] - Zobacz)

    Procent głosów: 23.81%

  4. 4. 3.0 mv6 211 KM (24 głosów [38.10%] - Zobacz)

    Procent głosów: 38.10%

  5. 5. 2.5td 14pare (5 głosów [7.94%] - Zobacz)

    Procent głosów: 7.94%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#21 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 03 sierpnia 2007 - 15:03

na przykład kumpla E34 525TDS Touring wazy minimalnie wiecej od mojej Omegi w sedanie


Tylko że ja brałem pod uwagę MV6, bo ta jest najcięższa, natomiast Twoja Omega jest lżejsza z pewnością o jakieś 100-150 kg.

Reasumując szkoda że nie dali mocniejszej jednostki... Tak z 250 kucóff chociaż. Fajniutko by było. Moment obrotowy też jakby był lepszy... :roll: Szkoda :neutral: :???:
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#22 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2007 - 19:36

sorry, ale bullshit, nie ma sie co tutaj usprawiedliwiac wielkoscia samochodu
Bmw M5, Audi S6 - duze? a no duze, ciezkie? a no ciezkie, pala gumy i szybko jada? a no jada

Porownanie jest troche nie na miejscu bo BMW M5 to jest juz potwor i ma ponad 300km, a Audi jest aluminowe przez co ma nizsza wage i przy przednim napedzie to kazdym autem juz nawet 140km palisz gume jak chesz.

Mona porownywac Omega Mv6 z BMW 528 lub 530 w benzynie, bedzie mialo podobno lub nieco wyzsza moc i podobne osiagi a z automatem raczej tez zapomnij o piszczeniu ( chyba, ze w sposob, ktory wykonczy szybko skrzynie )
Jak sie omege pogoni do 5-5,5 tys obrotow to mozna smialo stawac z BMW530 ( z podobnego rocznika) i tu bardziej licza sie umiejetnosci kierwocy niz auta.

Piszecie, ze opel montowal za slabe silniki, ale nie tylko opel np. BMW 520- 2 litrowy silnik tez za slaby, tylko glosno ryczy a slabo jedzie.

#23 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 sierpnia 2007 - 20:00

Piszecie, ze opel montowal za slabe silniki, ale nie tylko opel np. BMW 520- 2 litrowy silnik tez za slaby, tylko glosno ryczy a slabo jedzie.


chodzilo mi tutaj akurat o game silnikow i wieksza rozpietosc :smile:

#24 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 03 sierpnia 2007 - 20:26

Moja pierwsza OB była 2.0 16, teraz mam 2,5 v6. Szczerze mówiąc troche więcej spowdziewałem się po tym silniku, wprawdzie jak wkręci się w okolice 4000 idzie jak burza, jednak z wolnych obrotów jedzie jak 2.0. A szkoda bo w przedziale 1500-3000 jeździ się najczęściej i niestety przyspieszenie w tych granicach jest na poziomie lanosa. Zdaje sobie sprawe że to kawał fury i wdodatku kombi, ale na boga to ma 170 KM i powinno sie troche lepiej zbierać z dołu. Na szczęście dźwięk silnika wynagradza większość jego niedociągnięć. Spalanie na super poziomie, większość ludzi nie wierzy. Miasto 13l LPG, trasa 9,5. Instalka Stag 300. Mocno zastanawiam się teraz nad zmianą wałków rozrządu od 3.0, może się troche odmuli. Co do 2.0, mi najbardziej przeszkadzała kultura pracy silnika a raczej jej brak. Po przekroczeniu 3500 obr, silnik stawał się nieznośnie głośny a dźwięk był delikatnie mówiąc nieprzyjemny. Przy normalnej jeździe po mieście do 3000 obr/min nie czuje różnicy w dynamice jazdy miedzy 2.0 a 2.5, oprócz dzwięku oczywiście.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#25 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:01

No teraz jest tak jak powinno , burza umyslow...

Primo : wszystkie bmki to smiecie po prostu smiecie i tyle ...wezmy taka 520 , 150 koni i co nic ,totalne zero, w manula na mokkrym asfalcie ledwo kola przekrecisz.Mialem kiedy s windstara (forda ) 3.0 w automacie dobre! 2 tony (156 ?koni) , objechalem 520 z dobrym driverem w kolo .Doslownie , wystartowalem z lewej i zajechalem mu droge zanim zmienil na dwojke.
Dalej , mialej 318 (100 pare , pewnie 136 tyle co oma 2.0 16v ) , smiec , smiec , smiec, auto wazy gora 1350 i oma 2.0 w automacie objezdzalem.


Audi a6 ... Mialem 2.4 w automacie 170KM , maly samolot ale do omy 3.0 v6 (czy mv6) nie za bardzo. Teraz mam a6 1.8 turbo 150 KM... lipa ale piska zrobi (prawie dwie tony).

Mam jeszcze 2.0 turbo 163kuce volvo S 80 ... piszczy 25 metrow (tyle co slynna testarosta czy murcielago swojego czasu ale na przyspieche do 200km/h do omy 3.0 nie ma szans.


MORAL ... omega 3.0 jest dobra czy w automacie czy bez ( wazy 1830 kg z klima , kombi w automacie) tylko nie potrzebnie dolaczyli do niej systemy ( nie rozlaczalne ) antyposlizgowe.

SUMA SUMARUM .... z 2.0 litrowej omki mialem wieksza frajde niz z 3.0 litrowej i stawiam na 2.0 16 v . A kazda omega jest lepsza niz jakikolwiek smiec typu audi czy bmw.


POZDRAWIAM
OMEGA RZADZI !!!

#26 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:10

A kazda omega jest lepsza niz jakikolwiek smiec typu audi czy bmw.

:smiech2:

ja rozumiem, ze fanatyk Omegi, ale troche pokory i racjonalnego myslenia czasami nie zaszkodzi

tez uwielbiam Omege, ale obiektywnie potrafie stwierdzic, ktore auta sa od niej i lepsze, i gorsze :wink:

#27 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:16

MORAL ... omega 3.0 jest dobra czy w automacie czy bez ( wazy 1830 kg z klima , kombi w automacie) tylko nie potrzebnie dolaczyli do niej systemy ( nie rozlaczalne ) antyposlizgowe.

Nie wiem czy jak jest w tych z ESP, ale ja mam tylko kontrole trakcji i moge ja wylaczyc jak chce.

#28 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:20

Panowie, przeczytałem i przypominam temat wątku:
"Jaki silniki najlepszy?"

I tego proszę się trzymać.


#29 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:35

No teraz jest tak jak powinno , burza umyslow...

Primo : wszystkie bmki to smiecie po prostu smiecie i tyle ...wezmy taka 520 , 150 koni i co nic ,totalne zero, w manula na mokkrym asfalcie ledwo kola przekrecisz.Mialem kiedy s windstara (forda ) 3.0 w automacie dobre! 2 tony (156 ?koni) , objechalem 520 z dobrym driverem w kolo .Doslownie , wystartowalem z lewej i zajechalem mu droge zanim zmienil na dwojke.
Dalej , mialej 318 (100 pare , pewnie 136 tyle co oma 2.0 16v ) , smiec , smiec , smiec, auto wazy gora 1350 i oma 2.0 w automacie objezdzalem.


Audi a6 ... Mialem 2.4 w automacie 170KM , maly samolot ale do omy 3.0 v6 (czy mv6) nie za bardzo. Teraz mam a6 1.8 turbo 150 KM... lipa ale piska zrobi (prawie dwie tony).

Mam jeszcze 2.0 turbo 163kuce volvo S 80 ... piszczy 25 metrow (tyle co slynna testarosta czy murcielago swojego czasu ale na przyspieche do 200km/h do omy 3.0 nie ma szans.


MORAL ... omega 3.0 jest dobra czy w automacie czy bez ( wazy 1830 kg z klima , kombi w automacie) tylko nie potrzebnie dolaczyli do niej systemy ( nie rozlaczalne ) antyposlizgowe.

SUMA SUMARUM .... z 2.0 litrowej omki mialem wieksza frajde niz z 3.0 litrowej i stawiam na 2.0 16 v . A kazda omega jest lepsza niz jakikolwiek smiec typu audi czy bmw.


POZDRAWIAM


Hey Piotr

Mnie sie zdaje , ze w momencie zakupu omy byles niezle nawalony i pomyliles modele lub marki samochodow :piwo:
W zwiazku z tym mam propozycje; sprzedaj te wszystkie samochody , chate, wez pozyczke od tesciow i kredyt z banku . Jak bedziesz gotowy daj znac na PW. Moj szef zamowil L-640 i chce sprzedac to Lambo ze zdjecia ponizej , chetnie Was skojarze :mrgreen:
Wtedy powiesz ze wszystkich objezdzasz , a reszta aut to smietnik :peace:

Pozdro :looz: ,

#30 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:38

Sorry Lordzie_craven ale musze cos dodac.


Fanatyk omegi jestem - fakt , mialem ich siedem _ fakt , mialem rowniez jakies 3o pare innych aut -fakt i dlatego twierdze , ze nie ma lepszych aut od omeg - FAKT.

Mam tu na uwadze zarowno wlasciwosci jezdne , ekonomike , komfort jazdy jak i walory estetyczne!!!

A swoja droga jesli tu w omega club , nie mozemy wyrazac swoich zdan na temat omeg to gdzie , na przystanku???


Do Damiana : o jakim racjonalnym mysleniu mowisz do mnie ?Ja mialem te wszystkie auta , jezdzilem nimi i wiem o czym pisze.Zadna bmka czy audica w tej samej klasie i mocy nie ma szns z zadna omega.Omega B kosztuje od 8 do 17 tysiecy A6 od 25 do powiedzmy 70 przed liftem.Co tu porywnywac?Bmw 520 nowa buda 96 rok w dobrym stanie i wyposazeniu spokojnie przekracza 25 tys , a taka sama omega nie wiecej jak 15 tys.To samo pytanie, o czym tu mowic.!!!
OMEGA RZADZI !!!

#31 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:43

Wsumie to robienie z auta ważącego prawie dwie tony na siłę auto sportowe i wymaganie od niej(Omegi) rzeczy, które są charakterystyczne dla samochodów ważących trochę ponad tonę jest dość dziwne... To tak, jakby od faceta, ważącego 100 kg wymagać na 100 metrów rezultatów zbliżonych do Sotomajora...
Fakt, że do 200 km/h Omega MV6 osiąga w 35 sekund... Jest to wynik bardzo imponujący ale Panowie - Na Boga... Pojeździjcie kilka dni pod rząd w taki sposób a skończy się to napewno wizytą w warsztacie... Ja rozumiem - można jej przycisnąć, tak żeby sobie przypomniała osiągi katalogowe itd. Podobno nawet jest to wskazane.
Czasami, dosłownie czasami podenerwowac tych co mają BM'ki i wybić ich z błędnego przekonania że mają najszybsze auto w wiosce... M.in. dlatego uważam że 3.0 to najlepszy silnik jaki był montowany w Omedze. Owszem - możnaby było coś pogadać, jeśli byśmy mieli do dyspozycji silnik 250 konny, w porywach podchodzacy pod 300. Moze się wydawać że to już sa jakieś kosmicznie mocne silniki ale zwróccie uwagę na to że auto jest ciężkie!!! Wtedy dopiero możnaby je porównywac do BM'ek czy Audi bo wtedy szanse byłyby wyrównane. Szanse w sęsie - moc do masy... Porównanie nawet MV6 do BM'ki 3.0 czy audi A6 jest według mnie troche nie sprawiedliwe, trochę nie fair. Troszeczke się zagalopowalismy w rządaniach od naszej Omesi... Mimo, że reprezentuje osiągi zbliżone do w/w "konkurentów" i ogólnie rzecz biorąc na skrzyżowaniach się nie daję tak łątwo i musimy trawić na albo dobrego kierowcę umiejącego wymagać od swojego sprzętu albo na coś lżejszego i conajmniej tak samo mocnego... Zakładam, że my też umiemy namówić naszą kluseczke, by szybko wskazówka zapierniczała odliczając co 20 km/h w górę :wink: (Ambitne autko :twisted: )

To miałem na myśli mówiąc że to autko jest czymś w rodzaju kompromisu, między elegancją, wygodą a zacięciem sportowca z przewagą na te dwie pierwsze cechy. te 211 koni IMO to tak naprawdę po to, że jak sobie jakiś cfaniak na skrzyzowaniu pomyśli że taka krowa do setki rozpędza się w miesiac i sobie ją łatwo zaliczy w skład swoich tzw kill'i to można mu to wyperswadować i dać pśtryczka w nos co by se zadużo nie myślał i wiedział ze jego miejsce w szeregu jest za nami...

gama silników powinna sie dopiero od 2.5 V6 zaczynać a silnik 3.0 powinien być jednym z silniejszych,a le nie najsilniejszym jeszcze... 3.2 to tylko 7 km więcej i parenascie Nm w góre - praktycznie bez różnicy. jakieś 3.5 - 4.0 - Moment znacznie przekraczajacy 300 Nm - To byłaby Omega sport i naprawdę, naprawdę postrach nie dla A6 czy E34 525 ale już dla aut typu 535, 750 i podobnych. Wtedy by było naprawdę sprawiedliwie...
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#32 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:46

Panie jacku a niby w ktorym momencie bylem nawalony?

Masz watpliwosci to podjedz ta 2.2 (150 max koni ) jaka zreszta mialem i na dniach sprzedalem zniesmaczony raczej , do B 3.0 w automacie i zobaczysz o czym mowie.

Pozdrowienia
OMEGA RZADZI !!!

#33 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:53

Wsumie to robienie z auta ważącego prawie dwie tony na siłę auto sportowe i wymaganie od niej(Omegi) rzeczy, które są charakterystyczne dla samochodów ważących trochę ponad tonę jest dość dziwne... To tak, jakby od faceta, ważącego 100 kg wymagać na 100 metrów rezultatów zbliżonych do Sotomajora...
Fakt, że do 200 km/h Omega MV6 osiąga w 35 sekund... Jest to wynik bardzo imponujący ale Panowie - Na Boga... Pojeździjcie kilka dni pod rząd w taki sposób a skończy się to napewno wizytą w warsztacie... Ja rozumiem - można jej przycisnąć, tak żeby sobie przypomniała osiągi katalogowe itd. Podobno nawet jest to wskazane.
Czasami, dosłownie czasami podenerwowac tych co mają BM'ki i wybić ich z błędnego przekonania że mają najszybsze auto w wiosce... M.in. dlatego uważam że 3.0 to najlepszy silnik jaki był montowany w Omedze. Owszem - możnaby było coś pogadać, jeśli byśmy mieli do dyspozycji silnik 250 konny, w porywach podchodzacy pod 300. Moze się wydawać że to już sa jakieś kosmicznie mocne silniki ale zwróccie uwagę na to że auto jest ciężkie!!! Wtedy dopiero możnaby je porównywac do BM'ek czy Audi bo wtedy szanse byłyby wyrównane. Szanse w sęsie - moc do masy... Porównanie nawet MV6 do BM'ki 3.0 czy audi A6 jest według mnie troche nie sprawiedliwe, trochę nie fair. Troszeczke się zagalopowalismy w rządaniach od naszej Omesi... Mimo, że reprezentuje osiągi zbliżone do w/w "konkurentów" i ogólnie rzecz biorąc na skrzyżowaniach się nie daję tak łątwo i musimy trawić na albo dobrego kierowcę umiejącego wymagać od swojego sprzętu albo na coś lżejszego i conajmniej tak samo mocnego... Zakładam, że my też umiemy namówić naszą kluseczke, by szybko wskazówka zapierniczała odliczając co 20 km/h w górę :wink: (Ambitne autko :twisted: )

To miałem na myśli mówiąc że to autko jest czymś w rodzaju kompromisu, między elegancją, wygodą a zacięciem sportowca z przewagą na te dwie pierwsze cechy. te 211 koni IMO to tak naprawdę po to, że jak sobie jakiś cfaniak na skrzyzowaniu pomyśli że taka krowa do setki rozpędza się w miesiac i sobie ją łatwo zaliczy w skład swoich tzw kill'i to można mu to wyperswadować i dać pśtryczka w nos co by se zadużo nie myślał i wiedział ze jego miejsce w szeregu jest za nami...

gama silników powinna sie dopiero od 2.5 V6 zaczynać a silnik 3.0 powinien być jednym z silniejszych,a le nie najsilniejszym jeszcze... 3.2 to tylko 7 km więcej i parenascie Nm w góre - praktycznie bez różnicy. jakieś 3.5 - 4.0 - Moment znacznie przekraczajacy 300 Nm - To byłaby Omega sport i naprawdę, naprawdę postrach nie dla A6 czy E34 525 ale już dla aut typu 535, 750 i podobnych. Wtedy by było naprawdę sprawiedliwie...



Nie chwalac sie taka 750 w budzie do 94 roku robiona bodajze E_32 probowala sie kiedys ze mna na trasie swinoujscie - szczecin ( niewiele tej autostrady tam jest ) i dala sobie spokoj gdzies tak przy 240 a co ciekawe to psiarnia cywilka w skodzie superb wywinela nas obydwu .Cudem uniknelismy jaj bo chyba na zgloszenie leciala.
OMEGA RZADZI !!!

#34 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 03 sierpnia 2007 - 21:58

a co ciekawe to psiarnia cywilka w skodzie superb wywinela nas obydwu .Cudem uniknelismy jaj bo chyba na zgloszenie leciala.


ja dobrze zrozumiałem - Ona Was jeszcze wyprzedziła ?? Z całym szacunkiem ale chyba żadna Skoda tak szybko nie jeździ choćby z górki leciała... :shock:
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#35 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2007 - 22:01

a co ciekawe to psiarnia cywilka w skodzie superb wywinela nas obydwu .Cudem uniknelismy jaj bo chyba na zgloszenie leciala.

ja dobrze zrozumiałem - Ona Was jeszcze wyprzedziła ?? Z całym szacunkiem ale chyba żadna Skoda tak szybko nie jeździ choćby z górki leciała... :shock:


Po raz ostatni przypominam. Proszę trzymać się tematu wątku.

#36 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 sierpnia 2007 - 22:11

Panie jacku a niby w ktorym momencie bylem nawalony?

Masz watpliwosci to podjedz ta 2.2 (150 max koni ) jaka zreszta mialem i na dniach sprzedalem zniesmaczony raczej , do B 3.0 w automacie i zobaczysz o czym mowie.

Pozdrowienia


Z Twoich postow wnioskuje ze szukales wyscigowki , a kupiles ome. dlatego ten sarkazm :drink:

A tak powaznie , mysle ze 3.0 w omie to najlepsza opcja, ale na Boga , 9s do setki to naprawde srednia krajowa. Kupilem 2.2 i mam nim jezdzic a nie udowadniac wszystkim "jaka ma pare". Nie to logo na masce. sorry

Pozdro

#37 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 11 sierpnia 2007 - 20:48

Oficjalnie stwierdzam wyzszosc silnika 3.0 (211KM) nad innymi.

Dziekuje za opinie i glosy.

Pozdrawiam
Piotr
OMEGA RZADZI !!!

#38 OFFLINE   Pablo's

Pablo's
  • 90 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 sierpnia 2007 - 09:50

Oficjalnie stwierdzam wyzszosc silnika 3.0 (211KM) nad innymi.

Dziekuje za opinie i glosy.

Pozdrawiam
Piotr



Zgadzam sie w 100%% :bud:
Zobacz moją ślicznotkę!
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH

#39 OFFLINE   ziajos

ziajos
  • 129 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 12 sierpnia 2007 - 12:15

Nigdy nie miałem super zdania na temat silników Opla, pomimo iz sam jak narazie Oplem jeżdzę i bez wątpienia jest to ostatni Opel w którego posiadaniu jestem.
Ale... zacznijmy najpierw od tego, pod jakim kątem rozważamy "najlepszy" ?
Najmniejsza awaryjność ?
Najlepsze osiągi ?
Największa podatność na modyfikacje ?
Najwieksza żywotnośc ?

Miałem w poprzedniej Omedze 2.0i 8v - miał przejechane juz grubo ponad 350K km i wszystko było z nim ok - oleju nie brał, pracował równo itd. Na temat jego mocy i osiągów się nie wypowiadam, bo kazdy silnik z taką przeszłością (taxi) przy 350tys jest już u kresu swej drogi...
Moc... co z tego, że ktoś będzie miał w Omedze 150km jeśli Omega waży tyle ile waży - wtedy byle Escort z 2.0 DOHC 16v (który ma okolo 150KM) wciągnie Was nosem (bo dużo mniej waży)

W tego typu tematach opieramy się na własnych doświadczeniach związanych z posiadanym teraz/kiedys silnikiem/samochodem i ilu posiadaczy tyle opinii.
Miałem 2.0DOHC 8v (135KM) w Fordzie. złego słowa na niego ni emogłem powiedzieć, pomimo tego, że dobrze go nie traktowałem, a słyszałem masakryczne opinie o pękających niemalże w pół głowicach... :lol:

Teraz mam 2,6 dual Ram - nie jest to powalający silnik, szczególnie ze z 2,6l ma 150KM ale za to nie wchłania 20litrów/100km, a do cywilizowanej jazdy spokojnie wystarcza.

Więć może w wypowiedziach skupmy sie na jakimś konkretnym aspekcie danego silnika, zamiast przepychać sie ciągle - "ten jest dobry, bo jest dobry"...

Spokojnej niedzieli zyczę.
Omega No More !!

#40 OFFLINE   Pablo's

Pablo's
  • 90 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 sierpnia 2007 - 14:34

Ja mam akurat ome B 3,0 MV6. Posiadam to cudo od kwietnia tego droku. Zrobiłem nim w tym czasie prawie 12 tyś km. Jak narazie nie mogę narzekać. Wymieniłem świece, przewody wys. napięcia usczelki pod pokrywą zaworow i olej. ( bo nie ufam nikomu )

Jestem bardzo zadowolony z autka w którym jak narazie nic sie nie dzieje.


:grin:
Zobacz moją ślicznotkę!
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH