Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki silniki najlepszy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Ktory silnik najlepszy ? (1 użytkowników głosowało)

Ktory silnik najlepszy ?

  1. 1. 2.0 8v 115? KM (8 głosów [12.70%] - Zobacz)

    Procent głosów: 12.70%

  2. 2. 2.0 16v 136 KM (11 głosów [17.46%] - Zobacz)

    Procent głosów: 17.46%

  3. 3. 2.5 172 KM (15 głosów [23.81%] - Zobacz)

    Procent głosów: 23.81%

  4. 4. 3.0 mv6 211 KM (24 głosów [38.10%] - Zobacz)

    Procent głosów: 38.10%

  5. 5. 2.5td 14pare (5 głosów [7.94%] - Zobacz)

    Procent głosów: 7.94%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 31 lipca 2007 - 19:32

Co by sie nie nudzic kolejna ankieta.

Tym razem zapytanie dotyczy silnika w wersji b , ktora jak sadze wygra zdecydowanie w ankiecie na najlepsza wersje.

W gre wchodzi:

1. 2.0 8v zablakana z wersji A
2. 2.0 16 v (moj typ)
3. 2.5 (nice)
4. 3.0 (could not be more nice)
5. 2.5 td (zapozyczony z BMW)


Tradycyjnie dobrze by bylo gdyby osoby glosujace posiadaly w miedzyczasie minimum dwie z powyzej wspomnianych wersji silnikowych.

Przed glosowaniem prosze o rozwazenie wyboru pod katem:

- bezawaryjnosci
- ekonomiki
- dynamiki jazdy

zapraszam do glosowania...
OMEGA RZADZI !!!

#2 OFFLINE   pipek75

pipek75
  • 202 postów
  • Dołączył: 09-04-2007

Napisany 31 lipca 2007 - 19:56

Mój typ to 2,5v6
Dlaczego w ankiecie przy silniku 2,5v6 pisze 172KM? :razz:

#3 OFFLINE   Slawko

Slawko
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: Newry

Napisany 31 lipca 2007 - 20:00

Szkoda ze kazdy zaglosuje na zasadzie jaki mam taki dam :p i wyjdzie ankieta jaki silnik masz w swojej omci :p
[you:f1411f6ab5] uważaj na zakrętach...życia :PPP
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 31 lipca 2007 - 21:11

Do Pipka .
Popraw mnie jesli pomylilem moc w 2.5 v6.Moja byla miala niby tyle , nie wiem ile urzedowo nadali temu silnikowi.


Do Slawko.
Wlasnie dlatego skierowalem ankiete do ludzi , ktorzy posiadali badz posiadaja minimum dwie wersje silnikowe.Ja mialem wszystkie oprocz diesla (ale tez nim jezdzilem) i swoj typ mam niezaleznie od tego co teraz posiadam.
OMEGA RZADZI !!!

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipca 2007 - 21:15

Szkoda ze kazdy zaglosuje na zasadzie jaki mam taki dam i wyjdzie ankieta jaki silnik masz w swojej omci
_________________

Mialem 2.0 16V, teraz mam 3.0 V6 i te dwa moge porownac.
Wybieram zdecydowanie 3.0 -wiecej zabawy, bezpieczniejsze wyprzedzanie zabojczy dziwek. Pomijam koszt utrzymania, jeszcze odpukac nie mialem zadnych problemow .
Mam manuala, ale jak juz pisalem czasem zaluje, ze nie automat.

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipca 2007 - 21:28

a takiego na jekiego chciałem oddać głos nie ma a to właśnie 3,2 - 218 KM -> następna bedzie taka koniecznie full opcja

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipca 2007 - 21:34

a takiego na jekiego chciałem oddać głos nie ma a to właśnie 3,2 - 218 KM -> następna bedzie taka koniecznie full opcja

Mozna uzac w ankiecie, ze 3.0 V6 i 3.2 V6 traktujemy tak samo, a brakuje tez diesli 2.0 i 2.2.

#8 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2007 - 22:07

Miałem A 2.0 i po niej dwie 2.5V6, teraz MV6. Te dodatkowe 41 koni w 3.0 robi zdecydowaną różnicę. To tak jakbym sobie chipa założył :yes_yes:

Pod wpływem chwili napisałem taki wierszyk:

3.0V6 mruczy fest
i dlatego jest the best
jestem chory na V8
ale Opel ma to w nosie

Ale mnie poniosło :peace:

#9 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 31 lipca 2007 - 22:13

W nawiazaniu do brakujacych pojemnosci:

Ankieta dotyczy OMEGI B. Akurat tak wyszlo.Oczywiscie 2.2 2.6 i 3.2 sa zmodyfikowanymi odpowiednikami silnikow z B wiec ostatnie mozna je potraktowac jednakowo.

pozdro

brakuje tez diesli 2.0 i 2.2.


Akurat te dwa diesle to juz chyba dwie najwieksze porazki w histori opla.(Moim skromnym zdaniem)
OMEGA RZADZI !!!

#10 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 01 sierpnia 2007 - 08:43

Ankieta dotyczy OMEGI B. Akurat tak wyszlo.Oczywiscie 2.2 2.6 i 3.2 sa zmodyfikowanymi odpowiednikami silnikow z B wiec ostatnie mozna je potraktowac jednakowo.

Co prawda nie mam V6 ale wydaje mi sie ze nie można stawiać tych silników obok siebie. Z tego co wiem do 2,6 i 3,2 nie ma zamienników części, co podwyższa koszty eksploatacji.
Mój typ 2,5 V6 - kompromis pomiedzy ekonomią i osiągami.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#11 OFFLINE   eroziom

eroziom
  • 285 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 sierpnia 2007 - 13:33

Mój typ 2,5 V6 - kompromis pomiedzy ekonomią i osiągami.


Zgadzam się
ciągłe problemy....wrrrr
Moja była kluska :((
http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391

#12 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2007 - 20:37

Napewno "V" za kulture pracy. Im wieksza tym lepiej. Za jakis czas przymierze sie do 3.2l . Mam tylko obawy co do ewentualnej odsprzedazy w Hiszpanii samochodu z takim silnikiem .
Oma tutaj to egzotyk( co dziala in plus jak dla mnie), co nie pomaga w znalezieniu klienta.

Pozdrowienia :mrgreen:

#13 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 01 sierpnia 2007 - 21:08

Co prawda nie powinienem się wypowiadać bo miałem i mam tylko jedną Omegę natomiast jeździłem Omegą 2.5 V6 manual...

Ogólnie rzecz biorąc moim zdaniem 211 KM to jest dopiero rozsądna siła jak na tego typu samochód - prawie dwie tony, na tył napęd, 5 metrów długości... Jest co pchać.
Nie jest to moim zdaniem jakiś wypas czy oszałamiajaca moc dla tego autka, choć itak robi wrażenie jak się depnie na gaz. Wskazówka dośc szybko zapiernicza przez kolejne punkty skali co 20 km/h. Jednak jak sobie pomyśleć że taką mase ten silnik pcha do setki w 9 sekund to jest to już dobry wynik...
Szkoda że nie wprowadzili tego silnika 5.7 V8 GM co to miał 312 KM...
Wtedy to by była dopiero zabawa choć teraz nie jest też zła. Niestety ten silniczek miał problemy z grzaniem się jak go przycisnąć na wysokie obroty. Za małe kanaliki cieczy chłodzącej :( Szkoda

Co do reszty silników benzynowych - każdy z nich za słaby jak na tą masę IMO.
2.5 V6 jeszcz, jeszcze... ale reszta za mało kucóff <BEZ OBRAZY>

POZDRO !!
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#14 OFFLINE   PIOTR_76

PIOTR_76
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: wyspa wolin

Napisany 02 sierpnia 2007 - 21:41

taaa , piszecie o przewadze 3 litrowki nad 2litrowka.

Mialem kiedys w jednym momencie 2.0 i 3.0 obydwie sztuki w automacie 95 rok i co ...?

2.0 wajcha na d i pisk ino chej

3.0 esp tc antyposlizg wajcha na d i nic jednego piska nia nie zrobilem...!

Owszem na przyspieszenie nie jezdzilem chyba szybszym autem jak 3.0 ale lac 18 litrow zeby nie zrobic piska ...chyba nie bardzo.

P.S Powyzszy tekst dotyczy wersji w automacie.Manual to co innego (chociaz zdecydowanie za malo ich z tym silnikiem) .
OMEGA RZADZI !!!

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2007 - 21:55

Owszem na przyspieszenie nie jezdzilem chyba szybszym autem jak 3.0 ale lac 18 litrow zeby nie zrobic piska ...chyba nie bardzo.

P.S Powyzszy tekst dotyczy wersji w automacie.Manual to co innego (chociaz zdecydowanie za malo ich z tym silnikiem) .

Moze automat do ruszania z piskiem sie nienadaje, ale daje duzo komfortu.
Pisze obiektywnie mimo, ze mam manuala, automat w omedze 3.0 jest trafiony w dziesiatke. Silnik 3.0 nie jest az taki elastyczny i lubi wyzsze obroty dlatego troche sie trzeba namachac biegami, zeby dynamicznie jezdzic i pilnowac 3000-3500tys a automat robi to za nas.

#16 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 03 sierpnia 2007 - 13:33

3.0 esp tc antyposlizg wajcha na d i nic jednego piska nia nie zrobilem...!


Omega to nie BMW E36 czy inny mniejszy samochód - Ona nie jest od tego żeby robić piski "piski"... Auto tej wielkości jest od tego żeby płynęło po szosie, robiło wokół siebie troszeczke hałasu ale z gracją i wdziękiem... Szum i te sprawy.

Pomijam fakt ogromnego złużycia sprzęgła, skrzyni, dyferenciału. Auto waży prawie dwie tony więc jak każemy mu mielać po asfalcie to ciężko to napewno znosi...
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#17 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 sierpnia 2007 - 13:46

Omega to nie BMW E36 czy inny mniejszy samochód - Ona nie jest od tego żeby robić piski "piski"... Auto tej wielkości jest od tego żeby płynęło po szosie, robiło wokół siebie troszeczke hałasu ale z gracją i wdziękiem... Szum i te sprawy.


sorry, ale bullshit, nie ma sie co tutaj usprawiedliwiac wielkoscia samochodu
Bmw M5, Audi S6 - duze? a no duze, ciezkie? a no ciezkie, pala gumy i szybko jada? a no jada :twisted:

Opel po prostu za male silniki do Omegi montowal i uzytkownicy widzac ten mankament na tle innych duzych wozow o wiekszej mocy probuja sie usprawiedliwiac tym, ze to auto nie jest do scigania, tylko do plywania po szosie - niby tak, ale sa rownie wielki i ciezkie auta z silnikami mocniejszymi, ktorymi mozna sie i wozic, i scigac :wink:

Obiektywna opinia, no offense, peace :smile:

#18 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 03 sierpnia 2007 - 14:23

sorry, ale bullshit, nie ma sie co tutaj usprawiedliwiac wielkoscia samochodu
Bmw M5, Audi S6 - duze? a no duze, ciezkie? a no ciezkie, pala gumy i szybko jada? a no jada


hehe... Owszem - są duże tak jak Omega... Są PRAWIE ciężkie tak jak Omega. Ale odpowiedziałeś sam sobie na pytanie dlaczego Omega to troszeczke inne auto tym stwierdzeniem:

Opel po prostu za male silniki do Omegi montowal


Fakt. Za małe - Tak jak już we wcześniejszym poście napisałem - 211 koni w MV6 jest optymalny ale nie pod względem samej mocy ale mocy do masy samochodu. Czyli że już jakieś tam osiągi sobą reprezentuje, natomoiast możnaby dać silniki jeszcze większe - przydałąby się jakaś V osemka :lol:

Dlatego to nie jest auto do ścigania choć osiagi 9 s. do setki i 245(katalogowe) Vmax są do konkuręcji, którą wymieniłeś przynajmniej zbliżone... :shock:

Różnica polega na tym, że nie ukrywajmy - Audi - po pierwsze napęd na przód zatem jest jej łątwiej się rozpędzać... Ponadto zauważ, że ani Audi, ani BMW serii 5 nie są tak ciężkie jak MV6. Omega 3.0 waży 1700 kg!!!! Audi, czy BMW nie wiem dokłądnie ile ale conajmniej 200 kg mniej. 200 kg robi różnice...

Ponadto - bądzmy szczerzy - Omega została zaprojektowana do troszke innych celów i inny jest profil produkcji. Ludzie, któzy montują BM'ki czy Audi wiedzą, że są to auta dla uzytkownika z cięższą nogą, bo tak się utarło. Że to BM'ka to jest auto pół sportowe a Audi to odgałęzienie VW, które obrało sobie ten kierunek rozwoju...Sportowy w ostatnich latach... Mają zatem tam mocniejsze silniki, bardziej wyżyłowane, z momentami obrotowymi w tych większych pojemnościach znacznie przekraczających 300 Nm.
A tu, w Omedze ?? Czym przepraszam, różni się Omega MV6 od Omegi 3.0 Sport ?? Niczym :shock:
Takie to mamy porównanie jak rydwan do furmanki...
Różnią się troszke, prawda ?? :smile:
POZDRO...
Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#19 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 sierpnia 2007 - 14:36

2,5 V6 - dlatego bo....
- wystarczająca ilośc mocy w stosunku do masy samochodu...
- moment obrotowy( czyli przyspieszenie - tak się to chyba określa :?: powyżej 3500obr/min) zadziwia mnie do tej pory...
- rewelacyja praca ten dzwięk.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- w trasie pali (u mnie 10l/100km bez szaleństw) naprawde znośnie ale jaki komfort jazdy...
- bo fałka to jest fałka...

#20 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 sierpnia 2007 - 14:41

hehe... Owszem - są duże tak jak Omega... Są PRAWIE ciężkie tak jak Omega. Ale odpowiedziałeś sam sobie na pytanie dlaczego Omega to troszeczke inne auto tym stwierdzeniem:


to wszystko zalezy od wersji wyposazenia
na przykład kumpla E34 525TDS Touring wazy minimalnie wiecej od mojej Omegi w sedanie

a wracajac do tematu, to im mocniejszy silnik tym lepszy, czyli 5.7 V8, ktorego brak w ankiecie :yes_yes: