

Jaki silniki najlepszy?
#1
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 19:32
Tym razem zapytanie dotyczy silnika w wersji b , ktora jak sadze wygra zdecydowanie w ankiecie na najlepsza wersje.
W gre wchodzi:
1. 2.0 8v zablakana z wersji A
2. 2.0 16 v (moj typ)
3. 2.5 (nice)
4. 3.0 (could not be more nice)
5. 2.5 td (zapozyczony z BMW)
Tradycyjnie dobrze by bylo gdyby osoby glosujace posiadaly w miedzyczasie minimum dwie z powyzej wspomnianych wersji silnikowych.
Przed glosowaniem prosze o rozwazenie wyboru pod katem:
- bezawaryjnosci
- ekonomiki
- dynamiki jazdy
zapraszam do glosowania...

#2
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 19:56
Dlaczego w ankiecie przy silniku 2,5v6 pisze 172KM? :razz:
#3
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 20:00


#4
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 21:11
Popraw mnie jesli pomylilem moc w 2.5 v6.Moja byla miala niby tyle , nie wiem ile urzedowo nadali temu silnikowi.
Do Slawko.
Wlasnie dlatego skierowalem ankiete do ludzi , ktorzy posiadali badz posiadaja minimum dwie wersje silnikowe.Ja mialem wszystkie oprocz diesla (ale tez nim jezdzilem) i swoj typ mam niezaleznie od tego co teraz posiadam.

#5
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 21:15
Mialem 2.0 16V, teraz mam 3.0 V6 i te dwa moge porownac.Szkoda ze kazdy zaglosuje na zasadzie jaki mam taki dam i wyjdzie ankieta jaki silnik masz w swojej omci
_________________
Wybieram zdecydowanie 3.0 -wiecej zabawy, bezpieczniejsze wyprzedzanie zabojczy dziwek. Pomijam koszt utrzymania, jeszcze odpukac nie mialem zadnych problemow .
Mam manuala, ale jak juz pisalem czasem zaluje, ze nie automat.
#6
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 21:28
#7
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 21:34
Mozna uzac w ankiecie, ze 3.0 V6 i 3.2 V6 traktujemy tak samo, a brakuje tez diesli 2.0 i 2.2.a takiego na jekiego chciałem oddać głos nie ma a to właśnie 3,2 - 218 KM -> następna bedzie taka koniecznie full opcja
#8
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 22:07
Pod wpływem chwili napisałem taki wierszyk:
3.0V6 mruczy fest
i dlatego jest the best
jestem chory na V8
ale Opel ma to w nosie
Ale mnie poniosło

#9
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2007 - 22:13
Ankieta dotyczy OMEGI B. Akurat tak wyszlo.Oczywiscie 2.2 2.6 i 3.2 sa zmodyfikowanymi odpowiednikami silnikow z B wiec ostatnie mozna je potraktowac jednakowo.
pozdro
brakuje tez diesli 2.0 i 2.2.
Akurat te dwa diesle to juz chyba dwie najwieksze porazki w histori opla.(Moim skromnym zdaniem)

#10
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2007 - 08:43
Co prawda nie mam V6 ale wydaje mi sie ze nie można stawiać tych silników obok siebie. Z tego co wiem do 2,6 i 3,2 nie ma zamienników części, co podwyższa koszty eksploatacji.Ankieta dotyczy OMEGI B. Akurat tak wyszlo.Oczywiscie 2.2 2.6 i 3.2 sa zmodyfikowanymi odpowiednikami silnikow z B wiec ostatnie mozna je potraktowac jednakowo.
Mój typ 2,5 V6 - kompromis pomiedzy ekonomią i osiągami.
#11
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2007 - 13:33
Mój typ 2,5 V6 - kompromis pomiedzy ekonomią i osiągami.
Zgadzam się
Moja była kluska

http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391
#12
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2007 - 20:37
Oma tutaj to egzotyk( co dziala in plus jak dla mnie), co nie pomaga w znalezieniu klienta.
Pozdrowienia :mrgreen:
#13
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2007 - 21:08
Ogólnie rzecz biorąc moim zdaniem 211 KM to jest dopiero rozsądna siła jak na tego typu samochód - prawie dwie tony, na tył napęd, 5 metrów długości... Jest co pchać.
Nie jest to moim zdaniem jakiś wypas czy oszałamiajaca moc dla tego autka, choć itak robi wrażenie jak się depnie na gaz. Wskazówka dośc szybko zapiernicza przez kolejne punkty skali co 20 km/h. Jednak jak sobie pomyśleć że taką mase ten silnik pcha do setki w 9 sekund to jest to już dobry wynik...
Szkoda że nie wprowadzili tego silnika 5.7 V8 GM co to miał 312 KM...
Wtedy to by była dopiero zabawa choć teraz nie jest też zła. Niestety ten silniczek miał problemy z grzaniem się jak go przycisnąć na wysokie obroty. Za małe kanaliki cieczy chłodzącej

Co do reszty silników benzynowych - każdy z nich za słaby jak na tą masę IMO.
2.5 V6 jeszcz, jeszcze... ale reszta za mało kucóff <BEZ OBRAZY>
POZDRO


#14
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2007 - 21:41
Mialem kiedys w jednym momencie 2.0 i 3.0 obydwie sztuki w automacie 95 rok i co ...?
2.0 wajcha na d i pisk ino chej
3.0 esp tc antyposlizg wajcha na d i nic jednego piska nia nie zrobilem...!
Owszem na przyspieszenie nie jezdzilem chyba szybszym autem jak 3.0 ale lac 18 litrow zeby nie zrobic piska ...chyba nie bardzo.
P.S Powyzszy tekst dotyczy wersji w automacie.Manual to co innego (chociaz zdecydowanie za malo ich z tym silnikiem) .

#15
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2007 - 21:55
Moze automat do ruszania z piskiem sie nienadaje, ale daje duzo komfortu.Owszem na przyspieszenie nie jezdzilem chyba szybszym autem jak 3.0 ale lac 18 litrow zeby nie zrobic piska ...chyba nie bardzo.
P.S Powyzszy tekst dotyczy wersji w automacie.Manual to co innego (chociaz zdecydowanie za malo ich z tym silnikiem) .
Pisze obiektywnie mimo, ze mam manuala, automat w omedze 3.0 jest trafiony w dziesiatke. Silnik 3.0 nie jest az taki elastyczny i lubi wyzsze obroty dlatego troche sie trzeba namachac biegami, zeby dynamicznie jezdzic i pilnowac 3000-3500tys a automat robi to za nas.
#16
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 13:33
3.0 esp tc antyposlizg wajcha na d i nic jednego piska nia nie zrobilem...!
Omega to nie BMW E36 czy inny mniejszy samochód - Ona nie jest od tego żeby robić piski "piski"... Auto tej wielkości jest od tego żeby płynęło po szosie, robiło wokół siebie troszeczke hałasu ale z gracją i wdziękiem... Szum i te sprawy.
Pomijam fakt ogromnego złużycia sprzęgła, skrzyni, dyferenciału. Auto waży prawie dwie tony więc jak każemy mu mielać po asfalcie to ciężko to napewno znosi...

#17
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 13:46
Omega to nie BMW E36 czy inny mniejszy samochód - Ona nie jest od tego żeby robić piski "piski"... Auto tej wielkości jest od tego żeby płynęło po szosie, robiło wokół siebie troszeczke hałasu ale z gracją i wdziękiem... Szum i te sprawy.
sorry, ale bullshit, nie ma sie co tutaj usprawiedliwiac wielkoscia samochodu
Bmw M5, Audi S6 - duze? a no duze, ciezkie? a no ciezkie, pala gumy i szybko jada? a no jada :twisted:
Opel po prostu za male silniki do Omegi montowal i uzytkownicy widzac ten mankament na tle innych duzych wozow o wiekszej mocy probuja sie usprawiedliwiac tym, ze to auto nie jest do scigania, tylko do plywania po szosie - niby tak, ale sa rownie wielki i ciezkie auta z silnikami mocniejszymi, ktorymi mozna sie i wozic, i scigac

Obiektywna opinia, no offense, peace :smile:
#18
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 14:23
sorry, ale bullshit, nie ma sie co tutaj usprawiedliwiac wielkoscia samochodu
Bmw M5, Audi S6 - duze? a no duze, ciezkie? a no ciezkie, pala gumy i szybko jada? a no jada
hehe... Owszem - są duże tak jak Omega... Są PRAWIE ciężkie tak jak Omega. Ale odpowiedziałeś sam sobie na pytanie dlaczego Omega to troszeczke inne auto tym stwierdzeniem:
Opel po prostu za male silniki do Omegi montowal
Fakt. Za małe - Tak jak już we wcześniejszym poście napisałem - 211 koni w MV6 jest optymalny ale nie pod względem samej mocy ale mocy do masy samochodu. Czyli że już jakieś tam osiągi sobą reprezentuje, natomoiast możnaby dać silniki jeszcze większe - przydałąby się jakaś V osemka

Dlatego to nie jest auto do ścigania choć osiagi 9 s. do setki i 245(katalogowe) Vmax są do konkuręcji, którą wymieniłeś przynajmniej zbliżone... :shock:
Różnica polega na tym, że nie ukrywajmy - Audi - po pierwsze napęd na przód zatem jest jej łątwiej się rozpędzać... Ponadto zauważ, że ani Audi, ani BMW serii 5 nie są tak ciężkie jak MV6. Omega 3.0 waży 1700 kg!

Ponadto - bądzmy szczerzy - Omega została zaprojektowana do troszke innych celów i inny jest profil produkcji. Ludzie, któzy montują BM'ki czy Audi wiedzą, że są to auta dla uzytkownika z cięższą nogą, bo tak się utarło. Że to BM'ka to jest auto pół sportowe a Audi to odgałęzienie VW, które obrało sobie ten kierunek rozwoju...Sportowy w ostatnich latach... Mają zatem tam mocniejsze silniki, bardziej wyżyłowane, z momentami obrotowymi w tych większych pojemnościach znacznie przekraczających 300 Nm.
A tu, w Omedze ?? Czym przepraszam, różni się Omega MV6 od Omegi 3.0 Sport ?? Niczym :shock:
Takie to mamy porównanie jak rydwan do furmanki...
Różnią się troszke, prawda ?? :smile:
POZDRO...

#19
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 14:36
- wystarczająca ilośc mocy w stosunku do masy samochodu...
- moment obrotowy( czyli przyspieszenie - tak się to chyba określa

- rewelacyja praca ten dzwięk.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- w trasie pali (u mnie 10l/100km bez szaleństw) naprawde znośnie ale jaki komfort jazdy...
- bo fałka to jest fałka...
#20
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2007 - 14:41
hehe... Owszem - są duże tak jak Omega... Są PRAWIE ciężkie tak jak Omega. Ale odpowiedziałeś sam sobie na pytanie dlaczego Omega to troszeczke inne auto tym stwierdzeniem:
to wszystko zalezy od wersji wyposazenia
na przykład kumpla E34 525TDS Touring wazy minimalnie wiecej od mojej Omegi w sedanie
a wracajac do tematu, to im mocniejszy silnik tym lepszy, czyli 5.7 V8, ktorego brak w ankiecie :yes_yes: