Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Biały i siwy dym, oleju nie bierze płynu też


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   neodevil

neodevil
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-10-2013

Napisany 12 października 2013 - 16:23

Witam dzięki za podpowiedz zaczne od wymiany oleju i sondy a póżniej uszczelniacze Pozdrawiam

#22 OFFLINE   wolek91

wolek91
  • 14 postów
  • Dołączył: 25-09-2014

Napisany 25 września 2014 - 15:33

witam, jestem tu nowy i z gory sorry za nowy temat ale nie znalazlem tematu pod ktory sie podlaczyc...mam problem z omega, dymi na siwo, chlapie woda z tlumnika, strasznie smierdza spaliny przepustnica cala w oleju...mocy nie ubywa taka samo jak plynu chlodzacego i oleju..problem pojawil sie trzy dni temu po przejachaniu dystansu max 5 km po miescie, samochod mam od tygodnia...temperatura 95 stopni, ale oszukuje czujnik temperatury na wskazniki, woda przy 90 stopniach ma tak naprawde 75 stopni, sprawdzane profesjonalnym termometrem..prosze o jakies porady co to moze byc?


ale nie znalazlem tematu pod ktory sie podlaczyc


ale ja znalazłem i przeniosłem,;kocyk


#23 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 września 2014 - 15:45

witam, jestem tu nowy i z gory sorry za nowy temat ale nie znalazlem tematu pod ktory sie podlaczyc...mam problem z omega, dymi na siwo, chlapie woda z tlumnika, strasznie smierdza spaliny przepustnica cala w oleju...mocy nie ubywa taka samo jak plynu chlodzacego i oleju..problem pojawil sie trzy dni temu po przejachaniu dystansu max 5 km po miescie, samochod mam od tygodnia...temperatura 95 stopni, ale oszukuje czujnik temperatury na wskazniki, woda przy 90 stopniach ma tak naprawde 75 stopni, sprawdzane profesjonalnym termometrem..prosze o jakies porady co to moze byc?


po pierwsze nie zakładaj tematu za tematem !
po drugie musisz czekać cierpliwie jak ktoś będzie miał pomysł na twój problem !
po trzecie jeśli dymi to na bank spala olej tym bardziej że piszesz o zalanej przepustnicy !
po czwarte spaliny śmierdzą ? czym ? spalonym olejem? zapewne tak!
po piąte temperatura cię buja? wymień czujnik który jest z tyłu silnika !
po szóste piszesz co to może być? :oonie: przygotuj się na remont silnika w najgorszym razie a w najlepszym na czyszczenie tylko np odmy , założeniu seperatora (bo pewno nie ma) itp , no i trzeba obserwować co się dzieje z płynem chłodzącym i olejem , bo olej na bank znika.

aha po siódme kapie woda z wydechu? zapewne z lpg , bo za krótkie odcinki kręcisz i się zbiera w tłumiku końcowym ! ja w pierwszej omie wywierciłem otwór fi 5 od dołu i po problemie.

#24 OFFLINE   wolek91

wolek91
  • 14 postów
  • Dołączył: 25-09-2014

Napisany 25 września 2014 - 15:50

:mad:dzieki kolego i sorry, ale jestem pod sciana, w sobote mam jechac 300 km i nie wiem czy to wytrzyma

a co do tego sepatatora moglbys doradzic jaki kupi?

#25 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 września 2014 - 15:54

kolego jeśli temp silnika nie rośnie to trasa ok bez problemu , tylko olej obserwować .
czujnik temp wymień bo to koszt 20zł .
seperator?
http://allegro.pl/se...4567831663.html
na szrotach w cenie 20zł (tak kupiłem)

dla św. spokoju sprawdź sobie ciśnienie na tłokach.

#26 OFFLINE   wolek91

wolek91
  • 14 postów
  • Dołączył: 25-09-2014

Napisany 25 września 2014 - 15:59

no jutro sie za to zabiore, dzieki, tylko zastanawia mnie czy przy oleju by kopcila na siwo a nie na czarna, posiadam frontere z silnikiem 2.0 8v i ona jest naprawde olejozerna i puszcza czarny dymek, ale w niej na 1000 km 2 l oleju...

#27 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 września 2014 - 16:09

no jutro sie za to zabiore, dzieki, tylko zastanawia mnie czy przy oleju by kopcila na siwo a nie na czarna, posiadam frontere z silnikiem 2.0 8v i ona jest naprawde olejozerna i puszcza czarny dymek, ale w niej na 1000 km 2 l oleju...

moja przed remontem spalała 3l na 1tys i nie było prawie nic widać by kopciła.
przy lekkim spalaniu można zauważyć lekko niebieski dym z wydechu a przy spalaniu płynu chłodzącego biały może nawet "siwy"
sprawdź ciśnienie na tłokach i dużo się dowiesz.
jeśli będzie ok w sobotę ogień z rury i wychlap wodę :D

tak sobie teraz pomyślałem , że może to jest właśnie problem w tej wodzie w wydechu !
wywierć ten otwór i obserwuj co się dzieje , jeśli mówisz że temp jest nawet za niska to od str "cylindrów" jest ok tyle że termostat do wymiany.
tak jak pisałem może to jest NIC a może najgorsze .
zresztą ja tam się nie znam jak inni.

#28 OFFLINE   wolek91

wolek91
  • 14 postów
  • Dołączył: 25-09-2014

Napisany 26 września 2014 - 14:44

zrobilem tak jak kolega pawel80 mowil...nowa odma(wszystko drozne), nowy czujnik temperatury i termostat( pokazuje 92stopnie), zrobilem trase 120 km na trybie sport z predkoscia w zakresie 120-190km/h i zaczal sie pokazywac niebieski dym przy mocniejszym wcisnieciu gazu do 2.5 tys obrotow nie ma go, powyzej jest....przy dodaniu gazu na postoju niebiesko z tylu...teraz pytanko UPG do wymiany i pierscienie, czy uszczelniacze? wody nie ubywa, olej w silniku czarny i smierdzi przypalonym... co do spalania oleju to nie orientuje sie czy bierze olej i ile....od zakupu zrobilem nia 600km i niby nic nie ubylo..a takie pytanie jeszcze co myslicie na temat ceramizera?(remont silnika przewidziany na wiosne) chodzi mi o to zeby zachamowalo troche ten niebieski dym, nie chce zeby jezdzilo sie za mna jak za frytkownica

#29 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 26 września 2014 - 17:59

Siwy dym to bardzo częsta przyczyna wilgoci w wydechu a jak robisz krótkie dystanse to już w ogóle. Co do ceramizera to nie zaszkodzi, może się uda, obserwuj cały czas stan oleju to zobaczysz czy dużo ubywa a przy dużym pałowaniu nie zdziw się jak zniknie go więcej...

Dodany obrazek