

Gaśnie po pierwszym odpaleniu.
#1
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 08:06
Już poruszałem ten temat na początku lipca, ale nie uzyskałem konkretnych sugestii. Może teraz ktoś mi coś doradzi.
Mniej więcej 2 miechy temu autko zaczęło mi gasnąć po pierwszym odpaleniu (gdy stoi dłużej bez uruchamiania). Odpala ładnie, poczym od razu gaśnie. Gdy odpalam drugi raz wchodzi normalnie na obroty i jest OK. Przy czym nie zawsze reaguje tak samo. Czasem odapli od razu , tylko przez chwilę się muli, obroty spadają (jakby chciał zgasnąć), ale nie gaśnie i po chwili "łapie" normalne obroty. Zdarza się też (ale rzadko), że muszę odpalić 2 lub nawet 3 razy (ale to bardzo rzadko). Poza tym przed wyjazdem na wczasy zaczynał na luzie wchodzić na wyskokie obroty i przez jakiś czas na nich się utrzymywał (ok. 2000). Przeczyściłem krokowy i te objawy ustąpiły, ale gaśnięcie utrzymuje się nadal. Po podróży (ok. 4000 km) nic się nie zmieniło: ani na lepsze, ani na gorsze. Przegoniłem go dość sporo na benzynie, bo meches mi sugerował, że to mogą być zapieczone wtryski.
Gazownik sugerował mi żebym dał wtryski do przeczyszczenie, a meches stwierdził, że to bzdura i wyciąganie kasy.
Co o tym sądziecie? Po pierwsze, czy objawy wskazują na wtryski? A po drugie, jeżeli to wtryski, to czy od razu wymieniać, czy jednak przeczyścić, czy po prostu sprawę olać i czekać aż coś konkretnie padnie i wtedy do mechesa?
pozdro
#2
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 08:56
#3
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 10:52
W moim przypadku pomogła wymiana czujnika temperatury silnika ( ten od komputera, nie od wskaźnika).

#4
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 17:19
#5
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 18:03
#6
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 19:27
Zczytuj przy uruchomionym silniku. Kod 19 czasami pokazuje tylko dlatego że silnik nie jest uruchomiony. U mnie przy tej usterce nie pokazuje żadnych błędów.Dodam ze zczytałem błedy i pokazuje mi 19 na włączonym zapłonie.
#7
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 19:39
a na włączonym silniku można kody zczytywać?
#8
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 20:12
podepne sie,w moim ostatnio zauważyłem że
Ja też się podepnę ;-) od dłuższego czasu mam dokładnie to samo
Kto się jeszcze podepnie? :razz:Qrde i ja muszę się podpiąć pod ten temat
Można. Najwyżej zatrzesz silnik. :neutral:a na włączonym silniku można kody zczytywać?
ps. Joke.

#9
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 20:19
Czyli chyba moja teoria o przyczynie w gazie padła...nie mam gazu, tylko benzin
Można i najlepiej tak robić.a na włączonym silniku można kody zczytywać?
Tu masz dobrą świetną stronkę (niestety po angielsku): http://www.topbuzz.c...es.htm#simtec56
Chociaż u Ciebie jest Motronic i niby na tej stronie jest napisane że kody sprawdza się przy wyłączonym silniku, chociaż można przy włączonym, ale np. Simtecu, który jest w mojej bestii, napisali, że przy wyłączonym silniku mogą pojawiać się kody 19 lub 31. A kod 19 w obu przypadkach to brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej (RPM). Przyczyna jest prosta - silnik nie pracuje

P.S. Rafał, jak nie masz nic do dodania do tematu, to proszę nie pisz. Ktoś może nie doczytać, że to tylko żart. A poza tym robisz śmietnik w temacie.
#10
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 22:38
#11
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 22:59
Postawcie na noc auto z tyłem uniesionym do góry (ok 30st) prz zatankowaniu powyżej 1/2 zbiornika paliwa. Jeśli odpali od razu - układ się nie zapowietrzył, jeśli nie to albo to coś innego, albo nieszczelności są duże.
#12
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 23:10
ale jak nie pada to pali na dotyk :neutral:Może zapowietrza się układ paliwowy?
Postawcie na noc auto z tyłem uniesionym do góry (ok 30st) prz zatankowaniu powyżej 1/2 zbiornika paliwa. Jeśli odpali od razu - układ się nie zapowietrzył, jeśli nie to albo to coś innego, albo nieszczelności są duże.
#13
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 23:10
#14
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 23:29
Rzekłbym, że to dotyczy raczej silników typu Diesel.Może zapowietrza się układ paliwowy?

#15
OFFLINE
Napisany 01 września 2006 - 08:47
A czy deszcze czy sucho to na razie nie zauważyłem różnicy.
2. Moja Oma wyraźnie reaguje na długość czasu postoju. Nie zmierzyłem ile, ale zdecydowanie gaśnie po pierwszym odpaleniu, gdy postoi większą ilość godzin (czy w nocy, czy w dzień, czy w upał, czy w deszcz).
Jest to na pewno więcej niż 10-12 godzin. No bo, gdy stoi krócje to zawsze odpala od pierwszego razu.
3. A czy nie zauważyliście u siebie równocześnie z tym problemem jakichś zmian w obrotach, bo u mnie oborty troszkę się podniosły (na luzie - z 700-800 do 800-900); meches mówił, że 900 to i tak ładne oborty, no, ale było lepiej.
Poza tym przedtem gdy jadąc lub stając na światłachy wrzucałem na luz, to odrazu schodzilo na 700 obr. , a teraz czasem utrzymują się na 1000 lub 1100, a czasem od razu spadają. Jednym słowem coś się nieznacznie zmieniło, ale nie na tyle, żeby móc to zidentyfikować jednoznacznie.
przeczyściłem dokładnie krokowy, przegoniłem go dużo na benie i nadal to samo.
???
#16
OFFLINE
Napisany 01 września 2006 - 09:08
U mnie identycznie.A czy deszcze czy sucho to na razie nie zauważyłem różnicy.
Tu raczej też podobnie, chociaż zdarza się jej i po mniejszej ilości godzin postoju zgasnąć po odpaleniu. Ogólnie jest tak, że na ciepłym silniku pracuje prawidłowo, jedynie na zimnym silniku i na benzynie dzieją się cyrki.2. Moja Oma wyraźnie reaguje na długość czasu postoju. Nie zmierzyłem ile, ale zdecydowanie gaśnie po pierwszym odpaleniu, gdy postoi większą ilość godzin (czy w nocy, czy w dzień, czy w upał, czy w deszcz).
Jest to na pewno więcej niż 10-12 godzin. No bo, gdy stoi krócje to zawsze odpala od pierwszego razu.
A co do obrotów to u mnie one spadły. Trzymają się w granicach 550-650. Kiedyś tak miałem przed wyczyszczeniem silnika krokowego, po wyczyszczeniu minimum było 750, a teraz jak wyczyściłem to nic nie pomogło.
#17
OFFLINE
Napisany 01 września 2006 - 22:25
moja kluska rano zawsze zapala podrugim zakręceniu i jest to wtym egzemplarzu regułą. Chętnie więc prześledzę ten wątek, może dowiem się czegoś, bo nie mam pomysłu jak dotąd co robić ...
Żadnych więcej objawów nie mam, no i jak odpali to pracuje równo.

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!

#18
OFFLINE
Napisany 01 września 2006 - 22:35
#19
OFFLINE
Napisany 02 września 2006 - 09:22
nikt nic nie poradzi....

hej, fachowcy!
o co w tym biega, waszym zdaniem?
U mnie jakby sytuacja z lekka się pogarsza... wczoraj np. po pierwszym odpaliła... potrzymała chwilę, a gdy ruszyłem i przyhamowałem na chwilkę, to klucha głupia zgasła.... :twisted: :twisted: :twisted:
#20
OFFLINE
Napisany 04 września 2006 - 14:10
- ale w moim poprzednim aucie tak właśnie było wymiana wtrysków świec i przewodów nie pomagała podejżewam że tam była wina długiego jeżdżenia na LPG po jakimś czasie na bęzynie nie było mowy o odpaleniu silnika odpalał tylko na LPG
ja po jakimś czasie się przyzwyczaiłem

szukałem też przyczyny w pompce paliwa - i to nie to
wymieniałem filtry - to też nie to
tak to już chyba jest przy dużym przebiegu.
na szczęście tego problemu w omce nie mam :mrgreen:
może te moje wyżalenia was na jakiś trop wprowadzą
