Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Skutki przeskoczenia rozrządu o jeden ząbek??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 listopada 2011 - 07:53

Witam Panowie powiem tak rozebrany był rozrząd lezał już na podłodze lecz brat założył zębatkę na pompę sama i krecił nią i czy mogł coś przestawić że zamiast dawka paliwa ma iść na cylinder 1-3 dostaje gar 2-4 kiedy na 1-3 jest praca mogło się cos takiego stać ?? i dalej Pytanie jest ktoś z lubelskiego do pomocy oczywiscie zapłacę jak pomoże to naprawić

#22 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 10:01

nic nie mógł pompie zrobić jeżeli jej nie rozbierał

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2011 - 11:19

nie rozumiem za bardzo"brat kręcił pompą",ustaw ją na srodek zakresu,popuść rurke na wtrysku,kręć aż pokaże się paliwo(wtedy jest odpowietrzona-co w waszym przypadku nie powinno być konieczne),ale wtedy po dokręceniu rurki oma musi zagadać.jeżeli nie(pomijam elektryke-świece ok)do sprawdzenia ustawienie rozrządu niestety.(ustawialiście wszystko od zera?wał zablokowany,"6"na kole pompy,łańcuchy napięte w kierunku pracy silnika,wałek na 1-wszym?)


kolego wiesz jaka jest dokladnosc przy ustawieniu pompy wtryskowej w 2.5 td ? 0.09 mm +- 0.02.




 


#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2011 - 14:34

nic nie mógł pompie zrobić jeżeli jej nie rozbierał


przeciez poczatek tloczenia ustawiasz wtedy jak masz zablokowany wal korbowy. wiec jesli krecil pompa to poczatek tloczenia nie bedzie sie zgadzal, calosc do regulacji




 


#25 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 16:31

wszystko sie zgadza z dokładnościami,ale kiedy już "po ptakach" to silnik i tak powinien sie odezwać i odpalić

#26 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 19:32

Tak a propos jeden obrót wału to jeden obrót pompy także mógł kręcić do woli ale trzeba dobrze ustawic rozrząd i zobacz czasem czy ci klina nie ścieło na pompie bo moze byc tak że zębatka moze sie obracac na wałku od pompy jak klin scieło a pompa stoi w miejscu


Jeden obrót wału korbowego to pół obrotu pompy - to jest czterosuw

Jeśli brat kręcił tylko kółkiem na pompie to przestawic nic nie mógł o ile masz dobrze złożony rozrząd. Trochę dziwne że był przestawiony o cztery ząbki.. Ustawiasz to według opisu ze strony BMW?

http://webcache.goog....&ct=clnk&gl=pl. to link wg którego należy to wszystko ustawiac. Trochę tylko dziwnie jest ilością oczek na łańcuchu - 12 oczek licząc oczka np zewnętrzne czyli nachodzące na co drugi ząbek na zębatce.

#27 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 20 listopada 2011 - 21:08

pierwszy tlok do góry , jak nie widzisz wykrec wtrysk, na kole pompy powinienes miec znak w postaci liczb (4 i 6 ) ustawiasz na 6 wal zablokowac jak w ksiazce pisza i nie ma mowy ze nie odpalisz.

przerabialem mechaników partaczy i juz do konca zycia tego nie zapomne.

#28 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 22:18

ale przy zablokowanym wale wszystko jest ustawiane do 1-wszego tłoka,nic nie trzeba wykręcać

#29 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 listopada 2011 - 08:44

Witam panowie po walce z autem po nie udanej wymianie przez brata zawołałem dobrego znajomego który pracował w serwisach i robił nie raz td w omegach i zrobił auto pali ładnie się zbiera itp pali na dotyk ale tylko na ciepłym bo na zimnym trochę to trwa i tutaj mam pytanie czy jak miałem wyciągnięty łańcuch jeden i drugi i teraz jak włożyłem nowe łańcuchy i zębatki to czy może być coś takiego że pompa była ustawiona na starych a teraz na nowych ciężej pali na zimnym to może wskazywać na ponowne ustawianie pompy znaczy kątu wtrysku bo nie miałem problemu żeby paliła na zimnym przed wymianą nawet jak było ostatnio -8 to bez problemów a teraz bo wymianie nie pali tak już czy muszę jechać na ustawienie pompy??i wszystko zostało ustawione jak trzeba bo znajomy mechanik ustawił wszystko jak trzeba tak jak fabryka ustawia jak auto wyjeżdżało z taśmy przepraszam że tyle piszę ale dało mi popalić to auto bo robiliśmy auto od niedzieli od godz 9 do poniedziałku rana do godz 7 cała noc zerwana ale auto pali i jeździ i to nawet lepiej niż przed wymiana ale teraz meczy mnie to palenie odrazu mówię świece nowe pompa w paku nowa i pompa wtryskowa była regenerowana bo poprzedni właściciel to robił i auto pali mi bardzo mało bo mieści się na trasie do 6.5 litra aż mnie to dziwi trochę no chyba że cisnę to pali i nawet ponad 10 litrów :)

#30 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 24 listopada 2011 - 11:30

Może kolega nie ustawił ci dobrze kąta wtrysku i stąd takie objawy, z tego co się orientuję to kąt wtrysku ustawia się na zegar. Napisz do kolegi Beast on się tym zajmuje może ci coś podpowie

#31 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 24 listopada 2011 - 19:48

Jak najbardziej powinieneś sprawdzic ustawienie kąta wtrysku. Na nowych łańcuchach powinno sie delikatnie przyspieszyc. Zaglądnij do książki "sam naprawiam" tam masz to opisane.

Swoją drogą to w trasie jak nie przekraczasz 100 km/h to faktycznie możliwe bo mi tez tak to wychodzi ale jak wyjade na autostrade to ciezko sie w 9 zmieścic.

#32 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 26 listopada 2011 - 20:05

Po wymianie rozrządu kąt wtrysku jak najbardziej do ustawienia