Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Skutki przeskoczenia rozrządu o jeden ząbek??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 19:18

Witam tak jak w tytule jakie są skutki przeskoczenia rozrządu w naszych dieslach ?? bo czytałem że jak przeskoczy o jeden ząbek to silnik będzie stukał to prawda bo gdzieś na forum pisał jakiś forumowicz ze miał przeskoczony o jeden ząbek i tak jeździł czy może się coś stać ?? bo na tygodniu będę wymieniał rozrząd u siebie bo ostatnio otworzyłem korek wlewu oleju i łańcuch jest mocno luźny Czekam na jakaś odpowiedz konkretną i czy jest jakiś może dobry mechanik do diesli szczególnie do naszych omeg z lubelskiego najlepiej z okolic Dęblina Pozdrawiam

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 20:15

na pewno przestawił się kąt wyprzedzenia wtrysku oraz może to spowodować uderzanie tłoków o zawory, nie jeździj tak

#3 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 20:18

oki nawet jak przeskoczy o jeden ząbek ?? też bedzie tak stukać ?? już tak zrobiłem 8 tys km i nic się nie zmieniło bo chodzi głośno trochę no i tak jak by coś stukało więc pewnie jest przestawiony ale na mocy itp nic się nie dzieje

#4 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 13 listopada 2011 - 20:22

to raczej rozrząd masz nie przestawiony(skoro przyspiesza tak samo i odpala)

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 20:24

bardziej wtryski dają lub szklanki

#6 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 20:35

no oki tylko jak kupiłem to auto tak miałem odrazu a nie mam porównania jak powinna iść omega w dieslu wiem jak idzie omega w 2.5 benzynie bo szwagier miał dwie takie i jeździłem a jak diesel powinien iśc to nie wiem , a jak wtryski stukają lub szklanki to jak mam sprawdzić ?? i pytanie czy jak kupie używane wtryski to muszę ustawić czy odrazu zakładam i odpalam ??

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 20:37

A skad dokladnie dochodzi stukanie? Jezeli najlepiej slychac przy rozrzadzie to pompa vacum tez moze stukac.

#8 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 20:43

stukot dochodzi z góry na całej długość głowicy wałek patrzyłem kiedyś i jest oki nie ma żadnych wytartych miejsc więc nie wiem co może być powodem tego stukania wszystko się wyjaśni jak zmienię rozrząd w sobotę następną bo brat mechanik wyjechał ale jak wróci to zrobi :) ale ciekawi mnie to stukanie przez co może sie tak dziać :(

#9 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 13 listopada 2011 - 21:19

dobra kolego w tych silnikach jest taki objaw jak stukot na calej dlugosci klawiatóry przy pzrestawieniu sie rozrzadu. przy naciagnietym lancuchu badz podjechanym kole zebatym chodzby jednym jest to mozliwe, przy czym zaplon moze sie przestawic tylko w przypadku przestawienia sie rozrzadu na kole górnym przez co pociagnie za soba kolo pompy, wtedy zmieni sie poczatek tloczenia i jak sie wyprzedzi lekko to bedzie tak jak masz
-stukot w calej gamie obrotów
-mozliwe nadmierne dymienie na czarno
- brak utraty mocy do drugiego zabka przestawienia

nie daj sie nabrac na wtryski, mechanicy mnie próbowali naciagnac na regulacje wtrysków za co mialem zaplacic 720zł,
damianSZ wie ile walczylem .
mechanicy na nowych podzespolach ustawili mi rozrzad tak jak im odstawilem do garazu. czyli oddalem przestawiony i odebralem przestawiony.

stawiam na rozrzad. znajdz dobrego mechanika i niech stwierdzi czy to na walku bo jak tak to bez inwazyjnie idzie to przestawic nawet bez sciagania klawiatóry.

#10 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 21:31

Dzięki wielkie Kolego właśnie szukałem takiej odpowiedzi więc mam rozumieć że muszę ustawić dobrze rozrząd z bratem i tylko tyle no i oczywiście wymiana części rozrządu tak jak zamierzałem nic więcej ??

#11 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 13 listopada 2011 - 21:47

kolego chodzi o to zebys nie pchal sie w niepotrzebne koszta.
jak masz mozliwosc z bratem ustawienia rozrzadu to jak najbardziej racjonalna decyzja.
czesci jakie ewentualnie potrzebujesz to:
- podwójne kolo zebate na pompe wtryskową( i tutaj uwazaj w zakladaniu, poniewaz nie dostaniesz juz takiego jak masz, powiem wiecej podobno nie ma zamienników koszt takowego ok 200zł taniej nie dostaniesz moze o 20zł, tam sa dwa punkty ty masz zakladac na oznaczenie z numerkiem 6 i nie ma mozwy o tym ze kat wuprzedzenia zaplonu zle ustawisz jesli na znakach bedzie gralo)
- kolo zebate na walek
------- na wal z reguly nie jest potrzebne bo wbrew pozorom nie ma tam takiego szarpania jak na dwóch wyzej.
- dwa lancuchy( ale wtedy jak zauwazysz ze napinacze chydrauliczne sa wywalone tak ze juz nie napinaja prawie lancuchów
i to tyle.

powodzenia.

dodam ze przez mój nierozsadek przy tego typu awarii i przy namowie ,doradztwie sasiada wymienil;em niepotrzebnie tórbo bo myslalem ze to jest powodem dymienia i chalasu bo myslalem ze brak cisnienia takie oobiawy daje, ale sie mylilem.

#12 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 21:58

dziękuje ślicznie za pomoc więc wiem za co się brać na pewno to wymienię kupiłem dzisiaj cały rozrząd używany bo na pewno mam walnięty napinacz a łańcuchy mam nowe jakiś poprzedni właściciel kupił i zostawił w bagażniku w pudełku nowe firmy swag patrzyłem że nowe są chyba w granicy 450 zł za komplet w inter sklepie a chwilowo brak większej gotówki i dlatego napinacz używany ale facet zapewnił że będzie długo chodził jeszcze bo jak ściągał cały rozrząd to trzymał bardzo mocno, a kupiłem na alle za 200 zł cały rozrząd dzisiaj zobaczę w jaki stanie będzie jak dojdzie może dużo lepszym niż mój chodzi szczególnie o te zębatki które mówiłeś

#13 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2011 - 20:55

Witam Panowie mam problem wymieniłem rozrząd z bratem lecz auto teraz nie pali brat kręcił pompą jak była luźna czy mógł coś przestawić ??

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2011 - 21:16

Pewnie ze przestawil. Na kole pompy tez jest znak.

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2011 - 21:22

dobry brat a co on myślał że to common rail :laugh:

#16 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2011 - 21:32

oki jest ale zmieniałem zębatkę i ustawiłem rozrząd tak jak trzeba i nie pali a wczesniej rozrząd był przestawiony aż o 4 zęby na dole na wale a nie jest tak ze jak się kreci luzna pompa ileś tam obrotów to nie trzeba pożniej przestawić ją??

dobra a jest ktoś kto mi teraz powie jak to naprawić?? niech ktoś mnie ratuje ehh żona mnie zabije zaraz :( ratunku

#17 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 19 listopada 2011 - 21:58

nie rozumiem za bardzo"brat kręcił pompą",ustaw ją na srodek zakresu,popuść rurke na wtrysku,kręć aż pokaże się paliwo(wtedy jest odpowietrzona-co w waszym przypadku nie powinno być konieczne),ale wtedy po dokręceniu rurki oma musi zagadać.jeżeli nie(pomijam elektryke-świece ok)do sprawdzenia ustawienie rozrządu niestety.(ustawialiście wszystko od zera?wał zablokowany,"6"na kole pompy,łańcuchy napięte w kierunku pracy silnika,wałek na 1-wszym?)

#18 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2011 - 22:42

oki a może wytłumaczyć jasniej ?? krok po kroku bede Ci bardzo wdzieczny

Koledzy a jest ktoś z lubelskiego zeby mółg mi pomóc z tym autem ehh czepiłem się auta

#19 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 19 listopada 2011 - 22:58

http://forum.omegakl...ead.php?t=46101

#20 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 listopada 2011 - 00:53

Tak a propos jeden obrót wału to jeden obrót pompy także mógł kręcić do woli ale trzeba dobrze ustawic rozrząd i zobacz czasem czy ci klina nie ścieło na pompie bo moze byc tak że zębatka moze sie obracac na wałku od pompy jak klin scieło a pompa stoi w miejscu