

Kody błędów silnika
#21
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 11:41
#22
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 11:56
Zaraz przy egr nic nie znalazłem i co teraz.
Tak czy siak, bez wymontowania kolektora ssącego nic nie zrobisz.
Da się odblokować ECU.
A co się w ECU zablokowało :zdziwko1:
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#23
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 12:03
Da się to naprawić
#24
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 12:11
, "Wielki Brat" (ECU) odczytał to, jako awarię zaworu EGR i odłączył selenoid sterowania turbiną.
Da się to naprawić

1. Sprawdź zawór EGR (czy porusza się)
2. Sprawdź i połącz elektrozawór/selenoid EGR
Jak usprawnisz w/w elementy, skończą się problemy z doładowaniem.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#25
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 15:06
#26
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 16:07
albo czujnik uwalony od ciśnienia albo źle ustawiona gruchą bądź solenoid do duszyWszystko wie ma mianowicie dlaczego nie chodzi. Pojechałem na kompa i pokazało brak błędów. Pojechałem na lepszy sprzęt i pokazało że turbina przeładowuje. Przejechaliśmy się z kompem i faktycznie na starcie turbo ładuje aż za mocno bo ponad 220 i po jakimś czasie spada doładowanie do 90. Za wysokie ciśnienie rozłącza turbo i wchodzi w awaryjny. Ktoś ma jakieś pomysły dlaczego.
#27
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 17:50
1. Sprawdź zawór EGR (czy porusza się)
2. Sprawdź i połącz elektrozawór/selenoid EGR
Jak usprawnisz w/w elementy, skończą się problemy z doładowaniem.
??
#28
OFFLINE
#29
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2011 - 18:48
kolego czeladnik możesz jaśniej ??
Przeczytaj wątek od początku, w poście #15 jest "jaśniej".
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#30
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 18:53
Zrobione. Selenoidy nowe obydwa ten przy turbo i odnaleziony ten przy EGR. Nowy czujnik temp i ciśnienia doładowania ten z tyłu kolektora. Nowy czujnik temp silnika bo też podawał na ECU 60 stopni na zimnym i 130 na rozgrzanym. Nadal bez zmian- przeładowuje. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły.. Sprawdź zawór EGR (czy porusza się)
2. Sprawdź i połącz elektrozawór/selenoid EGR
Jak usprawnisz w/w elementy, skończą się problemy z doładowaniem.
__________________
#31
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 19:00
Nadal bez zmian- przeładowuje
Jaki błąd się teraz pojawia??
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 19:27
Mechanik nic nie mówił o błędach.
No to ciekawe skąd wie, że turbina przeładowuje?
Proponuję zainwestować 200 PLN w OP-COM-a i samemu przeprowadzać diagnozę:yes:
W "trójkącie bermudzkim" (mech.-właściciel-forum) robi się błędne koło.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#34
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 18:30
Wszystko jasne. turbina sucha ale coś się do niej dostało jest cała skancerowana i zacinają się łopatki. Wirnik wyszczerbiony zarówno na dolocie jak i wydechu.
#35
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 20:09
Wszystko jasne. turbina sucha ale coś się do niej dostało jest cała skancerowana i zacinają się łopatki. Wirnik wyszczerbiony zarówno na dolocie jak i wydechu.
Pewnie blaszki przepustnic kolektora ssącego wykonały "brudną robotę":(
Sprawdzałeś kolektor kiedykolwiek??
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#36
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2011 - 20:24
Wszystko jasne. turbina sucha ale coś się do niej dostało jest cała skancerowana i zacinają się łopatki. Wirnik wyszczerbiony zarówno na dolocie jak i wydechu.
w przypadku tych objawów wygląda na to ze albo idzie syf z filtra powietrza albo przez odme jakieś odłamki z głowicy , a z strony wydechu , złamana świeca albo fragmenty zaworów bądź coś innego
#37
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2011 - 19:39
#38
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2013 - 14:08
81 - Sensor start wtrysku zwarcie lub obwód otwarty
Obecny
82 - Nieprawidłowy sygnał obr/min sen- sora startu wtryskiwacza
Obecny
comogą znaczyś te błędy. Co tym razem jest do wymiany. Silnik to ten 2,5 tds Ciągłe z nim problemy. pozdrawiam i czekam na odpowiedz
#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 15:27

Mieżyłem miernikiem stary wtrysk ma podobne wartosci jak nowy. Ale na jednym z przewodów wychodzących z wiązki po odpięciu wtrysku, Jest przejście do masy nie wiem czy tak ma być czy coo. pomocy????