

Kody błędów silnika
#1
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 17:59
Czy ktoś zna takie kody i lokalizacje czujników-zaworów-cewek:
PO 100- (MAF) czujnik przepłwu masy powietrza (WAF) czujnik przepływu objętości powietrza
PO 110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego
PO 247- Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
PO 243- Zawór A/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
#2
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2011 - 21:15
Witam
Czy ktoś zna takie kody i lokalizacje czujników-zaworów-cewek:
PO 100- (MAF) czujnik przepłwu masy powietrza (WAF) czujnik przepływu objętości powietrza
PO 110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego
PO 247- Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
PO 243- Zawór A/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
witaj z tego co wiem to dwa pierwsze to przepływka
któryś z zaworów egr lub turbo
jaki masz samochód ??
#3
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 00:06
PO 100- (MAF) czujnik przepłwu masy powietrza (WAF) czujnik przepływu objętości powietrza
PO 110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego
Sprawdź konektor przepływomierza, możliwy brak kontaktu lub przepływka "dokonała żywota".
PO 247- Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
PO 243- Zawór A/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
Turbina przeładowuje, sprawdź selenoid sterowania turbiną. Znajdziesz go w okolicy prawej poduszki silnika. W sprawdzonych poradach jest opis.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#4
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 09:27
#5
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 17:07
czy to ten elektrozawór?
Tak.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 22:02
wymieniłem na nowy!
Pozwól, że trochę "pociągnę Cię za język":
- jakie objawy (w aucie) skłoniły Cię do zakładania dwóch tematów
- czy kontrolka silnika świeci się po uruchomieniu
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#8
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 22:28
#9
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2011 - 22:55
Podane błędy są po podpięciu po naprawie.
Jeszcze dwa pytania, z czego jedno "głupkowate":)
- nie zamieniłeś przy wymianie przewodów podciśnień na selenoidzie turbiny?
- czy sprawdziłeś to co pisałem w drugim temacie?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#10
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2011 - 08:26
#12
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2011 - 16:58
#13
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2011 - 22:05
Co steruje EGR i co powoduje, że mam wciąż błąd w steroawaniu tym zaworem. To zawór mechaniczny z podpiętym podciśnieniem zaraz z wako więc z czego komputer odczytuje błąd OP400. I jeszcze jedno. Co to ten 'Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie"
EGR steruje ECU za pośrednictwem selenoidu, takiego samego jak sterujący kierownicą łopatek turbiny (czyli ta cewka, o którą pytasz się po raz drugi:masakra:).
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#14
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 11:05
#15
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 11:19
Więc moje pytanie brzmi gdzie ten solenoid
Selenoid zaworu EGR znajdziesz pod kolektorem ssącym (trzeba go zdjąć niestety),
tóż obok czujnika temperatury.
A'propo błędu P0400, obecnośc jego powoduje wyłączenie sterowania turbiną i stąd pozostałe błędy związane z doładowaniem.
Albo EGR stoi "na dębowo", albo selenoid uszkodzony, zapchany filterek.
ps. Postaraj się pisać poprawnie!!
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#16
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 11:57
#17
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 22:57
Ale widziałem jeden elektrozawór tak w okolicy z prawej strony silnika pod kolektorem mniej więcej na końcu silnika z zaślepionym wężykiem podciśnienia.
To właśnie ten elektrozawór/selenoid. Skoro podciśnienie jest zaślepione, to jest i winowajca całego zamieszania. Ktoś przed Tobą miał kłopot z EGR-em i poszedł na łatwiznę

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#18
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 23:23
#19
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 23:34
Dlaczego wcześniej autko chodziło mimo że EGR miał obejście a nagle zaniemogło. Raz wciska w fotel za chwilę jałowizna jak bym miał 50 koni a nie 150.
Dlatego, że selenoid kiepsko znosi jałową pracę. W końcu się "zbuntował" i zablokował w jednej pozycji, "Wielki Brat" (ECU) odczytał to, jako awarię zaworu EGR i odłączył selenoid sterowania turbiną.
Ot cała historyja:p
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#20
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 06:48
albo to jest zawór od poduszek silnika bo on jest na końcu a od EGRu jest zaraz obok samego EGRAle widziałem jeden elektrozawór tak w okolicy z prawej strony silnika pod kolektorem mniej więcej na końcu silnika z zaślepionym wężykiem podciśnienia.