Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienia geometri po wymianie wahaczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2011 - 19:26

Za duży kąt z tyłu według mnie i faktycznie zbieżność z przodu powinna być taka sama dla koła prawego i lewego.

#22 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 01 grudnia 2011 - 20:26

Za duży kąt z tyłu według mnie i faktycznie zbieżność z przodu powinna być taka sama dla koła prawego i lewego.


CZyli sądzicie, że powinienem jechać na poprawki? Czy zakład powinien mi to uwzględnić? Ew. czym się podpierać przy zgłaszaniu reklamacji? Czy wymagać ustawienia tip-top? I czy jest to wogóle możliwe? To tyle.

Sorki za ogrom pytań:)

Ew. podeprę się tym, że mu zrobie antyreklame na OKP ;)

#23 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2011 - 21:43

Kątów z tyłu nie zmienisz, poniewaz pewnie spręzyny juz siadły, ale zbiezność z przodu możesz reklamować i żądać aby ustawili np na 0,05 obie strony.

#24 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 01 grudnia 2011 - 23:25

Rozumiem, ale czy te 7setnych stopnia różnicy ma rzeczywiście wpływ na jazdę skoro dopuszczalne jest od 0,0 do 0,20 stopnia?

#25 OFFLINE   adasqp

adasqp
  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 02 grudnia 2011 - 10:07

Powinno być tak:D


według mnie sie mieści w normie:P

#26 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 13:05

według mnie sie mieści w normie:P


To popatrz na wstawione wyniki z pomiarow... Masz zbieznosc calkowita na czerwonym tle 0*40' i w tej samej ramce powyzej tych cyferek zakres referencyjny.
A ramka jest czerwona wlasnie dlatego, ze zostaly przekroczone zalecane ustawienia.

#27 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 02 grudnia 2011 - 17:30

To popatrz na wstawione wyniki z pomiarow... Masz zbieznosc calkowita na czerwonym tle 0*40' i w tej samej ramce powyzej tych cyferek zakres referencyjny.
A ramka jest czerwona wlasnie dlatego, ze zostaly przekroczone zalecane ustawienia.


Kolego, może się mylę ale mam wrażenie, że ciągle mówisz o pomiarach pierwotnych z pierwszego zdjęcia.

Wg. mnie końcowe są te pomiary z małym zdjęciem z drugiego linku.

Jeśli tak nie jest to rispect.:p

#28 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 17:56

przybek83 rzeczywiście patrzy na pierwszy link, a Panowie z innej beczki, otóż czy w omedze ustawia się wyprzedzeni sworznia, pytam ponieważ w mojej Omedze jest za duża róznica ( 1st 20 minut ) między prawą, a lewą stroną, a dopuszczalna różnica wynosi max 1 st. Dodam, że przy wymianie tulei wahacza wymieniłem w jednym wahaczu sworzeń. Co sądzicie na ten temat.

#29 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 21:47

Patrzylem na pierwsze foto :p Zadowoleni? :D

_Robert_ - katu wyprzedzenia sworznia nie ustawisz. Co do wymienionego sworznia to nigdy nie trafi sie dokladnie w to samo miejsce co byl poprzedni przynitowany/przykrecony z prostych powodow ktore sie nazywaja luz montazowy oraz dokladnosc wykonania. Ja bym sie tym nie przejmowal (co innego jakby roznica byla x razy norma).

#30 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 21:51

Nie żebym się przejmował, szczególnie, że auto jedzie prosto i zachowuje się nienagannie, diagnosta też mi mówił żeby sie nie przejmować i tak jeździć.

#31 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2011 - 22:35

Maho na tej swojej 1 fotce o zbieżności przed poprawkami masz na dole napisane czerwonym drukiem ze:

"Jedna lub kilka wartosci jest poza tolerancją. Moze to wpływac na nadmierne zużycie opon, bezpieczenstwo jazdy i kierowalność pojazdu "

Moim zdaniem jak jest taka informacja to oznacza ze źle była ustawiona zbieżność, a druga fotka jest juz po poprawkach i powinno byc oki tak mi sie wydaje.

Zapłaciłeś 100 jest to normalna opłata.

#32 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 03 grudnia 2011 - 01:48

Maho na tej swojej 1 fotce o zbieżności przed poprawkami masz na dole napisane czerwonym drukiem ze:

"Jedna lub kilka wartosci jest poza tolerancją. Moze to wpływac na nadmierne zużycie opon, bezpieczenstwo jazdy i kierowalność pojazdu "

Moim zdaniem jak jest taka informacja to oznacza ze źle była ustawiona zbieżność, a druga fotka jest juz po poprawkach i powinno byc oki tak mi sie wydaje.



Bo na pierwszej focie są parametry po wymianie el. metalowo gumowych i siłą rzeczy musialo tak byc..


Patrzylem na pierwsze foto Zadowoleni?


Nie wiem jak inni ale ja bardzo, bo nie muszę jechać i się dogadywać z diagnostą:p