

Ustawienia geometri po wymianie wahaczy
#1
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 10:43
potrzebuje danych dotyczących prawidłowej geometrii w Omedze B Sedan 95r. 16V.
Wymieniłem wahacze (oba) i po wymianie na ustawienie geometrii.
Pan obejrzał podwozie i wziął się za ustawianie. Oczywiście nie udało się ustawić i teraz
samochodem nie idzie w ogóle jeździć, tak pływa. i rzuca........
W czasie rozmowy wyszło, że Pan mechanik nie jest pewien czy jego komputer posiada dobre dane do mojego auta, zapytał mnie czy posiadam instrukcję bo to tam powinno być......
Stąd moje pytanie. Czy ktoś posiada instrukcję z danymi dotyczącymi ustawienia geometrii?
pozdrawiam
andrzej
#2
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 10:51
Tu masz obszerną lekturę do poczytania: http://forum.omegakl...196837#poststop
#3
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 10:55
pochylenie kola
limuzyna -1st 40' +/- 45'
kombi -1st 40' +/- 45'
maksymalna roznica pomiedzy prawa i lewa strona 1st
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
limuzyna 5st 40' +/- 1st
kombi 5st +/- 1st
maksymalna roznica pomiedzy prawa i lewa strona 1st
zbieznosc
limuzyna 0st 10' +/- 10'
kombi 0st 10' +/- 10'
roznica w zbieznosci przy skreceniu kola wewn. o 20st 2st 00' +/- 45'
maksymalna roznica pomiedzy prawa i lewa strona 40'
Zawieszenie tylne
Geometria kol
pochylenie kola
limuzyna -1st 50' +/- 40'
kombi -1st 40' +/- 40'
maksymalna roznica pomiedzy prawa i lewa strona 45'
zbieznosc
limuzyna -0st 20' +/- 10'
kombi -0st 20' +/- 10' (-0st 25' +/- 10')
maksymalna roznica pomiedzy prawa i lewa strona 25'
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 18:28
Jakie wahacze założyłeś?
/showthread.php?p=196837#poststop"]http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?p=196837#poststop[/URL]
Założyłem Denckermanna. Dzięki chłopaki za szybką odpowiedź.
Za godzinę, góra dwie powinno się wszystko wyjaśnić

No i lipa...........nie udało ustawić się zbieżności.
Wymieniłem wahacze, końcówki i cały ten drążek od końcówki do końcówki i wszystkie tuleje po drodze..........
Pojechałem jeszcze raz na ustawienie zbieżności. Pan wszystko ładnie poustawiał. Wszystko elegancko się dokręcało i odkręcało bo nowe. Wyjeżdżam a tam lewa opona piszczy, prawa ucieka, zatem nie można normalnie kierować. Przejechałem jeszcze kawałek, zawróciłem do stacji gdzie ustawiali mi zbieżność. Wzięli mnie na szturchacze/trzęsiacze i okazało się niby, że tuleje w nowych wahacze są zepsute...
Najprawdopodobniej będę je reklamował. Jednak zaciekawiła mnie interpretacja jednego z panów ze zbieżności. Mianowicie stwierdził, że w omegach tego typu często to się zdarza, że nowe tuleje się niszczą podczas podróży od warsztatu (założone nowe) do stacji ze zbieżnością i że mieli już takie przypadki. Polecił wymienić tuleje na nowe i lawetą ściągnąć auto do nich...... ja zrobiłem wielkie oczy, no ale ja się nie znam, gadałem z mechanikiem,też o tym nie słyszał. Ktoś na forum o czymś podobnym słyszał, że nowe tuleje rozwalają się w drodze z warsztatu do "zbieżności".....?
Stanęło na tym, że zostawiłem auto u mechanika i on pojedzie jutro do znajomego na ustawienie zbieżności..... więc może jutro coś się wyjaśni.
Zbieżność została ustawiona zgodnie z instrukcją tutaj wrzuconą.
#6
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 18:32
Ktoś na forum o czymś podobnym słyszał, że nowe tuleje rozwalają się w drodze z warsztatu do "zbieżności".....?
Tak, siadają nawet przy opuszczaniu auta gdyż najczęściej mechanicy je dokręcają na podnośniku a powinno się dokręcać po opuszczeniu auta.
#7
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 18:34
te duże tuleje najlepiej do BMW E34 oczywiście lemfordera
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#8
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 18:52
będziesz kupował nowe tuleje to tylko lemforder i dokręcanie tulei tylko po opuszczeniu auta na koła
te duże tuleje najlepiej do BMW E34 oczywiście lemfordera
Czyli w ogóle śruby nie wkładać, dopiero po opuszczeniu na dół?
A dużą to masz na myśli tą? (zaznaczone strzałką - załącznik)
Proponujesz do BMW ale na allegro nic nie znalazłem....

Znalazłem za to do omegi B:
http://allegro.pl/tu...1888917924.html
Może być taka czy lepsza od BMW?
#9
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 19:03
Czyli w ogóle śruby nie wkładać, dopiero po opuszczeniu na dół?
jak podniesiony to można śruby włożyć i złapać nakrętkę , ale dokręcać na opuszczonym
A dużą to masz na myśli tą? (zaznaczone strzałką - załącznik)
nie tą drugą - tą która jest zamontowana poziomo
Znalazłem za to do omegi B: http://allegro.pl/tu....888917924.html
ale to tuleja belki tylnej a nie wahacza
Proponujesz do BMW ale na allegro nic nie znalazłem....
napisz PW do kczech , u niego kupisz wszystko co potrzebujesz po przystępnych cenach
na allegro też są - http://allegro.pl/le...1874039810.html
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#10
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 19:11
jak podniesiony to można śruby włożyć i złapać nakrętkę , ale dokręcać na opuszczonym
nie tą drugą - tą która jest zamontowana poziomo
Ale mi niby rozwaliła się ta zaznaczona strzałką........to już teraz nie wiem...
#11
OFFLINE
Napisany 27 października 2011 - 19:14
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#12
OFFLINE
Napisany 28 października 2011 - 17:37
Zawieszenie tylne
Geometria kol
pochylenie kola
limuzyna -1st 50' +/- 40'
kombi -1st 40' +/- 40'
maksymalna roznica pomiedzy prawa i lewa strona 45'
zbieznosc
limuzyna -0st 20' +/- 10'
kombi -0st 20' +/- 10' (-0st 25' +/- 10')
maksymalna roznica pomiedzy prawa i lewa strona 25'
Muszę sprostować, otóż zbiezność tyłu ma być:
LIMUZYNA 0,20' +- 10'
KOMBI 0,25 +- 10'
Zbieżność nie może być na - ( minusie ) lecz na + ( plusie ). W książce H.R Etzolda Opel Omega Sama naprawiam samochód jest błąd.
#13
OFFLINE
Napisany 28 października 2011 - 18:09
Zbieżność nie może być na -
a dlaczego ?? , przeważnie na osiach napędzanych zbieżność jest na (-) , a to ze względu że siły jakie działają na koła napędzane powoduje samoistną zbieżność , ustawienie na minus powoduje że w czasie jazdy zbieżność dąży do zera , odwrotnie jest na osiach nie napędzanych , tam siły działają w przeciwnym kierunku powodując rozbieżność dlatego ustawiamy na (+)
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#14
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2011 - 19:33
Zakupiłem tuleje Lemfordera, tanie to on nie były......ale efekt jest. Przejechałem dzisiaj około 200km i samochód świetnie się trzyma, super się kieruje.
__Robert__ chyba ma rację z tą zbieżnością. W stacji diagnostycznej były "minusy" i ciągle było coś nie tak. Dopiero znajomy u siebie w domu według własnych ustawień


Podsumowując LEMFORDER i nic więcej się nie liczy

#15
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 09:27
http://fotofotki.pl/...pmnwha0yroy.jpg <-- te kolory zielono-żółte powinny być zielone (wina drukarki)
http://fotofotki.pl/...v60n3ve31x9.jpg

Celowo zostawiłem nazwę zakładu.
Cena 100zł.
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 11:53
#18
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 13:06
Czy auto do pomiarow bylo obciazane (2x70kg przednie fotele + pelny zbiornik)?
#19
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 13:42

Rozpisuję:
Kąt znoszenia 0,02
Przód
oś lewa oś prawa
-1,21 kąt PK -1,16
5,28 kąt Wsz 5,14
0,09 Zbieżn. 0,02
Tył
-2,32 kąt PK -2,24
0,08 Zbieżność 0,11
Jak możesz podaj jaki zakres powinna mieć ta zbieżność oraz dlaczego ponoć mieści się w zakresie tego programu (słowa diagnosty).

A i dodam, że samochodem w 90% jeżdżę sam, a ważę 115kg:dziura: i bk zazwyczaj pusssssty ;p jeżdżę na lpg.
#20
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2011 - 15:29
Nie wiem. Dostałem te wykresy od zaprzyjaźnionego mechanika, który robił mi zawieche (na pewno są moje)
. Jak możesz napisz do czego ew. mam mieć zastrzeżenia i podjadę na poprawki.
Rozpisuję:
Kąt znoszenia 0,02
Przód
oś lewa oś prawa
-1,21 kąt PK -1,16
5,28 kąt Wsz 5,14
0,09 Zbieżn. 0,02
Tył
-2,32 kąt PK -2,24
0,08 Zbieżność 0,11
Jak możesz podaj jaki zakres powinna mieć ta zbieżność oraz dlaczego ponoć mieści się w zakresie tego programu (słowa diagnosty).
A i dodam, że samochodem w 90% jeżdżę sam, a ważę 115kg:dziura: i bk zazwyczaj pusssssty ;p jeżdżę na lpg.
Powinno być tak:D