

Wymiana dyfra
#1
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2009 - 08:17
Prosze o pilna Odp i Dzięki
#2
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2009 - 08:37
Witam mam pytanie odnośnie mostu. W mojeo Omedze 2.0i padł most. Tzn strasznie szumi i juz ciezko wytrzymac ten hałas przy jakiejs dalszej trasie. Moge nabyć taki most od Omegi 2.0 ale automatu (moja jest w manualu) tylko zastanawiam sie czy bedzie pasował.... Dodam że obie są w sedanie. Głównie chodzi mi i przełożenie.
Prosze o pilna Odp i Dzięki
nie ma różnicy czy to był aftomat czy manual wał tylko jest inny
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#3
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2009 - 08:55
#4
OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 20:34
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 20:52

#7
OFFLINE
Napisany 20 października 2011 - 20:57
aha to super powiedz długo schodzi z taka wymiana duzo roboty z tym jest bo dla mnie te 4,22 nie dla mnie za krótkie przełożenia
Mi wymiana dyferencjału zajęła około 2 godzinki. Najgorsze było odkręcenie półosi i wału.
Później już tylko odpinasz kabelki od czujników ABS, odkręcasz 3 śruby trzymające dyfer i schodzi. Najlepiej postawić go sobie na podnośniku i dopiero odkręcać, bo możesz nie utrzymać i ci spadnie. W tym "nowym" od razu olej wymień.
#8
OFFLINE
Napisany 11 marca 2012 - 23:49
kup wd40 dobry imbus nr 8 do śrub od półosi i jak dobrze pamiętam klucze 17 18 15 i 13
odkręć śruby na półosiach potem musisz odkręcić 3 śruby od wału przy łączeniu z dyfrem i trzeba podważyć łyżka żeby wyciągnąć wał odpinasz czujniki i potem zostają ci 2 śruby po bokach dyfra
najlepiej kanał mieć a i przed odkręcaniem półosi podnieś samochód i postaw na jakiś klockach i pozdejmuj koła z tyłu będzie lepiej w razie co odkręcać półośki i wyciągnąć dyfer
ogólnie dyfer ma 3 śruby mocujące
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan
WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf
#9
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 21:40
Wymian dyfra to ok max 2 godzin
kup wd40 dobry imbus nr 8 do śrub od półosi i jak dobrze pamiętam klucze 17 18 15 i 13
odkręć śruby na półosiach potem musisz odkręcić 3 śruby od wału przy łączeniu z dyfrem i trzeba podważyć łyżka żeby wyciągnąć wał odpinasz czujniki i potem zostają ci 2 śruby po bokach dyfra
najlepiej kanał mieć a i przed odkręcaniem półosi podnieś samochód i postaw na jakiś klockach i pozdejmuj koła z tyłu będzie lepiej w razie co odkręcać półośki i wyciągnąć dyfer
ogólnie dyfer ma 3 śruby mocujące
O które "śruby na półosiach" konkretnie chodzi? Czy trzeba zdejmować koła i wymontowywać piasty celem wyjęcia półosi? Jeśli to możliwe to proszę o jakąś fotkę z internetu ze strzałką co i jak.
#10
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 21:59
O które "śruby na półosiach" konkretnie chodzi? Czy trzeba zdejmować koła i wymontowywać piasty celem wyjęcia półosi? Jeśli to możliwe to proszę o jakąś fotkę z internetu ze strzałką co i jak.
półośki przykręcone są chyba 6 śrubami od tyłu koła. Koło musisz zdjąć, żeby wyjąć półośkę z dyfra. robota "kanałowa".
w tym czymś czerwonym zaznaczone śruby:

By cypber at 2012-06-19
strzałka pokazuje gdzie:

#11
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2012 - 22:10
Czy przy wymianie dyferencjału potrzebne będą jakieś oryginalne nowe uszczelki / uszczelnienia, śruby, tuleje metalowo-gumowe itp.?
Acha - dopytam jeszcze o drugi temat, który mnie interesuje: gdybym zdecydował się na dyferencjał 4.22 - czy ktokolwiek z forumowiczów wie jakie będzie przekłamanie licznika? Jeśli dobrze rozumiem ideę - przekłamanie będzie rosło wraz ze wzrostem prędkości samochodu. Ile wynosi prędkość "licznikowa" powiedzmy przy prędkości 100 km/h wg GPS oraz przy 200 km/h wg GPS? W tej chwili jeżdżę na oponach 225/50 i jest to absolutnie maksymalna średnica koła, którą można montować (w tej chwili odległość między krawędzią opony a kielichem amortyzatora to jakieś 5mm...). Sprawdzałem wskazania licznika z GPSem i mogę napisać, że odchylenie wskazania licznika od wartości "GPSowych" to maksymalnie 1km/h przy prędkości 200km/h, oczywiście na prostym odcinku. Widać, że taka średnica kół odpowiada "prawdzie". Czy macie jakieś doświadczenia w temacie?
Acha - no i tak w ogóle to szukam dyferencjału do silnika X30XE z automatyczną skrzynią biegów. Gdyby ktoś chciał mi pomóc to proszę o info na priva. Dzięki.
#12
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 06:04
nie, nie potrzeba nic więcejPozostaje jedno pytanie - po odkręceniu śrub zaznaczonych na pierwszej fotce (imbusy) - czy wystarczy wcisnąć półóś w kierunku dyferencjału żeby wyjąć ją z piasty, a następnie pociągnąć w przeciwnym kierunku i wieloklin wyjdzie z dyferencjału? Czy też potrzebne są jakieś dodatkowe zabiegi?
dobrze jest wymienić simmeringi półosi w moście (te plastikowe kółeczka:p) groszowe sprawy no i olej też wymień. Wchodzi 0.9 albo 1 litr (do szpery inny olej)Czy przy wymianie dyferencjału potrzebne będą jakieś oryginalne nowe uszczelki / uszczelnienia, śruby, tuleje metalowo-gumowe itp.?
nie powinno być, zwiększą się obroty silnika a co za tym idzie i spalanie.gdybym zdecydował się na dyferencjał 4.22 - czy ktokolwiek z forumowiczów wie jakie będzie przekłamanie licznika?

#13
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 07:34
nie, nie potrzeba nic więcej
dobrze jest wymienić simmeringi półosi w moście (te plastikowe kółeczka:p) groszowe sprawy no i olej też wymień. Wchodzi 0.9 albo 1 litr (do szpery inny olej)
nie powinno być, zwiększą się obroty silnika a co za tym idzie i spalanie.
Jaki olej proponujesz / proponujecie? Który się sprawdza?
Czy ktoś z Was ma pod ręką numery katalogowe simmeringów? Sprawdzałem na http://opeloem.com - tam jest 59 różnych grubości pierścieni.......... Który jest poprawny? (http://opeloem.com/o...tment_ring.html)
#14
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 07:49
#15
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 08:14
Jaki olej proponujesz / proponujecie? Który się sprawdza?
Czy ktoś z Was ma pod ręką numery katalogowe simmeringów? Sprawdzałem na http://opeloem.com - tam jest 59 różnych grubości pierścieni.......... Który jest poprawny? (http://opeloem.com/o...tment_ring.html)
to jest podkladka regulacyjna do luzu miedzyzebnego - uszczelniacz jest na niej
#16
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2012 - 08:23
to jest podkladka regulacyjna do luzu miedzyzebnego - uszczelniacz jest na niej
Jak zamówić to cudo? czy ma numer katalogowy?
#17
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2012 - 21:08
#18
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 05:37
tak ale ze względu na różne przełożenia skrzyni i dyfra przy tej samej prędkości są różne obroty silnika na danym bieguco do prędkości podawanej na liczniku to powinna być prawidłowa ,bez znaczenia jakie przełożenie mostu jest
#19
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 08:42
co do prędkości podawanej na liczniku to powinna być prawidłowa ,bez znaczenia jakie przełożenie mostu jest bo w omedze impulsy przebytej drogi na licznik są podawane z ABS i aby oszukiwało na prędkości musiałbyś mieć większy lub mniejszy obwód koła(opony). Ja w swojej omci mam most od 2,5 td i nic nie oszukuje zmieniły się tylko prędkości na poszczególnych biegach , teraz przy 150km/h mam tylko 3 tys obrotów no i jest bardziej mułowaty
To, że prędkość mierzona jest na podstawie impulsów z ABS wyjaśnia temat.
Ale nadal niewiele wiem o podkładkach regulacyjnych luzu międzyzębnego. Jak się je dobiera? Czy ktoś zna zasady? Może jakiś manual?
#20
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 10:24
Tu masz temat >> http://www.opelomega...topic.php?t=969