o motor czy to sie da rade odepchnąć. czy zawieche też przy standardowym silniku trzeba by zmieniać?


ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi
#341
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:53
o motor czy to sie da rade odepchnąć. czy zawieche też przy standardowym silniku trzeba by zmieniać?
#342
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 22:55
o motor czy to sie da rade odepchnąć. czy zawieche też przy standardowym silniku trzeba by zmieniać?
wedle uznania. mam kolege ktory ma e36 316 po swapie na m62 i ma nadal bebny z tyłu ;]
#343
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2013 - 23:02
niema jak mieć czym jechać i niemieć czym wyhamować:szpital:mam kolege ktory ma e36 316 po swapie na m62 i ma nadal bebny z tyłu ;]
#344
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 06:57
Nie napisałem, że jest niezniszczalny, ale pod moje potrzeby ma spory zapas. Miałem w ręku tłoki i korby z 3,2 i z saaba - różnica w wytrzymałości jest naprawdę duża - widać to gołym okiem.takie pytania zawsze sa. Nigdy nie ma ze kucizna wchodzi i silnik niezniszczalny.
Z ciekawostek:
Kompletny dół z V6 waży 86,5kg
Kompletny dół z B2X4 waży 82,3kg
#345
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 19:47
Z ciekawostek:
Kompletny dół z V6 waży 86,5kg
Kompletny dół z B2X4 waży 82,3kg
Mówisz o bloku z wałem, korbami i tłokami bez zamachu??
A ważyłeś kompletny silnik V6? - tak z ciekawości pytam.
#346
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2013 - 21:06
Tak + górna miska (alu)Mówisz o bloku z wałem, korbami i tłokami bez zamachu??
Niestety nie.A ważyłeś kompletny silnik V6? - tak z ciekawości pytam.
#347
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 10:16
Myslałem zrobic taki eksperyment z przekładka 1mm....
widzę że temat został przemilczany i choć wiem że słusznie to i tak nurtuje mnie co autor miał na myśli..?
#348
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 10:34
Kolega chyba chce zwiększyć pojemność silnika poprzez zwiększenie objętości komory spalaniawidzę że temat został przemilczany i choć wiem że słusznie to i tak nurtuje mnie co autor miał na myśli..?

#349
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 14:19
Kolega chyba chce zwiększyć pojemność silnika poprzez zwiększenie objętości komory spalania
Dokładnie. Chciałbym powrocic do seryjnych wymiarow głowicy. Teraz mam głowice splanowane o 1mm i moim zdaniem pomimo wyzszej kompresji nic wiecej to nie dało, wrecz ujeło... auto chodzi gorzej, byc moz jakby zaraził to jakas swinka byłoby sporo lepiej, ale przy oryginalnym ecu seryjna wysokosc głowicy przyniesie najlepsze efekty w silniku n/a, takie jest moje zdanie.
Zreszta w byłej omedze był robiony taki myk tyle ze 3.0 to było. pojechałem na hamownie totalna seria i wyszło 209KM, pozniej załozyłem bardzo mocno splanowane głowice + puszka i wyszło 198KM


#350
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 15:42

Fakt, że silnik zbyt mocno doprężony bez strojenia może chodzić gorzej niż seria, bo rosną opory wewnętrzne. Z drugiej strony odprężanie silnika zmniejsza jego sprawność. Wniosek jest taki, że co by się nie kombinowało z silnikiem, na końcu zawsze powinien być nowy program

#351
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 17:21
Zmieniając objętość komory spalania nie zmieniasz pojemności skokowej, bo ta zależy od średnicy cylindra i skoku tłoka, czyli wykorbienia wału
Fakt, że silnik zbyt mocno doprężony bez strojenia może chodzić gorzej niż seria, bo rosną opory wewnętrzne. Z drugiej strony odprężanie silnika zmniejsza jego sprawność. Wniosek jest taki, że co by się nie kombinowało z silnikiem, na końcu zawsze powinien być nowy program
Ja to rozkminiłem własnie tak, ze powroce do nominalnych wartosci, a bo i raz, ze teraz gorsze osiagi przez zbyt mocne (mom zdaniem) doprezenie silnika to dwa, jest to wieksze obciązenie układu korbowego, ktory sam w sobie swoja wytrzymałoscia nie powala co miałem okazje juz sprawdzic


#352
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 18:12
#353
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 20:48
Dokładnie, jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B.a nie lepiej wystroic silnik? jak dlamnie twoje rozwiazanie przy N/A to krok wstecz.
Dla przykładu:
C30SE, 3,0 St. spr. 10:1 204KM
Rennmotor 3,0 St. spr. 12:1 355KM (wolnossący)
Jak widać nie zawsze stopień sprężania zabija moc...

#354
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 20:53
#355
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 23:08
pamietam z czasow leciwego 126p. tam sie nie palowali. Szly glowice w dol 8mm wieksze zawory, skracane laski popychaczy. Ta sama zasada tutaj jest.
No tak, tylko podejrzewam ze aby to latało trzeba byłoby wstawic jakis wałeczek no i zapłonem sie pobawic

Tak samo w Omegowniku, zrobic głowiczki, jakies wałeczki, baranki i wtedy podlac swinka paliwka i byłoby w lali

jednakze wydaje mi sie Ilku, ze w Twoim byłym silniku jakbys podniosł troszke głowiczki to 245KM by pekło


#356
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2013 - 23:13
Dokładnie, jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B.
Tylko do tego trzeba mieć jakiegoś ECU Mastera lub sterownik na podobę EM... bo seryjny nie da rady
A koszt sterownika + strojenie.. to zapewne koszt jaki niektórzy chcieli by przeznaczyć na tuning swojej Vki...



ZWYKŁY KLUBOWICZ
#357
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2013 - 06:42
taa, a jakbym podniósł mocniej to 300 by było...jednakze wydaje mi sie Ilku, ze w Twoim byłym silniku jakbys podniosł troszke głowiczki to 245KM by pekło
ale.. teraz mozemy gdybac
Proponuje się trochę dokształcić w temacie zasady działania silnika spalinowego

#358
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2013 - 11:47
Tylko do tego trzeba mieć jakiegoś ECU Mastera lub sterownik na podobę EM...
w W-wie gosc stroi na oryginalnym ecu z omegi

w gsi klubie jest astra 2.5 v6 porobiona a na koniec zestrojona, 219KM 259Nm.
na dodatek tego, wlasciciel astry ma seryjne kolektory wydechowe z 2.5 v6.
gosc Nokia z W-wy stroil mu na oryginalnym ecu, niepotrzebowal koneicznie det'a.