Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#341 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:53


o motor czy to sie da rade odepchnąć. czy zawieche też przy standardowym silniku trzeba by zmieniać?

#342 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 19 grudnia 2013 - 22:55

o motor czy to sie da rade odepchnąć. czy zawieche też przy standardowym silniku trzeba by zmieniać?


wedle uznania. mam kolege ktory ma e36 316 po swapie na m62 i ma nadal bebny z tyłu ;]

#343 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 19 grudnia 2013 - 23:02

mam kolege ktory ma e36 316 po swapie na m62 i ma nadal bebny z tyłu ;]

niema jak mieć czym jechać i niemieć czym wyhamować:szpital:

#344 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 grudnia 2013 - 06:57

takie pytania zawsze sa. Nigdy nie ma ze kucizna wchodzi i silnik niezniszczalny.

Nie napisałem, że jest niezniszczalny, ale pod moje potrzeby ma spory zapas. Miałem w ręku tłoki i korby z 3,2 i z saaba - różnica w wytrzymałości jest naprawdę duża - widać to gołym okiem.
Z ciekawostek:
Kompletny dół z V6 waży 86,5kg
Kompletny dół z B2X4 waży 82,3kg

#345 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 grudnia 2013 - 19:47

Z ciekawostek:
Kompletny dół z V6 waży 86,5kg
Kompletny dół z B2X4 waży 82,3kg


Mówisz o bloku z wałem, korbami i tłokami bez zamachu??
A ważyłeś kompletny silnik V6? - tak z ciekawości pytam.

#346 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 grudnia 2013 - 21:06

Mówisz o bloku z wałem, korbami i tłokami bez zamachu??

Tak + górna miska (alu)

A ważyłeś kompletny silnik V6? - tak z ciekawości pytam.

Niestety nie.

#347 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2013 - 10:16

Myslałem zrobic taki eksperyment z przekładka 1mm....


widzę że temat został przemilczany i choć wiem że słusznie to i tak nurtuje mnie co autor miał na myśli..?

#348 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2013 - 10:34

widzę że temat został przemilczany i choć wiem że słusznie to i tak nurtuje mnie co autor miał na myśli..?

Kolega chyba chce zwiększyć pojemność silnika poprzez zwiększenie objętości komory spalania :D

#349 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 21 grudnia 2013 - 14:19

Kolega chyba chce zwiększyć pojemność silnika poprzez zwiększenie objętości komory spalania :D


Dokładnie. Chciałbym powrocic do seryjnych wymiarow głowicy. Teraz mam głowice splanowane o 1mm i moim zdaniem pomimo wyzszej kompresji nic wiecej to nie dało, wrecz ujeło... auto chodzi gorzej, byc moz jakby zaraził to jakas swinka byłoby sporo lepiej, ale przy oryginalnym ecu seryjna wysokosc głowicy przyniesie najlepsze efekty w silniku n/a, takie jest moje zdanie.

Zreszta w byłej omedze był robiony taki myk tyle ze 3.0 to było. pojechałem na hamownie totalna seria i wyszło 209KM, pozniej załozyłem bardzo mocno splanowane głowice + puszka i wyszło 198KM :D i to jest bol wielu kombinujacych forumowiczow, bo mysla ze podetna głowice i im koni wiecej najdzie, a pozniej rozczarowanie bo 3.0 porobione wszystko co mozna i wychodzi 195 km :)

#350 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2013 - 15:42

Zmieniając objętość komory spalania nie zmieniasz pojemności skokowej, bo ta zależy od średnicy cylindra i skoku tłoka, czyli wykorbienia wału ;)

Fakt, że silnik zbyt mocno doprężony bez strojenia może chodzić gorzej niż seria, bo rosną opory wewnętrzne. Z drugiej strony odprężanie silnika zmniejsza jego sprawność. Wniosek jest taki, że co by się nie kombinowało z silnikiem, na końcu zawsze powinien być nowy program :)

#351 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 21 grudnia 2013 - 17:21

Zmieniając objętość komory spalania nie zmieniasz pojemności skokowej, bo ta zależy od średnicy cylindra i skoku tłoka, czyli wykorbienia wału ;)

Fakt, że silnik zbyt mocno doprężony bez strojenia może chodzić gorzej niż seria, bo rosną opory wewnętrzne. Z drugiej strony odprężanie silnika zmniejsza jego sprawność. Wniosek jest taki, że co by się nie kombinowało z silnikiem, na końcu zawsze powinien być nowy program :)


Ja to rozkminiłem własnie tak, ze powroce do nominalnych wartosci, a bo i raz, ze teraz gorsze osiagi przez zbyt mocne (mom zdaniem) doprezenie silnika to dwa, jest to wieksze obciązenie układu korbowego, ktory sam w sobie swoja wytrzymałoscia nie powala co miałem okazje juz sprawdzic :D co za tym idzie mniejsze ciesnienie czyli mniej obciążony silnik :)

#352 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 grudnia 2013 - 18:12

a nie lepiej wystroic silnik? jak dlamnie twoje rozwiazanie przy N/A to krok wstecz.

#353 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 grudnia 2013 - 20:48

a nie lepiej wystroic silnik? jak dlamnie twoje rozwiazanie przy N/A to krok wstecz.

Dokładnie, jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B.
Dla przykładu:
C30SE, 3,0 St. spr. 10:1 204KM
Rennmotor 3,0 St. spr. 12:1 355KM (wolnossący)
Jak widać nie zawsze stopień sprężania zabija moc... :D

#354 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 grudnia 2013 - 20:53

pamietam z czasow leciwego 126p. tam sie nie palowali. Szly glowice w dol 8mm wieksze zawory, skracane laski popychaczy. Ta sama zasada tutaj jest.

#355 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 21 grudnia 2013 - 23:08

pamietam z czasow leciwego 126p. tam sie nie palowali. Szly glowice w dol 8mm wieksze zawory, skracane laski popychaczy. Ta sama zasada tutaj jest.


No tak, tylko podejrzewam ze aby to latało trzeba byłoby wstawic jakis wałeczek no i zapłonem sie pobawic :)

Tak samo w Omegowniku, zrobic głowiczki, jakies wałeczki, baranki i wtedy podlac swinka paliwka i byłoby w lali :)

jednakze wydaje mi sie Ilku, ze w Twoim byłym silniku jakbys podniosł troszke głowiczki to 245KM by pekło :) ale.. teraz mozemy gdybac :)

#356 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 grudnia 2013 - 23:13

Dokładnie, jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B.


Tylko do tego trzeba mieć jakiegoś ECU Mastera lub sterownik na podobę EM... bo seryjny nie da rady
A koszt sterownika + strojenie.. to zapewne koszt jaki niektórzy chcieli by przeznaczyć na tuning swojej Vki... :? bo tego nie zrobią w przydomowym garażu.. :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#357 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 grudnia 2013 - 06:42

jednakze wydaje mi sie Ilku, ze w Twoim byłym silniku jakbys podniosł troszke głowiczki to 245KM by pekło :) ale.. teraz mozemy gdybac :)

taa, a jakbym podniósł mocniej to 300 by było...
Proponuje się trochę dokształcić w temacie zasady działania silnika spalinowego ;)

#358 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 24 grudnia 2013 - 11:47

Tylko do tego trzeba mieć jakiegoś ECU Mastera lub sterownik na podobę EM...


w W-wie gosc stroi na oryginalnym ecu z omegi :)
w gsi klubie jest astra 2.5 v6 porobiona a na koniec zestrojona, 219KM 259Nm.
na dodatek tego, wlasciciel astry ma seryjne kolektory wydechowe z 2.5 v6.
gosc Nokia z W-wy stroil mu na oryginalnym ecu, niepotrzebowal koneicznie det'a.

#359 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 maja 2014 - 11:29

dzieje sie cos w temacie? bo nuda na forum :p

#360 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2014 - 12:08

I kto to pyta :p

Załóż swój :F