Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Barteq

Barteq
  • 84 postów
  • Dołączył: 10-09-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 08 października 2011 - 21:11

Tak jak best pisze :) Naszykuj klucz 10 i 16 :) pędzelek i benzynke :) i do dzieła :)

#22 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 09 października 2011 - 16:22

i to ze niby pomoze? czasem mam jeszcze takie cos ze jak z 2 biegu na 3 zmienia to bardzo długo i tak jakby sprzegło ciągneło to tez moze bys z tym zwiazane?

#23 OFFLINE   Barteq

Barteq
  • 84 postów
  • Dołączył: 10-09-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 09 października 2011 - 20:04

Ja CI tego nie gwarantuję :) Ja Piszę co pomogło mi :)

#24 OFFLINE   gutkomega

gutkomega
  • 3 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 16 marca 2012 - 20:42

Witam widzę że ten temat pasuje chyba do mojego problemu... mam dosłownie taki sam przypadek co kolega HrEhO w zeszłym tygodniu miałem taką samą przygodę odpaliłem omegę i ruszyłem w miasto ale po przejechaniu kilkuset metrów załączyła mi się kontrolka od automatycznej skrzyni. Auto zaczęło ociężale ruszać i jakoś w ogóle osłabło i prawie mnie szlak trafił jak to zobaczyłem bo dopiero co wymieniłem skrzynie jakieś może 1,5 miesiąca temu, aha i zauważyłem że mam chyba lekki wyciek oleju ze skrzyni i to pewnie może mieć spory wpływ na tą sytuacje czy samo dolanie oleju może to wszystko zmienić? proszę o pomoc, mam tą omegę od zaledwie grudnia zrobiłem nią może koło 400km i ciągle coś się chrzani jak tak dalej będzie to chyba pojade:szpital: pozdrawiam

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 marca 2012 - 17:51

selektor sprawdź

#26 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 marca 2012 - 22:29

Panowie, Ja Wam powiem tak... szarpanie przy ruszaniu, szczególnie pod górkę, odczuwalne w tylnej części auta a po rozpędzeniu jest już ok to według mnie skończona nie skrzynia ale taśma Band (ewentualnie źle naciągnięta). Spokojnie do zrobienia tylko trzeba skrzynie wywlec z auta. Jeśli auto rusza bez problemu na * "śnieżynce" to raczej byłbym tego pewny.
Wyskakujący błąd skrzyni powoduje jej "przejście" w tryb awaryjny i możliwa jest ręczna zmiana biegów czyli trzeba wachlować wajchą odpowiednio 1-1bieg 2-2bieg 3-3bieg D-4bieg. Ruszając z D ruszacie z "czwórki" po prostu. Obstawiam tu uwalony któryś elektrozawór ale żeby to wiedzieć konieczna podpinka pod kompa... i od tego powinniście zacząć walkę z automatem.

Temat przerabiałem osobiście ;)

#27 OFFLINE   cichy1993

cichy1993

    2.0 8V 115KM>2.5 V6 170KM

  • 30 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: ŁÓDŹ

Napisany 22 marca 2012 - 22:59

Słuchajcie jeżeli chodzi o automat w omedze jest to dość częsta przypadłość. Kolego nie wprowadzaj w błąd taśma BAND to tylko hamulec kosza. poszarpywanie skrzyni przy ruszaniu jest najczęściej spowodowane w tych skrzyniach wypracowanymi uszczelniaczami tłoków koszy ( nie do końca wpina bieg, ciśnienie oleju w jakiejś części ucieka z kosza stąd taki efekt) lub zasyfiałym sterownikiem hydraulicznym ( przycina się któryś z zaworków) Gdy zapali sie automatick getriebe skrzynia przechodzi w tryb awaryjny co powoduje ruszanie z trzeciego biegu przez co autko nie ma siły ruszyć. nie polecam jazdy z tym komunikatem ponieważ skraca to żywot ASB. Co do wycieków oleju to ma to bardzo dużo wspólnego z błędną pracą skrzyni, skrzynia automatyczna jest uzależniona od oleju, jego zbyt niski poziom powoduje przegrzewanie się elementów ciernych, panewek koszy(moze doprowadzić do poważnych uszkodzeń skrzyni), Z powodu niskiego stanu oleju skrzynia może się ślizgać,sarpać, przechodzić w tryb awaryjny. Polecam podjechać na diagnostykę komputerową i zapisać numery błędów (chętnie pomogę, doradzę- Mam na codzień doczynienie z automatami więc jakby co kontakt na PW)

#28 OFFLINE   zukol211

zukol211
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-03-2012

Napisany 22 marca 2012 - 23:08

witam....ja tez mam problem z asb ...mam pytanie -czy taka naprawa sie oplaca czy lepiej kupic druga?

#29 OFFLINE   cichy1993

cichy1993

    2.0 8V 115KM>2.5 V6 170KM

  • 30 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: ŁÓDŹ

Napisany 22 marca 2012 - 23:38

witam....ja tez mam problem z asb ...mam pytanie -czy taka naprawa sie oplaca czy lepiej kupic druga?


kij ma zawsze dwa końce. Wymiana to ryzyko (nigdy nie wiesz co kupisz, nawet mimo zapewnień sprzedawcy niewiadomo jakie licho siedzi w środku. Remont tej skrzyni to są spore koszty ok. 3000-3500 tys. zależy jak kto na to patrzy. czasami można trafić na dobrą skrzynie a czasami to tylko pozorna oszczędność. decyzja zawsze należy do Ciebie co z tym zrobisz. a jakie masz objawy??

#30 OFFLINE   cesarjulio07

cesarjulio07
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-08-2010
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2012 - 07:20

....miałem podobnie...! Urwała się panewka(?) i skrzynia umarła... Olej był ale brak ciśnienia. Koszt części 2800zł. +robocizna... a zatem kupiłem drugą i na gotowo wyniosła mnie niecałe 1500zł. :D trafiłem na dobrą i chodzi aż miło!!! Wniosek prosty:jak tylko soś się zaczyna dziać z ASB od razu trzeba śmigać na serwis a nie czekać aż padnie....<cj>

#31 OFFLINE   cichy1993

cichy1993

    2.0 8V 115KM>2.5 V6 170KM

  • 30 postów
  • Dołączył: 08-02-2012
  • Skąd: ŁÓDŹ

Napisany 23 marca 2012 - 18:40

miałem podobnie...! Urwała się panewka(?) i skrzynia umarła... Olej był ale brak ciśnienia.



Panewki w automacie się nie urywają tylko zacierają:p No widzę że kolega miał szczęście ze skrzynia:) brak ciśnienia to często wina pompy- pierwsza umiera panewka na sprzęgle hydrokinetycznym i problem gotowy:)

#32 OFFLINE   zukol211

zukol211
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-03-2012

Napisany 23 marca 2012 - 21:36

....no i wszystko jasne,trzeba nowa ASB....:(

#33 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 marca 2012 - 20:37

Słuchajcie jeżeli chodzi o automat w omedze jest to dość częsta przypadłość. Kolego nie wprowadzaj w błąd taśma BAND to tylko hamulec kosza. poszarpywanie skrzyni przy ruszaniu jest najczęściej spowodowane w tych skrzyniach wypracowanymi uszczelniaczami tłoków koszy ( nie do końca wpina bieg, ciśnienie oleju w jakiejś części ucieka z kosza stąd taki efekt) lub zasyfiałym sterownikiem hydraulicznym ( przycina się któryś z zaworków) Gdy zapali sie automatick getriebe skrzynia przechodzi w tryb awaryjny co powoduje ruszanie z trzeciego biegu przez co autko nie ma siły ruszyć. nie polecam jazdy z tym komunikatem ponieważ skraca to żywot ASB. Co do wycieków oleju to ma to bardzo dużo wspólnego z błędną pracą skrzyni, skrzynia automatyczna jest uzależniona od oleju, jego zbyt niski poziom powoduje przegrzewanie się elementów ciernych, panewek koszy(moze doprowadzić do poważnych uszkodzeń skrzyni), Z powodu niskiego stanu oleju skrzynia może się ślizgać,sarpać, przechodzić w tryb awaryjny. Polecam podjechać na diagnostykę komputerową i zapisać numery błędów (chętnie pomogę, doradzę- Mam na codzień doczynienie z automatami więc jakby co kontakt na PW)


Kolego wiem co piszę bo ten temat przerobiłem osobiście i osobiście skrzynię naprawiałem bez pomocy żadnych mechaników (jedynie do wyciągnięcia i założenia skrzyni potrzebowałem pomocy bo cholerstwo ciężkie jest)
Owszem taśma BAND jest hamulcem i na pewno wiesz, że jest załączana przy pierwszym i drugim biegu co ma istotny wpływ na ruszanie z miejsca (przy trzecim i czwartym biegu kosz jest "odhamowany"). Jeśli jest tylko za luźna to poszarpie i jakoś ruszy z miejsca przy małym gazie. Jeśli ją trafiło do końca to już w ogóle nie ruszysz na "D" czyli z pierwszego biegu a efekt taki jakby skrzynia ślizgała. Jedyny ratunek to ruszanie ze "śnieżynki". Owszem może też być problem z elektrozaworem taśmy Band dlatego pierwsze co robimy to komputer i błędy.
Moja taśma była starta do gołej blachy...
Koszty naprawy nie były aż tak zatrważające. Taśmę LUK`a nówkę udało mi się wycyganić za 170zł + uszczelki mis olejowych, uszczelka pompy i olej.

Kolego zukol211 nie koniecznie trza nową ASB. Ja myślałem tak samo jak Ty dopóki nie zacząłem rozkminiać o co w tej skrzyni chodzi. Czytam często, że jak ktoś ma jakiekolwiek problemy automatem to ewidentnie on pada i trzeba myśleć o "nowej" skrzyni a to nie prawda. Prawdą jest, że luzie się boją tam grzebać ;)

#34 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 maja 2012 - 10:58

U mnie jest szarpnięcie przy przełączeniu z N na D potem płynnie biegi zmienia.Ale gdy przełączę na D i odrazy gaz to szarpie ale jeżeli odczekam do momentu aż zacznie ciągnąć to jest ok.Czy to może być taśma??? Gdzieś na forum była porada jak ją wyregulować.OP COM nie wywala błędów skrzyni..

 


#35 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 03 maja 2012 - 11:31

Witam. Mam maly problem, skrzynia wywalila blad P0748 - Za słabe wejście obiegu prądowego solenoidu regulacji ciśnienia
(02) - Obecny.
Objaw jest taki ze na D jedzie na jedynce chce wrzucic 2 bieg i niestety wysprzegla nie zalacza wyzszego biegu. Recznie na 1 jedzie chce przelaczyc na 2 i dalej nie zalacza.
Podpowie ktos jak to naprawic>:)

#36 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 10 maja 2012 - 07:46

Witam wszystkich. Panowie, pacjent to omega B 3.0 (X30XE) z automatem. Auto w czasie jazdy czasami "wrzuca" na luz tzn. dźwignia jest na D, ale skrzynia nie jest spięta z silnikiem, obroty rosną dowolnie zależnie od wciśnięcia gazu, ale nie ma żadnego ciągu, po jakichś 5-10 sekundach skrzynia załapie (jeśli jest na obrtach to szarpnie) i bieg będzie zapięty, bez dotykania dźwigni zmiany biegu. Czego to może być wina? Jakieś styki zastały/zaśniedziały i z D styka na N czy o co chodzi? Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Jeśli chodzi o normalne działanie skrzyni, bez tego objawu o którym pisałem wcześniej, to biegi zmieniane są bardzo płynnie, praktycznie nie czuć zmiany biegu tylko po obrotomierzu widać. Czasem na silniku zapala się check. Auto jeszcze nie zostało podpięte pod komputer, w przyszłym tygodniu będzie dopiero

#37 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 maja 2012 - 12:11

Na początek sprawdź poziom oleju w skrzyni.

#38 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 10 maja 2012 - 12:18

Zrobię to sam na kanale? Jak?

#39 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2012 - 12:21

z boku masz śrubę jak poleci troche z niej oleju tzn że ok ;) Masz wszystko ładnie opisane na forum jak i gdzie szukac.

#40 OFFLINE   areklin

areklin
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-12-2011

Napisany 10 maja 2012 - 12:25

Ok, przekopię forum, dzięki:)