Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega B 3.0 v6 Automat czy manual


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 30 września 2011 - 13:28

Miałem 95' ecoteca 2.0 w Kombii Manual 16v (Zwykły LPG -nie sekwencyjny) oraz Mam do tej pory kombii 96' Manual 2,5TD X25DT ...

Szukam teraz Sedana 3.0 V6 w Automacie (z Sekwencyjnym LPG) - świadoma i pewna decyzja ... Najwyżej później będę żałował, mam nadzieję że jednak nie ;)

#42 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 30 września 2011 - 19:08

Jezeli chcesz omege to dobry wybor, 3l lepsze od 2.5l, mniej pali i mocniejsze, widze ze kolega polubil omege ponad wszystko;)

Dlaczego nie zajedziesz silnika ze skrzynia automatyczna? Tak samo zajedziesz jak i w manualu, szczególnie przy tak starych konstrukcjach jakimi dysponuje Omega.

Automat wypije ok 2litrów więcej w przypadku Omegi, a nawet dużo więcej niż 2litry.

Ja swoją MV6 z 99roku sprzedałem za właśnie taką kwotę wiem ze za tanio ale sprzedałem i wnętrze jak nowe silnik stan perfekcyjny skrzynia idealna nowe sprzęgło ksenony nawigacja jasne skóry.

Zgodzę się ze automat to komfort jazdy i do normalnej jazdy automat to super sprawa,poza sportową jazdą. Ale mnóstwo wad automatu odpycha mnie skutecznie od niego szczególnie w Omedze.
Przede wszystkim kiepska reakcja na operowanie pedałem gazu, czasem wyrywa jak rakieta a czasem zamula ;/ Na śliskiej nawierzchni a nawet na suchej z większym silnikiem potrafi zerwać przyczepność co jest bardzo niebezpieczne. Nie chce żeby komputer-skrzynia decydowała za mnie jak mam jechać. Większe spalanie, gorsze osiągi, częstsze awarie, wyższe koszta eksploatacji...

No ale takie dyskusje były wiele razy poruszane na forum i każdy sam zdecyduje lub sam musi się przekonać co woli.

Co do głównego zapytania autora tematu, ja bym na Twoim miejscu wybrał Ecoteca 2.0 w manualnej skrzyni.


Widze ze kolega nie potrafił jeździc automatem...Przy takich skrzyniach gaz sie trzyma rowno i zdecydowanie a nie wachlije jak szpadą. Po drugie trzeba sobie poszukac omege ktora ma TC i brak problemu z poślizgiem kól przy starcie. Zreszta nie przesadzajmy - to nie jest demon mocy i predkosci. Co do 2.0 to porażka - za słaby ten silnik i szybko ulega awarii, takie 2-litrowki to do vectry i astry proszę proponowac.
Jedyne co jeździ to 2.5 diesel i x25xe x30xe.

#43 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 30 września 2011 - 19:21

Jezeli chcesz omege to dobry wybor, 3l lepsze od 2.5l, mniej pali i mocniejsze, widze ze kolega polubil omege ponad wszystko;)


Jakbyś mnie znał :) Uwielbiam tylnio-napędówki a nie jestem fanem Bawarii (nawet jakby mnie było stać - wybrałbym omegę).

Teraz zostaje tylko poszukać odpowiadającego mi egzemplarza ^^

#44 OFFLINE   marcel 11

marcel 11
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-06-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 30 września 2011 - 19:28

witam mam problem z automatem przy odpalaniu nie mogę zwolnić wajchy z parkingu od razu, tylko po jakimś czasie ?

#45 OFFLINE   mb_asasello

mb_asasello
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Żywiec

Napisany 30 września 2011 - 19:57

marcel11 - a co to ma do tematu???
VeR - potwierdzam to, co pisali wcześniej, X30XE z ASB to nie jest maszyna do driftu, czy zrywów. IMO (choć na pewno ktoś może sie nie zgodzić) Omega w ogóle nie ma zadatków na auto sportowe. To są po prostu dość luksusowe limuzyny, topowy model Opla z tamtych czasów i jako takie są super.

#46 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 września 2011 - 20:04

Jezeli chcesz omege to dobry wybor, 3l lepsze od 2.5l, mniej pali i mocniejsze, widze ze kolega polubil omege ponad wszystko;)



Widze ze kolega nie potrafił jeździc automatem...Przy takich skrzyniach gaz sie trzyma rowno i zdecydowanie a nie wachlije jak szpadą. Po drugie trzeba sobie poszukac omege ktora ma TC i brak problemu z poślizgiem kól przy starcie. Zreszta nie przesadzajmy - to nie jest demon mocy i predkosci. Co do 2.0 to porażka - za słaby ten silnik i szybko ulega awarii, takie 2-litrowki to do vectry i astry proszę proponowac.
Jedyne co jeździ to 2.5 diesel i x25xe x30xe.


Przesadzasz z tym 2,016v , że nie jedzie no chyba , że masz na myśli z ASB ?

#47 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2011 - 20:12

co do tej jednej to ESP nawet ma:p

#48 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 30 września 2011 - 20:17

Nie szukam Auta do driftu, wyścigów czy innych popisów na drodze. Omega przemawia do mnie przede wszystkim wygodą i komfortem jazdy oraz przestronnością i wyposażeniem. No i Podoba mi się ta bryła, bo jakby nie patrzeć Omega B jest bardzo ładnym autem ;) Mój ojciec kiedyś miał Omegę A w Kombi 2 L 8v z Gazem (grafitowa) i też do brzydkich nie należała, ale B jednak Góruje pod względem wizualnym (nawet "C" - B FL tak mi się nie podoba jak wersja do 99 roku)

#49 OFFLINE   Shen

Shen

    Młody Omaniak

  • 103 postów
  • Dołączył: 13-05-2011

Napisany 30 września 2011 - 20:52

Tak jak ktoś pisał.Omega to limuzyna, a nie sportowe Coupe, i automat jak najbardziej do niej pasuję, i się sprawdza.I bez przesady, 2.0 16v w trasie daje rade, nawet w automacie.W 3.0 V6, Omega ma mniej/wiecej taki sam czas do setki jak VW Corrado 2.8 VR6, który jakby nie było można podciągnąć pod sportowe auto, więc jak na tą mase Omega elegancko sobie radzi, i objeżdża dużo aut ze "sportowym" charakterem.

#50 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2011 - 20:52

Jezeli chcesz omege to dobry wybor, 3l lepsze od 2.5l, mniej pali i mocniejsze, widze ze kolega polubil omege ponad wszystko;)



Widze ze kolega nie potrafił jeździc automatem...Przy takich skrzyniach gaz sie trzyma rowno i zdecydowanie a nie wachlije jak szpadą. Po drugie trzeba sobie poszukac omege ktora ma TC i brak problemu z poślizgiem kól przy starcie. Zreszta nie przesadzajmy - to nie jest demon mocy i predkosci. Co do 2.0 to porażka - za słaby ten silnik i szybko ulega awarii, takie 2-litrowki to do vectry i astry proszę proponowac.
Jedyne co jeździ to 2.5 diesel i x25xe x30xe.


Kolego nie znasz mnie więc nie piernicz farmazonów. Jakbyś miał 10% tego doświadczenia co ja z autami w tym Omegami to pogadamy... to była moja piata MV6 i 7 Omega z 3 litrowym silnikiem. 5 z tych 3 litrowych to automaty, Miałem inne wersje silnikowe tez z automatem.
Moją MV6 co sprzedałem 2 tygodnie temu kupił chłopak z forum zapytaj go bo dziś nawet z nim rozmawiałem i jest bardzo zadowolony, spalanie 11litrów LPG w manualnej skrzyni. Nikt mi nie wmówi bo spalanie i osiągi w tak starych konstrukcjach jak Omega to duża różnica.

Jeżeli Omega to tylko z 3litrowym silnikiem i najlepiej w full opcji- żadnych kompromisów. Ale jeżeli chcesz mieć ten sam komfort ale dużo niższe koszty utrzymania wtedy warto kupić Omegę nawet z 8zaworowym silnikiem koszty utrzymania Omegi 8zaworowej to bajka w porównaniu to MV6.
I taka właśnie Omegę bym polecił autorowi. 2.0 z klimą chętnie klimatronik w manualnej skrzyni 4x el.szyby i starczy z LPG rzecz jasna.

Ps. Marcell jeżeli twierdzisz ze Omega 2.5TD daje rad eto gratuluje poczucia humoru. O niebo lepszy już jest 2.0 16V.

#51 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 30 września 2011 - 21:16

Kolego nie znasz mnie więc nie piernicz farmazonów. Jakbyś miał 10% tego doświadczenia co ja z autami w tym Omegami to pogadamy... to była moja piata MV6 i 7 Omega z 3 litrowym silnikiem. 5 z tych 3 litrowych to automaty, Miałem inne wersje silnikowe tez z automatem.
Moją MV6 co sprzedałem 2 tygodnie temu kupił chłopak z forum zapytaj go bo dziś nawet z nim rozmawiałem i jest bardzo zadowolony, spalanie 11litrów LPG w manualnej skrzyni. Nikt mi nie wmówi bo spalanie i osiągi w tak starych konstrukcjach jak Omega to duża różnica.

Jeżeli Omega to tylko z 3litrowym silnikiem i najlepiej w full opcji- żadnych kompromisów. Ale jeżeli chcesz mieć ten sam komfort ale dużo niższe koszty utrzymania wtedy warto kupić Omegę nawet z 8zaworowym silnikiem koszty utrzymania Omegi 8zaworowej to bajka w porównaniu to MV6.
I taka właśnie Omegę bym polecił autorowi. 2.0 z klimą chętnie klimatronik w manualnej skrzyni 4x el.szyby i starczy z LPG rzecz jasna.

Ps. Marcell jeżeli twierdzisz ze Omega 2.5TD daje rad eto gratuluje poczucia humoru. O niebo lepszy już jest 2.0 16V.


He he dobre.
Po pierwsze skąd wiesz jakie ja mam doświadczenie skoro nawet mnie nie znasz...?
Po drugie ilosc aut to nie znaczy ze jestes fachowiec, bo handlarz mial jeszcze wiecej od Ciebie.
Po trzecie te 11 litrow lpg to jedynia trasa.
Po czwarte silnik 2.5td ma 70nm wiecej, koni prawie tyle samo i to Ty nie piernicz,

Silnik 2.5 TD (131 KM)
pojemność silnika 2497 cm3
typ silnika turbo diesel
moc silnika 131 KM przy 4500 obr/min
montaż silnika z przodu, podłużnie
rodzaj wałka rorządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 6
stopień sprężania 22,0
liczba zaworów na cylinder 2
prędkość maksymalna
skrzynia manualna 200 km/h
skrzynia automatyczna 195 km/h
przyspieszenie do 100 km/h
skrzynia manualna 12,0 s
skrzynia automatyczna 12,5 s
maks. moment obrotowy 250 Nm
pojemność baku 75 l
Zużycie paliwa
skrzynia manualna 10,9 l/100km
skrzynia automatyczna 12,5 l/100km

Silnik 2.0 i 16V (136 KM)

pojemność silnika 1998 cm3
typ silnika wielopunktowy wtrysk
moc silnika 136 KM przy 5600 obr/min
montaż silnika z przodu, podłużnie
rodzaj wałka rorządu DOHC
cylindry rzędowy
liczba cylindrów 4
stopień sprężania 10,8
liczba zaworów na cylinder 4
Osiągi
prędkość maksymalna
skrzynia manualna 210 km/h
skrzynia automatyczna 195 km/h
przyspieszenie do 100 km/h
skrzynia manualna 11,0 s
skrzynia automatyczna 13,0 s
maks. moment obrotowy 188 Nm
pojemność baku 75 l
Zużycie paliwa
średnie
skrzynia manualna 13,2 l/100km
skrzynia automatyczna 14,6 l/100km

Silnik 2.0 16V do omegi to tak jak 1.6 16V do vectry - tyle powiem.

#52 OFFLINE   VeR

VeR

    GSM Maniak

  • 48 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Radom

Napisany 30 września 2011 - 22:46

Nie chcę się wcinać Panom w zażartą dyskusję, ale jeździłem jak już wspomniałem i 2.0 16v i 2,5 TD (Oba Kombi Manual) i bardziej zadowolony jestem z osiągów Jednostki wysokoprężnej. Co do informacji przedstawionej w poście wcześniej to Omegą 2.0 udało mi się pocisnąć (przy obciążeniu 5 osób) 170 KM/h kiedy 2.5TD przy obciążeniu 4 osob (powrót ze spota w Józefowie na Trasie Radom - Warszawa 215 Km/h (Odczyt z prędkościomierza i komputera)). I ani złamanego kilometra szybciej. Nie twierdze że to ma potwierdzać regułę - tak było w przypadku testowanych przeze mnie egzemplarzy.

#53 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 października 2011 - 18:04

Marcell nie będę więcej głupio dyskutował bo swoimi argumentami obaliłeś swoją teorię :masakra: obstając za 2.5TD, w każdych testach widać że 2.5TD ma gorsze osiągi od 2.0 16V, a te kilka niutków więcej to już taki urok diesli. Mimo wszystko suche dane przemawiają za jednostką benzynową. Kultura pracy,koszty utrzymania także przemawiają za benzyniakiem.

Po 1 nie znam Cię , ale widzę że posiłkujesz się danymi z internetu więc masz mizerne pojęcie.
Po 2 sam handluję autami więc kolejny zonk, ilość aut jakimi jeździłem chcąc nie chcąc przekłada się na wiedzę na temat aut. To tak samo jak byś powiedział że mechanik samochody im więcej naprawia aut to wcale nie znaczy że się zna jak naprawić auto... Nie jestem omnibusem ale coś tam wiem ;)
Po 3 widzisz te 11 litrów a dokładnie 10-11 to jazda mieszana w trasie moja MV6 schodzi nawet poniżej 10litró i to gazu. Nie musisz wierzyć , Twój problem.
Po 4 Nie pierniczę tylko to są fakty silnik 2.5TD w Omedze to najgorszy silnik w Omedze. Spalanie podobne do 2.0 a ciągle to mułowate awaryjne TD.

VeR to musiałeś jechać strasznie zajechaną tą 2.0. Dla porównania moja MV6 w 4 osoby 240km/h według nawigacji i około 250km/h według licznika i to nie był koniec obrotomierza.
Wszystko zależy od kondycji auta.

Ps. 8lat temu kupiłem swoją pierwszą Omegę do dziś mam zawsze dla siebie jedną lub dwie Omegi ze względu iz lubię to auto za nieduże pieniądze jest to bardzo komfortowe auto nie tak strasznie drogie w utrzymaniu.

#54 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 października 2011 - 18:07

witam mam problem z automatem przy odpalaniu nie mogę zwolnić wajchy z parkingu od razu, tylko po jakimś czasie ?

moze masz lichy ręczny i stoisz lekko na górce? mruga Ci coś przy lewarku? Niech druga osoba pchnie kawałek w tył lub przód a Ty spróbuj zwolnić wajchę. Poza tym to nie temat o automatach i tego typu kwestiach i prędzej ja i Ty dostaniemy zjebe za offtop niż odpowiedź na Twoje pytanie. pzdr,

#55 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 01 października 2011 - 20:41

Marcell nie będę więcej głupio dyskutował bo swoimi argumentami obaliłeś swoją teorię :masakra: obstając za 2.5TD, w każdych testach widać że 2.5TD ma gorsze osiągi od 2.0 16V, a te kilka niutków więcej to już taki urok diesli. Mimo wszystko suche dane przemawiają za jednostką benzynową. Kultura pracy,koszty utrzymania także przemawiają za benzyniakiem.

Po 1 nie znam Cię , ale widzę że posiłkujesz się danymi z internetu więc masz mizerne pojęcie.
Po 2 sam handluję autami więc kolejny zonk, ilość aut jakimi jeździłem chcąc nie chcąc przekłada się na wiedzę na temat aut. To tak samo jak byś powiedział że mechanik samochody im więcej naprawia aut to wcale nie znaczy że się zna jak naprawić auto... Nie jestem omnibusem ale coś tam wiem ;)
Po 3 widzisz te 11 litrów a dokładnie 10-11 to jazda mieszana w trasie moja MV6 schodzi nawet poniżej 10litró i to gazu. Nie musisz wierzyć , Twój problem.
Po 4 Nie pierniczę tylko to są fakty silnik 2.5TD w Omedze to najgorszy silnik w Omedze. Spalanie podobne do 2.0 a ciągle to mułowate awaryjne TD.

VeR to musiałeś jechać strasznie zajechaną tą 2.0. Dla porównania moja MV6 w 4 osoby 240km/h według nawigacji i około 250km/h według licznika i to nie był koniec obrotomierza.
Wszystko zależy od kondycji auta.

Ps. 8lat temu kupiłem swoją pierwszą Omegę do dziś mam zawsze dla siebie jedną lub dwie Omegi ze względu iz lubię to auto za nieduże pieniądze jest to bardzo komfortowe auto nie tak strasznie drogie w utrzymaniu.


Jezeli uwazasz ze ten 2.5td jest do bani to faktycznie jestes zwyklym handlarzem ktory chce wcisnac ludkowi byle co. Moze jest tam sekunda roznicy ale do setki. A powiedz lepiej co dzieje sie powyzej setki - takie 2-litrowki puchną i tyle.
A te Twoje mv6 jak pali ponizej 10 litrow gazu to juz kiepski zart bo nikt w dzisiejszych czasach w takie cuda nie wierzy. Nie obrazajac fanow omegi - gdybys byl prawdziwym fachowcem aut (majacym juz tyle na końcie) to nie kupowalbyc dalej omegi tylko cos lepszego chocby jakosciowo. Wiec przestan opowiadac bajki bo zapewne nie siedziales w dobrym aucie jeszcze....:p

#56 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2011 - 21:39

Panowie - proponuje NATYCHMIAST wrzucić na luz.

Przepychanki co do wyższości 2,0 nad 3,0 i 2,5TD i odwrotnie w odpowiednich wątkach. Było o tym na forum już tyle, ze można by osobne podforum założyć.

Jest to tylko i wyłącznie kwestia gustu i NIC WIECEJ.

ps. co do spalania LPG w 3,0 poniżej 10 litrów - to odpowiedz jest prosta - źle ustawiona instalacja LPG co prowadzi prosto do awarii głowicy - to mówie ja, który miał w trakcie być na forum 8 różnych omeg, który też handlował samochodami.

Dalsze dyskusje na temat spalania i tego co lepsze - prosze do innych wątków.
Temat tego wątku jest dość jasny.

I jeszcze jedno - pytania techniczne do działu technicznego. Zgodnie z regulaminem za niestosowanie sie do podziału tematów/wątków oraz do poleceń admina/modera grożą kary, wiec myśle, ze nikt nie będzie musiał już tu interweniować.
Zabronione na forum jest tez obrażanie innych użytkowników - jak ktoś nie potrafi inaczej niech przed napisaniem posta wypije meliske.

#57 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 02 października 2011 - 18:34

Spoko takze ja osobiscie wybrałbym manual choc mam automat i pracuje bardzo dobrze. Wybieram ze wzgledow kosztu utrzymania i ewentualnych dodatkowych awarii.