Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór EGR w X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2007 - 09:11

Wczoraj postanowiłem sie do tego dobrać i zobaczyć o co chodzi.

Krótki opis jak sie do tego dostać:
1. zdejmujemy wycieraczki
2. uszczelka z podszybia out (ta bliżej silnika nie ta przy szybie)
3. podszybie jest mocowane zaczepami pod uszczelką przy szybie (ok 8-9 zaczepów, wyglądają jak śruby na troxa, trzeba odwinąć uszczelkę żeby je zobaczyć)
4. po wyjęciu zaczepów, podszybie powinno wyjść swobodnie (ciągniemy stronę od sinika lekko do góry i do siebie)
5. teraz już bez przeszkód powinniśmy widzieć EGR (taki grzybek) zanim zaczniemy odkrecac warto najpierw poodbinac od niego przewód elektryczny (pomaranczowa wtyczka, delikatnie ukosem w strone grodzi) i wężyk (biały z czarną końcowką) przy wyciąganiu wężyka trzeba uważać żeby niczego nie połamać.
6. zawór jest przykręcony na dwa imbusy (nie pamiętam numeru) jednego widać bez problemu, drugiego trzeba na wyczucie namierzyć.
7. po odkręceniu dwóch śrub EGR wyjdzie bez problemu.

Po zdjęciu zaworu zobaczyłem mase nagaru i po sprawdzeniu okazało się że zawór pracuje ciężko i najprawdopodobniej nie zamyka się do końca. Wyczyścisłem na tyle na ile sie dało ale dobrze byłoby mieć kwas do czyszczenia silników żeby wytrawić dolną część zaworu (poniżej membrany i sprężyny). w ruch poszła benzyna ekstrakcyjna i WD-40. Zauważyłem jeszcze że uszczelka pod zaworem (metalowa) nie jest w najlepszym stanie i można by było ją wymienić (dzisiaj sie zorientuje czy da rade to dostac czy trzeba kombinować). Złożyłem wszystko do kupy (uwaga na położenie uszczelki) i poleciałem na jazdę próbną. Efekt: Silnik równiej pracuje na wolnych obrotach po zatrzymaniu samochodu (wczesniej momentami bujał sie w przedziale 800-500) jeszcze zdaży mu się zakołysać ale możliwe że uszczelka dobrze nie trzyma i łapie lewe powietrze. Kupie kwas, zrobie jeszcze raz i będę obserwował efekty, ewentualnie zaślepie zawór i dam znac jakie różnice :mrgreen:

Własnie dzwoniłem do ASO, uszczelka pod zawór kosztuje 6,3zł kupie, założe, wyczyszcze całość jeszcze raz i dam znac jaki efekt. Przy okazji porobie fotki :mrgreen:



#2 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2007 - 13:21

oi To czekamy na fotki zrob jak najwiecej:) zeby byl wiadomo co i jak rozkrecac:)
napisz czy po zminaie uszczelki jest lepiej.

 


#3 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 06 lipca 2007 - 15:16

Wielu ludzi odłacza poprostu EGR bo to tylko i wylacznie ma walory czysto ekonomiczne. Lepiej dla srodowiska jesli jest - gorzej dla silnika. A ile w tym prawdy? Nie wiem. Sam nie sprawdzalem szczerze mowiac.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#4 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2007 - 16:41

wylacznie ma walory czysto ekonomiczne

- chyba ekologiczne :wink:
Zaworek ten ogranicza ilość tlenków azotu w spalinach - po prostu podaje spaliny z kolektora wydechowego do ssącego bodajże w momencie dodawania gazu (steruje tym komp). Moim zdaniem chyba lepiej dla silnika gdy dostaje czyste powietrze a nie "wzbogacone" spalinami. Ciekawe jakby zdjął przewód podcisnieniowy z EGR-u czy komp by nie zwariował. Na pewno polepszyła by sie dynamika jazdy :smile:

#5 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 06 lipca 2007 - 20:43

- chyba ekologiczne :wink:

ajć...pomyslalem ekologiczne a napisalem co innego :)
Rzecz jasna ze ekologiczne. :)
I jest dokladnie tak jak mowisz. Mysle ze lepiej bez zaworu by bylo.

#6 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 06 lipca 2007 - 21:50

w momencie dodawania gazu

A nie przypadkiem w momencie hamowania silnikem?? :cool:
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#7 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 06 lipca 2007 - 21:53

Wczoraj postanowiłem sie do tego dobrać i zobaczyć o co chodzi.

Krótki opis jak sie do tego dostać:
1. zdejmujemy wycieraczki
2. uszczelka z podszybia out (ta bliżej silnika nie ta przy szybie)
3. podszybie jest mocowane zaczepami pod uszczelką przy szybie (ok 8-9 zaczepów, wyglądają jak śruby na troxa, trzeba odwinąć uszczelkę żeby je zobaczyć)
4. po wyjęciu zaczepów, podszybie powinno wyjść swobodnie (ciągniemy stronę od sinika lekko do góry i do siebie)
5. teraz już bez przeszkód powinniśmy widzieć EGR (taki grzybek) zanim zaczniemy odkrecac warto najpierw poodbinac od niego przewód elektryczny (pomaranczowa wtyczka, delikatnie ukosem w strone grodzi) i wężyk (biały z czarną końcowką) przy wyciąganiu wężyka trzeba uważać żeby niczego nie połamać.
6. zawór jest przykręcony na dwa imbusy (nie pamiętam numeru) jednego widać bez problemu, drugiego trzeba na wyczucie namierzyć.
7. po odkręceniu dwóch śrub EGR wyjdzie bez problemu.

Po zdjęciu zaworu zobaczyłem mase nagaru i po sprawdzeniu okazało się że zawór pracuje ciężko i najprawdopodobniej nie zamyka się do końca. Wyczyścisłem na tyle na ile sie dało ale dobrze byłoby mieć kwas do czyszczenia silników żeby wytrawić dolną część zaworu (poniżej membrany i sprężyny). w ruch poszła benzyna ekstrakcyjna i WD-40. Zauważyłem jeszcze że uszczelka pod zaworem (metalowa) nie jest w najlepszym stanie i można by było ją wymienić (dzisiaj sie zorientuje czy da rade to dostac czy trzeba kombinować). Złożyłem wszystko do kupy (uwaga na położenie uszczelki) i poleciałem na jazdę próbną. Efekt: Silnik równiej pracuje na wolnych obrotach po zatrzymaniu samochodu (wczesniej momentami bujał sie w przedziale 800-500) jeszcze zdaży mu się zakołysać ale możliwe że uszczelka dobrze nie trzyma i łapie lewe powietrze. Kupie kwas, zrobie jeszcze raz i będę obserwował efekty, ewentualnie zaślepie zawór i dam znac jakie różnice :mrgreen:

Własnie dzwoniłem do ASO, uszczelka pod zawór kosztuje 6,3zł kupie, założe, wyczyszcze całość jeszcze raz i dam znac jaki efekt. Przy okazji porobie fotki :mrgreen:


Ja ten zawór wyjąłem bez demontażu podszybia. Da się bez problemu a o ile mniej roboty. Jak ktoś chce zrobić zaślepkę to polecam wypić piwo przed pracą a potem puszka jest idealnym materiałem na zaślepkę. Wstawiałem takie cudo.

#8 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2007 - 22:03

Jak ktoś chce zrobić zaślepkę to polecam wypić piwo przed pracą a potem puszka jest idealnym materiałem na zaślepkę. Wstawiałem takie cudo.

- jaies foto prosim :wink:
A jak bryczka sie sprawuje bez tego, na zdrowy rozum powinno być soko :?:
Czy komp nie wywala błędów sondy?

#9 OFFLINE   aligatro

aligatro
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-06-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 08 lipca 2007 - 09:10

Ja słyszałem że bez tego zaworu lub z zaślepionym mniej żre paliwam nawet o kilka literków. Czy to prawda?

#10 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2007 - 10:09

BzQ-u czy zlikwidowałeś ten zawór czy go tylko przeczyściłeś?

#11 OFFLINE   theduck

theduck
  • 22 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Kielce

Napisany 08 lipca 2007 - 14:53

BzQ nie każ kolegom czekać, zapodaj Nam tu prędziutko fotki i pisz czy coś to dało :smile:
Czas rozprawić się z zielenią :)

#12 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 08 lipca 2007 - 15:34

Ja słyszałem że bez tego zaworu lub z zaślepionym mniej żre paliwam nawet o kilka literków. Czy to prawda?


Ja bym sie raczej spodziewal niewielkiego wzrostu zuzycia paliwa.... Nie wiem jak na LPG, niebawem to sprawdze bo ten zaworek korci mnie juz od tygodnia a łatwy dostep zacheca zeby sie za niego zabrać....

#13 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2007 - 19:54

Wczoraj postanowiłem sie do tego dobrać i zobaczyć o co chodzi.

Krótki opis jak sie do tego dostać:
1. zdejmujemy wycieraczki
2. uszczelka z podszybia out (ta bliżej silnika nie ta przy szybie)
3. podszybie jest mocowane zaczepami pod uszczelką przy szybie (ok 8-9 zaczepów, wyglądają jak śruby na troxa, trzeba odwinąć uszczelkę żeby je zobaczyć)
4. po wyjęciu zaczepów, podszybie powinno wyjść swobodnie (ciągniemy stronę od sinika lekko do góry i do siebie)
5. teraz już bez przeszkód powinniśmy widzieć EGR (taki grzybek) zanim zaczniemy odkrecac warto najpierw poodbinac od niego przewód elektryczny (pomaranczowa wtyczka, delikatnie ukosem w strone grodzi) i wężyk (biały z czarną końcowką) przy wyciąganiu wężyka trzeba uważać żeby niczego nie połamać.
6. zawór jest przykręcony na dwa imbusy (nie pamiętam numeru) jednego widać bez problemu, drugiego trzeba na wyczucie namierzyć.
7. po odkręceniu dwóch śrub EGR wyjdzie bez problemu.

Proponuję podwieszenie watku


 


#14 OFFLINE   dstaff

dstaff
  • 139 postów
  • Dołączył: 24-11-2006
  • Skąd: Sztutowo

Napisany 16 lipca 2007 - 06:37

elo moglby ktos dac jakies fotki tego zaworu? gdzie dokladnie sie znajduje? jak go zlokalizowac niezdejmujac podszybia?
  • [you:5c6bb13344] pozdrówki
  • omAB

#15 OFFLINE   haku16

haku16
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-01-2010

Napisany 17 lutego 2011 - 20:30

Hej Panowie, odświeżamy temat mineło trochę czasu więc proszę o napisanie rezultatów z jazdy na zaślepionym egr...

#16 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2011 - 21:15

A że, tak zapytam-po co ci te wiadomości, jak i tak nie masz Omegi.

#17 OFFLINE   haku16

haku16
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-01-2010

Napisany 18 lutego 2011 - 15:37

hej, nie czepiaj się mojego profilu tylko daj znać co i jak, jeżeli wiesz coś na ten temat...
Nawet jak nie mam omegi to nie oznacza że nie mam prawa pytać o rezultaty z takiej jazdy, nie dyskryminujmy się tylko sobie pomagajmy bo o to w tym chodzi ale z góry dzięki za zaśmiecanie twoją wypowiedzią...

#18 OFFLINE   zicootom

zicootom

    Regionalny Strażak

  • 44 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Wyżyce k. Bochni

Napisany 18 lutego 2011 - 20:24

Nie drapać się. ;)
Tomi
OMEGA TO BRZMI WSPANIALE

#19 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2011 - 13:47

ja u siebie wykombinowałem inny patent. do EGR-a idzie podciśnienie z kol. ssącego, wypiąłem je i zaślepiłem, bo po odpięciu wtyczki CHECK wywalało.

#20 OFFLINE   haku16

haku16
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-01-2010

Napisany 19 lutego 2011 - 19:24

Hej, dzięki za info.
Zgadza się, mała wąska rurka ze znikomym przelotem fi 2mm.
zaślepiłeś miedzianą z przepustnicy i rurke tez rozumiem, powiedz jaki rezultat...??
Jak z praca silnika są jakieś zmiany odczuwalne, oprócz tego że w teorii ( chyba) nie powinny już żadne syfy trafiać po raz kolejny do przepalenia.