

Pytan pare i prosba o pomoc [lpg,silnik,kontrolki]
#1
OFFLINE
Napisany 18 września 2011 - 20:52
Z racji tego ze jestem nowym userem witam Was wszystkich serdecznie. Po krotce omega to moje 1 auto i moja wiedza z mechaniki jest rowna 0 wiec prosze o proste tlumaczenia co sie stalo itp. Szukalem dzialu do przywitan ,ale chyba nie ma ( moze przeoczylem )
Ok teraz o co chodzi i co mnie nie pokoi:
W mojej omedze jest 2.0 16v . jest tam rowniez instalacja gazowa. Wszystko dzial jednak nie zawsze do konca.
1.Czasami rzadko bo rzadko ale zapala mi sie kontrolka silnika. nie zawsze jednak czasem i swieci sie . Potem wylaczam auto i za jakis czas odpala i jest ok. Czy to cos powaznego ?
2.Gaz jest taki ze po wkreceniu na pewna ilosc obrotow przelacza sie i jedzie na gazie. I tutaj moje pytanie a moze problem! Na benzynie trzyma ok 900 obr/min , na gazie ok 600 obr/min jednak czasem po jezdzie jakby sie zawieszala na 1500 obr/min .Zdarza sie np to w momencie dojezdzania gdzies jak hamuje i wcisne sprzeglo a obroty nie zejda. Jakby zamrazaly sie . Musze pociagnac ja po hamulcu to stanie na nizszych i juz tam stoi . Co to moze byc ?
3. Na benzynie fajnie wkreca sie na oborty ( wskazowka obrotomierza rosnie fajnie i predkosc tez) a na gazie te obroty jakby jakos wolniej jednak predkosc rosnie w miare ok. Nie wiem czy to normlane jezdzielm wczesniej dieslem i wydaje mi sie jakby slabsza byla na tym gazie .
4. Jak sprawdzic jaka to instalacja jaki sterownik i wszystkie inne wazne info do stwierdzenia o co kaman ? Czy jest to cos powaznego ? Chcialbym jechac do gazownika i zrobic maly przeglad tego jednak nie wiem co mam mu powiedziec jakby co ?
Dzieki za wyrozumialosc w sprawach technicznych
pozdro !
#2
OFFLINE
Napisany 18 września 2011 - 21:50
Temat nazywa sie "tutaj sie witamy" czy jakos podobnieSzukalem dzialu do przywitan ,ale chyba nie ma ( moze przeoczylem )

W sprawdzonych poradach poszukaj tematu "jak odczytac bledy omega b/fl" i do dziela.1.Czasami rzadko bo rzadko ale zapala mi sie kontrolka silnika. nie zawsze jednak czasem i swieci sie . Potem wylaczam auto i za jakis czas odpala i jest ok. Czy to cos powaznego ?
LyPyGy zapewne 2 gen i wiesza sie krokowiec od gazu. Najpierw zrob porzadek z jazda na Pb a potem zajmiemy sie gazem. W odwrotnej kolejnosci nie ma to zadnego sensu.2.Gaz jest taki ze po wkreceniu na pewna ilosc obrotow przelacza sie i jedzie na gazie. I tutaj moje pytanie a moze problem! Na benzynie trzyma ok 900 obr/min , na gazie ok 600 obr/min jednak czasem po jezdzie jakby sie zawieszala na 1500 obr/min .Zdarza sie np to w momencie dojezdzania gdzies jak hamuje i wcisne sprzeglo a obroty nie zejda. Jakby zamrazaly sie . Musze pociagnac ja po hamulcu to stanie na nizszych i juz tam stoi . Co to moze byc ?
Gaz do regulacji ale patrz punkt wyzej co napisalem.3. Na benzynie fajnie wkreca sie na oborty ( wskazowka obrotomierza rosnie fajnie i predkosc tez) a na gazie te obroty jakby jakos wolniej jednak predkosc rosnie w miare ok. Nie wiem czy to normlane jezdzielm wczesniej dieslem i wydaje mi sie jakby slabsza byla na tym gazie .
Zadnych papierow od gazu sprzedajacy Ci nie dal?Jak sprawdzic jaka to instalacja jaki sterownik
Poszukaj pod maska sterownika od lpg, na nim bedzie pisac co to za wynalazek.
#3
OFFLINE
Napisany 19 września 2011 - 12:44
Temat nazywa sie "tutaj sie witamy" czy jakos podobnie
Sie juz poprawilem i przywitalem

W sprawdzonych poradach poszukaj tematu "jak odczytac bledy omega b/fl" i do dziela.
kurde nie moge znalesc tej wtyczki

LyPyGy zapewne 2 gen i wiesza sie krokowiec od gazu. Najpierw zrob porzadek z jazda na Pb a potem zajmiemy sie gazem. W odwrotnej kolejnosci nie ma to zadnego sensu.
Co do LPG
Reduktor - AG
Zawor - Ag
Wielozawor - Tomasetto 360 30
Obudowa - Tomasetto
Przelacznik / Centralka Autronic Al 700
Uklad elekt. - Autronic Al 700
Gaz do regulacji ale patrz punkt wyzej co napisalem.
no dzisiaj prawie wszsytko ok. Blad pojawil sie w 1 momencie . gdy z gazu, na przelaczniku przelaczylem na sama benzyne. Pojawil sie ale po wylaczeniu i wlaczeniu bylo ok.
Czy blad to moze byc slaby aku ? Dzisaj jak bylo wilgotnie to z rana musialem ja troche dluzej pociagnac na rozruszniku i wydaje mi sie ze to moze byc aku . Jutro jade go zbadac czy jest sprawny bo rok zakupu to 2005 ?
Zadnych papierow od gazu sprzedajacy Ci nie dal?
Poszukaj pod maska sterownika od lpg, na nim bedzie pisac co to za wynalazek.
Wlasnie znalazlem wszystko , bo papierow dstalem ogrom i trace sie w nich

Pozdro
P.S moglby ktos podrzucic linka lub model do tego silnika krokowego jakby byl zepsuty ? Jaki to koszt moglby byc ? Pytam bo paru mechanikow mnie w "konia" zrobilo z motorem wiec wole wiedziec plus minus koszta .
pozdro i dzieki za wyrozumialosc
#4
OFFLINE
Napisany 19 września 2011 - 13:06
Pod kierownica masz zlacze diagnostyczne.nie moge znalesc tej wtyczki
#5
OFFLINE
Napisany 19 września 2011 - 16:18
#6
OFFLINE
Napisany 21 września 2011 - 23:16
jutro ide sprawdzic te bledy , chociaz mam troche stracha ale mam nadzije ze bedzie ok.
Dzisiaj bylemu znajomego okazalo sie ze moj aku ma "kap[e" wiec dal mi dobry zastepczy oraz odnalazl wkrecona srube w jeden z wezykow.

wezyk byl odpiety i w niego wkrecona sruba . Z czego to wezyk ? i co to ejst ? na zimny spokoj poki co ale na cieplym wiesza sie dfalej na 1500 i jak sie ja kopnie z gazu spada czasem do 400 i rosnie na 700.
Jutro bledy ( Panie miej mnie w swej opiece ....

pzdr
#7
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 10:39
Podcisnienie od regulatora cisnienia paliwa. Taki myk robi sie jak pompa paliwa jest na wykonczeniu.wezyk byl odpiety i w niego wkrecona sruba
#8
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 12:36
Podpiolem tak jak pisze w opisie do wersji 16 piowej bo taka wtyke mam . Podpiolem 5 i6 pin raze. Ciasno wchodzil spinacz. przekrecilem kluczyk nie odpalajac silnika i swieci sie tylko Check ale czekalem chyba z 2 minuty i nic nawet nie mrugnol . Swieci sie i koniec .
wiec co to znaczy ? ze ja jestem ******* czy po prostu nie potrafie zewrzec 2 pinow albo co ?
pzdr
#9
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 12:52
Z calym szacunkiem ale albo: na to niestety wyglada albo ktos cos kombinowal przy zegarach.ze ja jestem ******* czy po prostu nie potrafie zewrzec 2 pinow albo co ?
Jezeli zewrzesz wlasciwe piny i nie ma bledow to check powinien zgasnac w Twoim roczniku. W prawyn rzedzie gniazda zwierasz 5 i 6 pin liczac od gory.
#10
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 16:41
sekwencja wychodzila taka :
10 migniec , 1 , 3 ,10 i od nowa 10 ,1,3,10
czyli 0130 wedlug instrukcji odczytu wynika na to ze to
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
ok co to znaczy i co trzeba zrobic .
pzdr
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 18:30
Wymienić sondę?
Bzdura, należy wpierw skasować błąd, ponieważ to może być stary błąd, a następnie znowu odczytać ale na kompie i zobaczyć jak sonda chodzi.
#13
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 18:36
dalej jak cos to jaka sonde kupic ? na allegro jest ich troche ale ciezko o taka z 2,0 ? pytam bo nie chce zeby mnie ktos znowu naciagnol na koszta niepotrzebne
pzdr
#14
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 19:34
Blad tylko kompem skasujesz. A sonda tylko w originale i to dedykowana do tego silnika.ok ok . da rade skasowac blad w sposob typu odlaczenie aku itp ? na dluzszy czas ? czy tylko komp wchodzi w gre ?
dalej jak cos to jaka sonde kupic ? na allegro jest ich troche ale ciezko o taka z 2,0 ? pytam bo nie chce zeby mnie ktos znowu naciagnol na koszta niepotrzebne
pzdr
#15
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 20:57
Pod kompa, wykasowac bledy i sprawdzic dzialanie sondy si? Czy jeszcze podczas takiego testu wyjdzie jakby co ? i btw jakie sa tego koszta ?
pzdr i dzieki bardzo juz za czas i pomoc !
znalazlem ze ktos kiedys grzebal w tej sondzie . mam pelno wykresów i nie zrozumialych dla mnie liczb niby ja wymieniono na 5v w 2005 roku . jaka zastosowano ? nie wiem bo nie mam faktury na to shit

Jak cos moge wrzucic foty z tego badania
#16
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 21:34
Na kompie wszystko wyjdzie, tylko "operator" zeby byl kumaty a nie tylko potrafil skasowac blad.Pod kompa, wykasowac bledy i sprawdzic dzialanie sondy si? Czy jeszcze podczas takiego testu wyjdzie jakby co ?
#17
OFFLINE
Napisany 28 września 2011 - 12:07
Auto ma tendencje do nie chcenia odpalania na cieplym ! lubi zgasnac na beznynie czego na gazie nie robie
Efekty juz opisuje :
Sonda podobno dziala ( zalcze info z diagnostyki to zobaczycie )
Kroki podobno sa ok !
Podobno mogly pierdyknac nastepujace rzeczy :
Czujnik temperatury
przeplywka
Czujnik polozenia walu ( bledu nie ma w kompie )
Poradzono mi :
Odpiac calkowicie instalacje gazowa i sprawdzic jak to dziala bo podobno moze gdzies syfic instalacja
Wykrecic sonde i przeczyscic
Zamienic sie na przepltywke z kims na chwile
wymienic czujnik temperatury
W zalaczeniu daje fotki z komputera



pozdro
#18
OFFLINE
Napisany 28 września 2011 - 12:38
Wogole co to za diagnostyka co nie ma nawet danych z przeplywki?
Wg tego co dales to ja bym na pierwszy ogien wziol czujnik temp powietrza (to gowno przed przeplywka co jest) ale nie jestem pewny czy te wyniki to sa wogole miarodajne.
EDIT: poszukaj na forum kogos ze swojej okolicy z opcomem albo opel scanerem.
#19
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 11:44
Kupilem op-com'a dla siebie .
Oto wartosci w odpowiednuch dzialach :
Odpalona byla zimna i nie dotykalem gazu
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,12/10/2011. 12:2422
Dane serwisu:
hkj
Wybrany model>,1998,Omega-B,Silnik,X 20 XEV
Sterownik
Klucz #1: 6B
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
VIN: W0L0VBM69W1197405
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90565947 MC
systemSupplierECUHardwareNumber: 2516H
systemSupplierECUSoftwareNumber: 21f21h49d
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 073F
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S98003
systemNameOrEngineType: X20XEV
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
Identyfikator: 020D
CalibrationDate: 565SC000
CalibrationEquipmentSoftwareNumber: E1C00800
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,12.1 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Prędkość silnika,0 obr/min
Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywne 12V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.55 V
Przepływomierz powietrza,0.00 V
Przepływomierz powietrza,16.62 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,3.12 V
Temperatura cieczy chłodzącej,36 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.36 V
Temperatura powietrza wlotowego,12 °C
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Unieruchomiony
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,0 mV
O2 Pętla sensora,Otwarte
Stosunek powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator,128 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),112
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),77
Pożądane jałowe,976 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,74 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),158 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,115 kroki
Kontrola momentu obrotowego,0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna,Zał 0V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Nieaktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,0 CA
Limit prędkości silnika,Nieaktywny
Impuls wtrysku,19.74 ms
Zużycie paliwa,0 %
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Byla przegazowana i gaz odpuszczony(nie zdazylem zapisac jak na obrotach byla )
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,12/10/2011. 12:2723
Dane serwisu:
hkj
Wybrany model>,1998,Omega-B,Silnik,X 20 XEV
Sterownik
Klucz #1: 6B
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
VIN: W0L0VBM69W1197405
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90565947 MC
systemSupplierECUHardwareNumber: 2516H
systemSupplierECUSoftwareNumber: 21f21h49d
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 073F
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S98003
systemNameOrEngineType: X20XEV
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
Identyfikator: 020D
CalibrationDate: 565SC000
CalibrationEquipmentSoftwareNumber: E1C00800
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,14.5 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Prędkość silnika,864 obr/min
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.55 V
Przepływomierz powietrza,0.46 V
Przepływomierz powietrza,14.72 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,2.77 V
Temperatura cieczy chłodzącej,43 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.30 V
Temperatura powietrza wlotowego,13 °C
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Unieruchomiony
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,215 mV
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Stosunek powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator,255 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),112
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),77
Pożądane jałowe,912 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,54 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),143 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,115 kroki
Kontrola momentu obrotowego,0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna,Wył 12V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,15 CA
Limit prędkości silnika,Nieaktywny
Impuls wtrysku,2.25 ms
Zużycie paliwa,2 %
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Oraz wolne po przegazowaniu - nie zgasla
OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
Data i czas>,12/10/2011. 12:2855
Dane serwisu:
hkj
Wybrany model>,1998,Omega-B,Silnik,X 20 XEV
Sterownik
Klucz #1: 6B
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
VIN: W0L0VBM69W1197405
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90565947 MC
systemSupplierECUHardwareNumber: 2516H
systemSupplierECUSoftwareNumber: 21f21h49d
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 073F
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S98003
systemNameOrEngineType: X20XEV
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
Identyfikator: 020D
CalibrationDate: 565SC000
CalibrationEquipmentSoftwareNumber: E1C00800
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,14.5 V
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Prędkość silnika,864 obr/min
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.55 V
Przepływomierz powietrza,0.54 V
Przepływomierz powietrza,12.49 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,2.36 V
Temperatura cieczy chłodzącej,53 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.28 V
Temperatura powietrza wlotowego,14 °C
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Unieruchomiony
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor,98 mV
O2 Pętla sensora,Zamknięte
Stosunek powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator,255 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),112
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),77
Pożądane jałowe,848 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,61 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),158 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,115 kroki
Kontrola momentu obrotowego,0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Lampka kontrolna,Wył 12V
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu,3 CA
Limit prędkości silnika,Nieaktywny
Impuls wtrysku,3.30 ms
Zużycie paliwa,2 %
żądanie migania,Nieaktywne 12V
Wszystko robione na benzynie oczywiscie - 0 LPG !
Jak cos powiedzcie co zmierzyc teraz kabel nie problem podlaczyc .
Pozdrawiam i HELP :szpital:
a i byly 2 bledy
Łączna ilość kodów błędów: 2
P0130 - Za niskie napięcie obwodu sensora O2
(02) - Nie występuje
P0120 - Za wysokie napięcie potencjometru przepustnicy (TPS)
(01) - Nie występuje
#20
OFFLINE
Napisany 12 października 2011 - 12:04
Ten pierwszy pomiar to byl robiony przed odpaleniem na zimnym czy juz jak silnik pracowal? Bo jezeli przed odpaleniem (na co wskazuje napiecie zasilania i RPM) to czujnik temp cieczy na ECU zdrowo oszukuje.