Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OLIEPEIL CONTROL - i znowu problemy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 04 lipca 2007 - 18:39

pisałem, że jak są nieszczelne uszczelniacze na zaworach, to autko nie zostawia chmurki, a olej jest spalany

i tu nie bardzo się zgodze z Tobą, bo efekt spalania oleju to jasno-niebieski dym z rury wydechowej

#22 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 04 lipca 2007 - 19:21

Właśnie wróciłem z Wawy i znowu to samo. Zauważyłem że komunikat ten pojawia się gdy jadę sobie na tempomacie z prędkością ok 90 - 100 km/h i mniej więcej po przejechaniu tego samego dystansu od pracy. Jak wracałem i kiedy komunikat się pojawił to sobie zjechałem na parking, poszedłem wypić kawkę itp.. po jakimś czasie wróciłem do samochodu, troszkę ostygł, olej zdążył wrócić na swoje miejsce i co ?? dokładnie ile było tyle jest - tak mi się mniej więcej na oko wydaje. Ręce mi opadają. Koledzy mieliście rację odłączenie klemy na noc nic nie daje !!

Błagam bo mi się koncepcje kończą !!!!
Vasquez1979 - RADOM

#23 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2007 - 19:37

Jezeli dolewasz 1l na tysiac km. to nie wrozy dobrze. Albo spala albo wycieka , trzeciej opcji nie widze. Czujnik oleju droga dedukcji mozna chyba wykluczyc , wyciekow brak (jak twierdzisz) , wiec spala olej i musisz szukac problemu w tym kierunku. Pierscienie lub uszczelniacze zaworow . Ewentualnie zerknij jak wyglada plyn w zbiorniku wyrownawczym.

Pozdrowienia

#24 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 04 lipca 2007 - 21:02

Z obserwacji:

1. Brak jakichkolwiek ubytków oleju.
2. Silnik pracuje równomiernie bez najmniejszych problemów
3. Brak jakichkolwiek wycieków wewnątrz komory silnika jak i na zewnątrz
4. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym idealnie zgodny z orygnałem
5. Brak jakiegokolwiek "zakopcenia" przy ruszaniu, wyprzedzaniu itp.
6. Temperaturka moim zdaniem ok. normalnie sobie rośnie, podczas jazdy dochodzi do 98 stopni, następnie wentylator ją zbija do 95 i tak cyklicznie, na jeździe z klimą 94 stopnie i trzyma, nawet nie drgnie.

Wnioskuję, że chyba raczej wszystko ok więc w tym momencie moja koncepcja się kończy.
Vasquez1979 - RADOM

#25 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2007 - 21:25

Vasquez1979, wracamy do punktu wyjscia. Piszesz powyzej w postach ze dolewasz, wiec gdzie ta dolewka/nadwyzka oleju? Gdzies ten olej znika , albo w wydechu , albo na asfalcie, ewentualnie w ukladzie chlodzenia, ale to marginalne przypadki. :shock:

#26 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 21:37

Jest jeszcze jedna opcja. Ten czujnik co daje Check Oil Level potrafi się zasyfić i czasami się zacina, albo jakoś tak. Wtedy będzie pokazywał jak mu się będzie chciało. Na Lobie jest instrukcja jak go wyczyścić.

#27 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2007 - 21:45

Jest jeszcze jedna opcja. Ten czujnik co daje Check Oil Level potrafi się zasyfić i czasami się zacina, albo jakoś tak. Wtedy będzie pokazywał jak mu się będzie chciało. Na Lobie jest instrukcja jak go wyczyścić.


No tak, ale gdzie jest olej ktory byl dolewany? kolega pisal, ze puszcza z butelki pare setek pod korek , wiec gdzie znika?

#28 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2007 - 21:48

hmm.. a nie ma czasem wycieku na czujniku ciśnienia oleju??
U mnie właśnie tak było.. wiedziałem, że mam lekki wyciek.. minimalnie się pocił.. a dolewałem też sporo.. po wymianie czujnika pomogło :D

#29 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 05 lipca 2007 - 07:49

Witam

Dzisiaj w drodze do Wawy wyjątkowo pojawił się komunikat, skasowałem go i do samej Warszawki cisza.

Rano sprawdzałem olej, jak był dolany na maxa tak jest, żadnych wycieków ani kopcenia. Poprostu coś dziwnego. Też mi się wydaje że to może być czujnik.

Kolego 1 raz komunikat poajwił się faktycznie jak poziom oleju spadł minimalnie poniżej połowy miarki, potem trochę dolałem i znowu komunikat, znowu odrobinę dolałem i znowu komunikat, niedawno dolałem już na max i dalej komunikat jest. Ale oleju mi nie ubywa - więc ?? - Błagam pomóżcie co z tym zrobić ??
Vasquez1979 - RADOM

#30 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lipca 2007 - 08:52

Błagam pomóżcie co z tym zrobić ??

a moze tak wymienić czujniczek... :mrgreen:

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2007 - 09:38

pisałem, że jak są nieszczelne uszczelniacze na zaworach, to autko nie zostawia chmurki, a olej jest spalany

i tu nie bardzo się zgodze z Tobą, bo efekt spalania oleju to jasno-niebieski dym z rury wydechowej


jesli to sa uszczelniacze to chmurka bedzie widoczna po chwili postoju z odpalonym silnikiem na biegu jalowym. podczas jazdy za takim samochodem praktycznie nic nie widac.




 


#32 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 05 lipca 2007 - 14:37

Według książki SAM NAPRAWIAM...Omega może palić max.1l.-1000km.Według instrukcji 0,75l.-1000km.Trzeba wziąć pod uwagę prędkość.Myślę że przy prędkości ok.130km./gcdz. powinien palić ok.0.6l-1000km.Przy maksymalnych prędkościach pali auto więcej.W Omegach są dwa komunikaty dotyczące oleju.1 za mały poziom oleju -uzupełnić.2 brak oleju uzupełnić -pojechać do warsztatu celem sprawdzenia powodu ubytku.

#33 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 05 lipca 2007 - 17:37

hmmm... to ja mam niestety tylko jeden komunikat :/ Check Oil Level i tylko wtedy jak poziom oleju spada do minimum... Omega pali mi DO 1 l oleju/1000 km. Zdarza sie, że pali mi 0,2 l/1000 km, czasem 0,5 l/1kkm a czasem 1 l i tyle. Jeszcze mnie to nie martwi. Zacznę się martwić jak będzie paliła 1 l na każde przejechane 1000 km. A z autorem tematu to chyba się nie zrozumieliśmy do końca... Ja myślałem, że niepokoi Cię fakt, że omcia spala Ci olej, a teraz piszesz, że w zasadzie to ona nie spala oleju a problemem wynika z pojawiającego się komunikatu... Tutaj są chyba dwa wyjścia - albo się do tego komunikatu przyzwyczaisz (ale nie polecam bo kiedyś faktycznie braknie Ci oleju i będzie zonk) albo zaczniesz od czyszczenia/wymiany czujników :)
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D

#34 OFFLINE   Vasquez1979

Vasquez1979
  • 150 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 06 lipca 2007 - 08:19

Pare dni obserwacji.

Żadnych ubytków i wycieków, autko jeździ jak nowe bez najmniejszych problemów.

Wkońcu się wkurzyłem i zadzwoniłem do ASO w Radomiu, oni stwierdzili, że jest to uszczelka pod głowicą :shock: , potem zadzwoniłem do ASO w Raszynie, opisałem dokładnie sytuację i na bank stwierdzili, że to czujnik poziomu oleju w misce :peace:

Bawt jeżeli tak jest to bardzo się cieszę, że to nic poważniejszego !!! ale czujniczek do wymiany, czyli nowy olej, nowy czujnik, przy okazji uszczelkę pod miską się wymieni itp.
Pozdrawiam koledzy i bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi !!
Vasquez1979 - RADOM

#35 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2007 - 11:46

bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi


na razie nie dziękuj, jak naprawisz to podziękujesz ;)


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#36 OFFLINE   michal

michal
  • 3 postów
  • Dołączył: 08-07-2007
  • Skąd: płock

Napisany 08 lipca 2007 - 15:05

witam,a ja mam taka prosbe,wyswietlał mi sie komunikat olmangel,nie dolałem oleju i po 2 dniach je zdzenia zgasł mi w czasie jazdy i juz nie chce zapalic.czy ktos mogłby mi pomóc?z gory wielkie dzieki

#37 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2007 - 16:12

bo to jest komunikat, ktory pojawia sie włanie kiedy oleju jest w okolicach połowy stanu.
Komunikat wyświetla sie, kiedy stan zejdzie poniżej polowy stanu ileśtam razy na jednostke czasu.
Jak pobujasz troche autem to pewnie znów sie pojawi.
Zgasł, bo stan musisz mieć na pograniczu zapalania sie tego komunikatu, jesli jednak raz sie zapalił, pojawi sie znów, póki nie dolejesz oleju.

#38 OFFLINE   michal

michal
  • 3 postów
  • Dołączył: 08-07-2007
  • Skąd: płock

Napisany 08 lipca 2007 - 17:53

dzieki,widzialem ten watek.ale moze nie doczytalem.moj problem jest taki ze auto nie chce wogóle zapalić.jesli taki watek jest to prosze o linka,dzieki

pisze moze chaotycznie ale mam nerwy.auto mam dopiero 2 tyg i juz problemy,heh

[edit chomiczek] scaliłem posty

#39 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2007 - 20:30

dzieki,widzialem ten watek.ale moze nie doczytalem.moj problem jest taki ze auto nie chce wogóle zapalić.jesli taki watek jest to prosze o linka,dzieki

pisze moze chaotycznie ale mam nerwy.auto mam dopiero 2 tyg i juz problemy,heh



http://forum.omegakl...t=zastrajkowala
http://forum.omegakl...ight=nie odpala
http://forum.omegakl...ight=nie odpala


ogoolnie moze byc:
pompa paliwa, czujnik polozenia walu, cewka, i pare innych jeszcze. zacznij od zczytania bledow

http://forum.omegakl...hread.php?t=202

dalszy temat kontynuuj w ktoryms z podanych watkow. Z komunikatem z olejem to czysty przypadek




 


#40 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 30 lipca 2007 - 07:58

a mi ostatnio pojawił się podczas jazdy komunikat "oilstand prefung"
oczywiście obsrałem się na maksa bo 2 dni wcześniej sprawdzałem to był max!
Dojechałem do domu i na następny dzień rano otwieram mache patrze a tu z miarki ubyło jakieś 1/5 całości
Co jest grane?
Niedługo chce zrobić wymiane oleju i podobno jeździ na pełnym syntetyku ale to auto z bielawy więc nie wiem to prawda i chyba wleje półsyntetyk żeby mi nie wypłukało silnika czasem
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)