[OB & OBFL] wysokie spalanie pb i lpg omega 2.0 16v
#21 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 16:00
#22 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 09:19
kolego naprawde dziwna sprawa.
zczytane bledy na ecu??
TPS - czujnik polozenia przepustnicy
jec do dobrego elektryka samochodowego niech posprawdza czujniki oscyloskopem nic ci wiecej nie pomoge ewentualnie pomierz rezystancje na czujnikach walu,TPS, przeplywomierz i sprawdz jak pracuja , mussz podpiac pod kompa. sonda lambda moze tez dawac zle wskazania ewentualnie pojezdzij z odpieta sonda....
ciezko na odleglosc stwierdzic
on juz pod komputerem byl chyba z 4razy 2razy u mechanika i 2 u elektornika. wiecej u nas w miescie nie ma. jeden jest naprawde dobry przyjezdzaja do niego osoby z calego wojewodztwa i nie tylko. ale jak on powiedzial on robi nowe samochody ale sprawdzil tez omege i nic nie bylo. zero bledow sonda pieknie pracuje, spaliny sa ok, uklad wydechowy szczelny, kolektor nie ma dziur, przeplywomierz pracuje , sonda rowniez sprawna. nie mam juz pomyslow na nia.
podam moze troche dziwną przyczynę ale moze wtryski leją albo ktorys zawór ssący sie zawiesza i tak jest ale to tylko moje gdybanie daleko do mnie masz tak bym coś wymyślili
jak ma omedze pomoc to ja moge cala polske przejechac:D
juz myslalem nad zmiana silnika , ale to raczej nie pomoze bo to wina jest pewnie w osprzecie. Jeden mechanik powiedzial ze cykaja mi szklanki i przez to moze tyle palic az.a
#23 OFFLINE
Napisany 05 maja 2012 - 11:38
#24 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 19:21
a czy przypadkiem silnik nie pracuje w trybie awaryjnym? Wchodzi powyżej 4500 rpm? Resetowałeś mapy pb?
nie ma trybu awaryjnego. wszystko chodzi tak jak powinno .
resetowlem komputer techem1 . czy to mapy tez sresetowalo?
#25 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 21:11
#26 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 21:29
wiesz co ciężkie przyczyny ale musi być przyczyna sam przechodziłem przez naprawę dziwną a są jakies objawy typu brak mocy czy też szarpanie gaśniecie moze chodzi ciągle na ssaniu i czujnik temperatury komputera źle coś daje
nie mam pojecia czy czujnik temp jest dobry. a na komputerze nic nie wyjdzie? na tech1 i zwyklym u elektryka?
objaw nie ma zadnych raczej. tylko jak dodam szybciej gazu to jest takie mmuuu i dopiero zaczyna sie zbierac. albo np jade jest ok, dodam troszke gazu auto wkreca sie na 2,5tys i zaraz spada do 2tysiecy i jest takie muuu i dopiero jak dodam wiecej gazu zeby wbil sie nizszy bieg jest ok skrzynia automat.
a czy slaby? niby ma 136km ale z 1.9tdi 110km nie mam szans.
#27 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 21:34
A co do diagnostyki - tu nie ważny sprzęt, tu się doświadczenie i wiedza diagnosty liczą
#28 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 21:37
Do TDI nie masz co startować, zwłaszcza inwalidem
A co do diagnostyki - tu nie ważny sprzęt, tu się doświadczenie i wiedza diagnosty liczą
inwalidem?
mam niby 136km no ale z passatem 125km w benzynie tez nie daje rady. ogolnie wydaje mi sie ze nie ma tych 136km ani na benzynie ani na gazie
#29 OFFLINE
Napisany 06 maja 2012 - 22:12
#30 OFFLINE
Napisany 07 maja 2012 - 07:51
Bo 2.0 jest zdecydowanie za słabe do Omegi!!
dokładnie, przy tej masie 136 to za mało. Aby pojeździć to trzeba trzymać min. 3500 rpm. Tylko wtedy zaczyna się miłe spalanie.
#31 OFFLINE
Napisany 07 maja 2012 - 09:01
dokładnie, przy tej masie 136 to za mało. Aby pojeździć to trzeba trzymać min. 3500 rpm. Tylko wtedy zaczyna się miłe spalanie.
ja czy mam 2tys czy 4tys to i spalanie wacha sie w takiej samej wartosci.
ale to nie temat o mocy silnika. tylko co moze byc przyczyna takiego spalania
#32 OFFLINE
Napisany 07 maja 2012 - 10:18
#33 OFFLINE
Napisany 09 maja 2012 - 11:07
Dawno temu jeden z kolegów z LOB wojował z takim spalaniem w omie dwazero w automacie. Przyczyna (według tego co mówił) tkwiła w alternatorze. Podobno coś tam świrowało napięcie i czujniki głupiały.
sprawdze to napewno. jakieś innepomysły ktoś ma?
#34 OFFLINE
Napisany 09 maja 2012 - 17:45
a czy slaby? niby ma 136km ale z 1.9tdi 110km nie mam szans.
Do TDI nie masz co startować
Nie przesadzajcie, Ja Octawkę 1,9 TDI 110KM właśnie łykam i na PB i na LPG Wiadomo że to są centymetry i wszystko zależy od startu bo raz łyknąłem a raz równo Ale juz z z XEVa nie róbcie takiej padaczki, no chyba że wam pali 10l w mieście Jak by wam paliła 16l to by co niektórzy nie mieli problemów z takimi TDIkami o podobnej wadze do Omegi
spidylubin A z tego co piszesz to ja myślę że masz coś z ASB nie tak, możliwe że coś powariowała i trzeba wyregulować przerzucanie biegów
#35 OFFLINE
Napisany 09 maja 2012 - 19:52
#36 OFFLINE
Napisany 09 maja 2012 - 19:56
Wg mnie norma bo silnik niedogrzany.spalanie 16L Pb y22xe kombi, śmigam po mieście odcinki po 2-3 km
#37 OFFLINE
Napisany 09 maja 2012 - 20:00
ja mam 2.0 sedana i komp pokazuje ciągle 15,7-15,9 Pba co powiecie na spalanie 16L Pb y22xe kombi, śmigam po mieście odcinki po 2-3 km ale bez żadnych korków itp. bo to małe miasteczko.
myślę, że przy "takich" trasach to tak :tak:czy to normalne spalanie?
ciągle na "wzbogaconej" dawce się jeździ
#38 OFFLINE
#39 OFFLINE
Napisany 09 maja 2012 - 20:03
po 2-3 km??ale temp. pokazuje na poziomie 80-90 stopni
poza tym krótkie odcinki i silnik on/off robisz i to też nie jest "oszczędność"
edit z innego tematu:
no więc tak, listwa z cewkami sprawdzona wszędzie po 0,3, świece wymienione co do gumek to jedna okazała się pęknięta i póki co zaizolowałem taśmą izolacyjną ( czekam na nowe ) lewarek od zmiany biegów przestał się telepać a silnik chodzi równiej ale mimo to spalanie nadal na poziomie 16,2L i ani mniej ani więcej. a powiedzcie mi czy jak sonda będzie padnięta lub powoli będzie padała to komp coś pokaże, zapali się jakiś CHECK czy coś? jak można samemu sprawdzić sondę?
sie nie rozbijaj na kilka tematów, bo zaczniesz wymieniać coś co chwile według jednego a w innym będą inne podpowiedzi:hmmm:
#40 OFFLINE
Napisany 09 maja 2012 - 20:10