

[OB & OBFL] wysokie spalanie pb i lpg omega 2.0 16v
#1
OFFLINE
Napisany 01 września 2011 - 09:40
Jestem tutaj nowy , wiec sie przedstawie Daniel sie nazywam:)
Miesiac temu kupilem omege 94rok. Stan jej wedlug mnie dobry, tylko malutki parch na drzwiach od pasazera.
Silniczek pracował idealnie ale do czasu poszla mi uszczelka pod kolektorem ssącym . Jezdzilem na tym dwa dni poniewaz bylem na wakacjach, duzo wiecej paliła.
Wymienilem uszczelke i silniczek powrocil do normy dziala ladnie ale nadal strasznie duzo pali. Przed tym zanim padla uszczelka palila 13 w miescie bo to automat.
a teraz za 50zl gazu nie zrobilem 99km.
Co moze byc tego przyczyna? moglo sie cos rozkaliborwac? bylem na komputerze wyskoczylo blad sondy, ale to z zepsuta uszczelka po wymianie juz nie. zero błedów.
i jeszcze jedno pare dni temu odkrecilem chyba dolot to sie fachowo nazywa cala rure ta co idzie od filtra powietrza do przepustnicy, wyczyscilem wszystko tylko nie odme bo raczej nie byla zawalona. i skrecilem wszystko tak jak ma byc tam byly tylko dwie opaski do filtra i do przepustnicy i od tego czasu strasznie coś syczy. ciagle syczy na postoju jak stoję to nawet przez maske slychac delikatny świst. Popatrzylem zadnego weza nie odłaczyłem ciśnieniowego tez raczej nie. jaka moze byc tego przyczyna?
#2
OFFLINE
Napisany 01 września 2011 - 10:31
i jeszcze jedno pare dni temu odkrecilem chyba dolot to sie fachowo nazywa cala rure ta co idzie od filtra powietrza do przepustnicy, wyczyscilem wszystko tylko nie odme bo raczej nie byla zawalona. i skrecilem wszystko tak jak ma byc tam byly tylko dwie opaski do filtra i do przepustnicy i od tego czasu strasznie coś syczy. ciagle syczy na postoju jak stoję to nawet przez maske slychac delikatny świst. Popatrzylem zadnego weza nie odłaczyłem ciśnieniowego tez raczej nie. jaka moze byc tego przyczyna?
Witaj, jaką masz instalację gazową?
Wcześniej nie było słychać tego syczenia? Gdy słychać to syczenie silnik pracuje idealnie?
W moim X20XEV-a zamontowana jest instalacja gazowa II generacji. Na dolocie mam zamontowany tzw. mikser (urządzenie przez, które podawany jest gaz do silnika) i przez to urządzenie słychać u mnie delikatne syczenie podczas pracy silnika.
Pozdrawiam.
#3
OFFLINE
Napisany 01 września 2011 - 10:49
Witaj, jaką masz instalację gazową?
Wcześniej nie było słychać tego syczenia? Gdy słychać to syczenie silnik pracuje idealnie?
W moim X20XEV-a zamontowana jest instalacja gazowa II generacji. Na dolocie mam zamontowany tzw. mikser (urządzenie przez, które podawany jest gaz do silnika) i przez to urządzenie słychać u mnie delikatne syczenie podczas pracy silnika.
Pozdrawiam.
mam poltora roczna sekwencje.
tak z silnikiem nic sie nie dzieje, poprostu slychac te syczenie.
#4
OFFLINE
Napisany 01 września 2011 - 11:36
Ciegnie lewizne. Szmata z denaturatem i szukasz nieszczelnosci.slychac te syczenie
#5
OFFLINE
Napisany 03 września 2011 - 08:20
Ciegnie lewizne. Szmata z denaturatem i szukasz nieszczelnosci.
i jak mam to zobaczyc? skoro oborty sa w normnie nie faluja.
#6
OFFLINE
Napisany 03 września 2011 - 12:24
#7
OFFLINE
Napisany 04 września 2011 - 14:29
Tak jak Przybek pisał denaturat i nacierać aż obroty skoczą. Ew. zlać dolot sprajem do kokpitu albo innym środkiem z alkoholem. Jak masz lewe powietrze to tak znajdziesz.
ale nadal nie rozumiem.
Jako skocza? powyzej okreslonej wartosci?
mam oboroty stałe nie skacza nic.To jezeli sa wporzadku obroty to pojda w gore?
#8
OFFLINE
Napisany 04 września 2011 - 14:35
#9
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 21:20
#10
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:43
#11
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2012 - 01:48
koledzy omega pali jak pali nadal 25litow a po kupnie palila mi 14.
bylem na regulacji lpg wymiana filtrow itp. wymienione swiece ngk i kable boscha.
uszczelniony kolektor wydechowy, tlumnik tez szczelny. brak katalizatora tylko strumiennica.) robiony byl reset komputera zeby niby sonda nie stala w miejscu. jazda na pb 250km i tez nic. 2 elektrmechanikow mowia mi ze nei ma zadnych bledow, spaliny ok i wmawiaja mi ze samochod nie pali wiecej niz 14litrow. Ze nie ma prawa skoro komputer nic nie pokazuje, a spaliny ok. sonda wymieniona na druga uzywana ale sprawna, przepływomierz tez drugi sprawny. macie koledzy jakies pomysły? jesli zły dział wybrałem to proszę o przeniesienie go gdzie indziej. pozdrawiam
skoro temat ma tutaj swój początek , to może mieć też tutaj zakończenie

#12
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2012 - 09:56
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#13
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2012 - 11:49
Jaka temp silnik trzyma i ile czasu sie nagrzewa?
nagrzewa sie okolo 5min . dojezdzam do pracy okolo 2km to wskazowka dopiero lekko wychyli sie, potem pojezdze jeszce z 2km i juz ma prawie 90stopni. jakies dwa miesiace temu albo padl termostat albo jakis czujnik temp bo coraz czesciej wentylator chodzi. ale to przy temp 95stopni jakies 2miesiace grzeje sie tak. wczesniej 90stopni trzymalo dobrze, chyba ze naprawde w dlugim korku stala to wzrasta do 95. i np jak jestem w miescie zostawie samochod na 5min wracam i gasząc silnik miałem 90stopni to po przekreceniu zapłonu mam np 97 ale spada szybko do 90.
Moja omcia tez palila wiecej niz zwykle, nawet jazda na emeryta nic nie dawala. Przy wymianie rozrzadu okazalo sie, ze pasek przeskoczyl sobie o jeden zabek - po wymianie i prawidlowym ustawieniu pali wyraznie mniej - moze cos pomoze, sprawdzic warto.
a w tym czasie silnik chodzil normalnie?
#16
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2012 - 20:03
1. posprawdzaj czy masz szczelny ogolnie LPG moze gdzies gaz ucieka
2. rozrzad czy nie przeskoszyl lub czy nie jest juz walek wytarty
ktorej generacji masz gaz????
#17
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 08:04
skoro masz wszystko sprawdzone i jest ok to dziwne ale jak to w omegach...
1. posprawdzaj czy masz szczelny ogolnie LPG moze gdzies gaz ucieka
2. rozrzad czy nie przeskoszyl lub czy nie jest juz walek wytarty
ktorej generacji masz gaz????
gaz sekwencyjny
szczelny gaz jest sprawdzalem u 2 gazownikow od wlewu do silnika az.
rozrzad sprawdzany jest ok.
ja juz nie wiem co z tym autem. jak nie zrobie tego w ciagu miesiaca to gonie to i kupie vectre c gts.
Dziewczyna mi dzisiaj przypomniala ze chyba omcia zaczela tyle palic jak mi uszczelka pod kolektorem ssacym poszla. 2dni tak musialem jezdzic i mechanior wymienil uszczelke no i tak spalanie wzroslo. z 13,14 na 24,25
#18
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 09:26
a jak sie zachowuje na PB ile pali????
#19
OFFLINE
Napisany 01 maja 2012 - 19:27
sprawdz jak pracuje sonda i przeplywomierz moze bledne wartosci podaje a jezeli ok to moze podmien TPS....
a jak sie zachowuje na PB ile pali????
omega juz miala dwie sondy , dwie przeplywki:) do tej pory woze w bagazniku.
tps? a co to jest?
na gazie i benzynie chodzi ladnie tylko te spalanie. pb pali tez tak z 17-19litrow
#20
OFFLINE
Napisany 02 maja 2012 - 11:22
zczytane bledy na ecu??
TPS - czujnik polozenia przepustnicy
jec do dobrego elektryka samochodowego niech posprawdza czujniki oscyloskopem nic ci wiecej nie pomoge ewentualnie pomierz rezystancje na czujnikach walu,TPS, przeplywomierz i sprawdz jak pracuja , mussz podpiac pod kompa. sonda lambda moze tez dawac zle wskazania ewentualnie pojezdzij z odpieta sonda....
ciezko na odleglosc stwierdzic