Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ustawienie rozrządu, nie zgadzają się znaki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2012 - 18:00

ze rolka napinająca sie poluzowała

Zobacz czy "zabek" ustalajacy w napinaczu sie nie ulamal i skontroluj reszte "gratow" przy pasku. Potem ustawic na znaki calosc i odpalic... Kontrola kompresji obowiazkowo - wyjdzie czy zawory dostaly w :pupa:

EDIT: jak bedzies zmial roznice okolo 2-3 zabkow na znakach to jest szansza ze strat jeszcze nie bedzie.

#22 OFFLINE   Marxii

Marxii
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 12 lutego 2012 - 19:53

Własnie tam co wkreca sie rolke jes ułamany kawałek aluminiowego uchwytu...da rade wymienic całosc??bo to raczej jest z uszczelniaczem wału...tak??Jesli da sie to wymienic to jak to sie nazywa??
Nigdzie teg nie moge dostac...:confused:

#23 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2012 - 20:24

Własnie tam co wkreca sie rolke jes ułamany kawałek aluminiowego uchwytu...

Ktora rolke? Bo sa 2 prowadzace i napinacz oraz pompy wody...
Daj foto dla pewnosci bo jesli to jest to o czym mysle to... Nie bede straszyl narazie :p

EDIT:

bo to raczej jest z uszczelniaczem wału...

Zla wiadomosc... Obudowa pompy oleju niestety.
Ale foto daj dla pewnosci.

#24 OFFLINE   Marxii

Marxii
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 12 lutego 2012 - 21:35

Ten kawałek jest przy rolce napinajacej...da sie go przykręcic na klucz ampulowy,a w ten kawałek rolke napinajaca...tak to było zrobione do dzis...wiec nie wiem czy te czesc całą wymienic czy po prostu po staremu zrobic...??Mysle ze niema co kombinowac tylko nową czesc kupic ale nie znam nazwy tego "uchwytu" czy "flanszy"...ok jutro postaram sie o foto...
A ORIENTUJESZ SIE MOZE GDZIE TO I W JAKIEJ CENIE MOGE DOSTAC??
Niema tego na allegro



Jednak to pompa oleju:masakra:koszt 400pln z wymiana...wtedy mozna próbowac czy rozrzad i głowica jest ok...

#25 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 28 sierpnia 2013 - 19:11

Witam. Jak w temacie wymieniałem rozrząd i znaki w nim mi się nie zgrywały tzn. wał w GMP a dwie kropeczki na wałkach się nie zgrywają. Mam zdjętą pokrywe zaworów i czy ktoś wie jak powinny być ustawione krzywki oraz palec w aparacie zapłonowym? Podejrzewam, ze palec to chyba na przewodzie do pierwszego cylindra ale może się myle? Prosiłbym o jakieś porady pacjent to polo 1.4 16v 100KM Pozdrawiam

#26 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 sierpnia 2013 - 17:13

Witam. Jak w temacie wymieniałem rozrząd i znaki w nim mi się nie zgrywały tzn. wał w GMP a dwie kropeczki na wałkach się nie zgrywają. Mam zdjętą pokrywe zaworów i czy ktoś wie jak powinny być ustawione krzywki oraz palec w aparacie zapłonowym? Podejrzewam, ze palec to chyba na przewodzie do pierwszego cylindra ale może się myle? Prosiłbym o jakieś porady pacjent to polo 1.4 16v 100KM Pozdrawiam


Jeżeli wał jest w GMP czyli po znaku to jest prawidłowo, jeżeli kropki na kołach od wałków się nie zgadzają to trzeba je poprawić tak aby się zgadzały. Tak samo na aparacie zapłonowym też musi być znak gdzie powinien być palec w pierwotnym miejscu, podejrzewam, że będzie to wcięcie na obudowie kopułki.

Dodany obrazek

#27 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 29 sierpnia 2013 - 20:21

Jeżeli wał jest w GMP czyli po znaku to jest prawidłowo, jeżeli kropki na kołach od wałków się nie zgadzają to trzeba je poprawić tak aby się zgadzały. Tak samo na aparacie zapłonowym też musi być znak gdzie powinien być palec w pierwotnym miejscu, podejrzewam, że będzie to wcięcie na obudowie kopułki.

Dodany obrazek


własnie o to chodzi ze na kropkach stukają zawory ale były takie czerwone znaki chyba po poprzedniej wymianie więc ustawiłem na nie i chodzi.

#28 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 sierpnia 2013 - 21:32

własnie o to chodzi ze na kropkach stukają zawory ale były takie czerwone znaki chyba po poprzedniej wymianie więc ustawiłem na nie i chodzi.


Czyli zamiast zrobić jak trzeba i ew. usunąć przyczynę usterki zdrutowałeś... Problem nie zniknął, został jedynie zamaskowany i objawi się ze zwielokrotnioną siłą rażenia.

#29 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 sierpnia 2013 - 22:07

Waldemarz, domyslam sie, ze chodzi Ci o forum na ktore sie nie da zaLOBować :lol:

Witamy cie serdecznie


A nie pomyslales ze znaki pomalowane flamarstrem badz tesciowej lakierem do paznokci znaki sa zle ustawione bo ktos to spieprzyl? Jestem nauczony ze na cudze znaki sie nie patrzy, tylko na swoje, a jezeli sa cudze znaki to ustawiam tak jak fabryka chciala.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#30 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 30 sierpnia 2013 - 11:36

Czyli zamiast zrobić jak trzeba i ew. usunąć przyczynę usterki zdrutowałeś... Problem nie zniknął, został jedynie zamaskowany i objawi się ze zwielokrotnioną siłą rażenia.


A dlaczego niby z ''zwielokrotnioną siłą rażenia'' skoro przed tem na tych znakach dobrze chodzilo? Jeżeli koła zębate nie są na klinie to moze kiedys poprostu zle ich ktoś przykręcił?

#31 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 sierpnia 2013 - 12:48

A dlaczego niby z ''zwielokrotnioną siłą rażenia'' skoro przed tem na tych znakach dobrze chodzilo? Jeżeli koła zębate nie są na klinie to moze kiedys poprostu zle ich ktoś przykręcił?


Dlaczego? Bo jeśli źle chodzi na oryginalnych znakach, to znaczy że jest usterka albo w głowicy (gniazda, zawory, prowadnice) albo w popychaczach, dźwigienkach - jakkolwiek by ten rozrząd nie był skonstruowany. Zamaskowanie usterki poprzez niewłaściwe ustawienie rozrządu nie powoduje naprawy auta. Jak przy tym ustawieniu też zacznie hałasować to dalej trzeba będzie szukać takiego ustawienia żeby było cicho? A jak w końcu się sypnie to pewnie taniej będzie 2 silnik wsadzić niż zrobić kompleksowy remont tego co z silnika pozostanie.

#32 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 30 sierpnia 2013 - 15:50

Dlaczego? Bo jeśli źle chodzi na oryginalnych znakach, to znaczy że jest usterka albo w głowicy (gniazda, zawory, prowadnice) albo w popychaczach, dźwigienkach - jakkolwiek by ten rozrząd nie był skonstruowany. Zamaskowanie usterki poprzez niewłaściwe ustawienie rozrządu nie powoduje naprawy auta. Jak przy tym ustawieniu też zacznie hałasować to dalej trzeba będzie szukać takiego ustawienia żeby było cicho? A jak w końcu się sypnie to pewnie taniej będzie 2 silnik wsadzić niż zrobić kompleksowy remont tego co z silnika pozostanie.


No ja na starym rozrządzie zrobiłem 15tys. km. a jestem pierwszym włascicielem tego auta w Polsce.

#33 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 sierpnia 2013 - 07:50

Dlaczego? Bo jeśli źle chodzi na oryginalnych znakach, to znaczy że jest usterka albo w głowicy (gniazda, zawory, prowadnice) albo w popychaczach, dźwigienkach - jakkolwiek by ten rozrząd nie był skonstruowany. Zamaskowanie usterki poprzez niewłaściwe ustawienie rozrządu nie powoduje naprawy auta. Jak przy tym ustawieniu też zacznie hałasować to dalej trzeba będzie szukać takiego ustawienia żeby było cicho? A jak w końcu się sypnie to pewnie taniej będzie 2 silnik wsadzić niż zrobić kompleksowy remont tego co z silnika pozostanie.



Mozesz byc madrzejszy, a zawsze jakis madry sie trafi co pyta o porade, a pozniej Cie jeszcze poprawia :)

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#34 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 sierpnia 2013 - 10:19

raczej koła ktoś odkręcił i źle złożył. bo sądzę że auto ma moc.

#35 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 września 2014 - 11:32

Witam. Mam pytanko dotyczące ustawienia rolek. Koła się troszkę przesunęły :/ Czy lewą rolkę mogę nastawić w kierunku zgodnym ze strzałką? Czy muszę lecieć dwa obroty do przodu? Z Prawą nie ma problemu bo ona się cofnęła więc nastawie ją zgodnie z kierunkiem pracy rozrządu. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie więc proszę o pomoc :)

#36 OFFLINE   Konrad Pasjonat

Konrad Pasjonat
  • 15 postów
  • Dołączył: 11-03-2013
  • Skąd: Pisz

Napisany 14 września 2014 - 15:20

Nie ma znaczenia pod warunkiem że nie przestawiło się o cały obrót

#37 OFFLINE   Jakub1996

Jakub1996
  • 24 postów
  • Dołączył: 11-08-2014
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 września 2014 - 16:25

Nie przestawiło się o cały obrót :D Dzięki wielkie!