Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ustawienie rozrządu, nie zgadzają się znaki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kubiako

kubiako
  • 30 postów
  • Dołączył: 06-07-2010

Napisany 19 sierpnia 2011 - 09:04

Witam serdecznie

Jestem właśnie po wymienie UPG i mam problem z rozrządem.
Chodzi o to że znaki na kołach od wałków nie pokrywają się gdy wałki są luźno puszczone i ich połozenie ustalane jest przez sprężyny zaworów.różnica jest rzędu 3 zębów.
Z tego co kojarzę to przy zdejmowaniu, gdy wałki były " na luzie"( ustalane przez zawory), wałki były na znakach idealnie. Chociaż teraz głowy nie dam że tak było.

Czy tak powinno być i po prostu nakręcić je na znaki i założyć pasek czy coś jest nie tak.

Znajomy mechanik-amator mówi że tak może być do w 16v zawsze jakieś zawory są otwarte.

#2 OFFLINE   Aneczka

Aneczka

    Żonka hansa161 :-)

  • 47 postów
  • Dołączył: 01-05-2011
  • Skąd: Zdzieszowice

Napisany 19 sierpnia 2011 - 09:20

kolego sam nie ryzykuj jedz do mechanika niech on ustawia jak on złe zrobi to będzie musiał sam pokryć koszty a jak ty coś źle ustawisz to będziesz miał problem

#3 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 sierpnia 2011 - 01:44

zalozyc, gorne znaki musza sie pokryc (kolo z pokrywa) plus dolny, wal z igla lub wycieciem (jak kto woli), przekrecic silnik recznie, jak ok. to probowac odpalic.

kola walkow byly zdejmowane??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2011 - 06:36

zalozyc, gorne znaki musza sie pokryc (kolo z pokrywa) plus dolny, wal z igla lub wycieciem (jak kto woli), przekrecic silnik recznie, jak ok. to probowac odpalic.

też bym tak zrobił, jak mu wałek przeskoczył i wylał się olej ze szklanki to przez pierwsze kilka minut może stukać popychacz..

w każdym bądź razie proponuje poczytać tą poradę --> http://forum.omegakl...ead.php?t=24766 może koledze "mechanikowi" coś umknęło przy składaniu, a tu ma wszystko ładnie wyjaśnione ;)

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 20 sierpnia 2011 - 10:49

Normalne,że się nie zgadzają,bo wałki bez paska w tym silniku się rozjezdzają,(po to stosuje się blokadę).Jak nie masz blokady to jedna osoba zakłada pasek a druga koryguje wałek ssacy (bo to on ucieka najbardziej),nastepnie napinasz,przekrecasz na sucho jeden obrót i znowu napinasz (pasek się zluzuje) Ogólnie robota jest prosta,ale jak nie masz pojecia to lepiej zlec to komus,żebys za chwilę nie musiał zakładac tematu ''Jak samemu wyprostowac zawory'' :)

#6 OFFLINE   kubiako

kubiako
  • 30 postów
  • Dołączył: 06-07-2010

Napisany 21 sierpnia 2011 - 17:57

dzieki za odpowiedzi, caly silnik zlozylem juz 2 dni temu, wszystko lata jak rakieta, a wszyscy z forum którzy zażarcie twierdzą że samemu nie należy składać głowicy i rozrządu jak się na tym nie zna i że trzeba mieć blokady niech tak " nie srają ogniem" bo jest to sprawa banalna, wszytko zrobilem sam, a nie mialem pojecia co to jest wał korbowy jakieś 3 miesiace temu.
co do rozrzadu to brat zalozyl go sam idelanie, w szybszym czasie niż ja poszedlem sprawdzić w necie jak powinien iśc pasek rozrzadu.

Tak więc jest to sprawa banalna i polecam karzdemu robić to samemu i mieć 500zł w kieszeni zamiast oddawać do mechanika.

A temat może admin wyrzucić do kosza bo już sprawa zamknięta :)

#7 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2011 - 18:11

No i właśnie popieram kolegę kubiako, ja niedawno tez robiłem sam. Pojechałem do kolegi i mówię żeby mi zrobił i mu zapłacę, to powiedział żebym przyprowadził auto on mi da narzędzia i sam sobie zrobię, dodam ze czasami z nim naprawiam samochody ale nie czepiałem się nigdy rozrządu :) Sam zrzucałem głowicę do UPG , sciągałem wałki do planowania itd. itp., i sam wszystko skręcałem , najlepiej było jak zdjąłem koło z wału korbowego i zapomniałem jak było hehehe śmiechu miał koleżka ze mnie nie miara bo już ***..em po gaciach :)
Powiedział mi aby "Masz łeb i ch..j to kombinuj :) ) Okazało się że tego koła nie da się inaczej nałożyć na śruby niż było :) Potem wszystko z powrotem na znaki i działa do dzisiaj :) Nie wolno aby zapomnieć, że po naciągnięciu napinacza rozrządu, trzeba przekręcić ze 2-3 obroty silnikiem żeby napinacz się ułożył, potem znów trochę naciągnąć, ja tak robiłem ze 3 razy bo po pierwszym naciągnięciu i kilku obrotach się luzował pasek i znów i znów, aż się przestał luzować :)
kosztowało mnie to kilka piwek za udostępnienie sprzętu, a więc przyjemne z pożytecznym :)

#8 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 sierpnia 2011 - 20:05

, a wszyscy z forum którzy zażarcie twierdzą że samemu nie należy składać głowicy i rozrządu jak się na tym nie zna i że trzeba mieć blokady niech tak " nie srają ogniem" bo jest to sprawa banalna,


moze i banalna, ale ciekawe czy wiesz, ze pompą sie tez ustawia rozrzad, zeby sie znaki idealnie zgraly.

poza tym sa jeszcze osoby, ktore nie sa w stanie zawiesic obrazu na scianie.

jak sie kto czuje na silach niech probuje, ale jak ktos nie ma minimalnego pojecia to niech odda mechanikowi.


ps. do skrecania uzywa sie klucza dynamometrycznego
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#9 OFFLINE   KrisuC

KrisuC
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-03-2011

Napisany 05 lutego 2012 - 13:41

Witam, podepne sie pod temat bo najbardziej pasuje do mojego pytania.
Mianowicie jestem swierzo po wymianie rozrzadu lecz podczas zdejmowania starego jedynie gorne znaczniki się zgadzaly. Dodam ze silnik to 2,2 benz+LPG. Nowy rozrzad mechanik zalozyl tak jak byl stary. Po paru obrotach zgadzaly sie gorne znaczniki oraz znacznik na napinaczu byl na znaczniku.
Co moze byc tego przyczyna a moze zle zalozony poprzednio?
Praca silnika(przed i po) czuc na drazku zmianu biegow ruchy tak jakby poduchy juz siedzialy. Klusce raczej nie brakuje mocy. Gdy motor zimny to zlychac maly klekot ale stawiam (a moze sie myle) na uszczelniacze bo kluseczka lubi lyknac na 5000km ok 0,8 l oleju 10w40. No i czasami podczas dynamicznej jazdy z rana lupi zapachniec jajeczkami z rury (moze katalizator, lub wina gazu hmmm)
Bede wdzieczny za pomoc. Dzieki i pozdrawiam.

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 13:48

znacznik na napinaczu byl na znaczniku

Zmien se mechanika bo znak na napinaczu sluzy do prawidlowego ustawienia napiecia paska a nie do ustawiania faz rozrzadu :lol: Znaki sie maja zgadzac na kolach walkow rozrzadu i na kole walu korbowego.

#11 OFFLINE   KrisuC

KrisuC
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-03-2011

Napisany 05 lutego 2012 - 13:52

Na napinaczu wachal sie podczas krecenia miedzy use a new i podczas zatrzymania na gornych znacznikach ten na napinaczu siedzial wlasnie miedzy use a new.
Co bedzie gdy kaze mu ustawic na znakach.

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 13:55

Na napinaczu wachal sie podczas krecenia miedzy use a new

Czyli pasek napiety prawidlowo.

Co bedzie gdy kaze mu ustawic na znakach

Bedzie tak jak powinno byc zrobione. A jak sie nie zgadzaja znaki na gorze silnika i na wale korbowym chociaz o 2 zabki a silnik byl odpalony i wkrecony na obroty to mozesz miec problem :D

#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lutego 2012 - 13:55

Co bedzie gdy kaze mu ustawic na znakach.

to jest pytanie??

co to za mechanik, który przestawiony rozrząd składa tak samo czyli źle ?? :masakra:
po to są znaki żeby się zgadzały na kołach i na wale... znaczniki na napinaczu są do prawidlowego naciągu paska...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   KrisuC

KrisuC
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-03-2011

Napisany 06 lutego 2012 - 08:35

Czyli pasek napiety prawidlowo.

Bedzie tak jak powinno byc zrobione. A jak sie nie zgadzaja znaki na gorze silnika i na wale korbowym chociaz o 2 zabki a silnik byl odpalony i wkrecony na obroty to mozesz miec problem :D


Wskazowka na napinaczu ruszala sie miedzy liniami zielonymi (tak przez moment akurat tam patrzyłem)
Dodany obrazek
Jezeli ma byc inaczej prosze zaznaczyc obszar w ktorym powinna sie ona wachac.

Teraz moze glupie pytanie da sie zamienic miejscami rolki prowadzace (nie mowie tu o obracaniu ich - bo sa przeciez takie same) lecz tak jak je widac prawa na miejsce lewej a lewa na miejsce prawe?
Dodany obrazek

A moj znacznik na kole byl w tym miejscu gdzie jest czerwona kropka
Dodany obrazek

Rozrzad byl krecony pare razy, silnik odpalany (niby ciszej dzialal jak dotychczas - poprzednia pompa juz szumiala podczas recznego krecenia po demontazu, z reszta rolka napinajca tez)
Silnik byl krecony i slysze jedynie cykanie u gory silnika. Cykanie prawie rowne z cykaniem wtryskow gazu. Chyba tak nie powinno być:confused:
Co jeszcze dodam mam warazenie ze silnik lekko chodzi jak ropniak hmmmm - moze te wtryski gazu daja te zludne wrazenia:confused:

Takie ustawienie moze wzbogacac mieszanke bo mam takie male przeczucie ze jest bogatsza.

a co do

to jest pytanie??

co to za mechanik, który przestawiony rozrząd składa tak samo czyli źle ?? :masakra:
po to są znaki żeby się zgadzały na kołach i na wale... znaczniki na napinaczu są do prawidlowego naciągu paska...


Jasne ze pytanie, bo w poradzie napisanej przez mkaminski100 to jest napisane ze ktoś mogł wczesniej ingerowac w silnik i inaczej przykrecic wal :o


Zdjecia zaczerpniete sa wlasnie w niniejszej porady.

Bede wdzieczny za dalsze propozycje.

#15 OFFLINE   KrisuC

KrisuC
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-03-2011

Napisany 08 lutego 2012 - 07:49

To cykanie to wina mojego gazu. To wtryskiwacze gazu cykaja, po przelaczeniu na bezyne nie bylo juz ich slychac.

To mozliwe ze mozna zle zlozyc cos aby walki pomino iz dolne naciecie sie nie zgadzalo byly dobrze ustawione.


Kluska mocy ma dosc dosc.

Hmmmm zagwostka.

#16 OFFLINE   Boonaro

Boonaro
  • 36 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Z Elbląga

Napisany 08 lutego 2012 - 09:11

To cykanie to wina mojego gazu. To wtryskiwacze gazu cykaja, po przelaczeniu na bezyne nie bylo juz ich slychac.

To mozliwe ze mozna zle zlozyc cos aby walki pomino iz dolne naciecie sie nie zgadzalo byly dobrze ustawione.


Kluska mocy ma dosc dosc.

Hmmmm zagwostka.


No jasne że można wałki ustawić dobrze a wał korbowy źle i w twoim przypadku jeżeli znaki na wałkach się zgadzają a na dole jest tak jak to zaznaczyłeś na zdjęciu to znaczy że masz przestawiony rozrząd.

#17 OFFLINE   KrisuC

KrisuC
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-03-2011

Napisany 08 lutego 2012 - 19:10

No jasne że można wałki ustawić dobrze a wał korbowy źle i w twoim przypadku jeżeli znaki na wałkach się zgadzają a na dole jest tak jak to zaznaczyłeś na zdjęciu to znaczy że masz przestawiony rozrząd.


Skoro mam przestawiony rozrzad to dlaczego silnik (na benzynie -wylaczone wtryskiwacze gazu) dosc ladnie pracuje i nie brakuje mu mocy.
Jakie moga byc objawy takego "przestawienia" ?
Czego mam szukac?

Pozdr.

#18 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 08 lutego 2012 - 23:46

Skoro mam przestawiony rozrzad to dlaczego silnik (na benzynie -wylaczone wtryskiwacze gazu) dosc ladnie pracuje i nie brakuje mu mocy.
Jakie moga byc objawy takego "przestawienia" ?
Czego mam szukac?

Pozdr.


jesli jest delikatnie przestawiony to niekoniecznie silnik musi wariowac, ale podstawa jest skladanie rozrzadu na znaki a nie flamastry:masakra:. ostatnio poprawialem po takich ''ekspertach'' BMW m52 double vanos :masakra: /ale mi sie udalo, jak ktos ma z tym problem to sluze porada,bo wiem ze jest to ciezkie, a w necie porady i opisy sa o :pupa: roztrzasc.../

Jasne ze pytanie, bo w poradzie napisanej przez mkaminski100 to jest napisane ze ktoś mogł wczesniej ingerowac w silnik i inaczej przykrecic wal

jesli na kole pasowym walu sa znaki to nie mozna go przykrecic inaczej, jesli producent dopuszcza przykrecenie kola inaczej np. na stozku to jest wtedy znak na kole zamachowym, tak jest w wiekszosci przypadkow...

#19 OFFLINE   Marxii

Marxii
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 12 lutego 2012 - 17:11

Sorki ze odgrzewam temat roarzadu ale mam taki problem...mianowicie dzis jadąc moim oplem zaczeło cos stukac jakby cos sie urwało,ale silnik działał zaraz po tym go zgasiłem,i rozkręcajac pokrywe rozrządu zobaczyłem ze rolka napinająca sie poluzowała i rozrzad przeskoczył...mam pytanie czy od razu mam sprawdzic i odkrecac głowice czy ustawic na znaki i prubowac czy pali???POMOCY
Dodam ze jest to 2.0 16v:confused:

#20 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 12 lutego 2012 - 17:19

ustaw na znaki i sprawdz.