Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Turbo Opel Omega C 2.2 DTI 120 KM 2002r.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 sierpnia 2011 - 15:53

turbina ok,


Jesteś tego pewien?? Może kierownice zapieczone, albo "gruszka" nie działa?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#22 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 sierpnia 2011 - 17:05

mozliwe ze nie widac róznicy , ale moze bedzie lepiej sie zbierac i mniej palic , cisnienie jutro sprawdze i napisze , a na postoju jest 1.10 a atmosferyczne 1.16

Jesteś tego pewien?? Może kierownice zapieczone, albo "gruszka" nie działa?



Jestem pewien :) bo sam turbo rozbierałem i składałem i nie była zapieczona geometria, jest wypiaskowane turbo i jest nowy środek wiec turbo działa. :)

w czasie jazdy na prostej turbo daje 2 bary max . dzisj jak kolega prosił sprawdze na postoju przy 2 tys obr.

:tank:

dziś sprawdziłem doładowanie na postoju przy 2 tys. obr. i jest 1.30 bar

:tank:

#23 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 sierpnia 2011 - 17:26

Koledzy mam takie szybki pytanie. Czy ten gwint przy turbinie co idzie od tego grzybka, jest elementem ruchomym? Czy on pracuje podczas gdy turbina dziala? Bo zauwazylem ze mialem tam jakis klej czy cos, co napewno uniemozliwialo prace temu elementowi.

#24 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 sierpnia 2011 - 19:11

Czy ten gwint przy turbinie co idzie od tego grzybka, jest elementem ruchomym? Czy on pracuje podczas gdy turbina dziala?


Cały czas pracuje ,regulując ciśnienie doładowania turbiny.

#25 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 sierpnia 2011 - 19:34

Cały czas pracuje ,regulując ciśnienie doładowania turbiny.


A na jakiej zasadzie? Obkreca sie ten gwint czy raczej porusza sie cale to ciegno. Ja mialem zalany wlasnie ten gwint. Dlatego zadaje takie pytanie. Dzieki za odpowiedz.

#26 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 sierpnia 2011 - 21:08

Ja mialem zalany wlasnie ten gwint.


To plomba, żeby nie zmieniać długości cięgła.

porusza sie cale to ciegno.


Tak.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#27 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 sierpnia 2011 - 21:19

Wielkie dzieki :)

#28 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 sierpnia 2011 - 07:06

bez zaworu podciśnieniowego turbo by nie działało i auto by nie jechało :)

a po za tym zrobiłem test turbiny w czasie jazdy i jak tylko sprawdzę jakie były parametry miedzie 1.7 tys. obr. a 2.0 tys. obr. to będę pisać


:tank:

#29 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 września 2011 - 11:49

przy 2 tys. obr w czasie jazdy jest ok 1.50 bara a 1.60 bara. czy to jest dobrze ?

:tank:

#30 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 września 2011 - 21:31

koledzy czy macie chwile by odpisać bo to ważne

#31 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 listopada 2011 - 21:25

??

#32 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 listopada 2011 - 23:44

przy 2 tys. obr w czasie jazdy jest ok 1.50 bara a 1.60 bara. czy to jest dobrze ?


Czym odczytujesz pomiar doładowania?
Jeśli OP-COM-em, to w blokach pomiarowych wszystko widać:
- ciśnienie doładowania rzeczywiste ......kPa
- ciśnienie doładowania żądane ......kPa

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#33 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 listopada 2011 - 06:37

Czym odczytujesz pomiar doładowania?


opelscaner

#34 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 listopada 2011 - 07:06

podlacz kompa i sprawdz przy jakich obrotach zaczyna byc widoczne doladowanie. zasadniczo w dti nie czuc tak doladowania jak w cdti ze cie wciska w fotel.


jakoś ostatnio czuje jak mnie wgniata w fotel ale kolo 3 tys obr , czemu tak późno ?

#35 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 kwietnia 2012 - 06:07

przypomnę ze ciśnienie na postoju wynosi po sprawdzeniu na bosch kts

1.20 bara
przepływka 250-300
egr jest ustawiony na 0% (wcześniej było -20%)
dawka startowa +5

i dalej nie wiem czy jest za słabe doładowanie czy coś ze rano auto jest mułowate przez jakis czas i mam bład p0400 a wszystko jest ok podcisnienia itp.

#36 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 kwietnia 2012 - 10:12

Przy jakich obrotach te 1.2 bara na postoju? Bo na wolnych to co najwyżej wymagane może być 1200 mbar...

#37 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2012 - 11:20

przepływka 250-300 to troche mało powinno być ok 350-420 wygląda tak jakby EGR cały czas był otwarty może być mechanicznie zablokowany.

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2012 - 14:01

na wolnych obrotach powinno być około 1 bar bo turbina tylko mieli i nie pompuje jeszcze efektywnie

#39 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 kwietnia 2012 - 14:57

powinno byc tyle co cisnienie atmosferyczne.




 


#40 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 kwietnia 2012 - 20:13

Przy jakich obrotach te 1.2 bara na postoju? Bo na wolnych to co najwyżej wymagane może być 1200 mbar...


ok 1.20 bara przy 800 obr

przepływka 250-300 to troche mało powinno być ok 350-420 wygląda tak jakby EGR cały czas był otwarty może być mechanicznie zablokowany.


egr jest sprawny w 100% i działa

przepływka to zamiennik i chyba ma problem z dolnym podaniem danych , bo w czasie jazdy jest prawie ok , tylko szukam używanego oryginału na próbę

na wolnych obrotach powinno być około 1 bar bo turbina tylko mieli i nie pompuje jeszcze efektywnie


no tak w silnikach tdi jest ok 1 bar.
ja mam ponad, zawory sa sprawne i oryginalne , zawór na turbo (gruszka) jest tez sprawna i oryginalnie ustawiona

chyba ze to wina przepływki ze mam taki odczyt ??

powinno byc tyle co cisnienie atmosferyczne.


postaram sie wpiąć pod kompa i sprawdzić