

LPG drożeje o 1 pln
#41
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 22:03
1 benzyna
2 lpg
1 klekot
dalej taniej mi wychodzi lpg....
Ciezko porywnywac bo jak to zrobic jesli wezme atosa litrowego ktory nie chce spalic wiecej niz 7 lpg do mondeo ktory bez problemu wezmie 8 ON.... ALe szybkosc , komfort itd. Piszecie o benzynie do odpalnia lpg, Raz w miesiacu 70 - 80 zl zl przy 2 tys km srednio miesiecznie to nie jest duzo. Koszt przegladu to tylko 70 zl ale nikt nie pisze o tym ze klekot generujacy wieksze drgania zuzywa napinacze , kola pasowe , kola dwumasowe, sprzegla jednokierunkowe itd.. W benzyniaku przy zmianie rozrzadu leci pasek rolki pompa i czasem rolka paska wieloklinowego a w klekocie oprocz tego dochodzi kolo pasowe caly napinacz ktory zintegrowany jest z tlumikiem drgan i jeszcze do tego sprzeglo jednokierunkowe alternatora
Jakos nie sprzedalem nigdy dwumasy do benzyniaka a do klekotow na kilogramy....
A teraz z zycia
Jechalem nad morze na wakacje focusem (2 dorosle osoby 2 dzieciakow, bagazy pod dach *kombi i spalanie 7z groszami po chyba 2,4. Ta sama trasa kumpel scenic 1,5 dci 5,8 ON po 4,9.
Dzieki tym nowoczesnym klekotom z wysoka norma euro zyja tacy jak ja
LPG for all
p.s. a i jeszcze zywotnosc, wlasnie klient placil mi za czesci do golfa IV 1,4 16V 99r (ma go od nowosci) 530 000 km na LPG. Robil remont silnika bo juz byl slaby i duzo palil Chcial wsyztsko nowe lacznie z tlokami ktore byly eleganckie. Zuzyte byly panewki i gniazda zaworowe. Powiedzial ze nie chce innego auta do firmy....
[B]
#42
OFFLINE
Napisany 14 października 2011 - 23:03
...
A teraz z zycia
Jechalem nad morze na wakacje focusem (2 dorosle osoby 2 dzieciakow, bagazy pod dach *kombi i spalanie 7z groszami po chyba 2,4. Ta sama trasa kumpel scenic 1,5 dci 5,8 ON po 4,9.
Dzieki tym nowoczesnym klekotom z wysoka norma euro zyja tacy jak ja.
Trasa a trasa. Dla diesla roznica 10-15 km/h na predkosci to czesto 1l roznicy w spalaniu. Moj 2.0 tdci (z PSA) robi na tej samej trasie i 4.6 i 5.5l, zaleznie jak jade.
Prawda jest jednak taka, ze diesel przy gonieniu spali tyle co benzyna.
No i potrafi ugryzc kosztami, to prawda, szczegolnie jak sie nie robi samemu. Tylko, ze juz widze nowe dwumasy w benzynach tez zaczynaja siadac, a poczekamy jak turbo benzyny sie spopularyzuja.
#43
OFFLINE
Napisany 16 października 2011 - 13:39
zalezy który.Prawda jest jednak taka, ze diesel przy gonieniu spali tyle co benzyna.
Przegoniliśmy nowe s40 d2 przez 1400km i non stop pedał w podłoge (niestety 195 max). Samochód nie mial lekko ... i nie chcial spalić więcej niz 6.8l diesla. Ogolnie te nowe silniki dieslowskie volvo są bardzo oszczędne.
#44
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 10:45
zalezy który.
Przegoniliśmy nowe s40 d2 przez 1400km i non stop pedał w podłoge (niestety 195 max). Samochód nie mial lekko ... i nie chcial spalić więcej niz 6.8l diesla. Ogolnie te nowe silniki dieslowskie volvo są bardzo oszczędne.
Jezeli to nie jest stary D5 to jest DW10 z PSA (Citroen/Peugeot), taki sam jak u Francuzow, w Fordach, Volvo i Mazdy chyba tez go maja.
S40 to ta sama plyta co Focus MKII i jak napisalem roznica 10km/h w Focusie z tym silnikiem (miedzy 110 a 120) robi 1l roznicy w spalaniu (4.5 ver 5.5), a przy cisnieciu ten silik potrafi wciagnac i 7.5l (Focus) i to przy nizszych predkosciach niz 195. To tyle ile palila mi benzynowa Vectra 2.0 przy ok 130km/h.
Czyli jest 3l roznicy miedzy sensowna a szybka jazda.
Stad pisze, ze diesel sprawdza sie na nizszych predkosciach.
A spalanie litrazowaliscie czy z komputera, bo moj komputer mi pokazuje 3.3 litra jak jade wolno...

#45
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 10:53
#46
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 11:03
mam takie same odczucia z vb 2.0 dti. jak jade wolno i spokojnie to mam spalanie kolo 5l, jak jechalem z wawy non stop 130-140 - 7l
Zauwazyme, ze kazde auto ma przeskok po przekroczeniu pewnych obrotow. U mnie do 1800 na plaskim jest smieszne spalanie, a potem juz leci do gory.
#47
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 12:47
Dla porównania:
Moja Omega - 12,5 litrów lpg x 2,50 =31,25
Citroen Xsara 1,6 mojej żonki - 7 litrów Pb x 5,18 = 36,26
Volvo S40 Teścia bodajże 1,9D - 6 litrów ON x 5,10 = 30,6
Volvo wychodzi niewiele taniej z tym, że nie chciałbym naprawiać tam wtrysków, pompy czy turbiny. Xsara fajnie śmiga, ale też swoje pije. Chociaż uważam, że to dobry wynik. Omega przy swojej wadze i mojej umiarkowanie ciężkiej nodze nie pali wcale dużo.
Podane powyżej spalania poszczególnych aut sam sprawdziłem jeżdżąc tymi autami jednym stylem jazdy, więc moim zdaniem są miarodajne.
Na koniec tylko dodam, że jak podjeżdżam pod dystrybutor i widzę ciągle rosnące ceny paliw to mnie aż krew zalewa. Wcale nie pomagają newsy w radiu o kolejnych planowanych podwyżkach. A już dzisiejsza informacja w radiu RMF FM mówiąca o tym, że w Polsce mamy jedno z najtańszych paliw w Europie, to już był szczyt szczytów:pokoj:.
#48
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 13:16
Porownujesz LPG to PB, a ile by kosztowala Xsara na LPG?Moja omega pali 10 - 12,5 l gazu na 100 km w zależności czy jest lato, czy zima (opony, itp). Jest to cykl mieszany ok 30% miasto / 70% poza miastem.
Dla porównania:
Moja Omega - 12,5 litrów lpg x 2,50 =31,25
Citroen Xsara 1,6 mojej żonki - 7 litrów Pb x 5,18 = 36,26
Volvo S40 Teścia bodajże 1,9D - 6 litrów ON x 5,10 = 30,6
Druga sprawa to np sredni diesel spali 6l glownie po miescie, a ja robie 70 trasy to schodzi do 5-5.5.
No i gdybym ja mial porownac to u mnie w spalaniu mieszanym Omega nie schodzila ponizej 13-14l.
Nie jestem ani za tym, ani za tym, ale warto porownac "leb w leb".
Diesel jest dobry jak jest na gwarancji, albo mozna duzo zrobic samemu. Inaczej potrafi ugryzc. A Omega jezeli Ci pali tyle to tylko sie cieszyc. W Polsce LPG jest nadal najtanszym paliwem.Volvo wychodzi niewiele taniej z tym, że nie chciałbym naprawiać tam wtrysków, pompy czy turbiny. Xsara fajnie śmiga, ale też swoje pije. Chociaż uważam, że to dobry wynik. Omega przy swojej wadze i mojej umiarkowanie ciężkiej nodze nie pali wcale dużo.
Tylko, ze tak jest. Jest spora roznica w cenie do innych krajow.w Polsce mamy jedno z najtańszych paliw w Europie, to już był szczyt szczytów:pokoj:.
#49
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 13:51
mam takie same odczucia z vb 2.0 dti. jak jade wolno i spokojnie to mam spalanie kolo 5l, jak jechalem z wawy non stop 130-140 - 7l
u moich rodziców w Antarze 2.0 CDTI jest podobnie. Na trasie przy prędkości około 90 spali 6,5, jak się jedzie 110-120 to weźmie około 8,5
#50
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 14:07
taki sam jak u Francuzow, w Fordach, Volvo i Mazdy chyba tez go maja.
S40 to ta sama plyta co Focus MKII
no tak tak tak. to to samo.
A spalanie litrazowaliscie czy z komputera
spalanie mierzone na stacji. A dowiedziałem się, że innej osobie jadącej póżniej tym autem, spalił średnio 4-5l też na podobnym odcinku. Tylko z uwzględnieniem przepisów drogowych

Te nowe volviaki nie są takie złe.
koniec ot

#51
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 15:45
Jak policzysz 7l przy cisnieciu to jest 2.5l roznicy na 100km.
W moim przypadku jadac do Polski to by bylo ekstra 62 litry w dwie strony czyli 86 Funtow ekstra.
Spalanie w dieslu to jedno, ale jezdzenie miesiac na jednym tankowaniu to dla mnie najlepsza zaleta (ale zgadzam sie z negatywami diesli i ich nie promuje).
No, koniec OT.
#52
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 18:07

http://otomoto.pl/vo...-C16638404.html
http://moto.allegro....1881329555.html
Koniec OT
#53
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 18:34
Porownujesz LPG to PB, a ile by kosztowala Xsara na LPG?
Nie jest przerobiona na LPG bo obecnie robi 7-8 tys km rocznie. Jest z 1999 roku i ma dopiero 163 tys km nastukane.
Cytat:
Napisał hampster Zobacz post
w Polsce mamy jedno z najtańszych paliw w Europie, to już był szczyt szczytów.
Tylko, ze tak jest. Jest spora roznica w cenie do innych krajow.
Tak tylko w porównaniu zarobków i ilości paliwa jakie sobie za średnie wynagrodzenie jesteś w stanie kupić to mamy raczej drogie paliwo.
#54
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 18:46
Mnie z diesli to odpowiadają te silniki
http://otomoto.pl/vo...-C16638404.html
http://moto.allegro....1881329555.html
Koniec OT
Jeździłem nową a8l z 4.2 v8 tdi ....
Fajnie to jezdzi, cicho pracuje, ładny moment ma .... ale swoje pali i dalej jest to klekot. Wolalbym benzynke

#55
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 19:22
Ja tylko pisze, ze porownanie kosztow benzyny do LPG nie jest miarodajneNie jest przerobiona na LPG bo obecnie robi 7-8 tys km rocznie. Jest z 1999 roku i ma dopiero 163 tys km nastukane.
Tak tylko w porównaniu zarobków i ilości paliwa jakie sobie za średnie wynagrodzenie jesteś w stanie kupić to mamy raczej drogie paliwo.
Jest o tym osobny temat. Po prostu paliwo w PL jest najtabsze. Tylko tyle. Z dwojga zlego moglo byc za 1.7 Euro i te same zarobki.
#56
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 21:13
Dla porównania:
Moja Omega - 12,5 litrów lpg x 2,50 =31,25
Citroen Xsara 1,6 mojej żonki - 7 litrów Pb x 5,18 = 36,26
Volvo S40 Teścia bodajże 1,9D - 6 litrów ON x 5,10 = 30,6
Tak jak mówiłem koszty paliwa w samochodach trzech różnych klas są praktycznie równe.
tak czy inaczej to sporo pieniędzy w każdym przypadku wiec jeśli są ku temu warunki to np do pracy drobne zakupy jeżdżę skuterem


#57
OFFLINE
Napisany 17 października 2011 - 21:17
...Tak jak mówiłem koszty paliwa w samochodach trzech różnych klas są praktycznie równe.
Ale jakby Xsara miala LPG to by palila z 8-9l gazu, a to juz 20-22.5zl za 100km, wiec 30% nizsze koszty niz Omega... Hampster pisal, ze robi za malo kilometrow, zeby instalowac, ale jak ktos robi sporo to juz sa oszczednosci na mniejszym aucie.
#58
OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 12:07
wydaje mi sie ze bardziej na miejscu bylo by porownywanie samochodow o takiej samej klasie komfortu a najlepiej Omeg z rozymi silnikami i koszt ewentualnie ich eksploatacji....
*jadac do Anglii sklonni byscie dac 200zl wiecej na podrozowanie w komfortowych warunkach niz w polowie drogi watpic czy sie chce dalej jechac....
za komfort i bezpieczenstwo no ni jak trzeba zaplacic...
#59
OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 13:00
Ale jakby Xsara miala LPG to by palila z 8-9l gazu, a to juz 20-22.5zl za 100km, wiec 30% nizsze koszty niz Omega... Hampster pisal, ze robi za malo kilometrow, zeby instalowac, ale jak ktos robi sporo to juz sa oszczednosci na mniejszym aucie.
Tak na dzień 18/10/2011 eksploatacja xsary z gazowlotkiem byłaby o wiele tańsza ale niestety perspektywy cen LPG nie są już tak optymistyczne.cena na poziomie 3,5 zł za litr powala na kolana
#60
OFFLINE
Napisany 18 października 2011 - 20:14
Tym bardziej PB do LPG.ale za komfort jazdy sie płaci jaki sens jest porownywac przykladowo Xare do Omegi?...
Jezeli porownujesz auta to roznica miedzy np Focusem (5l) a Omega (9l PB) na mojej trasie to 875 za Focusa i 1500zl za Omege wiec 620zl. Porownuje PB bo nikt tu z nas nie ma LPG.*jadac do Anglii sklonni byscie dac 200zl wiecej na podrozowanie w komfortowych warunkach niz w polowie drogi watpic czy sie chce dalej jechac....
za komfort i bezpieczenstwo no ni jak trzeba zaplacic...
Komfort? Omega jest komfortowym autem, ale zalezy czego oczekujesz od auta na takiej trasie. Dla mnie wyznacznikiem komfortu jest to, ze moge przejechac cala Europe tylko z przystankami na toalete, a to robilem i Omega i innymi autami.
A bezpieczensto wielkiego auta?
Kazdy jezdzi czym uwaza i wiem jakie zalety ma Omega, ale nie mozna tez pisac, ze zadne inne auto nie daje takiego komfortu.

Tylko czy wtedy cena innych paliw nie pojdzie do gory......niestety perspektywy cen LPG nie są już tak optymistyczne.cena na poziomie 3,5 zł za litr powala na kolana