Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Napięcie ładowania z alternatora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 lutego 2009 - 21:59

A najciekawsze jest to że gdy podłączyłem dodatkowym przewodem alternator z akumulatorem to na akumulatorze ładowanie podnosi się tylko o 0,1V.

Gdy odłączę dodatkowy przewód ten od akumulatora to na końcu zganijcie jakie jest napięcie na jego końcu?

Tak jest 14,5V.


Oj, przecież to jest jasne, że im większy pobór prądu tym większy spadek napięcia....
dla przykładu: załóżmy, że przeciętny styk kabel-obudowa ma powiedzmy jakieś 0.07 ohma, więc przy prądzie ładowania akumulatora rzędu 6 A mamy spadek napięcia 6 [A] x 0.07 [Ohm] = 0.42 [V]. Pobór prądu przez miernik jest znikomy (rzędu mili- a czasem mikro-amperów) więc jak zechcesz sprawdzić dla obciążenia miernikiem: (dla uproszczenia przyjmijmy prąd miernika 1 mA) 0.001 [A] x 0.07 [Ohm] = 0.00007 [V]....

widać więc , że aby całe (prawie0 napięcie ładowania dochodziło do akumulatora rezystancja styków musi być skrajnie niska.
Powyższe dane mająna celu wyłącznie zobrazowanie tematu spadku napięcia i różnicy pomiarów.

#22 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 lutego 2009 - 22:00

Alternator był już wymieniony tak jak i akumulator.
Alternator zamontowany był sprawdzony na stole w warsztacie i ładował 14,5V
Mój zdemontowany z auta też na stole ładował 14,5V.

Efekt taki sam.

#23 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 lutego 2009 - 22:42

Pomiary napięcie były wykonywane bez kiedy auto chodziło na wolnych obrotach i nie było włączanych dodatkowych odbiorników.

#24 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 lutego 2009 - 22:44

nie było włączanych dodatkowych odbiorników

a prąd ładowania akumulatora? Nie bierzesz go pod uwagę? :) przecieżto jest jak nic 3-6 A :)

#25 OFFLINE   dariodario

dariodario
  • 55 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 lutego 2009 - 22:50

Mi chodzi tylko o to że miejsce pomiaru jest od siebie oddalone o 5cm a pomiary zupełnie inne.

Piszę o pomiarach na obudowie alternatora i srubie mocującej go do silnika.

#26 OFFLINE   jerbar55

jerbar55
  • 27 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: galiny

Napisany 15 lutego 2009 - 18:30

oj coś mi się wydaje że nie otrzymam żadnej odpowiedzi tylko same morały dzięki wam sam sobie z tym poradzę
kurde babka

#27 OFFLINE   jerbar55

jerbar55
  • 27 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: galiny

Napisany 15 lutego 2009 - 18:32

bo proszę jak ludzi co może być że nie ładuje? chociaż kontrolka nie świeci, a altka wymieniłem na nowy?????
kurde babka

#28 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 lutego 2009 - 18:37

oj coś mi się wydaje że nie otrzymam żadnej odpowiedzi tylko same morały dzięki wam sam sobie z tym poradzę


:o

Ale czy Ty zapytałeś w tym wątku o coś??
Nikt nie jest czarodziejem ani wróżką, żeby odpowiadać na niezadane pytania.

Albo Tobie siętematy pomyliły...

Zadaj jeszcze raz pytanie, na pewno ktoś odpowie.
Pozdrawiam

#29 OFFLINE   jerbar55

jerbar55
  • 27 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: galiny

Napisany 15 lutego 2009 - 18:54

dzięki Tobie bardzo że napisałeś chodzi oto że wymieniłem altka a jak ładowania nie było tak niema a kontrolka gaśnie????
kurde babka

#30 OFFLINE   jerbar55

jerbar55
  • 27 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: galiny

Napisany 15 lutego 2009 - 18:58

dlotiv jak możesz to pomóż mi rozwiązać ten problem bo już mnie szlag trafja robiłem różne rzeczy ale z tym na razie nie mogę się połapać.
kurde babka

#31 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 lutego 2009 - 19:45

dlotiv jak możesz to pomóż mi rozwiązać ten problem bo już mnie szlag trafja robiłem różne rzeczy ale z tym na razie nie mogę się połapać.


Przede wszystkim powinieneś zaopatrzyćsięw multimetr... i pomierzyć napięcie podczas pracy silnika. I to zarówno na klemach jak i bezpośrednio na zaciskach alternatora. Być może alternator podaje odpowiednie napięcie, lecz z uwagi na złe przewodzenie klem (straty na rezystancji) akumulator jest niedoładowany. To jedna z przyczyn...
poza tym jeszcze kwestia nowego alternatora.... Jest nowy, regenerowany czy używka kupiona od kogoś?
Wiesz, może być naprawdę sporo przyczyn braku ładowania kumulatora.. nawet uszkodzony akumulator też.....
Najlepiej odezwij się na GG - napisałem do Ciebie.....
Postaram się jakoś pomóc.
Pozdrawiam serdecznie

#32 OFFLINE   jerbar55

jerbar55
  • 27 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: galiny

Napisany 16 lutego 2009 - 15:35

Dziękuje Ci bardzo ale już sprawę załatwiłem,po prostu założyłem następny i sprawa załatwiona.Pozdrawiam
kurde babka

#33 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 sierpnia 2009 - 16:48

Potwierdzam :Klemy do wymiany,a szczególnie połączenia kabli i klem.Utleniają się .Najlepiej sprawdzić pod pełnym obciążeniem ,czy się grzeją .Jeśli tak to jest główna przyczyna .Tak miałem.Opór na połączeniu działa jak typowa grzałka


podepne siepod temat,
ja mam ciagle cieply kabel/kable masowe i były czyszczone wszystkie zlącza +,-, przelożona masa w inne miejsca i problem wraca(jakieś fatum czy co?) najprościej może bedzie kable masowe z klemami zmienić czy jak??

#34 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2009 - 17:20

podepne siepod temat,
ja mam ciagle cieply kabel/kable masowe i były czyszczone wszystkie zlącza +,-, przelożona masa w inne miejsca i problem wraca(jakieś fatum czy co?) najprościej może bedzie kable masowe z klemami zmienić czy jak??

ja miałem to samo grzał sie +
wymiana klem które kupiłem w najzwyklejszym sklepie za 12 zł
pomogło ładowanie wrociło do normy i kable sie nie grzeja

.



 


#35 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 sierpnia 2009 - 17:46

dzieki lenarek:D:D
czyli zabieg prosty jak konstrukcja cepa:smiech2::smiech2:,
jutro zabieram sie za to
pozdro

#36 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2009 - 18:12

to powodzenia tylko pamietaj ze przy sciaganiu izolacji z kabla wcale nie trzeba sciagac izolacji z palców bo potem długo sie goi:kumple::D:D:D

.



 


#37 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 sierpnia 2009 - 20:08

to powodzenia tylko pamietaj ze przy sciaganiu izolacji z kabla wcale nie trzeba sciagac izolacji z palców bo potem długo sie goi:kumple::D:D:D


:p:p:p
zapalniczka może nie ale kombinerki i opalarka może zdziałać cuda, ale dzięki za rade, browar jak nic się należy:D:D:D
pozdro