A najciekawsze jest to że gdy podłączyłem dodatkowym przewodem alternator z akumulatorem to na akumulatorze ładowanie podnosi się tylko o 0,1V.
Gdy odłączę dodatkowy przewód ten od akumulatora to na końcu zganijcie jakie jest napięcie na jego końcu?
Tak jest 14,5V.
Oj, przecież to jest jasne, że im większy pobór prądu tym większy spadek napięcia....
dla przykładu: załóżmy, że przeciętny styk kabel-obudowa ma powiedzmy jakieś 0.07 ohma, więc przy prądzie ładowania akumulatora rzędu 6 A mamy spadek napięcia 6 [A] x 0.07 [Ohm] = 0.42 [V]. Pobór prądu przez miernik jest znikomy (rzędu mili- a czasem mikro-amperów) więc jak zechcesz sprawdzić dla obciążenia miernikiem: (dla uproszczenia przyjmijmy prąd miernika 1 mA) 0.001 [A] x 0.07 [Ohm] = 0.00007 [V]....
widać więc , że aby całe (prawie0 napięcie ładowania dochodziło do akumulatora rezystancja styków musi być skrajnie niska.
Powyższe dane mająna celu wyłącznie zobrazowanie tematu spadku napięcia i różnicy pomiarów.