


Wibracje ukł. napędowego przy hamowaniu silnikiem
#81
OFFLINE
Napisany 22 września 2011 - 07:39

#82
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 09:39
trzeba dalej działać w temacie bo w końcu problem wibracji musi zostać rozwiązany, mam nadzieję, że jeszcze przed emeryturą

więc Poochaty nie wiem czy coś robiłeś ale ja szukam ciągle dwumasy w bardzo dobrym stanie, a w między czasie podmieniłem jeszcze tylni most ale to też nic nie dało....
#83
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 14:22
#84
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 16:00
#85
OFFLINE
Napisany 04 marca 2012 - 23:53
podczas podrozy na poczatku przy obciazeniu (pog gorke, przy wyprzedzaniu) pojawilo sie slizganie sprzegla, ale malo uciazliwe. potem przy hamowaniu silnikem jadac okolo 100 km/h zaczelo sie dudnienie i wibracje samochodu takie ze az strach. zatrzymalem sie bo myslalem ze moze zlapalem gume, ale nie. ruszylem normalnie i dalej jechalem 100 km/h. musialem zwolnic i znowu zaczely sie wibracje, dudnienie powiedzialbym ze turbulencje calym autem. jak zjechalem to nie moglem juz ruszyc. tak jakbym mial caly czas wcisniete sprzeglo. kumple mnie wzieli na hol, ale jak jechalem na lince z tylu to nawet na luzie byly te wibracje i przy 50 km/h strach bylo jechac. dojechalismy do skrzyzowania i potem po ponownym ruszeniu juz nie bylo tych wibracji tylko jakies lekkie swiszczenie.
ktos ma jakis pomysl?
#86
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2012 - 05:43
wymieniłem podporę wału wraz z łożyskiem i krzyżak wału. Wibracje mam na prędkości 50km/h i powyżej 122km/h przy prędkości 140km/h wolałem ściagnąć nogę z gazu, taka wibracja.
W tym czasie wymieniłem tylko te rzeczy co pisałem wyżej i tylne amory ze sprężynami.
Wczoraj na trasie zauważyłem że wibrację są większe przy włączonej klimie.
Koła świeżo wyważone.
Przyczyna? najprawdopodobniej, z tego co mówił znajomy z serwisu opla wał napędowy do ponownego wyważenia, hmm...
#87
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2012 - 14:55
wibrację są większe przy włączonej klimie.
Zawieszenie silnika i skrzyni biegów (poduszki, łapy) sprawdzałeś?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#88
OFFLINE
Napisany 10 marca 2013 - 14:02


Lekkie wibracje i dudnienie z okolic tyłu też się pojawiło jakiś czas temu ale mam do wymiany łożyska z tyłu w kołach - szum na zakrętach czasami lekkie "terkotanie" w kole przy jeździe z kpl pasażerów.
Podobną sytuacje z wibracjami i dziwnymi odgłosami miałem całkiem niedawno z przodu. Wibracje pojawiały się przy hamowaniu i rozpędzaniu a przy skręcaniu szum łożyska- drgania było czuć na kierownicy i odgłos lekkiego "buczenia czy wycia" podczas hamowania i przyspieszania. Kupiłem oczywiście kpl tzn piasty+tarcze z klockami. Zrobiłem mały eksperyment. Wymieniłem piasty i poskładałem wszystko ze starymi tarczami i klockami i.... wibracji i dziwnych odgłosów brak,zarówno przy hamowaniu jak i przyspieszaniu, a ze nowe tarcze i klocki już były przygotowane do montażu to też się je wymieniło.
Prawdopodobnie w przyszła sobotę będę wymieniał łożyska z tyłu to dam znać jakie efekty.
#89
OFFLINE
Napisany 10 marca 2013 - 14:13
Zawieszenie silnika i skrzyni biegów (poduszki, łapy) sprawdzałeś?
Tak jak kolega pisze..ponadto sprawdzić stan ogumienia i felg...nie wizualnie a najlepiej przekładka na pewne koła..ja też walczyłem sporo czasu..po wymianie opon na nówki po problemie..co do wałów i podpór...wszystko musi wrócić w to samo miejsce...łączniki elastyczne wału też do przejrzenia...
problem podobny,
wymieniłem podporę wału wraz z łożyskiem i krzyżak wału..
Niestety wymiana krzyżaka w omedze wiąże się z wyważaniem wału..nie wspomnę że taki zabieg musi zrobić odpowiedni warsztat bo wymiana krzyżaka w omię to nie wymiana tak jak w polonezie..na simeringi..w omię krzyżak jest zaklepywany..wyważanie razem z łącznikami wału..w Wałbrzychu jest solidna firma.

#90
OFFLINE
Napisany 24 marca 2013 - 13:02
Pozdawiam
#91
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2013 - 14:34
#92
OFFLINE
#93
OFFLINE
#94
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2013 - 19:00
widzę, że panowie walczycie z tymi denerwującymi wibracjami, ja miałem te wibracje w omie 2.5 V6 sedan o czym pisałem w wcześniejszych postach, mi nie udało się zlikwidować tych wibracji, sprzedałem auto i temat się skończył, od roku mam ome 2.6 V6 kombi i na szczęście nie mam żadnych wibracji, tak ogólnie to ja bym wymienił najpierw wszystkie gumy trzymające układ wydechowy, koszt niewielki, a może coś zmieni .....
#95
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2013 - 22:29
Kiedyś czytałem ten temat w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem.Gdy jadąc np z prędkością 100km/h i puszczałem pedał gazu pojawiały się takie zatykające uszy wibracje akustyczne i także odczuwalne na karoserii auta.Zmieniałem przeguby elastyczne wału z obu stron,przeglądałem inne podzespoły zawieszenia skrzyni,dyfra jak i zawieszenia tylnego auta które były jak najbardziej sprawne.Jezdziłem tak długi czas..czekałem aż te wibracje będą większe i może w końcu dojdę czego to wina.Któregoś razu podjeżdzając pod małe wzniesienie na pół sprzęgle poczułem delikatne szarpanie sprzęgła i to mnie zaciekawiło.Przedwczoraj postanowiłem zajrzeć jak wygląda zamach dwumasy i okazało się że nie ma luzu,ale nie pracuje dobrze w kierunku obrotu tył-przód (wedle wskazówek zegara ). Sprawdziłem na innym kole i tamte miało większy zakres ruchu.Można tyło nim delikatnie poruszać w kierunku tył-przód,ale nie było czegoś takiego że następuje przy obrocie opór i pózniej trzeba użyć siły a żeby dalej wykonało ruch.Te które dotychczas miałem w aucie miało obrót na boki ( kierunek wskazówek zegara tył-przód ),ale nie duży po którym był opór i zero ugięcia ( zrobiło się sztywne ). Zmieniłem zamach na inny wibracje minęły jak ręką odjął

#96
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 16:42
#97
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2013 - 21:54
ja również mam podobne wibracje ,o czym pisałem w innym temacie .Pisze w tym bo wiem już na pewno że nie pochodzą one w żaden sposób z mostu napeowego co wcześniej podejrzewałem. Aktualnie jestem po wymianie przegubu elastycznego wału od strony skrzyni (rzekomo on był przyczyną ) ,wymieny półosi (rzekomo ona była przyczyną ) ,a dziś miałem wymienić podporę wału ale trafiłem do innego mechanika i stwierdził że moja podpora jest ok. Zwrócił mi uwagę na luz wzdłużny wału ,tej części która jest od strony skrzyni. Można go przesuwać w tył i przód na około 0.5 -1 cm co powoduje puknięcia .Od strony mostu wszystko jest sztywne . Czy taki luz od strony skrzyni powinien występować? Dodać że krzyżak jest w dobrym stanie.
wał ma dwie połówki, jedna jest na głucho przykręcona do mostu a druga do skrzyni. Obie połówki łączą się ze sobą z możliwością pracy wzdłuż (dzięki temu wał może zmieniać swoją długość)
Ale część która jest przy skrzyni nie może się przesuwać się względem skrzyni. Albo rusza się wałek skrzyni, albo łącznik elastyczny przy skrzyni się totalnie rozleciał lub poluzowały się jego śruby (mało prawdopodobne)
#98
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2013 - 00:32
#99
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 14:07