Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór nagrzewnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2011 - 15:31

Drodzy użytkownicy zawór nagrzewnicy już przemieniałem dwa razy raz podłączyłem w taki sposób że ta jedna końcówka idzie w kierunku gdzie są przewody wysokiego napięcia ( puszki i palec zapłonowy ) po drugiej stronie gdzie są końce to góra do powrotu z nagrzewnicy a dół do zasilania nagrzewnicy i nie miałem ciepłego powietrza w kabinie więc przemieniłem te dwa końce w taki sposób że górny wylot do nagrzewnicy a dół do powrotu i jest ciepło ale mam następny problem mam instalacje LPG i parownik mam zimny ale jak weżnę na ciepło na żeby leciało do środka to parownik jest wtedy ciepły ale nie mogę jak jeździć bo idzie lato dlatego tak mieszam bo nie było tego ktoś zamontował rurkę zespawaną w tym problem proszę o pomoc dziękuje.

a czytałeś chociaż cały temat ?? Beast podał link dwa posty wcześniej, tam masz taki temacik ---> http://forum.omegakl...ead.php?t=32461 poczytaj popatrz i popraw...

#22 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2011 - 21:35

Panowie, a co się stanie gdy zamiast tego zaworu wstawic zwykły trójnik? Będą jakies skutki uboczne takiego rozwiązania?

#23 OFFLINE   Lukas-l61

Lukas-l61
  • 330 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Działdowo

Napisany 23 listopada 2011 - 21:51

Zawór działa w ten sposób, że cały czas jest otwarty, dopiero kiedy wybierzesz "Low" na klimatroniku albo zjedziesz na minimum z temperaturą w manualnej regulacji temperatury pojawia się w wężyku sterującym podciśnienie, które podciąga membranę z trzpieniem, na którym są zamocowane grzybki zaworowe i zamyka odpływ płynu chłodniczego na nagrzewnicę. Tak działa zawór dwudrożny. W trójdrożnym jest to troszkę inaczej zrobione, zawór nie zamyka całkiem przepływu, a przełącza pomiędzy rozgałęzieniami.

Przeczytaj to dokladnie.

#24 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 maja 2013 - 15:41

1. Orientuje się ktoś jakiej firmy (Febi?) były fabrycznie montowane zawory trójdrożne nagrzewnicy w Omegach B FL??

2. Czy obojętnie jakiej firmy zawór jest dobry czy polecacie jakiejś konkretnej?

Na Allegro jest ich od groma różnych firm i w przeróżnych cenach stąd pytanie...

A może jednak najlepiej kupić oryginał -GM?

#25 OFFLINE   cimek757

cimek757
  • 254 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Głuchołazy
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 maja 2013 - 21:05

1. Orientuje się ktoś jakiej firmy (Febi?) były fabrycznie montowane zawory trójdrożne nagrzewnicy w Omegach B FL??

2. Czy obojętnie jakiej firmy zawór jest dobry czy polecacie jakiejś konkretnej?

Na Allegro jest ich od groma różnych firm i w przeróżnych cenach stąd pytanie...

A może jednak najlepiej kupić oryginał -GM?


Chcesz mieć spokój, to kupuj oryginał, fakt jest droższy prawie 3x niż Febi ale to nie badziewie chińskie... Dodatkowo przy okazji dokup sobie oryginalny korek o zbiorniczka wyrównawczego.
Ja to 2x przechodziłem w przeciągu pół roku, aż mechanik mnie sprowadził na ziemie odnośnie Febiego :p

#26 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 maja 2013 - 23:42

Chcesz mieć spokój, to kupuj oryginał...

Tak zrobiłem.
Umówiłem się w ASO na wymianę zaworu (150zł) i udało mi się wynegocjować cenę zaworu z 152 na 107zł.

#27 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 czerwca 2013 - 13:38

Ja to 2x przechodziłem w przeciągu pół roku, aż mechanik mnie sprowadził na ziemie odnośnie Febiego :p

FEBI wcale nie jest niemieckiej jakości. To taki niemiecki zamiennik bardzo chińskiej jakości.

#28 OFFLINE   cimek757

cimek757
  • 254 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Głuchołazy
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 czerwca 2013 - 14:52

FEBI wcale nie jest niemieckiej jakości. To taki niemiecki zamiennik bardzo chińskiej jakości.


Może nieco źle to ująłem, ale chodziło mi w sensie, że do tej pory stosowałem właśnie Febiego, ale mechanik mnie uświadomił że to chińska podróba, więc zamówiony jest oryginał teraz :)

#29 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 czerwca 2013 - 00:47

czy ten zawór może być oryginalny? Tanie nie jest to może się wydawać oryginalne - 141zł
zdjęcie zaworu

#30 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 czerwca 2013 - 11:24

W Krakowie w sklepie Opla (nie ASO) dzisiejsza cena oryg. GM zaworu wynosi równe 100zł brutto.

#31 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2013 - 11:35

Dodatkowo przy okazji dokup sobie oryginalny korek o zbiorniczka wyrównawczego.

Przy sprawnym korku to nawet zawor Toprana jest dobrej jakości.