Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór nagrzewnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 22 czerwca 2007 - 00:03

jak on działa i jakie są obiawy gdy jest zepsuty?.

Dzięki za pomoc



#2 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 22 czerwca 2007 - 06:08

Zawór działa w ten sposób, że cały czas jest otwarty, dopiero kiedy wybierzesz "Low" na klimatroniku albo zjedziesz na minimum z temperaturą w manualnej regulacji temperatury pojawia się w wężyku sterującym podciśnienie, które podciąga membranę z trzpieniem, na którym są zamocowane grzybki zaworowe i zamyka odpływ płynu chłodniczego na nagrzewnicę. Tak działa zawór dwudrożny. W trójdrożnym jest to troszkę inaczej zrobione, zawór nie zamyka całkiem przepływu, a przełącza pomiędzy rozgałęzieniami.

Najczęściej pada membrana, oddzielająca część powietrzną od tej wodnej i zawór zaczyna przeciekać... Jeśli masz ubytek płynu chłodniczego a ten zawór jest mokry to już wiesz co się stało.. :)

#3 OFFLINE   budyn7

budyn7
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: Włocławek

Napisany 22 lipca 2007 - 14:47

Witam
W ktorym miejscu znajduje sie ten zawor?

#4 OFFLINE   zybelek

zybelek
  • 17 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 22 lipca 2007 - 15:32

Szukaj tego zaworku z tyłu w głębi za przepustnicą tam gdzie ze ściany grodzącej wychodzą przewody z nagrzewnicy do komory silnika. ( trzeba nieźle się pogimnastykować by go wymienić) Dojście kiepskie z góry jak i z kanału. U mnie ciekł delikatnie i chciałem go naprawić ale się nie udało. Pojechałem do ASO i kupiłem orginalny z FV i gwarancją za całe 117zł brutto. Na allegro za używany wołali około 80 - 100 zł :roll: To było z 6 mc temu. Od tamtej pory zawsze sprawdzam ceny w serwisie a potem szukam na Allegro lub na szrotach...... :bigok:
Nie wiem jak u ciebie bo nie napisałeś do jakiej omegi. Ja mam 2.0 16V

Pozdrawiam

#5 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 22 lipca 2007 - 18:56

już wklejałem gdzieś fote w v6 ale dam jeszcze raz
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 16 lipca 2008 - 08:25

a co mozebyc przyczyna ze po wymiania zaworu nie mam cieplego nawiewu

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2008 - 11:08

a co mozebyc przyczyna ze po wymiania zaworu nie mam cieplego nawiewu



zapowietrzony uklad.




 


#8 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 16 lipca 2008 - 15:50

nie jest zapowietrzony bo jak rozlacze podcisnienie w zawoze do nagrzewnicy to wszystko jest ok jest cieply nawiew

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2008 - 15:58

nie jest zapowietrzony bo jak rozlacze podcisnienie w zawoze do nagrzewnicy to wszystko jest ok jest cieply nawiew



zawor odcina doplyw cieplej wody do nagrzewnicy. skoro po odlaczeniu podcisnienia ciepla woda idzie na nagrzewnice to znaczy ze jest padniety elektrozawor ktory steruje tym trojnikiem .




 


#10 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 16 lipca 2008 - 17:44

a gdzie ten elektrozawor sie znajduje

#11 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 16 lipca 2008 - 17:45

moze jakas fotka
ok dzieki jutro sprawdze

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2008 - 19:12

moze jakas fotka



nie pisz posta pod postem - uzywaj przycisku edytuj. zawor masz z boku po stronie pasazera , musisz zwalic schowek




 


#13 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 17 lipca 2008 - 13:10

beast, to powiedz mi kolego czy w Omkach bez klimy jest zawor nagrzewnicy i jak mozesz to rzuc linka na to jak on wyglada bo wszedzie sa ale tylko do wersji z klimą a ja nie posiadam a po drugie ten elektrozawór ... wszystkie go maja za schowkiem ?.. jak dobrze pamietam to moje ogrzewanie zimą jest rozpaczliwe a wymienilem wszystko ..prawie wszystko (nagrzewnice , chlodnice , termostat..)

#14 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 21 lipca 2008 - 12:23

nie moge znalesc tego elektrozaworu za schowkiem jest tylko rurka podcisnienia która idzie gdzies dalej pomocy :bad:

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lipca 2008 - 12:28

nie moge znalesc tego elektrozaworu za schowkiem jest tylko rurka podcisnienia która idzie gdzies dalej pomocy :bad:



co mam ci pomoc ? przyjechac i ci zlokalizowac ? zwal schowek i szukaj po tej rurce.




 


#16 OFFLINE   paracetamol

paracetamol
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-01-2011

Napisany 05 stycznia 2011 - 21:35

Witam wszechobecnych ! prosze o pomoc ; jak odłączyć to podciśnienie na zaworze? bo niemam pojęcia o co kaman . prosze o oświecenie ...

#17 OFFLINE   kamilek

kamilek
  • 95 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Gorzów

Napisany 06 stycznia 2011 - 09:31

paracetamol nie wiem, czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale chyba tak, poprostu, wyjmujesz wężyk,

ja mam natomiast inne pytanie, jak mam się odnieść do tego:

albo zjedziesz na minimum z temperaturą w manualnej regulacji temperatury pojawia się w wężyku sterującym podciśnienie, które podciąga membranę z trzpieniem, na którym są zamocowane grzybki zaworowe i zamyka odpływ płynu chłodniczego na nagrzewnicę.

skoro u mnie przy manualnej regulacji temperatury jest tylko sztywna linka w pancerzu, która zamyka i otwiera klapke zamykając bądź otwierając nagrzewnice, więc jak jest to rozwiązane? I nasówa mi sie kluczowe pytanie, czy w 2,5TD wogóle taki zawór istnieje? bo z tego co się naoglądałem to nigdzie go nie widziałem i z tego co mi się wydaje, to podcisnieniem, sterowane są tylko kierunki nawiewu i obieg

#18 OFFLINE   damian 1986

damian 1986
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-01-2011

Napisany 30 stycznia 2011 - 09:58

pomocy koledzy kupiłem omege z 2.5 v6 i zmieniałem silnik a teraz nie moge sobie poradzić z wężami od nagrzewnicy ogólnie z tymi wszystkimi za silnikiem może ktoś ma jakieś schematy lub zdięcia??

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2011 - 10:21

pomocy koledzy kupiłem omege z 2.5 v6 i zmieniałem silnik a teraz nie moge sobie poradzić z wężami od nagrzewnicy ogólnie z tymi wszystkimi za silnikiem może ktoś ma jakieś schematy lub zdięcia??


lenistwo - szukajka ma urlop ?


http://forum.omegakl...ead.php?t=27137

lektura obowiazkowa przed zadaniem nastepnego pytania z serii - BYŁOOOOO !




 


#20 OFFLINE   tomekkania

tomekkania
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-04-2011

Napisany 07 kwietnia 2011 - 08:13

Drodzy użytkownicy zawór nagrzewnicy już przemieniałem dwa razy raz podłączyłem w taki sposób że ta jedna końcówka idzie w kierunku gdzie są przewody wysokiego napięcia ( puszki i palec zapłonowy ) po drugiej stronie gdzie są końce to góra do powrotu z nagrzewnicy a dół do zasilania nagrzewnicy i nie miałem ciepłego powietrza w kabinie więc przemieniłem te dwa końce w taki sposób że górny wylot do nagrzewnicy a dół do powrotu i jest ciepło ale mam następny problem mam instalacje LPG i parownik mam zimny ale jak weżnę na ciepło na żeby leciało do środka to parownik jest wtedy ciepły ale nie mogę jak jeździć bo idzie lato dlatego tak mieszam bo nie było tego ktoś zamontował rurkę zespawaną w tym problem proszę o pomoc dziękuje.