

Problem z klimą a czynnik jest
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 30 września 2012 - 20:13
ok.dzięki za zainteresowanie się moja prośba:D
Od tego jesteśmy żeby sobie pomagać

#23
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 20:43
Sprawdz czy nie wypiela ci sie wtyczka od panelu klimatronika...chyba to jest zółta z czarnym zabezpieczeniem mnie wlasnie sie wysunela lekko dziwnym trafem i pokazywalo blad,dopchnelem wtyczke na swoje miejsce i bledu niema do tej pory:)chciał bym dodać że rozbierałem deskę i zegary bo zmieniałem podświetlanie na niebiesko a teraz po wyłączeniu stacyjki na wyświetlaczach od sterowania nadmuchem pokazują się dwie poziome kreski a wcześniej tego nie było ponoć to jakiś błąd:masakra:
#24
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 08:49
#25
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 08:55
Koledzy witam mam taki problem.Jakis tydzień temu odebrałem od naprawy swoja Omcie,Klima nie dzialala,byla nie szczelna,pan uszczelnil nabil,odgrzybil Klime,odbieralem wszystko ladnie pięknie zimne powietrze fajnie leciało az mroznie można powiedzieć,wczoraj po jakims czasie nie używania wlaczylem,i leci takie sobie,moze zna ktoś przyczyne
Jechać do mechanika i niech sprawdzi, wygląda na uciekający czynnik.
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#26
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 12:15
#27
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 16:56
Przy sprawdzaniu maszyną nie wykryją tej nieszczelności.
Chłodzi słabo bo jest mało czynnika.A jak będzie b.mało to się kompresor przestanie włączać.
#28
OFFLINE
Napisany 07 maja 2013 - 07:24
#29
OFFLINE
Napisany 07 maja 2013 - 10:23
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#30
OFFLINE
Napisany 07 maja 2013 - 10:27
Logika podpowiada że gdyby coś było przytkane to by było widać po ciśnieniach.
No właśnie ale ciśnienia były ok, omegowy chochlik?
#31
OFFLINE
Napisany 07 maja 2013 - 22:37
#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 12:41
Podobno w ogóle nie powinno ubywać czynnika (nawet przez kilka lat) a co 2 lata należy odgrzybiać. Jeśli cokolwiek ubywa to znaczy, że klima jest nieszczelna i trzeba szukać powodu.
#34
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 14:40
Jak czesto uzupełniacie klimę? Tzn. wiem, że powinno sie co roku sprawdzić i uzupełnić ale jaki ubytek będzie w normie? 5-10% ?
Podobno w ogóle nie powinno ubywać czynnika (nawet przez kilka lat) a co 2 lata należy odgrzybiać. Jeśli cokolwiek ubywa to znaczy, że klima jest nieszczelna i trzeba szukać powodu.
To tak samo jak nigdy do końca ci czynnika i oleju nie wyciągnie i nie wiesz najlepiej to sprawdzić na zegarach jak ciśnienie w normie to ok ,lodówka to też podobny układ i chodzi kilka lat bezawaryjnie
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#35
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 15:20
Z tego co się orientuje od strony kierowcy za centralka nad pedałem gazu przy małej chłodniczce taki klocek kanciastyKolegdzy a gdzie znajduje się ten zawor rozprężny?

...,lodówka to też podobny układ i chodzi kilka lat bezawaryjnie
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Z ta różnicą że nie jeździ po upale w gotującej się komorze silnika więc te lata się dramatycznie zmniejszają.
Jak czesto uzupełniacie klimę? Tzn. wiem, że powinno sie co roku sprawdzić i uzupełnić ale jaki ubytek będzie w normie? 5-10% ?
Podobno w ogóle nie powinno ubywać czynnika (nawet przez kilka lat) a co 2 lata należy odgrzybiać. Jeśli cokolwiek ubywa to znaczy, że klima jest nieszczelna i trzeba szukać powodu.
Uzupełnienie czynnika co 2 lata odgrzybianie co rok jeśli jesteś alergikiem to co pół oczywiście filtry nowe wtedy. Ważną sprawa też jest pilnować dobrego stanu osuszacza.
#36
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 15:26
Z tego co się orientuje od strony kierowcy za centralka nad pedałem gazu przy małej chłodniczce taki klocek kanciasty
, opis godny mistrza. Bierzesz impulsator kinetyczny na wysięgniku drewnianym czyli młotek i go pukasz to się odwiesza choć nie zawsze.
Z ta różnicą że nie jeździ po upale w gotującej się komorze silnika więc te lata się dramatycznie zmniejszają.
Ja w mojej omedze od 6 lat nic z klimą nie robiłem i działa ,a jeżdźe naprawde dużo po 200 km dziennie i nie wiem co poprzednik działał , a tak co roku ludziska jeżdźą i tylko oleju w instalacji i koloru przybywa i oczywiście od razu wydajność spada a kasa u mechaniorów rośnie w kieszeni
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#37
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 17:40
w lodówce wszystkie połączenia są lutowane a w aucie na oringach i na dodatek wszystko pracuje czyli rusza sie.lodówka to też podobny układ i chodzi kilka lat bezawaryjnie
#38
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 17:44
w lodówce wszystkie połączenia są lutowane a w aucie na oringach i na dodatek wszystko pracuje czyli rusza sie.
To ja mam w swoim aucie wszystko lutowane na sztywno ze az tyle lat to chodzi musze podnieść maske i polukać
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#39
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 17:56
zmierz temperaturę na wylocie z kratek środkowych to sprawdzimy czy trzeba uzupełnić czynnik.
#40
OFFLINE
Napisany 08 maja 2013 - 19:04
zmierz temperaturę na wylocie z kratek środkowych to sprawdzimy czy trzeba uzupełnić czynnik.
W 3.2 mam po chwili na wolnych 0 stopni podczas jazdy 4, a w 2.0 na wolnych 4 stopnie i 6 lat bez obsługi klimy
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2