Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie są objawy małego stanu oleju w ASB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   anjko

anjko
  • 46 postów
  • Dołączył: 30-04-2011
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 01 lipca 2011 - 21:17

Że tak się podepnę pod temat :)
Na jakiej pozycji sprawdzacie poziom oleju na N czy P. Czy to bez znaczenia.

#22 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2011 - 21:28

ja sprawdzalem na n
po dolaniu dalem na d zeby kola sie pokrecily troche potem znowy na n i dolalem to co zassalo

#23 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 07 grudnia 2014 - 18:14

Witam, a jak po odkręceniu korka z boku skrzyni olej się wylewa, to pozwolić mu wylać się aż do odpowiedniego poziomu? Dodam że sprawdzanie jak najbardziej przy pracującym silniku. A jakie są objawy jak oleju jest za dużo?

#24 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 grudnia 2014 - 09:08

Nie spotkałem się nigdy z objawami, które byłyby spowodowane za duża ilością oleju z tego względu, że trudno jest nalać większą ilość oleju do skrzyni. Zazwyczaj się przelewa i nikt tam na siłę nie tłoczy oleju. Niemniej jednak spotkałem się z przypadkiem, gdy pompa oleju nie trzymała już ciśnienia i nie zbierała z dna oleju, mimo, że był jej poziom wcześniej zachowany, to wypluwała olej. Z kolei na zimnym silniku i jednocześniej zimnej skrzyni gdy olej był gęsty pompa oleju zaczynała dobrze działać to stan był, po chwilowej rozgrzewce już się przelewało i nie chodziło tu o zmianę objętości oleju bo różnica była około litra, półtorej. Po paru dniach skrzynia się pożegnała.

#25 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 08 grudnia 2014 - 12:02

Man następne pytanie bo wcześniej zapomniałem dodać. Zauważyłem też taki objaw co wcześniej z nim się nie spotkałem, a mianowicie po odpaleniu samochodu i po wrzuceniu "D" trzymam hamulec lekko i jest początkowo zauważalne że lekko ciągnie do przodu, i po chwili jest wyczuwalne że ustaje to ciągnięcie w przód i jest złudzenie jakby coś hamowało tak jak by był zaciągnięty ręczny, a wcale nie jest zaciągnięty. Co to może oznaczać? Krótko mówiąc ciągnięcie w przód ustaje a jak chce się dodać gazu lekko to pójdzie ale jak wspomniałem z wyczuwalnym oporem jak by hamowania.

#26 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 grudnia 2014 - 13:04

Podjedz na SKP i niech Ci zmierzą opór toczenia koła. Rolka się pokręci i będziesz miał pewność czy któreś koło stawia opór.

#27 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 09 grudnia 2014 - 13:48

No i mam przyczynę całego mojego niedomagania ASB. Zacząłem sprawdzać po kolei wszystko z elektryką na skrzyni biegów i odkryłem że jedna wtyczka ta dochodząca nad małą miską jest nie do końca wsadzona. Stąd to awaryjne cale zamieszanie. docisnąłem jak trzeba i kontrolki o awarii zgasły i jest OK. Jest w tym i moja wina więc wszystkich przepraszam za cale zamieszanie. Na błędach człowiek się uczy.

#28 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 grudnia 2014 - 14:16

Przynajmniej zakończyłeś temat , inni często pytają , ale nie informują po znalezieniu przyczyny.

#29 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 13 grudnia 2014 - 08:40

Zacznijmy od nowa, jakiś czas temu skrzynia miała problem z zmianą biegów, zastanawiała się czy wsadzić kolejny czy nie. Po dolaniu oleju objawy przeszły, parę dni temu powtórzyła się sytuacja tylko już dolanie oleju pomogło na jakieś 200km wcześniej na prawie 2000km. Zaznaczam że takie akcje dzieją się tylko na rozgrzanym silniku. Wczoraj przejechałem 90km i do połowy było ok ale już pod koniec modliłem się żeby dojechać do domu. Dziwna sprawa bo odcina mi benzynę przy 4500obr jak chce szybko przyśpieszyć to mam niemiłą sytuację, wcześniej takiej sytuacji nie było. Będę wymieniał w tym tygodniu olej i filtr z uszczelką ale zastanawiam się czy ma to sens czy trzeba będzie wymienić całą skrzynie.

#30 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 grudnia 2014 - 16:52

sprawdź błędy silnika, skrzynia nie powinna blokować obrotów, prędzej ecu silnika

#31 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 13 grudnia 2014 - 20:41

Musze znalezdz dobrego magika z komputerem bo wiekszosc mechanikow to (przemilcze) chyba ze jutro sam odczytam. Zauwazylem ze na wstecznym jest jeszcze gorzej. Macie kogos w stolicy sprawdzonego co policzy jakos normalnie ?

#32 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2014 - 22:47

Komputer wiele Ci nie pokaże jeśli w ogóle coś, wyjdą jakieś tam błędy ni z gruszki ni z pietruszki i albo nic.

Wytłumacz mi bo jestem ciekaw, w jaki sposób dolewasz co chwila olej? Ciągle masz za mało czy tak Ci doi skrzynia? Bo ja jak raz dolałem to drugi raz bym nie dolał bo jest "stan".

#33 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2014 - 00:48

Olej w skrzyni sie wymienia a nie dolewa. Filtr tez. Odcina ci przy 4500 rpm to komp i dowiesz sie czemu. Obstawiam czujnik położenia walkow rozrzadu

#34 OFFLINE   Czaki

Czaki
  • 11 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 15 grudnia 2014 - 21:54

Jutro wymiana olaju na Maxtron czy jakos tak wraz z filtrem i uszczelkà od miski. Zobaczymy co komputer powie o tym odcieciu. Dam znac czy sà zmiany na lepsze.

#35 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 stycznia 2015 - 07:30

...witam, podepnę się Panowie, miałem dziwną sytuację, w dzień wylotu do Pl na święta, raz mi się poślizgnęła skrzynia, postawiłem auto pod domem kolegi, odłączyłem aku bo nie byłem go pewny czy nie padnie, wróciłem z Pl po 3 tyg., podłączyłem, klucha odpaliła bez problemu, wróciłem do siebie (około 20km) bez żadnych problemów, potem autko stało 3 dni nie ruszane, następnie gdy chciałem jechać do pracy, odpaliłem, po chwili zaczęło trząś cała budą, obroty troszkę falowały, kontrolka check mrugała, potem zgasła, gdy wbiłem ,,d'' buda jeszcze bardziej trzęsła, przejechałem powoli na spokojnie jakieś 3km, w tym czasie kontrolka check ponownie mrugnęła kilka razy, nagle obroty wskoczyły na 3tyś...poślizg (nie puściłem wtedy gazu, trzymałem dalej) kiedy po chwili spodziewanie wskoczył bieg, zapaliła się kontrolka autka z kluczem, skrzynia weszła w tryb awaryjny, tylko na 3 jedzie, podjechałem pod dom, grzecznie zgasiłem autko. Na drugi dzień odpalam, jadę...jakieś 20 min.jazdy po mieście, bez żadnych wymienionych wyżej objawów. Zaparkowałem pod chatą. 1-sze co to sprawdzę olej...chciałem opowiedzieć co mi się dzieje i jestem ciekawy czy ktoś miał takie objawy? Auto ma przelatane prawie 150tyśkm, nie mam nic w papierach co by wskazywało na wymianę oleju w skrzyni. Pozdrawiam serdecznie.

#36 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 06 stycznia 2015 - 17:00

Sprawdź olej i przeleć wszystkie wtyczki na skrzyni jakimś kontakt spreyem. Nic Cie to nie kosztuje, a może pomoże. Co do objawów to może być zaśniedziała wtyczka, ale równie dobrze skrzynia może kończyć żywot.. Olej, wtyczki i będziesz widział co dalej,
Jeśli masz dostęp do jakiegoś fejsa diagnostycznego to sprawdź jakie błędy się zapisały w sterowniku skrzyni. Tyle na początek, martwić się zaczniesz jak nie pomoże ;)

#37 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 stycznia 2015 - 19:08

...aktualnie auto jezdzi normalnie od kilku dni, aczkolwiek w nast.piątek jadę do Aso wymienić olej w skrzyni, skoro być powinien dawno oraz że nie mam żadnych dowodów na to że był kiedyś wymieniony, koszt w Uk to Ł150 za wsio, gdyby ktoś był ciekawy. Po tym zobaczymy co dalej. Pozdrawiam ;)

#38 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 09 stycznia 2015 - 19:51

Tylko przypilnuj żeby Ci dynamiczną wymianę zrobili

#39 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 stycznia 2015 - 06:43

Tylko przypilnuj żeby Ci dynamiczną wymianę zrobili



niestety nie będę wstanie, to serwis Vauxhalla i tam klient nie ma wglądu na warsztat, cena obejmuje robociznę, 2 uszczelki, filtr oraz olej, nie było mowy o żadnym środku który ,,oczyści całą skrzynkę'' :( pojadę to zapytam o to.

#40 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 10 stycznia 2015 - 09:53

Nie chodzi o żaden środek. Po prostu przy dynamicznej wymianie wymieniasz olej również w sprzęgle hydrokinetycznym i chłodnicy. Przy statycznej tylko to comjest w miskach skrzyni. W pierwszym przypadku powinno wejść jakieś 8 litrów oleju, w drugim połowę z tego.
Osobiście nie bawiłbym się w statyczną wymianę, bez sensu. Połowa oleju zostaje stara i sybko zasyfi ten nowy.. A jak ma to kosztować 650 zeta to już w ogóle.. Lepiej dolać stan i nic więcej nie ruszać