


Jakie są objawy małego stanu oleju w ASB
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2011 - 20:26
praktycznie kazda usterka moze byc spowodowana malym stanem oleju
ja u siebie przerabialem
szarpanie przy zmianie biegow, slizganie sie znaczy wysokie obroty mala predkosc
wkoncu padl wsteczny co skonczylo sie wymiana skrzyni
wchodzenie w tryb awaryjny po dlugiej lub ostrej jezdzie, jak sie zagrzal
uzyj szukajki
ja jak szukalem to wiele ciekawostek odkopalem na ten temat
edit:
zapomnialem najgorszego
pod koniec eksploatacji tej skrzyni auto gaslo przy wrzucaniu biegu czemu towarzyszylo dupniecie i to glosne
po uzupelnieniu oleju juz nie gaslo i nie wchodzilo w tryb awaryjny, sprawa szarpania tez sie polepszyla jednak wsteczny sie nie naprawil i slizganie tez niestety
i jeszcze taka sprawa ze jak malo oleju auto moze byc slabe i nie miec ciagu
bo hydrokinetyk na sucho nie bedzie dzialal jak trzeba
i rada gdybys zmienial skrzynke kiedykolwiek to zakladaj ar35
ja kupilem od beasta z 3.0 i jestem zadowolony
jedynie kielich i sprzeglo swoje musialem przelozyc
#3
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2011 - 20:40
a i czy wrzucaniu na D powinno być coś czuć czy nic
#4
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 12:19
A jeśli masz mały poziom oleju to w większości przypadków czuć szarpnięcie pomiedzy zmianą biegów P -> D -> R itd
#5
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 14:35
#6
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 16:30
jest jedynie strzal slyszalny po zwolnieniu P ale to tylko wtedy jak auto stoi pochylone
przy zapinaniu biegu jest cisza i nie czuc szarpniecia
jedynie lekki spadek obrotow jest slyszalny ale nawet wskazowka nie opada wtedy
jezeli zapinam bieg bez wcisnietego hamulca auto plynnie zaczyna jechac bez trzasniec, szarpniec itp
na poprzedniej skrzyni ktora padla szarpalo i walilo tak ze czasem gasl
juz zreszta pisalem
#7
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 16:33
#8
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 16:38
we wlasnym zakresie moze byc sie wymiescil w 250zl
wszystko zalezy jaki filtr i uszczelki kupisz
ale pamietaj wymiana oleju skrzyni nie naprawi
a nieumiejetna wymiana moze skrzynie popsuc
sprawdz najpierw stan oleju
rozgrzej auto poprzez przejechanie okolo 20km, wjedz na kanal i na zapalonym silniku odkrec korek z boku skrzyni, olej ma byc na rowno jak jest malo to dolej i bedziesz widzial czy jest zmiana
najlepiej zalatw sobie do tego strzykawe do oleju bo lejkiem nie dasz rady
a jeszcze male pytanko
czy twoje auto jest w stanie wcofac pod stroma gorke lub wcofac na wysoki kraweznik bez rezpedu??
#9
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 16:40
Tak cofac moge pod gorke z gorki i krawezniki tez przerabialem
A jak bym nie mogl to co by to oznaczalo tak z ciekawosci
#10
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 16:43
rozne sa oznaczenia
dexron 2 tez mozesz one sa mieszalne ze soba
http://allegro.pl/li...xron&category=0
a jak z tym cofaniem??
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 17:26
#13
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 18:01
w tych silnikach w automatach bardzo czesto sie skrzynie sypia i najczestszym objawem konczenia zywota skrzyni sa trudnosci z cofaniem pod gore czy na kraweznik
No to mnie pocieszyles:(
#14
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2011 - 22:23
#15
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2011 - 00:11
w omedze automaty sa naprawde bardzo fajne
co innego w 2.5 czy 3.0 w benzynce
bylo by sie jak powsciekac
ale w dieslu??
po co w klekocie manual??
ten silnik i automat to naprawde udany duet
#16
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2011 - 10:15
nigdy bym nie robil swapa skrzyni na manual
w omedze automaty sa naprawde bardzo fajne
co innego w 2.5 czy 3.0 w benzynce
bylo by sie jak powsciekac
ale w dieslu??
po co w klekocie manual??
ten silnik i automat to naprawde udany duet
jest fajnie dopuki skrzynia nie padnie. a potem naprawa w kosztach wartosci calego auta czy moze swap na pewnych czesciach w groszach??
rachunek jest prosty.
#17
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2011 - 10:27
w zeszłym tygodniu wymieniałem u siebie skrzynie bo w starej od początku coś waliło ale rok jeździłemjest fajnie dopuki skrzynia nie padnie. a potem naprawa w kosztach wartosci calego auta czy moze swap na pewnych czesciach w groszach??
rachunek jest prosty.
skrzynie wziąłem używkę AR35 wyjętą z benzyniaka od kolegi z forum
działa bardzo dobrze jedynie pojawił się wyciek na uszczelce miski i chyba z wybieraka
na dniach to zrobię przy okazji zmiany oleju
jeśli chodzi o koszty u mnie w okolicy:
- remont skrzyni 3000-3500zł
- wymiana na używkę - skrzynia+olej+uszczelki+simering wału+filtr+robocizna=1350zł
#18
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2011 - 10:58
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#19
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2011 - 12:43
A ja bylem dziś sprawdzić olej i wszystko wypas kolor czerwoniutki ,nie ma żadnych wycieków gość się przejechał wszystko gra i huczy także byle do przodu
a sprawdzales jaka masz skrzynie ??
moze juz ktos zmienil na ar35:D