Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Lekkie koło zamachowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
359 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 06 maja 2013 - 13:18

a jestem pewny ze momentu sporo uciekło...

Myślę, że powinieneś od razu zamontować koło o wadze 100kg - miałbyś wtedy z 1000Nm. Miodzio.
A tak na serio - fizyka klasa 1 gimnazjum się kłania.

#242 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 maja 2013 - 19:00

Myślę, że powinieneś od razu zamontować koło o wadze 100kg - miałbyś wtedy z 1000Nm. Miodzio.
A tak na serio - fizyka klasa 1 gimnazjum się kłania.


dobra dobra panie Ilku , po zamontowaniu do C30SET koła c20xe i sprzęgła z let-a po pana namowie nie mogłem pod żadną górkę podjechać !
:smiech2:
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#243 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 06 maja 2013 - 20:12

Myślę, że powinieneś od razu zamontować koło o wadze 100kg - miałbyś wtedy z 1000Nm. Miodzio.
A tak na serio - fizyka klasa 1 gimnazjum się kłania.


... to ciekaw jestem dlaczego wczesniej na dwumasie dało rade latac na II i III biegu jak popadało, a teraz na jednomasie na II brakuje momentu? czy tak samo na placu wczesniej na dwojce paliła sie guma a teraz nie daje rady?

#244 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 maja 2013 - 20:22

Mam pytanie :
czy to może jest ten rodzaj koła lżeszjego:

http://allegro.pl/op...3179955983.html

Lub to:

http://allegro.pl/op...3170297604.html

Troche w tym zielony jestem i jaką do tego dobrać tarczę tylko aby było od jednomasy bo z tego co czytałem tarcza bez sprężynek nie wchodzi w gre.
Za pomoc w doborze części i gdy to będzie chodziło odwdzięczam się browarkiem lub dwoma ewentualnie pięcioma

#245 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 06 maja 2013 - 20:28

... to ciekaw jestem dlaczego wczesniej na dwumasie dało rade latac na II i III biegu jak popadało, a teraz na jednomasie na II brakuje momentu? czy tak samo na placu wczesniej na dwojce paliła sie guma a teraz nie daje rady?

Tak jak napisałem, możliwe że zakrzywiłeś prawa fizyki. Zgodnie z Twoją teorią wszystkie driftowozy powinny mieć 100kg koła zamachowe w celu ułatwienia poślizgu i zwiększenia momentu obrotowego.
Dziwne, że wszyscy jednak montują lekkie...
A tak serio to sprawdzanie ilości momentu obrotowego w silniku paleniem gumy nie jest chyba naukową metodą pomiarową ;)

#246 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 maja 2013 - 20:37

ILKU miałbyś troche czasu aby pomóc?

#247 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2013 - 22:58

Mam pytanie :
czy to może jest ten rodzaj koła lżeszjego:

http://allegro.pl/op....179955983.html

Lub to:

http://allegro.pl/op....170297604.html

Troche w tym zielony jestem i jaką do tego dobrać tarczę tylko aby było od jednomasy bo z tego co czytałem tarcza bez sprężynek nie wchodzi w gre.
Za pomoc w doborze części i gdy to będzie chodziło odwdzięczam się browarkiem lub dwoma ewentualnie pięcioma

wydaje mnie się że w tych aukcjach masz tylko tarczę sprzęga z dociskiem. a czy koło zamachowe tam jest to nie wiem, bo tego jasno nie napisali.

To co potrzebujesz do V6 to masz w moim temacie ze zdjęciami ---> http://forum.omegakl...46&postcount=37 jak i w tym temacie moje wpisy i Benusia.

chyba że szukasz czegoś do xev'a

#248 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 maja 2013 - 08:22

Swapuje X30XE zamiast x20xev i od razu chciałbym to wrzucić

Dzwoniłem mam dostać fotke z drugiej aukcji.
Mówie do sprzedajacego aby zważył i będzie najłatwiej a on do mnie że wagi na firmie nie ma i nie da rade.
przecież to podstawa na szrotach.

#249 OFFLINE   Stomega

Stomega
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-04-2013

Napisany 07 maja 2013 - 13:59

Stosowanie lekkich kół zamachowych zawsze ma sens.
Co prawda, odchudza się samochody startujące w driftingach i wyścigach, ale podstawą dla tuningu mechanicznego podzespołów mechanicznych jest stosowanie lekkich kół zamachowych, ale wtedy trzeba się pokusić również o zastosowanie sportowego sprzęgła.

#250 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 08 maja 2013 - 07:20

stosowanie lekkich kół zamachowych, ale wtedy trzeba się pokusić również o zastosowanie sportowego sprzęgła.

Kolejna ciekawa teoria. Wyjaśnij kolego dlaczego to nie można zastosować zwykłego sprzęgła do lekkiego koła?

#251 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 11:49

Tak jak napisałem, możliwe że zakrzywiłeś prawa fizyki. Zgodnie z Twoją teorią wszystkie driftowozy powinny mieć 100kg koła zamachowe w celu ułatwienia poślizgu i zwiększenia momentu obrotowego.
Dziwne, że wszyscy jednak montują lekkie...
A tak serio to sprawdzanie ilości momentu obrotowego w silniku paleniem gumy nie jest chyba naukową metodą pomiarową ;)


Pewnie Wujek z braku mocy na rondzie strzelał ze sprzęgła i tak uzyskiwał poślizg, a teraz to ni chu..chu..

#252 OFFLINE   jarecek92

jarecek92
  • 8 postów
  • Dołączył: 27-05-2013

Napisany 28 maja 2013 - 18:12

Witam, sprawa wyglada tak, czy ktoś wie, orientuje się, czy tarcza sprzęgłowa na zamachu garnkowym jest bardziej wysunięta w strone skrzyni niż w w przypadku tarczy z zamachem płaksim od 20xe? jeżeli tak to jaka jest to róznica, ważne, gdyż swapuje 25xe z inną skrzynią <nie oplowską, a translaxe>

#253 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2013 - 12:00

Witam wszystkich mam następujący problem założyłem koło zamachowe od c20xe tarcz sprzęgłową od c20let i docisk od c20xe i do tego tulejka dystansowa od ilku po złożeniu skrzyni okazało się ze nie ma sprzęgła po wyjęciu skrzyni zobaczyłem ztarty ten kołnież na łożysku co zapobiega wysunięciu się tego łożyska z tej tulejki w wysprzęgliku i na tarczy sprzegłowej na tej tulejce ślad właśnie tej tulejki prowadzącej łożysko w wysprzegliku . Na moje rozumowanie nie było sprzegła ponieważ ta lulejka od wysprzeglika po złożeniu skrzyni opierała się już o tarcz czym skutkowało brakiem sprzegła. Myślę ze ten problem jest spowodowany za dużą tulejką pod wysprzęglikiem tulejka ma wysokość 2,3 cm . Jak się myle to proszę mnie poprawić , prośba dla tych którzy mają ten zestaw założony jaką macie wysokość tej tulejki wszystkie wszelkie podpowiedzi mile widziane pozdrawiam

#254 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 17 lipca 2013 - 23:01

z tego co pamietam moja tutlejka miala taka sama wysokosc jak ta od ilku.
wiem ze to banalne pytania ale czy aby ty nie masz u siebie zalozonego kola garnkowego( pot type )

#255 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2013 - 12:11

witam nie mam takiego koła mam koło zamachowe płaskie tulejka według mnie jest w porządku po pomiarach jest tyle samo co na dwumasie i nie wiem zbytnio gdzie leży problem

#256 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2013 - 16:26

koło zamachowe płaskie


podaj numery tego koła..

a tarczy przypadkiem nie założyłeś odwrotnie?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#257 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2013 - 23:51

Witam o to numery mojego koła R 90 285 192 dodam ze koło pasuje na wszystkie śruby. Tarczy nie ma możliwości odwrotnie założyć

#258 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lipca 2013 - 07:47

R 90 209 935 - to są numery koła flat...
masz złe koło...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#259 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lipca 2013 - 12:04

wizualnie te koła wyglądają identycznie wszystko pasuje na śruby i wagowo też ma około 6,5 kg (ten koleś co mi sprzedawał te koło zapewniał że wszystko będzie dobrze ) i chyba mnie to zmyliło jutro pojadę do kumpla znajomego i prawdopodobnie będzie miał takie koło o nr R 90 209 935 i zobaczymy wtedy czy wszystko będzie git :)
Witam ponownie koło o nr R 90 285 192 jest identyczne jak koło o nr R 90 209 935 wiec cały czas jestem w kropce

Może macie jakieś jeszcze pomysły co może być nie tak ze nie pasuje mi to wszystko razem

#260 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 21 stycznia 2014 - 07:39

i jak poradziłeś sobie z problemem?


i jeśli można bo w temacie są różne wartości grubości podkładki pod wysprzęglik, ona ma mieć 4 czy 4.5cm grubości?
bylo milo ale sie i to skonczylo