Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Lekkie koło zamachowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
359 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2012 - 19:10

jeśli podanie komuś informacji to frajerstwo dla Ciebie to widzę, że miałeś udane dzieciństwo ;)

Daruj sobie osobiste wycieczki, gdybyś przeczytał wątek od początku to byś wszystko wiedział - poświęciłbyś na to max 10 minut. Jak Tobie się nie chce, to innym tym bardziej ;)

#222 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2012 - 19:28

jeśli podanie komuś informacji to frajerstwo dla Ciebie to widzę, że miałeś udane dzieciństwo


Daruj sobie te wywody bo jeszcze jeden post nie na temat i zakończysz swój spam z karteczką...

wszystko masz opisane w postach od #1 do #215..

Miłej lektury...

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#223 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2012 - 20:22

...(najlepiej by było gdyby ktoś podał nr katologowy części) zależy mi na szybkiej odpowiedzi...

Powiem tak przyjacielu, przeczytał byś temat od początku zajęło by Ci to około 15min jeśli czytasz wolno, w tedy trafił byś na posty 193 i 194 tam masz wszystko podane na tacy... ale wolisz czekać jak Cię rzekomo czas ciśnie :masakra: dzisiaj nie ma świąt więc linka nie dostaniesz, poklikaj 20sekund by to znaleźć.

#224 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 05 maja 2013 - 20:11

Witam, ostatnimi czasy załozylismy u kolegi koło z xe i co...i lipa... auto fat wkreca sie masakrycznie szybko, jednakze momentu baaardzo duzo miom zdaniem ubyło :/

#225 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2013 - 21:00

baaardzo duzo miom zdaniem ubyło


tzn. ?

u mnie ok. 20Nm
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#226 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 05 maja 2013 - 21:06

tzn. ?

u mnie ok. 20Nm


Ciezko stwierdzic, na dniach bedzie hamownia, ale widac to po "poslizgach" np na rondzie, wczesniej jadac na rondzie na II przy dodaniu gazu tył uciekał, teraz trzyma przyczepnosc :/ mniej momentu zatem gorsze przyspieszenie...

#227 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2013 - 21:17

to sprawdzic cisnienie na garach. skoro auto wg was bujalo sie lepiej na ciezkim zamachu to motor nie ma sily.

#228 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 05 maja 2013 - 21:25

to sprawdzic cisnienie na garach. skoro auto wg was bujalo sie lepiej na ciezkim zamachu to motor nie ma sily.


było sprawdzane 14-14.5 na kazdym

#229 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2013 - 21:34

no to widocznie tak musi u was byc. zobaczymy co wam na hamowni wyjdzie

#230 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2013 - 21:47

zobaczymy co wam na hamowni wyjdzie


ale to jest wiadome że lekki zamach pochłonie kilka Nm :)

u mnie na lekkim kole przy wrzucaniu III biegu potrafi TC zamigać...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#231 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2013 - 21:49

ale to jest wiadome że lekki zamach pochłonie kilka Nm :)

u mnie na lekkim kole przy wrzucaniu III biegu potrafi TC zamigać...



jedna wypowiedzią przeczysz drugiej.



moc silnika nie bierze sie z kola zamachowego

#232 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2013 - 21:52

jedna wypowiedzią przeczysz drugiej.

nie, ja tylko piszę że po zmianie na lekkie kolo od C20 uciekło ok. 20Nm...
EDIT: u mnie było 254Nm

ja u mnie na moc nie narzekam...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#233 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 05 maja 2013 - 22:25

nie, ja tylko piszę że po zmianie na lekkie kolo od C20 uciekło ok. 20Nm...
EDIT: u mnie było 254Nm

ja u mnie na moc nie narzekam...


No tak, oryginalnie omega ma chyba 270nm, ALE...

ale 270 ma w serii, znajac zycie masz muszke ktora daje około 20nm... robi nam sie 290Nm i teraz Tobie wychodzi 250Nm to jest roznica... wiadomo błedy pomiarowe itd... dobra 30nm....

A powiedz kolego Phantom, jakie masz odczucia po montazu lekkiego koła u siebie? i czy 14-14.5 kompresja jest ok?

#234 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2013 - 22:28

14 to jest dobra kompresja. u mnie poprawa reakcji na gaz. nie odczulem ani spadku ani wzrostu mocy. niestety to sa tylko odczucia i zadnych danych na potwierdzenie.

#235 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 05 maja 2013 - 22:36

Swojego czasu rozmawiałem ze swoim kolega ktory zajmuje sie tuningiem silnikow w motorowkach, w Anglii, powiedziałem mu co i jak, on odparł mi ze zastosowanie lekiego koła zamachowego ma jak najbardziej sens ale w autach z jak najnizsza waga, omega to nie jest gokart, to auto ktore wazy 1800kg i musi gdzies miec zmagazynowana energie aby sprawnie sie poruszac, powiedział ze wszystko ma granice, po czym stwierdził ze przejscie z 15kg na 5 to przesada... moze gdyby pojsc na kompromis w okolice 8kg... ciezko wyczuc temat...

prosty przykład to scigacze...kreca sie jak szalone do 14-15 tys... maja bardzo lekkie koła zamachowe ktore przy mocy 180koni daja im tylko 140NM ale... własnie scigacz wazy 200kg a nie 1800... i mysle ze to jest najlepszy przykład...

#236 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2013 - 22:39

ja ci dam inny. ganialem sie z omega ktora miala 211Km - tak wyszlo na hamowni, moja miala 189km (cos bylo z motorem) i wygralem. wiec na dwoje babka...

musisz wiedziec do czego bedziesz uzywal auta. im blizej sportu to ja bym schodzil z waga (chociaz gdzie omega do sportu heh).

#237 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 05 maja 2013 - 22:44

ja zrobie tak ze poprostu pojedziemy teraz na hamownie zobaczymy co i jak, i zmienimy koło na dwumase i na ta sama hamownie, i jakaby to hamownia nie była to roznica wyjdzie jesli ma wyjsc.. a jestem pewny ze momentu sporo uciekło...

#238 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 05 maja 2013 - 23:21

sprawdzaj wujek, bo jestem ciekawy. slyszalem pare opinii w tym temacie zlych i dobrych. nigdy nie wiadomo jak sie do tego odniesc.
kiedy bedziesz mial wyniki?

#239 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 05 maja 2013 - 23:34

sprawdzaj wujek, bo jestem ciekawy. slyszalem pare opinii w tym temacie zlych i dobrych. nigdy nie wiadomo jak sie do tego odniesc.
kiedy bedziesz mial wyniki?


w tym tyg bede chciał zrobic pierwszy pomiar... chetnie posłucham jeszcze innych komentarzy :)

#240 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 maja 2013 - 09:23

chce poznac wyniki, bo bylem na hamowni tylko serią, po jakichkolwiek modach jeszcze nie mialem okazji.
lekkie kolo zalicza sie do niektorych z tych modow, i jesli rzeczywiscie moment moze tak spasc, to pal licho to szybkie wkrecanie sie na obroty, po co to komu jak przyspieszenie maleje :masakra:

obym sie mylil.