Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega2.5 td automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 12 lipca 2011 - 21:43

Cały problem odpalania wynika z funkcji ECU zwanej ochroną dwumasowego koła zamachowego.

chyba chodzi bardziej o ekologie(automat chyba nie ma koła dwumasowego)

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lipca 2011 - 08:12

Nowoczesny = sterowany komputerem.
Dalsza dyskusja jest bezcelowa. Cały problem odpalania wynika z funkcji ECU zwanej ochroną dwumasowego koła zamachowego.


problem z ciężkim odpalaniem na ciepło w TD wiąże się z nieszczelnością pompy wtryskowej (tłoczek głowiczka) i dlatego trza dłużej kręcić aby tłoczek nabił ciśnienie.na zimnym silniku powiedzmy 40 st nie będzie takiego efektu..i myślę ze już wszystko wiesz.pozdrawiam

#23 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 13 lipca 2011 - 16:52

ale na gorącym,pomimo nieszczelności głowiczki,zwiększając dawke rozruchową poprzez oszukanie ecu(odpięcie czujnika temp. lub czar z alegro) można jeszcze "chwile" pojeżdzić(będzie odpalał).potem to już na bank wymiana.

#24 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 13 lipca 2011 - 18:06

Nieszczelność głowiczki... A co ma dawka do nieszczelności? Dawki rozruchowe są z reguły dosyć wysokie, więc nawet przy lekkiej nieszczelności ciągle zostaje sporo paliwa... Tyle że ciśnienia brakuje wtedy żeby wtryski otworzyć!!
Z mojej wiedzy wynika że chodzi o zużywanie się rozrusznika, akumulatora, przewodów... W wielu autach pomaga wymiana akumulatora, czy rozrusznika, wcale nie trzeba ruszać pompy dopóki samochód jeździ - choć przyznam że tyczy się to raczej młodszych samochodów.
Jak pisałem wcześniej, upieram się że chodzi o funkcję ochrony koła dwumasowego - przy ciepłym silniku paliwo jest dawkowane dopiero powyżej pewnych obrotów, których "wykręcenie" na rozruszniku dłużej trwa przy niesprawnościach (zużyciu) elektryki.
Każde z opisanych wcześniej rozwiązań powoduje podanie dawki paliwa od obrotów 0 (jak przy odpalaniu zimnego silnika), co skutkuje łatwiejszym odpałem.

#25 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 13 lipca 2011 - 22:48

wieksza dawka do nieszczelności ma to,że od początku rozruchu eliminowana jest ta nieszczelność większą ilością paliwa przy kręceniu,uszczelnieniem pompy przy uruchamianiu i wcześniejszym wytworzeniu(przy malych obrotach silnika)ciśnienia na wlaściwym wtrysku do jego przebicia i wtrysku we właściwej chwili.ta mapa przez Ciebie przedstawiona,pokazuje częściowo sterowanie pompą(przy nowej) w zależności od temp.silnika i obrotów,ale nie uwzględnia zużytej głowiczi w pompie wtryskowej(producent zaleca wtedy pewnie wymiane ).oczywiście dobry but przy rozruchu(i ztym związane) są ważne.ale odbiegliśmy chyba troche od tematu

#26 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 13 lipca 2011 - 23:23

Ja dziś rozwiązałem problem nie odpalania silnika na ciepło. Wymieniłem pompę wtryskową. Teraz ciepły czy zimny pali od strzała. Tylko nie mogę sie przyzwyczaić do tego że nie trzeba już świec grzać przed odpaleniem:o

#27 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 13 lipca 2011 - 23:31

jakie koszty?(sam czy ktoś)

#28 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 16 lipca 2011 - 18:07

800zł po znajomościach. Robocizny nie liczę bo wymieniłem i ustawiłem sam.

#29 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 23 lipca 2011 - 07:46

omega jak zimna to pokazuje 1.7 spalania na postoju a jak ciepla to 2.8 i nichce odpalac

#30 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 lipca 2011 - 08:30

to trza skorygować dawkę na 0,9l/h..mówię o danych z wyświetlacza>>

#31 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 23 lipca 2011 - 08:41

to trza skorygować dawkę na 0,9l/h..mówię o danych z wyświetlacza>>

raczej nic to nie da jeżeli przy ciepłym ma dawkę dużo większą niż na zimnym ale spróbować zawsze można

#32 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 lipca 2011 - 08:48

na pewno pomoże...nic innego jak ustawienie dawki odpowiedniej.

#33 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 26 lipca 2011 - 21:07

witam a jak to zrobic

#34 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 lipca 2011 - 21:14

witam a jak to zrobic

http://forum.omegakl...ead.php?t=11690

dodam ze tej niejakiej śrubki na klucz 7 nie musisz popuszczać..

#35 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 28 lipca 2011 - 20:03

kolego podpowiedz mi jak to zrobic szukalem tych srub i niema tylko som mocowania pompy na 10 kluczyk i jak to zrobic

#36 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lipca 2011 - 20:40

kolego podpowiedz mi jak to zrobic szukalem tych srub i niema tylko som mocowania pompy na 10 kluczyk i jak to zrobic


masz .pozdrawiam

#37 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 29 lipca 2011 - 20:11

dzieki aile taka pompa te czerwone krewki popuscic i przekrecic prawo lewo tak myslisz ze to bedzie ok z tym odpalaniem na cieplym pozdrawiam

#38 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 lipca 2011 - 08:41

dzieki aile taka pompa te czerwone krewki popuscic i przekrecic prawo lewo tak myslisz ze to bedzie ok z tym odpalaniem na cieplym pozdrawiam


temat 34 podałem i tam jest wsio

#39 OFFLINE   tomaj8088

tomaj8088
  • 1 postów
  • Dołączył: 29-07-2011

Napisany 30 lipca 2011 - 23:43

witam
mam maly problem z skrzynia automatyczna jak wrzucam D rospedza sie po woli i to bardzo powoli w porownaniu do wrzucenia 1 bo na 1 idzie dobrze. wiadomo ze nie moge wrzucic 1 a potem D . pomoze ktos ? a i prosilbym na skrzynke bo zabardzo jeszcze forum nie czaje i tez brak czasu zeby co chwile wchodzic..

#40 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 lipca 2011 - 10:31

Bo na pewno skrzynię masz w trybie awaryjnym i nawet o tym nie wiesz. Sprawdź bezpieczniki(rozpiskę znajdziesz w instrukcji samochodu lub tutaj na forum), jak nie zadziała to na komputer i sprawdzić błędy. Nie napisałeś nic więcej... czy wyświetla jakiś komunikat na MID, czy lampki od selektora skrzyni się świecą ? Czy obroty rosną auto nie jedzie ? Sprecyzuj... nikt tutaj nie ma szklanej kuli !