Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega2.5 td automat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 06 czerwca 2011 - 20:29

witam zakupilem omege 2.5td automat gdy jezdze wkolo komina jest ok odpala po przejechaniu 100km niechce odpalac na podloczylem po komputer wyskakuje bląd 41 92 od czego zacząc proszę o pomoc

#2 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 06 czerwca 2011 - 21:51

nie chce się szukać co?????
tu masz wszystko
http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#3 OFFLINE   pikul

pikul
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-12-2009

Napisany 07 czerwca 2011 - 21:55

Ja bym stawiał na pompe wtrysków ... a na ciepłym ci nie odpala ?

#4 OFFLINE   FL 2000 EditioN

FL 2000 EditioN
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 07 czerwca 2011 - 21:59

Ja bym stawiał na pompe wtrysków ... a na ciepłym ci nie odpala ?


ja mam podobnie w swojej hehe tez 2.5 TD jak jest cieply trzeba dluzej krecic a moze to swiece sa juz do wymiany??:pokoj:

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 czerwca 2011 - 22:02

jak jest cieply trzeba dluzej krecic

Lenistwo..... A wystarczylo wpisac w szukajke "nie pali na cieplym" i by bylo wiadomo ze glowica pompy wtryskowej umiera.

#6 OFFLINE   pikul

pikul
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-12-2009

Napisany 07 czerwca 2011 - 22:03

Ja miałem taki przypadke klika dni temu wiec jestem na bierząco :) na 100 procent pompa wtrysków naprawa około 1000zł tyle ja zapłaciłem można zastosować tzw chip rozruchowy na jakiś czas pomorze w odpalaniu na ciepłym ja go miałem i wytrzymałem na nim około roku jak by co to mam na sprzedaż bo ja już nie potrzebuje :) niestety ale pompa to czuły punkt w naszych omegach.

#7 OFFLINE   FL 2000 EditioN

FL 2000 EditioN
  • 16 postów
  • Dołączył: 07-06-2011

Napisany 07 czerwca 2011 - 22:06

Lenistwo..... A wystarczylo wpisac w szukajke "nie pali na cieplym" i by bylo wiadomo ze glowica pompy wtryskowej umiera.


a moze bedziesz taki mily i powiesz mi jaki to jest koszt naprawy? dziekowac

Ja miałem taki przypadke klika dni temu wiec jestem na bierząco :) na 100 procent pompa wtrysków naprawa około 1000zł tyle ja zapłaciłem można zastosować tzw chip rozruchowy na jakiś czas pomorze w odpalaniu na ciepłym ja go miałem i wytrzymałem na nim około roku jak by co to mam na sprzedaż bo ja już nie potrzebuje :) niestety ale pompa to czuły punkt w naszych omegach.



#8 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 08 czerwca 2011 - 12:01

Jaka tam na 100 % pompa...
Oczywiście, duże prawdopodobieństwo ze pompa... ale...
Wszystko było już opisywane...
Co i jak sprawdzać ... ...


ale napiszę raz jeszcze...
Wcześniej uszczelniałem pompę... owszem - pompa niestety pada po ok. 200 tyś km.

Silnik jak jest nowy, w temp. jakiejś tam, nie grzeje świec, bo nie potrzeba. Natomiast, jak przejedzie parę km, to to grzanie już się przydaje.

Kostka sprawia, że świece będą Ci grzać za każdym razem kiedy włączysz zapłon, nie ważne jaka temperatura silnika czy zewnętrzna.

Kup "chip" - "kostkę" która grzeje Ci zawsze świece i sprawdzisz... Ja na tym odpalam już trzeci rok... i problemu nie mam.

#9 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 11 czerwca 2011 - 07:41

witam jezeli to pompa to czemu jak jest zimny silnik to odpala jak benzynka a czip juz jest wymienilem czujnik ktury pokazywal blod komputer 41 i sie skasowal i zostal 92 czujnik polozenia walka rozrzodu mam pytani czy to cos ma wsp0lnego z odpalaniem jak cieply

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 czerwca 2011 - 07:57

bo gdy ciepła pompa wtryskowa to się sie rozstrzelania..większy luz sie robi na tłoczku
a 92 to nie czujnik jak piszesz to błąd tempomatu jak go nie masz to błąd będzie zawsze

to czyli świece grzeją Ci zawsze nawet na ciepłym??

#11 OFFLINE   pikul

pikul
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-12-2009

Napisany 11 czerwca 2011 - 15:58

Na 100% Pompa wtrysków "głowiczka" wyruchana :) do wymiany

#12 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 12 czerwca 2011 - 08:49

a jakie koszta takiej glowiczki .

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 czerwca 2011 - 08:59

1500 zł w górę:D wymienia się tłoczek razem z głowiczką ..

#14 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 20:31

witam mam problem z tym cieplym silnikiem pompe mam po regeneracji i dalej jak przejade dluszom trase to i stoi chwile na postoju na odpalonym silniku i zaczyna niereagowac na pedal gazu i gasnie i niemoge odpalic postoi 15 min i odpala a na kom pokazuje blond 92 i czy ten błond ma cos z tym wspulnego

#15 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 11 lipca 2011 - 22:29

Jedna drobna uwaga - z tą "magiczną kostką" wcale nie chodzi o podgrzewanie świecami, tylko o wymuszenie wyższej (i przy niższych obrotach) dawki paliwa poprzez oszukanie sterownika silnika co do temperatury cieczy chłodzącej. Równie dobrze można to zrobić samemu kosztem 1 przekaźnika przełączającego, guzika "dzwonkowego" (mikroswitcha - cokolwiek jest pod ręką, na upartego możemy przewód goły do masy zwierać) i niewielkich ilości przewodu... Chodzi o to by przy zasterowaniu przekaźnik rozłączał sygnał z czujnika temperatury cieczy chłodzącej dla sterownika silnika. Takie ustrojstwo działa bardzo prosto - przed włączeniem zapłonu wciskamy i przytrzymujemy guzik (po prostu rozłączamy obwód czujnika), włączamy zapłon (ECU nie dostaje sygnału temperatury, wartość zastępcza to najniższa wartość obsługiwana przez czujnik), odpalamy i puszczamy guziczek.
Ma to tą przewagę nad jakimiś wynalazkami że w odpowiednich warunkach można go nie stosować (przy letnim silniku na przykład), dzięki czemu nie katujemy akumulatora bezsensownym grzaniem świec żarowych.
Drugi wariant to zmiana jednej mapy w ECU - wtedy paliwo dawkowane jest bogaciej niezależnie od temperatury cieczy chłodzącej - rozwiązanie czyste, bez skutków ubocznych w postaci niepotrzebnego grzania świecami, łatwe do zrobienia przy okazji chip-tuningu.

#16 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2011 - 07:54

witam mam problem z tym cieplym silnikiem pompe mam po regeneracji i dalej jak przejade dluszom trase to i stoi chwile na postoju na odpalonym silniku i zaczyna niereagowac na pedal gazu i gasnie i niemoge odpalic postoi 15 min i odpala a na kom pokazuje blond 92 i czy ten błond ma cos z tym wspulnego


tutaj stawiam na nie odpowiednią dawkę paliwa...masz w sprawdzonych poradach jak to zrobić samemu ruszając nastawnik..a 92 to tempomat jak go nie masz to błąd zawsze będzie

dzięki czemu nie katujemy akumulatora bezsensownym grzaniem świec żarowych.


ale zauważ że w innych autkach świece seryjnie grzeją zawsze i nic się nie dzieje...a co do reszty twojej wypowiedzi to każdy elektronik zrobi nam takie cudo do odpalania żadnej nowinki tam nie ma.

a z tym guzikiem to przesada tak w traktorze można było robić..każdy by wybrał opcje auto

#17 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 14:47

ale zauważ że w innych autkach świece seryjnie grzeją zawsze i nic się nie dzieje...a co do reszty twojej wypowiedzi to każdy elektronik zrobi nam takie cudo do odpalania żadnej nowinki tam nie ma.

Słucham? W żadnym nowoczesnym dieslu świece nie grzeją zawsze!!! Już od temperatury 40 stopni świece nie grzeją nawet sekundy. To że świeci się kontrolka (steruje nią komputer!!) wcale nie oznacza że grzeją świece.

a z tym guzikiem to przesada tak w traktorze można było robić..każdy by wybrał opcje auto

Wbrew pozorom opcja "guzik" jest bardzo popularna w starszych autach grupy VAG (zarówno 1.9 jak i 2.5 TDI). Do nich nikt nie robi takich modułów i najlepszym lekarstwem jest zmiana zawartości sterownika...

#18 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 lipca 2011 - 15:57

Słucham? W żadnym nowoczesnym dieslu świece nie grzeją zawsze!!! Już od temperatury 40 stopni świece nie grzeją nawet sekundy. To że świeci się kontrolka (steruje nią komputer!!) wcale nie oznacza że grzeją świece.



jasne silnik TD nowoczesnym nie jest...no chyba ze ktoś naprawiał fiaty 126 p i zaczął się bawić z omka to nowoczesność zauważy..a co do grzania nie pisz głupot w reni 1.9 D grzały cały czas..i naprawdę na forum to urządzonko maja założone koledzy dłużej niż rok i nic się ze świecami nie dzieje i z akumlatorem

:)

#19 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 21:09

Nowoczesny = sterowany komputerem.
Dalsza dyskusja jest bezcelowa. Cały problem odpalania wynika z funkcji ECU zwanej ochroną dwumasowego koła zamachowego.
Na tym screenie doskonale widać to o czym mówię:
Dodany obrazek

#20 OFFLINE   jako

jako
  • 14 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 21:21

koledzy a co to jest moduł sterujący crs i co on ma za znaczenie

co to za funkcja ECU

KOLEGA moze mi opisze jak rozwiozac ten problem z odpalaniem na goroncym silniku